Mam: https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=&...
Uvazuji: https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=&...
Kdo tomu rozumi a hraje si s tim tak jako ja...
Vista mi porad nefunguje. Treba pri vyhledavani mest se mi vypina, podsvetleni nefunguje tak jak ma, ... Mam ji vratit a poridit 62s?
Vyhoda oproti Oregonu - nema dotykovy display, je tedy citelnejsi. Nevyhoda - nema dotykovy display. 8-)
Máš v té Vistě poslední firmware ? Používáš vždy jen jednu aktivní mapu ? To vypínání je skoro vždy způsobeno více zapnutými mapami...
O těch nových GPSMap se toho zatím moc neví, tak bych asi ještě chvíli počkal co z toho nakonec vyleze.
Jo. Kdyz tam nemam kartu, tak v basemape vyhledava OK. Kdyz karta je, mapy si na zacatku stejne nacte. A i kdyz jsou mapu z karty vypnute, pri vyhledavani v basemape prote po chvili lehne. Posledni FW mam - tak odhadem 10x prehrany.
Zajimave je, ze kdyz ten samy FW prehravam z toho sameho souboru, pokazde funguje jinak osvetleni. Nekdy se zacne podsvecovat uz pri 5 %, nekdy az pri 20 %... ;-(
O 62jce také uvažuju, že bych konečně pořídil něco rychlejší na novější mapy než stávající 60CSxko.
Co mi ale pěkně prudí, že nejspíš nebude použitelné staré příslušenství (mám držák na řídítka na třech kolech).
Co jsem tak zběžně zahlédl, tak právě držák na kolo k tomu bude asi ten od Oregona a spol.
Tohle jsi asi už četl... http://navigovat.mobilmania.cz/Clanky/AR.asp...
Jo četl, ale už právě když to vyšlo, tak jsem si detaily nepamatoval (tím myslím hlavně ten držák). A je to opravdu ten co je na Oregon, chtějí zřejmě mít jednotné příslušenství.
A to mi tedy docela štve. Stejně určitě chvíli počkám a nebudu kupovat hned jak bude v prodeji.
Za 250,- jsem vcera videl v Picodasu takovy ten kousek plastu na Oregon, ktery lse dat i podelne na predstavec i pricne na riditka. To mi u Visty dost chybelo. Pridelava te to dvema paskami na kabely. Kdyz pouzijes ty pro opakovane pouziti...
Já mám tenhle držák k Dakotě, jeden na silničce, druhý na cykloturist kole, třetí na motorce. Drží spolehlivě, teoreticky by mi stačil jeden držák (kdybych ovšem nebyl línej ho předundávat je to záležitost pár minut).
Jde o to, jak casto menis. Ja planuji z Leha prezbrojit s prvnim hlubsim snehem na MTB a po opadnuti zpet na leho. Tedy 2x, maximalne 4x rocne. Na kolobezce necham stareho Legenda. Ale je fakt, ze 250 neni zase tak moc. na Legenda a Vistu to stalo tusim cca 315 za objimku a pripadne cca 350 za nova zada k Legendovi. ;-(
Jak jsi spokojen s Dakotou? Kdyz jsem slysel porovnani s Oregonem, moc neuspela... Ale mozna to byli jen prilis zmlsani uzivatele PDAcek.
Spokojen náramně, dovedla mě přes prdele až na CS-SK hranice po trase, co jsem vymyslel doma na PC.
S jinými GPS nemám srovnání, je to moje první, moc se v ní nevyznám, většině zde užívaných výrazů nerozumím. Na obyčejné alkalické baterie z Lídlu vydržela víc jak deset hodin, jsem z ní nadšenej, protože mi odpadlo neustálé vydundávání a zadundávání mapy. Co se týče množství funkcí a schopnosti orientace, je rozhodně mnohem chytřejší než já :-)
Na jaké mapě plánuješ trasu? Kreslíš cestu,nebo spojuješ body automaticky? Pořád se s tím nějak nemůžu domluvit. Ale zpětný záznam cesty je super :)
Ted konecne vylezl Garmin CZ (Pikodas) s necim, co umi routovat po cyklostezkach (pozor, ne po turistickych znackach) (http://www.garmin.cz/produkty/mapy-software...
Takze bud koupis tuhle mapu a pouzijes primo mapsource, nebo si vytahnes .gpx z bikemap, programu cyklotrasy, nebo z neceho jineho a pres mapsource naimportujes.
Jo, tahle mapa vyšla současně s TOPO 2010, a nějak netuším proč je v každé z nich něco trochu jinak a dokonce i jinak blbě :-) Nechápu proč aspoň pro to cyklo nepoužili stejná data, když už to vypustili ven ve stejnou dobu... Klidně s chybama, ale když už, tak ale proboha všude stejnýma... Takhle se nemůžeš spolehnout ani na jednu :-(
Proto to má taky zkratku GPS, obecně známou jako "gde p... su"? :-)
Jo, na TOPO 2010 u chaty mame hrbitov, podle Cyklo 2010 ne. 8-)
A ve skutečnosti tam je co ? :-)
http://maps.google.cz/maps?q=trnova+u+prahy&...
U chaty hřbitov ? Podle mapy široko daleko nic, to máš jako chatu tu márnici? :)
http://maps.google.cz/maps?q=trnova+u+prahy&...
A v ramci zdejsi schiiizy neupresnim, ktera to je. 8-)
No tak já bych se řídil tím co tam skutečně je. To já znám úseky silnic 2. tř. které jsou pro cyklistu pouze jednosměrné, prostě z druhé strany tě na ni nepustí a nepustí a když na ni najedeš, tak se vzteká a píská a píše blbosti :-)
Ja teď o GPS čtu prd, protože mi docela dobře slouží stará dobrá Vista. Ale dotaz. Už umí tahle 62 normálně komunikovat s paměťovou kartou. Myslím tím to, co na Vistě nejde...ukládat si a číst z karty co chci a v jakémkoliv množství.
Dříve se na to dost nadávalo, že GPSky mají paměťové karty, ale přitom se některé věci dají uložit jen do vnitřní paměti., která je navíc omezena počtem záznamů. Pak je člověk odkázán na to, aby si i na dovolenou tahal notebook....a zas po večerech seděl u nakole:-))))
Ono se toho o ní skoro nic neví, vždyť se ještě ani neprodává...
Teoreticky by se k souborům mohla chovat už jako Oregon, Colorado i Dakota, takže dost věcí může být pak jak ve vnitřní paměti, tak i na kartě. Ale ! Některá omezení budou platit i nyní, tzn. omezený počet trasových bodů zůstane (Oregon 300 jich má 2000, ty novější snad už 5000), také délka záznamu trasy má stále 10000 bodů (zase ale Oregon umí tohle po překročení uložit do GPX soboru a pokračovat novým, v MapSource si to pak můžeš v pohodě spojit).
Podle mne si některé ty věci GPS tahá do přesně vymezené "pracovní" paměti a pak teprve s nimi pracuje, proto ty omezení pořád nějaké budou, ať si tam nastrkáme jak velké karty chceme... Ono by se to pak asi ani nějak rozumně nehýbalo :-)
To omezeni chápu a asi se jim nevyhnem. Spíš mi jde o omezení počtu záznamu. Vista má tuším 20? A pak s tím, aby vše šlo uložit na kartu. Prostě aby ani při delší dovolené nebyl třeba pro notebook. Nahraju trasy, nahraju X zájmových bodů, nahraju hromadu kešek, uložím trasy...basta.
Mě by se třeba líbilo, kdybych si na kartu mohl uložit třeba všechny kešky v ČR.... Ve Vistě to nejde. Vše se musí dávat do vnitřní paměti a ta je omezená počtem záznamů.
No uvidíme....
Ty záznamy jsou omezeny snad jenom maximálním počtem souborů s body, které tam máš, tzn. jich může být maximálně 200. Ale kešek tam třeba můžeš mít stále pouze 2000... Je ale jedno v jakém provedení, klidně v jednom souboru nebo ve 200 souborech, v každém pak 10 kešek. Co se uložených tras týče, tak těch by snad taky mělo být maximálně do těch 200 souborů, včetně souborů skeškami apod.
V Oregonu tohle samozřejmě jde uložit i na kartu.
Hromada lidí to řeší posláním přes POILoader, tam ta omezení snad žádná nejsou. Zase se ale konkrétně u těch kešek ochudíš o možnost logování a těch dalších věci, co s nimi umí GPS... A samozřejmě ty body pak nejdou editovat v GPS...
Vista HCx uklada prubezne do vnitrni pameti i na kartu (kdyz mas zatrzeno - v defaultu neni). Vytvori tak neredukovany .GPX na jeden den. Oregon je vazne hloupejsi?
Asi jsem to napsal nesrozumitelně. Oregon to ukládá nejprve do vnitřní paměti, pokud ale v ní dosáhne těch 10tis bodů, tak to automaticky uloží do neredukovaného GPX, v přístroji, a pokračuje zase s vnitřní pamětí. Po překročení dalších 10tis bodů opět uloží do souboru atd. On tam nějaký soubor (current.gpx, v něm je ale i všechno ostatní, třeba waypointy) samozřejmě fyzicky je už při spuštění záznamu, ale po těch 10tis bodech teprve vzniká extra další soubor s jiným jménem.
Pokud vím, tak ale Vista po překročení 10k bodů záznamu ten soubor začne od začátku přepisovat... Oregon tohle nedělá, ten si vytvoří další soubor a záznam pokračuje do něj. Bohužel ale už všechny neumí spojit do jednoho a zobrazit celou stopu...
Tak to jsi napsal srozumitelne. Vista a eTrexy obecne prepisuji nejstarsi body v desetitisicovem bufferu stylem fifo. A .gpx na kartu tvori kazdy den jeden a postupne do nej bod po bodu pridavaji. To, co dela Oregon, je proste nedodelek. Takhle vlastne vubec nevis, od kdy do kdy mas data ve kterem souboru. Vista mi taky je schopna z toho, co mam ve vnitrni aktualni pameti ukazat profil. Jak to dela Oregon? Jestli stejne, mohlo by se stat, ze v urcitou chvili bude profil vyresetovan zaroven s bufferem pro aktualni log.
Je to na každém,mě osobně dotykový v terénu moc nevyhovoval.
hlavní je ta spolehlivost a výdrž.
Já jsem si na jaře pořídil Edge705 a spokojenost :-),je to tedy cyklogps...
Mam jasnou podminku - vymenne baterie, ktere jdou koupit na kazde evropske benzince. Jinak by se mi Edge taky libil. Reseni by mohla byt nabijecka z AA pres miniusb, ale pokazde si na to vecer vzpomenout... ;-(
A na zimni akce na lyzich by kapacita aku ve velkych mrazech nemusela stacit ani na cely den.
Ani nevim, jestli umi EDGE routovat. Ja to pouzivam i v aute.
V zimě tedy edge odzkoušený nemám,na cykloturách to řeším právě miniusb a v autě ho používím,funguje,jen místo hlasů jsou signály.Jediné snad co mi chybí,je podpora geocachingu,info o keších apd...,ikdyž pokud nelovíš,pohoda..:-)
Nelovim.
Vlastne hlavne pouzivam ten routing, logovani na kartu a obcas jako mapu (cyklovandry, Loudani, ...) A prave pro ten posledni ucel nebylo moc casu dobijet. Vydrzel by EDGE bezet cca 20 hodin bez zastavky? Vista odesla az druhy den po cca 5 hodinach a vymena baterii trvala 2 minuty.
Waasp jedu stale, podsviceni tu a tam, v noci jsem nasvitil tak 30 minut v souctu.
Ted jsem koukal na www - podle vyrobce EDGE da 15 hodin. ;-(
Vcera jsem se byl mrknout na 78s, jestli by se mi nahodou nelibila. Je za bez deseti Kc deset litru. 62s ocekavaji tak o litrik levneji - 76 byly vzdy o "floating" drazsi nez 60.
Funkce custom maps za to nejspis stoji. Jeste by to mohlo mit fotak k nafoceni mapy a moznost to pak kalibrovat primo v pristroji... 8-)
Kdyz uz se mi tu podarilo sdruzit Garministy - co kalibrace a autokalibrace vyskomeru? Ten zatr barometr proste nejde vypnout, takze v letadle bez kalibrace jsme porad ve 2 km. ;-( Kdyz jsem to prekalibroval (11600 mnm), byli jsme 60 km od Bruselu 60 mnm a musim rict, ze jsem se trosku zpotil... 8-)
Pokud s tím chceš snímat průběh letu letadlem, tak režim barometru musíš nastavit na "konstantní výšku" a GPS si pak výšku do záznamu vezme ze satelitů ;-)
Kurna, to mne nenapadlo. ;-( Myslel jsem, ze tohle je na more, ze se tim zapne barometricka predpoved pocasi, nebo tak neco... No, za 2 tydny to zase testnu. Jestli jsi ale kecal... ! 8-)
Ano, pak se s tím dá barometricky předpovídat počasí, tak je ta možnost i myšlena ;-)
Snad jsem nekecal :-) Ale loni nebo předloni už to tak testoval Meduza a pak jsme si tady všichni mohli prohlédnout pěknou trasu jeho letu ;-)
Mám 60CSx, ale to víš :)
Je to hrozně velkej krám s malou výdrží na baterku. Díky velikosti je to na koloběžku použitelné jen v kombinaci se sportpáskou, na lehu jsem to nezkoušel.
Hlavní problém je v držáku. Na hrbolech z něj prostě gpska vypadává.
Jinak bych taky upozornil, že ta naše gps je strašně pomalá, co se týče vykreslování mapy, hledání trasy a tak, má prostě pomalej procesor.
Moji VistuHCx jsi videl a snad i chvili zkousel, ne? Rychlost taky nic moc. 62 by mela byt citelne rychlejsi. Mozna bychom mohli nekdy zajit do Picodasu a zkusit srovnat Vistu, 60 a 62 (pripadne 78, coz je totez v jinem pouzdre a uz je skladem).
Vypadává z držáku? Tak tady bude někde chyba, ale určitě ne u gpsky :-)
60CSxko vozí v naší partě 6 lidí včetně mě a já ji už mám 4 roky. A ostatní skoro všichni skoro stejně dlouho.
Vozím ji na fullech a často se jezdí náročné terény, tedy dostává záhul maximální co se týká použití na biku. Někteří ji vozí na HT a jezdí to samé i když oproti fullům jsou někdy ve sjezdech o něco pomalejší.
Mimo pády nikdy nikomu nevypadla za tu dobu ani jednou, takže chyba v držáku určitě nebude (všichni používáme ten origo Garmin držák na řídítka).
Akorát je nutné dodržovat pár zásad. Nesmí se vyndavat z objímky na řídítkách ten kus, co se dává na záda gpsky, jinak se ten spoj časem vyvaklá (pak se dá aspoň ještě vymezit vůle třeba měkčím papírem).
A jak se vyvaklá, tak nejprve začne přístroj v pořádném terénu za jízdy vypínat a časem by asi nemusel držet.
Takže ten kus co se přidělává se tam nechává a sundavá se pouze samotná gpska. Pak žádný problém.
Když nemám vůli v tom spoji (a to nemám na žádném ze tří fullů, co držák mám), tak se ani nikdy nevypíná i při tom záhulu co dostává.
Upadla někomu jen párkrát a to při pádu. Vždy při tom byl zrušený celý ten držák, takže je jasné, že se tam nemohla udržet. Když ale při pádu dostane přímý náraz, tak se není co divit.
A kupodivu všechny kousky zatím fungují i přes některé ty pády.
Malá výdrž na baterky? Co to znamená? 20 hodin výdrže je málo? Pokud ano, tak žádná jiná na tom výrazně lépe nebude.
Jediný průšvih 60CSxka na dnešní dobu je ten procesor. Ten je opravdu prostě pro dnešní podrobné mapy s větším objemem dat (Topo 3.1 Pro) prostě hrozně pomalý.
Tohle 62jka ale řeší.
Jenže já ji nevozím na fullu, ale na koloběžce s 12" koly :) (většinou dost přehuštěnými)
Od té doby co mi spadla na kočičí hlavy ji vždy radši přidělávám nějakou páskou.
20 hodin mi to nevydrželo ani v režimu úspory, natož, když zapneš normální režim a kompas, tak je to max 8 hodin.
Používám normální režim (příjem korekční družic zapnutý), kompas mám vypnutý, ten je stejně naprd.
20 hodin dám vždy. A všichni ostatní v partě taky. I když záleží na konkrétních baterkách, sem tam dám i více než 20 hodin.
Nepoužíváš nějaké divné baterky?
Na té koloběžce dostane ta gpska záhul určitě mnohem menší. Tohle mám vyzkoušené oproti silničce. Tam s plášti nafoukanými na 9-10atm. to bude s tou koloběžkou dost podobné (silnička více nabušená, ale zase větší průměr kol). A na té silničce je oproti fullu v pořádné rychlosti v pořádném terénu jak v bavlnce a to i na horší silnici.
Jenze snilard jezdi po Praze a po kocicich hlavach...
Moje nej baterie jsou 2500 nebo 2450 Energisery. Na Viste s WAAspem mam vydrz cca o 1/5 vetsi, nez je udavana vyrobcem a to i kdyz obcas zapnu kompas.
Vyklepany drzak resi samolepka s pevnym lesklym povrchem - treba paska z popisovacky.
Dokázal bys na silničce skočit tři schody?
Ale to asi tak velký náraz zase nebude. Ty malý kola na kočičích hlavách drncaj fakt hodně.
S těma baterkama máš asi pravdu, dřív jsem používal taková divné a s novýma, které se zdají být OK, jsem to nezkoušel.
Tři schody jsem nikdy nezkoušel a do toho už bych se nepouštěl na silničce, tedy nevím, jestli bych to dal nebo ne. Ale nějaký ten menší skok jsem běžně na silničce dával, tam při nabušench pláštích na max. když přijde nečekaná díra nebo něco jiného ve větší rychlosti, co včas neuvidím nebo je tam těch děr více a nejde objet vše, tak nic jiného než skok nezbývá, projet to dopadne o hodně hůře.
A na silničce je to náraz velký vždy při takhle nafoukaných pláštích a velký průměr kol to v tomto případě nezachrání.
Na fullu jde o to, že když se jede hodně rozbitý terén ve větší rychlosti, tak i přes odpružení je to série větších otřesů, kterých je hodně.
A ne každý v partě kdo vozí 60CSxko má fulla. A jaké jsou to otřesy můžu demonstrovat např. na jednom kamarádovi, který zrovna vozí HTčko. Už 2x ulomil košík na láhev s 0,7 láhví a přitom to měl slušné košíky. Vypadávající pumpičky, pokud někdo vozil na rámu a neměl tam ještě navíc pojistný stahovací pásek běžná věc.
Proto nevozím na kole vůbec nic, s čím by mohl být takový problém.
A taky to vypínání v počátku, to taky ukazuje, jaký dostávala kouř. Ze začátku jsme sundavali gpsku z objímky i s tím kusem, co se přidělává na záda gpsky, takže se každému udělala po čase mírná vůle mezi objímkou a tím kusem na ty záda gpsky. A pak se všem občas v pořádném sjezdu vypínala. Tohle vyřešilo to vymezení vůle papírem (třeba toaleťákem to jde dobře) a to, že už jsme to pak nikdy nesundavali po tom vymezení vůle.
Připouštím ale, že i na té koloběžce může dostat sodu slušnou.
http://mur.rajce.idnes.cz/Courage_www.mibo.cz/...
To je z najizdeni na obrubniky, z jizdy po lese - koreny a kameny, na HT na te ceste musis pekne pracovat nohama. Myslim, ze se ke kolobezkam chovame tak nejak podobne... 8-)
Nemá smysl se hádat. Ty nevíš, jak na té koloběžce jezdím, já nevím, jak ty jezdíš na silničce.
Možná mám špatnej ten držák. Ale prostě mi z něj ta gpska několikrát vypadla. Vypadla mi z toho držáku co se jí připíná na záda. Držák se v kolejničkách na řidítkách udržel v pohodě.
teda pánové, když to tady čtu tak zlatá navigace v mé Nokii E52 :-D
Je to gratis, celosvětové updates jsou gratis, teď jsem jsem ji porovnával se skutečnosti ve východních čechách a v řecku na malém ostrově a všude se našla :-DDD
A výdrž je slušnější než slušná
A jake tam mas TOPOGRAFICKE mapy? Ukaze mi Tvoje mapa lesni pruseky, abych vedel, kterym smerem je snazsi bloubeni? Ukazuje vetsi terenni nerovnosti? Kominy a podobne kvuli snazsi orientaci? Vydrzi 20+ hodin? Staci se pak na par minut zastavit na benzince a koupit baterie na dalsich 20+ hodin? 8-D Zlata Nokia - na telefonovani. Ale OUTDOOROVA navigace to neni.
La pardon od mimomísníka ...jezdím silničku a lesní průsmyky mimo silnice jaksi nedlábím bloubit.. :-D
E52 je navíc docela držák, běžně ji nabíjím tak jednou za 4-5 dní .
Navíc vůbec netuším k čemu by mi byla navigace nepřetržitě běžící 20+ hodin ?
To je sranda... bla bla. ;-)
20+ je na akce, kde potrebujes kazdou chvili mrknout, kde jsi (jedes-li bez mapy), pro pripad, kdy hodlas vytvaret logy, ... Ja vim, ze to vlastne nepotrebuju... Asi jako my vsichni tady nepotrebujeme kolo. Ale jaxi oboje chci. 8-)
Jo
- kdyz pustis navigaci v terenu, dost bych se divil, kdyby Ti to vydrzelo dele, nez tak 4 az 5 hodin.
- vydrzi Ti funkcni v drzaku na riditkach?
- co kdyz prsi?
Nene, to vazne neni outdoor (viz nadpis). 8-b
držák na řidítka ? K čemu ? Na mě mluví z kapsy :-DDDD
I když jezdím silniční trasu (i když teď už po 20 letech co jsem vždy silničku měl, tak ji už přes 2 roky nemám, tak občas třeba když je hodně bahna si silniční trasu dám), tak když si ji připravím předem, tak ji mám celou naklikanou a celou dobu ji chci vidět na gpsce.
A pak taky když na asfaltu je nuda (což je skoro pořád), tak se můžu zabavit koukáním na to jak to stoupá a další čísílka :-)
Co by Ti Nokia rekla tady? A jak dlouho by vydrzela? Podotykam, ze moznost nabijeni je zcela nahodna a povetsine velmi kratkodoba.
http://www.bikemap.net/route/586767
http://www.bikemap.net/route/586770
http://www.bikemap.net/route/586773
Vydrží o něco déle než 5 hodin. Neměřil jsem to přesně, ale párkát jsem už ji měl v autě právě kolem 5 hodin zapnutou a k tomu jsem ještě dal skoro 2 dni provozu telefonu (den před a den po). Normálně mi ale vydrží E52jka skoro týden a to i když občas datuju.
Jako naprostý základ výdrže považuju celodenní výlet, kdy samozřejmě nehodlám se zabývat tím, že bych třeba na zastávkách pořád gpsku vypínal.
A to znamená vyjímečně i ke 14 hodinám, když se jede něco dlouhého, vyrazí se brzo a s přestávkama a posezením cestou se to protáhne.
E52 je na telefon slušný držák, jenže tu jsme u toho, že telefon mám od toho, aby telefonoval a pokud by se mi vybil, tak nejenže bych byl bez navigace, ale hlavně bez toho kvůli čemu vždy telefon vozím a to je případ potřeby zavolvat pomoc při pádu/neopravitelném defektu.
Jinak jsou tu ještě další problémy než zmíniů Murphy a to odolnost, držák na řídítka (tady by se asi něco našlo, ale otázka co to bude), ovládání za jízdy, barometrický výškoměr a pak samozřejmě vše co už zmínul Murphy.
E52jku vlastním, jako autonavigace je lepší než outdoorový Garmin (mimo jiné kvůli hlasové navigaci), na kolo ovšem naprosto tragická. Na silničce ještě nějak i když omezeně použitelná, polovina těch nevýhod se ale týká i silničky.
Pánové pánové pánové, zatím nejezdím tak rychle, abych navigaci potřeboval průběžně :-D
Takže si ji skutečně zapínám pouze v okamžiku kdy bloudím, při svačince rovažujíc kudy si zajet(zkrátit) a nebo při průjezdu neznámou větší obcí.... a to ji na sebe nechám jen řvát z tatonky na ruce ...
Dokonce ani v autě jsem ji nikdy neměl zaplou víc než dvě tři hodiny za celodení cestu, protože ji valnou část cesty prostě nepotřebuju
V posledni dobe litam autem po Belgii sem a tam. Takze Ty bys to resil tak, ze bys pri ceste na cca 120 km zapnul GPS na zacatku pro vyjezd z Kortrijku, pak po cca 70 km na prujezd Ghentem a pak az na konci v Antverpach? To uz vazne mohu tahat papirovou mapu...
Tak v autě při častějším využití použiješ těžkou handsfree sadu nebo aspoň ji připojíš na nabíjení jen kabelem, takže tam narozdíl od kola problém nebude.
Taky uz ted taham rozdvojku do auta (abych mohl nabijet i telefon - kvuli confcallum a tak) a usb nabijecku do zapalovace. Smerem tam mi to na letisti prochazi diky zamestnanecke karte, kterou umistuji na zmet kabelu, cestou zpet mne v Brusselu obcas preroentgenovavaji notebookovou brasnu i trikrat za soucasneho vybalovani. 8-)
Autonavigace mi prijde zbytecna. Staci pipnuti. Leda bych poridil tu, ktera umi pruhy. Treba prijezd do Basileje si s moji mapou docela pohral... A nejlepsi jsou Svycarska mesta, kde hned na zacatku je tunel, vyjedes a zatocis bud vlevo do tunelu, nebo vpravo pod galerii. Ale tam by se chytala jen ta pevne v aute, co spolupracuje s cidly ABS a podobne.
E52 s jejich mapou pruhy umí, tedy na displeji je zobrazuje a co jsem to chvíli sledoval v Praze, tak jim to sedělo dobře.
Ale i tak - to Svycarsko by asi nedala - cca pulka prijezdu do mest, ktera mne zajimala, zacina temi tunelovymi hruzami. ;-)
Oregon umi jen pipnout pred zatackou. Ve Viste si muzu vybrat ze 17 zvuku. Jak je na tom 60? Doufam, ze 62 nezOregonovati. Ale zase profily by tam mohli dat. ;-)
Tak tohle ani nevim, zvuky jsem na 60tce vypnul ještě ten den, co jsem ji prvně zapnul :-)
V autě jsem naštěstí podle 60tky nejel nikdy sám, ale navigoval dle ní spolujezdec, takže zvuk netřeba.
Budu si muset sepsat acceptance test list a podle vysledku posoudit prinos 4000,- Kc. Profily jsou zasadni (kolo, sjezdovky, bezky, auto, ostatni). Zvuky pri navigaci taky. A velmi mne lakaji custom mapy. Konecne jejich kouzlo objevil i Garmin. 8-)
Nojo, ale předpokládám, že bez A-GPS se ti GPSka nefixne tj. při každým spuštění GPS si stáhne data od operátora a pokud nemáš datový tarif, tak ti to hned nějakou kačku sežere. A v zahraničí ti ani datový tarif nepomůže, tam už to nebude kačka, ale kačky :-)).
Nebo fixneš GPSku bez použití A-GPS???
V tomhle je zlatý WinMobile.
vůbec netuším :-D, zkoušel jsem progooglovat co je to a-gps a nejsem z toho moudrý, kompas tam je ale ten mě netankuje, ale už při hledání polohy to má přešktrnutý znak internetu a počítadlo ukazuje 0,0 kb po nalezení ....
Teď sedím v místnosti a ukazuje mi to 10 satelitů v dosahu a pořád to nečte žádný data z internetu.
Ale jsem jen simpleuser.-) nastavoval mi to kolega včetně nějakýho dočasnýho ( na léto)inter balíku pro evropu asi za 1500 mesíčně ....
navíc jsem si tam přes komp nasosal asi 3,5 giga evropských map a tak už je to nepotřebuje dotahovat ?
Taky mám E52 a chytí se v pohodě i bez A-GPS a jde bez problémů provozovat i bez jakýchkoliv přenesených dat. I když s A-GPS to chytí družice mnohem rychleji (to téměř okamžitě).
Ovšem na kolo je to sprominutím naprosto k h...u.
Proč ?
Od tý doby co ji mám si jedu beztarostně, nikoho se nemusím ptát na cestu a zapnu ji když při močení zamyšleně bloumám zrakem krajinou ( to nějak přišlo s věkem) zkouknu mapu, nechám si říci kudy kam a zase ji vypnu a jedu.... nádherná věc
Něco jsem psal výše i pro asfaltové trasy. Já ji ale používám hlavně v terénu a tam je ta Nokie zcela nepoužitelná.
Ale ještě k tomu asfaltu, když už tu gpsku mám, tak ji přeci nebudu pořád vyndavat a zandavat, to už pak ztrácí hlavní výhody oproti papírové mapě (která by na silnici taky stačila).
A pak nebude další podstatná věc, projetý tracklog. Ten je zase dobrý pro další použití a plánování (i když na asfaltu to tak podstatné není jako ty z terénu).
nikdy jsem nejezdil podle mapy, že bych ji musel mít pořád na očích, 30-50 km si docela pamatuju po jednom kouknutí.
Navíc nemusím každých 10 vteřin položit oko na to kde jsem a jak rychle jedu.
Ten traklog sice chápu ale nijak mě to neoslovuje nebo nemám tu potřebu nebo co... asi je to tím, že jsem vyrostl v době, kdy se na vyjíždce z vesnice o víkendu dalo o pomoc dovolat jen z vrátnice JZD nebo z řídkých budek..
Tehdy ale silnice vypadaly jinak a andele hrali na harfy...
Zkus tohle: http://maps.google.cz/maps?f=q&source=s_q...
trochu jinak,mám dakotu 10,potřebuji turistickou mapu slovenska free a dostat ji do mapsource,
poradí někdo? asta
Free TOPO SK je např. tahle http://info.gpsteam.eu/index.php/mapy-a-mapove...
Je to instalačka, tak předpokládám, že do MS se zamontuje sama...
Mrkni sem http://www.nakole.cz/diskuse/10860-vlastni-mapy...
at to nemusim kopirovat. Snad si tam neco vyberes.
Tak porad zjistuji, proc nemuzu s Vistou HCx vyhledavat mesta. Search City zpusobi vypnuti pristroje. A vypada to, ze uz to mam. Garmin ma omezeni mapovych souboru na 4 GB nebo 1000 mapovych dilu. Ale vypada to, ze to neni jediny limit.
Mam ted nalitych asi 8 map. Kdyz z kazde necham jen jeden kousek, vyhledavam bez problemu. Kdyz nahraju 595 mapovych dilu (1792,8 MB) z tech samych 8 map, vyhledavat nelze. 8-( Setkal se s tim jeste nekdo?
A co tam máš za 8 map? To máš půl Evropy?
TOPO blizkeho okoli a Euro city navigator. 8-)
A to všechno se vejde do jedné Visty? Myslel jsem, že je v ní funkční karta do 1 Gb. Mám GPSmap60 s 1 Gb kartou, někde jsem četl, že by měla zvládnout 2 Gb, ale myslím, že víc jak 1 Gb dat už asi nezvládá, je to na 4 mapy a prostor pro prošlé trasy nejméně na rok, bohatě to stačí.
Mam ulozene trasy za cca 3 roky (i ze starsich Venture a podobne). Pouzival jsem 2GB a ted jsem zkusil 4GB, tedy ne SD, ale SDHC. Koupil jsem nejakou obyc, takze pomalejsi. A uz dva tydny to bezi bez problemu. To nevyhledavani mest uz jsem pozoroval pri .img souboru vetsim nez cca 1,5 GB.
Vím, že to funguje i s kartou 2 Gb, mám to odzkoušeno, ale výrobce zaručuje bezvadnou funkčnost do 1 Gb dat, proto jsem taky v té pořizoval jen 1 Gb kartu. Jo taky už tam mám trasy za víc než 3 roky, je jich 260 a zatím mají jen nějakých 54 mega.
Jednotlive trasy - vyzobane a ocistene - mam jen v PC. Do GPS si nechavam prubezne logovat vse, takze mam kolem 600 souboru.
Toho 1 GB jsem se nedopatral a ani na primy dotaz mi z Garminu neodpovedeli konkretnim cislem. Kde jsi to nasel?
Garmin není moc sdílnej, už jsem se 2 x dotazoval na dost podstatné info a vždy bez odpovědi a po urgenci jen nic nežíkající odpověď.
Údaj o objemu dat jsem tehdy někde vyčetl když jsem začátkem 2007 hledal informace o nejvhodnějším přístroji pro kolo. Uváděl to někde Garmin a prodejci. Také to bylo ve výsledcích testů, ale fakt už nevím přesně kde, nedaří se mi to najít.
Teď jsem koukal, že by současná verze SW měla zvládnout i 16 GB, ale je to jedno, protože SW má omezení na 2025 mapových kousků, alespoň podle informací tady :
http://www.geocaching.cz/forum/viewthread.php...
Z jedné diskuze o Garminech:
"SDHC na Vista HCx funguje. Nemohu potvrdit z vlastní zkušenosti, ale určitě by nepoužíval kartu:
SanDisk Ultra II
Co jsem slyšel, tak Vista HCx by si měla hravě poradit s kartou:
A-DATA 4GB Micro SDHC Class 6
Pokud budete mít možnost některou kartu SDHC nejprve vyzkoušet, udělejte to."
Uvažuji o koupi této GPS, rád bych se zeptal na pár dotazů :-)
- jak je to s aktualizací mapy? Na prodej mají Garmin GPSMap 60CSx na ALZE i s mapou Topo Czech a jako možnost dokoupení se tam nabízí nějaká karta za něco přes 2 tisíce s doživotní možnosti zdarma stahovat mapy. Týká se to jen té základní, co tam je, nebo i té České? Nevíš? A pokud ne, jak a za kolik si aktualizuješ české mapy?
- A druhá věc, jsou na té české mapě třeba i značené cyklotrasy?
Díky za případnou odpověď.
Jarda
Aktualizace:
http://www.garmin.cz/produkty/mapy-software...
TOPO:
http://www.garmin.cz/produkty/mapy-software...
CYKLO:
http://www.garmin.cz/produkty/mapy-software...
Aktualizace dělají tak jednou ročně, bohatě to stačí, poslední je TOPO Czech pro 2010, která zárověň obsahuje taky silniční Atlas Czech 2010 NT a cyklo trasy v mapě CYKLO Czech 2010 NT. Garmin má aktualizace placené a záleží na tom kdy je koupíš a kdy udělají aktualizaci a slevovou akci. Já dělám aktualizace ob jednu a mě to stačí víc než dost.
Tip pro příznivce PDA - Garmin Asus
http://www.ce4you.cz/articles/detail.asp?a=370
a k tomu odolné pouzdro
http://www.yenzde.cz/vodotesna-pouzdra/odolne...