Ahoj, na trekovém kole mám autoventilky a několik posledních let, když už jsem se dostal na kolo, jsem dofukoval u benzínek - bez problému. Onehdá jsem si chtěl kolo přifouknout doma stařičkou plechovou pumpičkou. Zbývalo jen dokoupit šlaufek. Trochu jsem se divil, když mi prodavač dával starý známý šlaufek, akorát s uprostřed nějakou tyčkou. Je pravda, že pumpování jde krásně lehce, i když pneu nedokážu dopumpovat tak hodně jak bych chtěl. Větší problém ale mám při odšroubovávání šlaufku od nafouknutého kola. Jak šroubuju, nový prostředek v šloufku tlačí na tyčku ve ventilku a než stačím dlouhý závit dovyšroubovat, hodně vzduchu mi zase uteče ven. Myslel jsem, že šroubuju moc pomalu, tak jsem zrychlil, ale není to tím. Co dělám blbě?
Kdyby se ti podařilo nějakým způsobem opatrně a přiměřeně zkrátit tu tyčku uprostřed šlaufku. Nebo zkrátit ty tyčky uprostřed u všech ventilků. Nebo si vždy napumpovat vzduch do pláště do zásoby, aby ti ten, co uteče při šroubování, nechyběl. Nebo musíš při šroubování zrychlit přímo čertovsky. Nebo kup jinej šlaufek. Nebo jít k tý benzínce. Nebo tam dej jiný duše, třebajs ty s cyklolentilkami.
moznost c. 1
kdyz se mrknes do toho ventilku shora tak zjistis, ze i ta tycinka drzi v takovem luzku co jde zasrobovat nahoru nebo dolu, takze pokud neni nadoraz, muzes se s ni dostat niz a nebudes vyfukovat vzduch
moznost c.2
porid si jinou nez starickou plechovou pumpicku, s kazdou dnesni pumpou jde plast nafouknout jak chces a neutece zbytecne ani trocha vzduchu
Jak píše vasek. Zašroubuj kuželku ventilku na doraz (kovovou čepičkou, má k tomu nástavec) a kup si novej šloufek, kterej nebude mít šroubovací koncovku, ale koncovku s páčkou (ta roztahuje těsnící gumu koncovky). Radši bych ale koupil malou pumpičku, stejně je dobrý ji sebou vozit.
Díky za dobře míněné rady. Vnitřek ventílku samozřejmě mám zašroubovaný co nejvíce dolů, když ho povolím, vzduch začne utíkat - jinak to snad ani nejde. Za dobrý nápad považuju nešroubovací šloufek, byl by to pak stejný princip jako u té benzínky. Nevím ale, jestli takový seženu k té plechovce co mám. Už jsem koukal i na nové pumpy v intersportu, za 300 s manometrem a dvěma nešroub. dírama na dlouhé hadičce.
Pořád nějak netuším co se tu řeší :-)
Na co člověk v dnešní době potřebuje pumpičku se šlaufkem ??? Tohle používám maximálně tak doma u velké stojací cyklo pumpy, samozřejmě ale s páčkou a bez šroubování...
Na výletech mám s sebou v batohu malou minipumpičku, bez šlaufku...
No ja mam asi podobnou pumpicku s podobnou hadickou, nejaky vzduch utece, tycka mohla byt kratsi, ale neni to tak tragicke, proste nafouknu kolo vic, sundam hadicku, zmerim tlak (mam samostatny meric tlaku) a mereni opakuju tak dlouho az tlak klesne na pozadovanou hodnotu.
Pumpicka prezila jeste z favoritu a novou porizovat nehodlam, mel jsem v ruce 2 nejake plastove minipumpicky bez hadicky, stvalo me, ze nejdou oprit o zem a celkove mi prisly strasne... :)
Pšoukne to vždycky, protože trn v nástavci tlačí kuželku ventilku dovnitř, aby šlo lehčeji pumpovat. Bez trnu to jde taky, ale nadřeš se jako vůl. Pneuservismani maj vymakanej takovej grif, že kuželku z ventilku vyšroubujou, aby to měli nafouknutý během okamžiku.
Pro Jrr: mně to tragické připadá. Přefouknout kolo nemůžu, to pumpička nezvládne. Můžu dělat ty směšný pohyby klidně půl hodiny a pneu je pořád stejně natvrdlá:-) Na to by se jezdit i dalo. Když ale začnu vyšroubovávat, vzduch uteče a můžu začít znovu.
Pro aber...: když vyšroubuješ kuželku, tak sice krásně nafoukáš, ale nějak tu hadičku sundat a kuželku zase našroubovat musíš. To jsou ti servisáci kouzelníci?:-)
To nevím, ale ten, kterýho jsem při tom pozoroval, byl praktik. Byl jsem tam s defektem na autě. Přefouknul gumu, ukazováčkem zašpuntoval, pak bleskem našrouboval kuželku a bylo. Nemysli si, že co sám neumíš, nejde. :-)
Jedna se o pneumatiky na aute - mensi tlak a mnohem vetsi objem. A kuzelku sroubuji takovym udelatkem jako na sroubovaku. To je taky jina rychlost, nez s obracenou kovovou cepickou. Na jizdni kola (snad krom snowbiku) nevhodny postup.
Hm... autoventilky to je trochu problém, ale existují hustilky, které se dají nasadit na tělo ventilku přes takové gumové těsnění a to těsnění se kolem toho ventilku utáhne pomocí páčky. Pak už lze normálně pumpovat. Další variantou je redukce, která se na ventilek našroubuje a pak se použije hustilka na ventilky galuskové. Obojí vyzkoušeno a v pohodě. Pneumatika tvrdá jako kámen :-)
V mototechne jsem jednou koupil tu koncocku, kterou mivaji na benzinkach i s kusem hadice (10 cm?) a zakoncenou trubickou se stejnym zavitem, jako ma autoventilek. Vozil jsem to dokud jsem se setkaval na zastrcenych benzinkach s pouhou hadici. Treba to jeste existuje.
U nás na pumpě tu koncovku taky vždycky někdo uříz, a to ještě nebyla krize.
Ja nemyslel uriznute koncovky, ale dobu, kdy vubec nebyly. Jen zpuchrela hadice na konci roztrepena. S tim clovek nemel sanci. S tou "redukci" jsem do hadice zasunul cca 3 cm trubicky a vetsinou to pak slo. Maximalne jsem zakratil hadici. ;-)
Já to foukám doma starou autopumpou, snad před dvaceti lety jsem k ní koupil asi půlmetrovej šloufek s páčkovou koncovkou. Tehdy asi za 60,-, nevím, jak teď. Kdybych měl na to pláště, dala by i 8 kilo. 5 foukám bez potíží.
Na tvůj problém je velmi jednoduché řešení. Kup si v cykloprodejně redukci z autoventilku na klasický ventilek (někde tomu říkají "duopíst"). Třeba něco takového:
http://www.tandem-bike.cz/servis-a-udrzba-kola...
http://www.bikesaloon.cz/Redukce_Duo_pist-20062...
POZOR - ta redukce musí mít uvnitř vlastní "zpětný kuličkový ventil", který zabraňuje zpětnému úniku vzduchu při foukání. Na svoji pumpu našroubuj hadičku na klasický ventilek, který měly na kolech už naše babičky.
POSTUP: Našroubuješ na autoventil redukci. Redukce má uvnitř "čudlík", který otevře autoventil. Na redukci našroubuješ koncovku hadičky a nafoukáš duši. Pokud nejsi schopen duši nafoukat na patřičný tlak, tak si vyměň "pístek" v pumpě (záležitost pár kaček) - prostě pístek ti netěsní a část vzduchu ti při foukání z pumpy uteče.
Jakmile dofoukáš, tak nejprve odšroubuješ z redukce koncovku hadičky. Potom RYCHLE odšroubuj redukci z autoventilku - únik vzduchu z duše je při tom zanedbatelný. Pokud by se redukce nechala na autoventilku našroubovaná, tak vzduch pomalu uteče, ten zpětný ventilek v redukci netěsní úplně stoprocentně.
A je to!