Ahoj, chtěl bych se zeptat na váš názor na to, jestli se může náhodným špatným zařazením ohnout ramínko úplně nové přehazovačky SRAM X9 na úplně novém kole.
Jedná se o Meridu, na které po zakoupení špatně fungovalo řazení na převody 6-9 (malé), říkali jsme si, že si to sedne a na garanční prohlídce dotáhne, ale po 150 km (normální turistické ježdění) nám tam řekli, že je ohnuté ramínko a že jsme to museli někde praštit nebo špatně zařadit, což jsme neudělali.
Na reklamaci to prý Sram asi neuzná, protože všechny přehazovačky prochází výstupní kontrolou a jsou rovné.
Bude to tvrzení proti tvrzení, nemáte někdo podobnou zkušenost?
Díky, Honza
to ti museli rict, ze je ohnuty? ty to nevidis?
Pak to mohlo bejt ohnuty uz kdyz jsi to kupoval. Pri beznym provozu se to ohnout nemuze
Musím Ti říct, že v mém případě (popisuji níže) to vyhnutí na první pohled vpodstatě nebylo vidět, pomohlo mi to, že jsem porovnal poničenou přehazovačku při zařazení malý převodník - malý pastorek (kdy je ramínko vyvěšené dozadu) s takhle povolenou přehazovačkou na jiném kole - pak to je patrné hned. Ale takhle jenom koukat zezadu - to moc vidět nebylo, ono to vyhnutí nemusí být nic moc a už to zlobí.
Řekl bych, žes to tak už koupil - ohnout ramínko s kladkami není zas tak moc snadné, jestliže jsi s tím nikde nepadnul - a to by se spíš ohnul hák přehazovačky nahoře (tedy předpokládám, že máš na mysli tohle a nikoliv Al hák, co drží přehazovačku). A "špatným" zařazením - to už vůbec ne (apropó - co vůbec myslíš tím špatným zařazením?)
Já mám zkušenost zatím jednu - nevšiml jsem si, že se uvolňuje nýt v řetězu a v jeden moment při záběru řetěz v rozcapeným stavu najel zezdola do kladek - a tehdy to stačilo na to, že se ramínko s kladkami skutečně vyhnulo, začalo to zlobit jako u Tebe na malých pastorkách a protože to nešlo vyrovnat, tak jsem dával novou přehazovačku.
S tou reklamací to bude zajímavé, dej vědět, jak to dopadlo.
Mám na mysli ramínko, nikoli hák. Jde o to, že kolo je úplně nové a nebylo levné, takže mě nenapadlo kontrolovat hned doma, jestli je rovné ramínko, beru to jako samozřejmost (pro HrabeX). Navíc je to kolo přítelkyně - některé nepřesnosti jsme dávali na vinu tomu, že je to nové a musí si to sednou a seřídit.
Když jsme dali kolo na garančku, řekl nám prodavač, že to seřídit nejde, že jsme to museli někde ohnout, že z výroby je to vždy rovné.
Prodavač nám taky řekl, že na závodech už takhle ohnul několik přehazovaček, nevhodným řazením v záběru.
No..vzhledem k tomu, že z výroby nám nazuli opačně zadní plášť, si o výstupní kontrole myslím své, ale dokazovat to bude asi těžké.
at je to tak nebo tak, i to raminko se da nejak narovnat, aby to radilo presne. Ale nedelal bych to na kole, abych neohnul patku.
Tak tak. Díky vzpříčenýmu klacku jsem přetrhnul patku, ohnul ramínko a polámal kladku. Šel jsem do krámu se servisem nakouknout, jak má vypadat nová X-9, protože se mi zdálo, že i po narovnání něco nehraje, že je furt z vinglu. Servisák mě ujistil, že na rozdíl od Shimana jdou tyhle přehazky téměř libovolně rovnat. Dal jsem jí na kolo a řadí úplně v pohodě.
To Ti nic jiného nezbývalo. Přesně jsi věděl, jak k tomu došlo. V tomto případě je Honzaaa přesvědčený, že s kolem nic, co by mohlo díl poškodit, neprovedli a proto musel být špatný už z krámu a u kola za třicet tisíc, bych byl naštvaný, pokud by se po pár stovkách km začalo...chovat nestandardně :-).
Možná to nakonec bude muset srovnat, ale dobrý obchodník by se k tomu měl postavit čelem. Pro zkušeného mechanika je to určitě jednodušší operace a každý není tak zručný, jako Ty :-).
Já bych "panu" prodavači řekl, že jako pokus to bylo dobré, nicméně že trvám na reklamaci. Pokud nebylo kolo levné (otázka, co je to levné; pro někoho je levné kolo za 8 tisíc, pro někoho za 25), tak by i komponenty měly něco málo vydržet, ne? ;-)
Nevhodným řazením ohnout přehazku? To jde?!?
Vypadá to jako stupidní dotaz, nicméně asi 8 let oba jezdíme na komponentách LX a tam se nám to nikdy nestalo (a najeli jsme toho hodně...), takže proto se ptám, Sram jsme nikdy nejezdili a u 2 týdny starého kola kupovat hned novou přehazovačku se nám dost příčí...
Je možné, že ve výrobě prochází kontrolou, ale nevěřím, že všechny. K tomu ohnutí mohlo dojít při přepravě kola, nebo přímo v obchodě. Ve většině z nich jsou kola tak "našlapaná", že jsem už několikrát viděl, jak o některé kupující zavadil a to se poroučelo k zemi nebo na to vedlejší. Pokud jsi neměl možnost si ho před krámem projet a zjistit, že něco není v pořádku, měl by Ti obchod reklamaci uznat. Samotným "špatným" zařazením by se poškodit nemělo, takovou přehazovačku by snad ani nemělo cenu vyrábět.
Popravdě moc velkou šanci nemáš, pokud jsi na tom něco málo najel a hned neletěl do prodejny, že je něco špatně.
Otázka je, kde jsi to kupoval a co můžeš prodejci přinést/odvést jako spokojený/nasraný?
Pokud jsi stálý zákazník+servis tak bych věřil, že by se dala domluvit nějaká kompromisní verze.
Pokud jsi to koupil někde na internetu, nebo od člověka, který tě v životě neviděl a čeká, že mu moc výdělku nepřineš, tak se obávám, že tě čeká tebou placená výměna.
Mě třeba zhruba po stejné vzdálenosti (200km) praskla sedlovka u silničky Roubaix od Specialized ( prý první kus co praskl v ČR:-), pane vy jste na tom jezdil v terénu přiznejte se :-D, nebo jste to přetáhl při utahování atd ... nakonec vyměnili a mají koho pumpovat ..
Co takhle postavit se do pozice, už u vás nekoupím kolo za 40cet a budu o vás mluvit špatně a třeba to pomůže ?
Nezlob se, ale špatný obchod. To já přijdu, řeknu že jsem to asi pokurvil, prodejce (= Peťa) mi řekne, že NIC neslyšel a jde to na reklamačku. Proč? Protože jsem stálý zákazník, koupil jsem tam už pět kol, nechávám tam každoročně docela dost peněz (za servis)... A slyšet "pane vy jste na tom jezdil v terénu přiznejte se", tak mu to kolo hodím a omlátím o hlavu... A to i kdyby to byla pravda :-DD.
Kupovali jsme to v obchodě, kam jezdíme už několik let a kupujeme prakticky jen tam a dosud jsme byli maximálně spokojení.
Bohužel, když člověk nepatří mezi "závodníky" jako většina prodavačů kol, tak s ním stejně nejednají jako rovný s rovným.
I závodníci musí z něčeho žít ....
Mě si ve všech dvouch cyklokrámech/dílnách docela pamatují a v jednom je to samej závodník.
Asi ti nezbude než trvat na reklamaci, jedině mě snad napadá progooglovat "klaté raménko" jestli si náhodou na něj nestěžují i další majitelé ?
A ještě americká metoda. Kouknul bych se do oficálního manuálu, jestli tam zmiňují možnost ohnutí v případě špatného řazení a když to tam nebude tak smůla hoši, nebyl jsem upozorněn a řadil jsem přiměřeně....
jj, americká methóda - jestli tam nebylo upozornění, že se tím nesmí páčit pařezy, tak smůla, vysoudíme milióóón :-))
Proto je v poctivém USkaravan vozu cedulka, že si řidič za jízdy nesmí jít dozadu uvařit kafe :-DDD
OT - to mi připomíná návod na křoviňák, který jsem nedávno koupil. Asi pět stran s vyjmenováním všeho, co se nesmí (nesmí se například sekat 15 metrů všemi směry od čehokoliv a kohokoliv, takže vlastně nemám kde sekat...), ale jak vyměnit výměnnou hlavici, to tam nebylo, na to jsem si musel přijít sám :-)
A proč myslíš, že to v tom návodu nebylo?!? Přece aby se v tom každý "blbec" nemohl rýpat! Oni potřebují vydělávat i na servisu!! ;-)
Jenže výměna struny za mačetu je normální manipulace, ne servisní úkon. To bych do toho servisu musel jezdit dvakrát za odpoledne... :-)
Vlastně nemusel ! Já mám zahradu širokou jen 29 metrů, takže stejně sekat nemůžu !
Takže věc se vyvíjí tak, že mechanik v prodejně zjistil, že přehazovačka nejde seřídit. Prodavač nás dál ujišťoval, že jsme "někde blbě přehodili", až se ukázalo, že je ohnutý i přesmykač a údajně jeví známky nadměrného opotřebení a únavy materiálu, které neodpovídá stáří kola. Celé kolo je posláno do Sramu a čekáme na posouzení.