Stalo se mi, že při prehazování na nejmenší převodník (z prostředního) se mi dostal řetěz zespodu mezi tyto převodníky, natočil se nahoru a celé se to zaseklo. Málem jsem spadl z kola. Stalo se mi to už potom vícekrát. Nevíte někdo čím to může být. Mám kolo v záruce tak se asi vyplatí to reklamovat, že?
Pája
Zřejmě špatně snýtovaný řetěz..Buď nýt z jedné strany "čouhá ven"..nebo je snýtován velkou silou a jeden článek řetězku se neohýbá...
Ev.pochopitelně špatně seřízený přesmykač..
Tak tohle se mi stalo několikrát po výměně řetězu, přitom to bylo snýtované dobře, nikde nebyl zatuhlý článek a převodníky byly také OK - neměly ještě "háčky". Ani v servisu mi nedokázali říct, čím to. Takže jsem cca 100 km opatrně řadil a ono si to nějak sedlo.
Stejně je to divný, protože řetěz správně spadne na malý převodník a teprve potom se sespodu nějak zahákne "mezi" převodníky a natáhne se nahoru, kde se setká s řetězem a zasekne se. Přitom to nedělá vždy. To by odpovídalo buď tomu, jak tady píšete, že je řetěz na některém místě vadný, nebo je vadný převodník. Koukal jsem na něj a zdá se mi že trochu háže.
Trošku háže víceméně každý převodník..ale tím by to být nemělo..
Měl bys vidět jak mi háže převodník na "zimáči"..co jezdím do práce v létě v zimě..to je snad 5mm..a nic se neděje..a to používám staré řetězy co sundám ze silničky,nebo bajka,že jsou vytahané..
Spíš to fakt bude některý článek méně ohebný,nebo nýt který vylézá ven..Přesně tohle mi dělal řetěz na novém biku..byl špatně snýtovaný..a zpravila to nová spojka..
Cau,tohle se mi stava kdyz nedostatecne povolim pri shazovani na mensi prevodnik - retez spadne na mensi prevodnik a ja zaberu moc brzo,kdy jeste cast retezu je na tom vetsim prevodniku.V miste kde retez prechazi z jednoho prevodniku na druhy se retez vzprici a prevodniky ho zatahnou k zadni vidlici.
Kdysi, ještě když byly jenom kola Favorit, jsem si sehnal "malý talíř" 32 zubů a přidělal jsem ho klasický dvojtác. No a občas se mo tohle dělo taky. Teď poslední dobou se to stalo 2x i manželce na talířích Deore od Shimana. Zřejmě už talíře končí svou životnost. (Řetěz je stoprocetně v pořádku)
Při trpělivém sezení u kola a věčném přesmykování řetězu jsem na to přišel.
Řětěz sice spadne na nejmenší talíř, ale při záběru se našponuje mezi první zub nejmenšího talíře (za který se už zahákl) a poslední zub prostředního talíře (ze kterého padá) a z toho už nespadne.
Důvodem je zřejmě nevhodná pozice zubů mezi talířema.
Četnost výskytu jsem snížil použitím pilníku na vodných místech tak, abych zmenšil vzdálenost mezi zuby, kde se tohle dělo. Prostě jsem je zbrousil.
Dneska bych raději vyměnil talíře.
Ze stejného důvodu mi docházelo k padání řetězu při přeřazení z velkého talíře na malý. Rekonstruoval jsem favorita a nechtělo se mi vyhazovat zapouzdřený střed Kinex na klínky, který jsem tam kdysi dal. Původní dvojtalíř byl už úplně zničený a rezavý. Sehnal jsem jakousi náhražku pochybného původu asi za 120Kč a byly s ním hrozné potíže. Například když se řetěz namotal mezi velký talíř a ochranný plech, uvolnil jsem ho až zmuchláním toho plechu do kuličky. Po zakoupení dalšího kusu a malých úpravách už funguje naprosto spolehlivě. Padání řetězu mi ale odstranila až speciální plechová zarážka připevněná na kostru vedle malého talíře.
A co kdyby to mohlo být příliš dlouhým řetězem nebo vadnou přehazovačkou-respektive slabou pružinou napínající celé vodítko s kladkami. V obou těchto případech by mohlo dojít k takovému zhoupnutí řetězu(při jeho uvolnění po přeřazení) a následnému zaseknutí mezi placku a rám nebo mezi placky.
Důvody sukování řetězu:
-ušpiněný a neudržovaný řetěz
-bláto v řetězu
-vytahaný řetěz
-špatně snýtovaný řetěz
-nedodržení linie řetězu při řazení
-opotřebený talíř
Na spodní rámovou trubku se dá pořídit taková vychytávla,která řetěz vždycky shodí a ten se tak nedostane mezi rám a talíř.
U mě to ze začátku taky dělalo. Řetěz stačilo pořádně vyčistit a smýt konzervační látky z výroby. Pak už se problém nevyskytl.
To kolo je celý nový, všechno je Deore. Spíš by mě zajímalo, jestli s tím mám jít zpátky do obchodu, protože je to ještě v záruce. A na nějaký broušení zubů pilníkem si netroufám. Akorát přemýšlím o tom, jestli až jim to tam přinesu, to bude taky blbnout nebo ne. Jinak moc díky za rady.Pája
Vezmi to do servisu a klidně počítej s tím, že podle zákona schválnosti to u nich bude chodit jak hodinky. Jakkékoliv pilování zubů převodníku by u Tebe - vzhledem k tomu, že máš nové kolo - nemělo vůbec připadat v úvahu, asi ještě nemáš moc ujeto, háčky na zubech (které by řetěz nepustily a vynášely by ho nahoru) zřejmě nejsou. Máš tam původní řetěz, nebo si ho měnil a začlo to dělat až po výměně? Jestli je původní - dělá to až poslední dobou, nebo to občas nasukovalo řetěz už od začátku? Nedostalo kolo ránu na přehazovačku - třeba při pádu?
Všechno je původní. Mám to kolo teprve chvíli a najeto je cca 350km. Zajímavé je, že to nedělá pokaždé jako by opravdu byla chyba ve spojce řetězu. Poprvé se mi to stalo, když jsem potřeboval rychle přehodit do kopce. Tak jsem myslel, že je to tím, že byl řetěz moc v záběru. Ale někdy to udělá i po rovině za klidné jízdy.
Docela mě to s.... Dřív jsem měl starého horáka s Altusem, nic jsem neseřizoval a léta to chodilo jak hodinky.
Při takhle malém objemu zatím najetých kilometrů bych to viděl buď na zatuhlý článek řetězu (zkusils všemi zahýbat? nemusí to být nutně pouze ten snýtovaný či sespojkovaný)anebo na neseřízení (jak píše jaroslav - řetězovou linku), tady o nějakém opotřebení nemůže být řeč. Možná by stačilo poštelovat délku lanka přehazovačky, takhle na dálku to je ale pořád jen dohad, potřeboval bych to vidět. Je to v záruce, jdi do servisu a dej vědět, jestli s něčím hýbali a jestli to zmizelo.
Tohle většinou dělá pokřivený převodník, a tím vznikne větší mezera v určitém místě mezi převodníky. U starších a levnějších převodníků většinou pomůže kladivo (opatrně srovnat a je klid - vyzkoušeno na tzv. zimáku - kolo do práce za každého počasí), ve tvém případě jedině reklamovat.
Dnes jsem to dal do servisu. Jsem zvědavý co s tím udělají a jestli se mi podaří uplatnit záruku. Dám vám vědět.
Paja
výsledek: 170 kč za narovnání ohnutého převodníku
Neuznali to jako reklamaci? - že si za použití osvědčeného a mnou navrhovaného kladiva účtovali 170 Kč ? V rámci záruky měli vyměnit poškozený díl, pokud tě nepřesvědčili, že sis tuto závadu způsobil neodborným používáním.
Nepřesvědčili,ale ani já jsem je nepřesvědčil. Prohlídli mi celé kolo,našlopár odřenin na rámu a přitom říkali: "Tady to dostalo pěknou pecku,tady taky, někdo vám to před hospodou shodil na zem" apod. A protože to bylo jen za 170 nechal jsem to být. Takže CYKLOPRAG na Jiřáku má sice dobrý slevy na kola ale servis stojí za 2 věci.
Takový je život, tak ať ti to šlape!!
Jinak mi tvůj zážitek potvrdil moji filozofii, že nejlepší je všechno si na kole opravit a seřídit sám. Já jsem za svých 42 cyklistických let ještě služeb takové instituce nepoužil a mám už za tu dobu na různých kolech ujeto 118500 km. Když jsem si s něčím novým nevěděl rady tak jsem se nanejvýš někoho zeptal jak na to. Však už za ty roky mám například pěknou sbírku různých druhů stahováků pastorků a kazet. Na něco zas člověk přijde metodou pokus - omyl a aspoň získá zkušenosti. Člověka potom aspoň na delších cestách nic nepřekvapí.
Opravuji předešlý údaj nějak jsem si sto tisíc km ubral takže 218500 km.
Já taky nějak nechápu lidi, co si nedokáží na kole utáhnout ani šroubeček, natož něco vyměnit.
Taky už mám doma spoustu náhradních dílů a nástrojů, jak známým přestavuju kola na lepší.
A jak správně píšeš, nic mě na cestách nepřekvapí a mám jistotu, že téměř vždy dojedu. V podstatě dokážu rozebrat a složit kolo i v lese.
Ale tohle je asi úplně jiná debata.
Jo a taky jsem Láďa :-)), my Láďové jsme holt šikovný lidi. že? :-))
coz o to - ja jako mladas taky vsechno na kole opravoval a teloval sam
ale proc ted pri vymene slapaci osy utracet hrisny penize za stahovak klik, stahovak stredu a buh vi za co jeste, kdyz v servisu to maj za pul hodky hotovy a prijde to na stovku ?
Všem děkuji za rady i příspěvky do diskuse.
to bejbis: Asi sis nevšiml že to kolo je pořád v záruce. Taky bych uměl bouchnout kladivem do převodníku, za žádné umění to nepovažuju. Ten díl mohl být i vadný a v tom případě by bylo škoda ten servis nezkusit.
to Lada N: měl jsi pravdu s tím ohnutým převodníkem, holt zkušenost se projevila
To je taky přístup, vozit kolo do servisu.
Já si raději koupím stahovák za 170 Kč a druhé stažení klik už vydělávám. nehledě na čas, který ušetřím, že nemusím do sevisu a ze servisu. (nekdy i dvakrát, kvůli jedné závadě, když mi to neudělají na počkání).
A další aspekt: na cestách nemám strach ze závady.
Tohle je můj přístup.
Hele Pajo, Já jsem ti nedoporučoval vzít kladivo do ruky, a když si přečteš můj příspěvek, tak zjistíš, že dneska bych ten talíř vyměnil.
Že ti ho opravili kladivem, je jiná otázka.
A v původním příspěvku nebylo psáno, že je talíř křivej jako prase.
Já ti napsal jenom svou zkušenost.
Jen ti přeju, at se ti to neprojeví znovu.
Bejbísi, já sem taky Láďa. Teda spíš Vláďa, ale slyším i na Láďu. Je to kratší a taky víc sexy, nezdá se Ti?
Tak teď nevím, co si mám myslet. Jedna z alternativ je, že Ti připadam jako č....k.
To bych sem potom raději přestal chodit.
Pane Bože, neblázni... To mě nenapadlo ani ve snu. Za tu dobu bys mě už moh tak trochu znát, ne? Tuhle diskuzi už neotvírám, sejdem se u jinýho tématu. Měj se.
No trochu mě to od Tebe překvapilo, čekal bych to od jiných. Tak promiň, že mě to vůbec napadlo. Musím pododknout, že mě to napadlo až na druhý pokus.
Možná to jméno je sexy, ženský jsou mazlivé, ale vždycky, když mi začaly říkat Ládíku, tak se schylovalo k průšvihu. :-))