:-) zdravím, kamarádi, nejvyšší čas si zase dopřát trochu tý radosti - rozhodl jsem se koupit POŘÁDNOU nýtovačku a koukám po té velké dílenské od BBB, cena sice vysoká (399,-), ale je to už pořádný kus železa (opravdu hodně těžká)a práce s ní bude určitě perfektní. Doteď používám taky velkou, od Kovysu, spolehlivá, ale holt ta BBB je prostě hezčí.
Ale chci se vás zeptat na něco jiného - v případě nutnosti na cestách používáte ty malinkatý nýtovačky z multifunkčních nářadíček - nebo vozíte velkou? S těma malinkatejma prdítkama nemám totiž žádné zkušenosti, odrazuje mě na nich i to, že proti trnu nemají šroubovací protikus, takže se mi zdá, že to musí bočně deformovat ten nýtovaný článek, kterýžto se pak musí rozhejbat rukama... :-)
Já třeba používám na cesty toto
http://www.merida-bike.cz/prodej/Multifunkcni...
Spkojenost už dva roky. Nýtovačka funguje. Hlavně je to malinký a dám to do kapsy u dresu. Trochu rozhejbat řetěz musíme vždy, ale to i s velkou nýtovačkou.
Když jsem před lety přetrh řetěz na vyjížďce, bohatě stačila ta miniaturní půjčená od projíždějícího cyklisty :o)))
Od té doby podobnou vozim taky (zatim jen jako balast) a zvládne i zkrácení nového řetězu .....
Hele, neměl by si sebou vozit také dílenský stojan nebo hever?!?
Na tvém místě bych neměla důvěru k tomu opřít kolo jen tak o nějaký plot :o)))
P.S.
Nýtovačku vozím malou (stejnou jako Ane) a bez problémů.
Teda jen si musím dát pozor, abych nýt vyšroubovala směrem k sobě, lépe se to pak šroubuje zpět než opačně :o)))
Nechci být velký rejpal, ale jak se prosím "vyšroubuje" nýt řetězu ?? :o)))
Nýtovačku sice vozím jako součást multifunkčního nářadíčka, ale v terénu více spoléhám na spojky. Navíc spojkou opraví řetěz i gramla.
Mám to podobně, vozím nýtovačku a preventivně i náhradní spojku.
Bez nýtovačky se ale se spojkou taky asi moc neobejdeš... Když se řetěz rozpojí, nebo přetrhne, tak stejně musíš některý z nýtů (případně jeden celý článek řetězu) úplně odstranit nebo alespoň srovnat. A to bez nýtovačky neuděláš...
Mám tuhle. http://www.topeak.cz/index.php?sel_u1=01&...
Sice mrňavá, ale už jsem ji kdysi potřeboval použít a obstála.
Mmchdm, ten zahnutý tvrdý drát (chain hook) je při nýtování opravdu k nezaplacení ;-)
Pak mám ještě jednu, která je součástí cyklonářadí, ta už není tak dobrá jako tohle, ale také se to s ní dá...
Nedám ale dopustit na starou Kovys s tím štelovacím protikusem, jak píše Ai, někde se mi ještě i válí doma. Ta je fakt vymakaná a nýtování s ní šlo jedna radost.
Bohužel jsem ji ale kdysi půjčil jednomu nešťastníkovi uprostřed krčských hvozdů, a pod mým dozorem :-))), se mu povedlo ulomit ten trn :-) Nový jsem doteď nebyl schopen sehnat (všude to rozhodně na krámě nevedou a lenost něco shánět po celé Praze je fakt hrozná věc :-)), tak jsem narychlo kupoval tu od Topeaku...
Kde chceš takovou velkou krávu vozit? Já mám malou, z osmnáctky šestihranu 45 mm dlouhýho, rukojeť z pr. 10, protišroub. Ale stejně musíš po snýtování spoji pomoct.
a funguje spolehlive?
posli prosim odkaz nebo fotku
Vypadá jako ta Radkova, skorát jsem tam za ty léta nenašel pružinu.
V té mé je pružina v tom protišroubu s čepem, který drží řetěz pohromadě, než se zasune nýt. Tím se čep zasune dovnitř a díky pružině pak zas vyleze. Předtím jsem měl podobnou, která tohle neměla, ale to byl jenom takový pokus o nýtovačku, možná nějaká napodobenina.
To nechápu: "Tím se čep zasune dovnitř a díky pružině pak zas vyleze." Proč by měl zanejtovanej čep znovu vylejzat, a silně pochybuju, že by tak nepatrná pružina překonala sílu, nutnou k jeho zatlačení. Ale možná jsem jenom natvrdlej.:-)
Vozím tenhle, je tam protišroub s čepem a pružinou, na co používat něco většího? Přesně tento měli nedávno v Tescu, nějak 50-100 Kč.
Nějak nechápu ty potíže s rozhejbáváním řetězu. Když to jde po zanýtování ztuha, stačí pak nasadit nýtovač z druhé strany, trochu do nýtu zatlačit bez použití protikusu a je to.
Nevím, jak vložit obrázek, nebo mi to nejde, ale je to tady http://www.cyklomania.cz/imgs/products/av...
Tomu trochu nerozumím. Možná něco chápu špatně.
Těžko se mi někdy komunikuje bez možnosti malovat, ale zkusím to. Abych to popsal budu dále hovořit o užším a širším článku řetězu. Doufám, že je to jasné i když ve skutečnosti je to vlastně jen půlčlánek :-).
Mám za to,že nýt řetězu drží v plechu širšího článku. Potom problém s pohyblivostí nastává podle mě díky tomu že při lisování stlačím tyto vnější plechy na nýtu příliš k sobě. Pokud to tedy chápu dobře. Neochota ohýbat se je potom důsledkem tření mezi boky užšího a širšího článku. Uvolnit lisováním by to šlo potom jen tak, že bych při tlaku na nýt podepřel řetěz "zevnitř" článků, abych na nýtu posunul jen jednu polovinu širšího článku. Nýtovačka má sice výstupky, které vypadají, že by to šlo, ale v praxi se na mojí nýtovačce nedaří. Při lisování má řetez opřený celým bokem až úplně vzadu. Takže taky rozhýbávám ohýbýním "napříč".
Ptal jsem se v našem servisu jestli na to mají nějakou fintu a oni mi řekli, že ta finta je to ohýbýní napříč.
Najdu si doma kousek řetězu a zkusím si to...
Pokud to půjde, díky za radu.
Popsal jsem to docela podrobně aby mě když tak někdo znalejší vyvedl z omylu :-)
Přesně tak, každý si najde tu svou fintu a v té je pak mistr. Já k tomu právě použiju ty výstupky, ani nevím jak, ale je to práce na 10 vteřin. Pak jenom zkontroluju, jestli nýtek čouhá z článku na obě strany stejně a neliší se od ostatních (pokud není od výroby jiný). Na tyhle detaily jsem maniak.
Takový laciný nýtovač se mi kdysi rozpadl asi po pěti použitích. Provizorně už asi 5 let používám ten, co je na multitoolu Sigma (nebo SKS, už ani nevím, co mám).
Používám kombinaci zasouvání kolíku zepředu a zezadu, a v případě potřeby ohnu mírným násilím (poznámka pro radku: řeč je stále o nýtování řetězu).