Vřera se mi začal na předním kole projevovat takovej nepříjemnej problém. Při brždění z kopce se jakoby "rozkmitá" přední kolo. A to v podélné ose kola. (v ose jízdy)
Dá se říct, že čím prudší kopec, tím jsou ty vibrace silnější (větší váha na řidítka, větší rychlost?) Při brždění na rovině jsem to nepozoroval.
Neprojevuje se to v celém průběhu brždění, ale jen asi v jeho středu. (ze začátku ne, pak to začne kmitat a potom to zase ustane.
Snažil jsem se to v rámci možností okouknout z boku při brždění a co jsem to tak viděl, zdá se jako by se začly klepat vnější nohy vidlice. Ale jelikož je to skutečně dost komplikovaný sledovat své přední kolo z boku když jedete na kole :-))) těžko to nějak lépe popsat.
Jinak vidlice je správně nafouknutá, pruží normálně, žádná změna proti dřívějšku, třmen brzdy je dotaženej, destičky nesjeté, kotouč rovný. Když za kolo vezmu rukou, nikde se neukazuje žádná vůle, vakl atp. Taktéž zkouška vůle vidlice je v pořádku.
Tak mně to docela štve, protože je to dost nepříjemnej jev a hlavně absolutně netušim, kde je problém. Nevěděl by někdo?
prekontroluj si dotazeni hlavka
jinak predozadni vykyv vidle je normalni, kor u kotoucovek. Pokud ti vadi, ze to ma cukavej charakterj, premyslej o jinem kotouci pokud mozno s co nejrovnomernejsi brzdnou plochou (bez zbytecnych zubu po obvodu)
Nojo, jenže celejch pět let to nedělalo, ani s jednou vidlicí, je to problém posledních cca. 100km. A brzdy včetně kotoučů jsou na tom původní. (destičky ne)
To hlavko zkontroluju.
Desky tam mas jak dlouho? nemusi si uplne rozumnet s kotoucem
pripadne nechat prekontrolovat pouzdra ve vidli. Ono precejen pri brzdeni vyvolavas vetsi sily nez jsi schopen vyvolat pri kontrole rukou...
Ještě bych se prosimtě zeptal.
Pokud to bude vůle v těch pouzdrech, dá se s tím ještě nějaký čas jezdit? Myslím pár výletů s rodinkou o dovolené, žádné lítání v terénech.
Abych tu vidlici nějak neoddělal úplně. Aby to potom ještě šlo opravit.
Nebo vůle v pouzdrech = odstavení a okamžitej servis?
Celejch 5 let to nedělalo?!?
Takže pokud uvážíme, že jsi se letos obšťastnil novým přírůstkem, tak jsi se rozhodl zřejmě protáhnout starého oře...
To je žárlivost, milý hochu, jako bys to neznal :o)))
Buď rád, že tě neshodilo :o)))
Konici protahuju docela slušně. Za A) jezdí do práce a za B) jako jediná "sedačkonosná" absolvuje rodinné výlety, neb jsem ještě nepřišel na to, jak zarazit nohy ze sedačky do tlumiče. Takže tudy ne teta, tudy ne!
Jo.
Možná bych ještě zkontroloval jestli mu destičky nešmidlají disk už přes ty jeho "paprsky". U některých brzd už se to občas stává, takže je dobré to trochu posunout. Jinými slovy třmen dát o trochu dál od vidlice nějakými podložkami...
Nemáš bordel na destičkách (vomastek z oběda)....? Případně nepovolily se nějak?
To se, pravda, vyloučit úplně nedá. Ač si dávám pozor, něco tam mohlo cáknout.
Oběd to nebude. Sice to z čeho obědvám je taky takové kulaté, ale takovej srdcař abych žral z kotouče to nejsem.
Mně se klepe kolo, ne mozek !!!
No mě to napadlo kvuli tomu, jak jsi psal, že to nedělá celou dobu brždění. Jestli se to nezahřeje, něco nevyvzlíná a nedělá bordel.
Ale asi bych se taky přikláněl k nějaké vůli ve vidlici, jak píše Pb. Ono to může kmitat jen na určitých frekvencích, tím pádem není nutné, aby to kmitalo po celou délku brždění.
Týjo, já taky začínám mít obavy z tý vidle. Sakra.
Kontroloval jsi ty srouby, co drzi horni a spodni dil vidle pohromade?
HA! - nekontroloval! A koukám a tušim, že to bude to úplně první co udělám.....
Ale jestli mas olejovku, nejspis uz bys to poznal podle louzicek...
Nojo. Tak to asi nic. Olej nebyl.
Vzhledem k tomu, že se tahle závada projevila až za nějaký čas používání brzd, kola a vidlice, tak bych si tipnul asi na vůli v odpružené vidlici nebo povolený výplet kola. Případně by mohla být vůle v hlavovém složení.
Jak to zkontrolovat? Zabrzdi "natvrdo" přední brzdu a zakývej celým kolem dopředu-dozadu. Dívej se při tom na vidlici, zda se nohy vidlice vyklánějí dozadu-dopředu. Pokud se nohy takhle kývou, tak je asi načase vyměnit pouzdra ve vidlici. Pak ještě při tom kývání kolem dopředu-dozadu přilož prsty na spodní a pak na horní misku hlavového složení (prostě tu tmisku a kroužek na krku vidlice obejmi prsty) - poznáš tak i jemný pohyb krku vidlice proti hlavové trubce - prostě když mají hlavová ložiska vůli, tak je to cítit pod prsty.
No a uvolněné dráty? Stiskni vždy dva a dva sousední dráty k sobě - měly by "přiměřeně" propružovat. Odhadnout tu správnou míru propružení chce ale praxi. Takže ještě jeden jednodušší způsob - roztoč kolo a jemně cvrnkej o dráty třeba tenkým šroubovákem - správně dotažené dráty by měly vydávat "jasný cinkavý" zvuk.
Chce to použít metodu postupné eliminace možných příčin.
tohle s emi kdysi stalo taky a v mým případě to byl probržděnej a na jedno místě kousek vyvalenej ráfek. Jenže to v tvým případě nehrozí, když máš kotouče. Takže jedině, že by na tom kotouči bylo na jednom místě něco takovýho, což jak říkáš není, takže mi z toho zbejvá nejpravděpodobnější ta vidle.... Já bych jí odnesl k doktorovi. Obzvlášť když máš druhý kolo a budeš mít na čem jezdit i když to bude v servisu...
Držím palce v hledání.
Nojo, jenže blbý je, že dětskou sedačku můžu vozit jenom na tomhle. Na fulla nejde přidělat.
Ale těch pár výletů o dovolený to snad vydrží no a potom do servisu.
aha :-(
Hele a není už dost velká na to, že by mohla jezdit na svým a ty jí občas táhnout na tyčce? To bys mohl na jakýmkoli kole ne?
Já takhle zejtra odjíždím s přítelkyní a její dcerkou. Ale tedy vymyslet a vytvořit uchycení trail gatoru na ležáka byla sranda:-) Snad to bude fungovat. Až se vrátím, dám sem nějaký fotky...
Co je složitého na zaháknutí gumicuku?!? :o)))
to bych se bál. Dávalo by to moc velkou možnost manévrování a na silnici bych se bál, že vjede pod auto. A mimo silnici to je zase zbytečný, to pojede sama....
Takže trailgator a navařená "sedlovka" na "cípantu" na rámu dle rady Jerguše...
Letos právě ještě ne. Zatím má 12" a to (asi) na tyč připnout nejde. Už by možná(?) i snesla větší, asi 16", jenomže to by bylo na pár měsíců a to raději nějak vydržíme a větší kolo (rozuměj - její Fifinka vyroste) dostane až příští sezonu. Navíc ona teda už jezdí, ale ještě nemá moc sílu (hlavně do kopce), je to drobeček. Tak to nechci moc hrotit abych jí neodradil. Tak zatim trénujeme, trénujeme a příští rok už počítám s tou tyčí. Ale letos by bylo fakt ještě brzo.
Třeba teď se najednou z ničeho nic začala bát jezdit z kopce (jednou se jí to moc rozjelo,tak asi proto). Takže zase hezky polehoučku odbourávám tohle. Ona je palice dubová po tátovi, takže když nastane nějakej blok, tak je vymalováno. Bylo by teda asi nerozumný cpát ty naše "ustřelený kecky" na velký kolo.
Aha, tak to jo....
Karolínka má tuším 116 cm a 16" kolo. Zkusil jsem upgradovat starý 18" ale skončilo to na tom, že s ena to nedaj sehnat pláště a ty původní, na tom s efakt nedá jet. Sere mě to, protože jsem do toho investoval prachy a hlavně čas a taky je to menží kolo skoro o šest kilo těžší :-( No, odjedem to s ním.....
Tak si tu dovču všichni užijte Sire! pá.
I vy pane, i vy. Také jedeme na jih. Jak je u nás dobrým zvykem ;-)
jenže míň na jich. Já jedu až do daleký třeboně a okolí :-)
Do Třeˇboně nás pláště taky zavedou :-) Jenom nevím kdy přesně, ale už to mám připravený
fakt? Ty jo to jsme s emohli domluvit a jet kus spolu a nechat holky, aby si hrály spolu a nás nechali na chvíli na pokoji :-D Jestli budeš chtít, písni mi do obálky telefon (přítelkyně tuhle vymoženost nosí) já se sem snad na chvíli na jeden den dostanu a kdyby ne tak se mějte a čus, já letím