Už nějakou dobu mi hlavou vrtá taková akademická otázka, bohužel k realizaci se jen tak asi nedostanu.
Jaký dát plášť na přední 20" kolo na leháč? Tak aby to rozumně jelo a asfaltu, ale dalo se v tom jezdit i trochu v terénu. Mám zkušenost s big applama na Azub Ecu. S těma stačí vjet do díry vysypané jemnějším štěrkem a jdu do smyku okamžitě (většinou jen zadní, ale občas i přední). Na bahně i trošičku kluzké hlíně s trávou jsou nepoužitelné.
V nabídce Schwalbe mi přišlo, že by v úvahu mohli připadat Mow Joe a Black Jack. Ideální by mi přišli Marathon Dureme nebo Extreme, ale ty se v 20" nedělají.
Po 20" pláštích jsem se vždy sháněl u specialistů na BMX, mají obrovský výběr, většinou ale spíš široké. Býval jeden obchod v Brně co už je přestěhovaný a má e-shop, tuším se to jmenovalo tbb.
Dobrá věc je, že mívají i něco, co má trochu zuby, ale ne moc, nebo mezi nimi nejsou velké díry, a přitom to je na poměrně slušný tlak, třeba i 7bar někdy. To pak na asfaltu jede skoro tolik jako ty Big Apply a přitom mimo asfalt to drží výrazně lépe.
I když mi zde určitě zase někteří kolegové budou oponovat, mám Rubeny Walrus a jsou v poho - na Azub Cé i na Azub 4 vpředu. Nechápu, proč pořád všichni řeší pouze cizí značky. Ty Rubeny jsou pro turistické ježdění naprosto OK.
Máš pravdu, že to moc řeším, ale nedá mi to.
Ty pláště Walrus vypadají celkem zajímavě, jen mi připadají dost těžké.
Jak drží na bahně nebo na jemné šotolině?
Nevím, jak drží na bahně a šotolině(ono, mezi námi, co si vlastně představit přesně pod takovým slovem šotolina, že? :-))) ), ale vím, s nimi jezdím po silnici, po lesních i polních cestách všeho druhu a narozdíl od Schwalbe Marathonu mi nikdy nikde nepodjely a nehodil jsem tlamu, ani se nesjíždějí. Je fakt, že na vyloženě pěkném asfaltu mají trošku vyšší valivý odpor ale to je daň za hrubší vzorek.
Vyšší valivý odpor je především daň za tu nízkou cenu. Ale zas musím pochválit fakt, že ty testovací jízdy byly bez defektu a ani jsem v nich pak nenašel zapíchané kamínky a jiné věci, jak se to mi stává u Marathonů. Při poslední jízdě ve mě ale hrklo, když jsem přejel v lese hromádku skla, asi 50 km od domu, ve dvě v noci a hned mi došlo, že jsem zapomněl klíč na sundání zadního kola. Nic se nestalo, ale už to nebudu pokoušet.
Dnes vecer jedu do Prahy. Jestli budes zitra rano doma, ukazu Ti 2 Rubeny - jednu s bouli na silnicce, jednu, ktera mi bouchla na prednim na kolobezce. No a pak si to dej na kolo. 8-)
Mám na jednom lehu Walrus vpředu i vzadu ( 12 + 20 ), na druhém lehu sundané Marathony a nyní vpředu Walrus a vzadu Flash 26) s odolností proti průrazu a bnočmí reflecním pruhem. Na třetím lehu mám Rubeny Cobra. Defekty u Ruben neznám. Zato znám proražený nový plášt Kenda v patce, rovněž tak prodřený Ritchey v patce a sjetý za 1200 km podobně jako stejně rychle sjetý Schwalbe Marathon a rozbitá pusa na blátě v lese na zcela novém Marathonu.
Bláto a Schwalbe Marathon se moc nerýmuje. Asi jako letní pneumatika a sníh.
Mám na VeloGauci Rubeny Flash a pokud se potkáš s blátem (ale ani na polňačce to není lepší), je to jízda jak na ledě, ty pláště jsou dobrý akorát na asfalt. Mám na nich najeto zhruba 1500 km a minimálně přední půjde vyhodit. Na přejezdu jsem cvaknul duši a z pláště začly lézt drátky a propichují duši, udělají malou dirku a duše uchází jen postupně. Uvažoval jsem o Racer, ale nejspíš půjdu do Marathonů, protože jsem tu někde četl, že ty Racery nejsou taky nic moc. Zatím mám teda dilema.
Mám na Azub 4 vpředu Walrus jako vodící plášt řízení s hrubším vzorkem a vzadu Flash jako hnaný plášt´. Po 1800 km na nich není znát opotřebení. Jezdím asfalt horší lepší, díry, přejezdy, polnice, kořeny, hrubé kamení, šterk, tráva na louce, písek, tuhle jsem přejížděl polnici vysypanou starými rozbitými taškami ze střechy, bláto a já nevím co ještě. Asi mám nějaké "jiné" Rubeny...jinak nevím, že kdekdo je takto haní a já mám furt vše OK. Nevím jak hustíš, ale pokud dodržuji předepsaný tlak, neznám problémy s Rubenami.
Ovšem upozorňuji, že se vyhýbám základním řadám pláštů všeho druhu a raději si připlácím pár desítek korun za provedení s odolností proti průrazu, defektu popř. s vyztuženou patkou. Dále také s reflexními prvky (což ovšem na defekty nemá vliv, že..:-))) ).
Teď je mám taky, tloušťka 1,75". Do blatníků mi vlezly akorát, jenom jsem musel dočista ostříhat ty stovky zbytečných výrůstků po lisování, ve kterých si Rubena tak libuje. Práce s jemnýma štípačkama na půl hodiny. Taky to chce nafoukat poněkud víc, než je dovolených 2,8 baru. Schválně jsem s nima jezdil všude možně a obstály, jenom nesmí dojít ke srovnání při jízdě po silnici z kopce s jiným lehokolem. K tomu došlo, takže se zas vrátím k nanotechnologii od Schwalbe. Dozadu Marathon Supreme, ve 20" ho neseženu, tak dopředu zřejmě zas Racer. Ty Rubeny si nechám pro akce, kde je asfalt v menšině.
Když už mluvíš o těch Maratonech Supreme. Jak ty si stojí v porovnání s Racerama? Dá se s nimi aspoň trochu jezdit po šotolině nebo po trávě?
Ještě jsem to nevyměnil, ale vladaza to má vzadu na Azubu 5 a nestěžuje si. Ten Racer mi nevadil skoro nikde, neboli - aspoň trochu se s tím dalo jet všude, dokud nezačala série defektů. Životnost nic moc.
Objednal sem si na zadní kolo tříkolky Schwalbe Jumping Jack, máte s ním někdo zkušenost? http://www.axitbikes.eu/index.php?main_page...
no ono se to vzájemně dost vylučuje....
Na asfalt jezdím asi šest let marathonky a spokojenost nejvyšší.
Do lesa a na zimujsem měl kdysi nějaký BMX plášť, ale nevím značku ani typ. Jezdil dobře, ale na asfaltu to nejelo a nejelo. Letos jsem dal v Zimě od Schvalbe Mov Jou a dozadu Smart Sam a spokojenost! V lese paráda a na silnici se s tím docela i dalo jet. Ale už dávno jsem zas přezul na marathonky a tohle tam půjde zas až "na zimu"
Díky za odpověď :)
Jak to děláš když potřebuješ v létě jet mimo asfalt? Prostě jedeš dokud to jde a když to nejde, tak to neřešíš? Já se na těch Big Applech v lese na bahně nebo ve sjezdech po šotolině docela bojí a občas k vybrání smyku využiju celou šířku cesty.
letos zkouším Rubeny SHIELD jako takový univerzály - zatím asi 1500km - v terénu drží přiměřeně, na silnici střed valí, foukám na max.; včera sem jel v místě (a v době) nejvjetšího spadu lesem (Hamry) a ty potoky na cestičkách to ustálo...
A kolik je ten max. tlak?
Taky by mě zajímalo, jestli na některých typech je ten obchodní název napsaný. Když jsem kupoval Rubeny, tak vždycky přímo v obchodě a tam nikdy žádný název nebyl. Pak jsem na netu podle obrázků porovnával, co by to tak mohlo vlastně být. Tak vlastně ani nevím, jestli je to to samé.