Vážení cyklisté,
nabízím Vám možnost reálně ovlivnit obsah (nikoliv výsledky) výzkumu, který bude Magistrát využívat pro další strategický rozvoj cyklistické dopravy v Praze.
Teď váš úkol, pokud se chcete zapojit:
Napište téma, které byste chtěli, aby bylo výzkumem popsáno, a jeho výsledky sděleny Magistrátu. Hodnoťte palci nahoru a dolů, pokud se Vám nápad druhého bude líbit či nelíbit. Já na základě tohoto diskusního tématu vyberu použitelné okruhy a zařadím je do výzkumu (bude-li s tím souhlasit zadavatel výzkumu a bude-li to únosné z hlediska objemu zjišťovaných informací).
Prosím nezaplevelujte téma příliš rozsáhlými diskusemi, aby nějaké zajímavé téma neuniklo pozornosti.
Vaše příspěvky nebudou honorovány:-))).
Výzkum bude probíhat v září, ale obsah informací se uzavírá příští týden. Výsledky budou v říjnu, kdy a jak a zda budou zveřejněny nezáleží na mně.
Díky.
Vliv vzrůstajícího počtu cyklistů na vytíženost MHD.
Jinými slovy.
Ubývá nám s nárustem cyklistů cestujících v MHD nebo ubývají spíš automobilisté ?
Ps : v mém okolí z 9+1(já) pravidelných cyklistů 7 obětovalo MHD a jen 3 auto .......
Čtu to odpředu i odzadu, ale musím říct, že na to, že hledáš náměty, kterými se zřejmě hodláš prezentovat ty podáváš poměrně nedostačující informace.
Píšeš o "důležitém výzkumu", nicméně nic o tomto výzkumu neuvádíš. Sdělení "...který bude Magistrát využívat pro další strategický rozvoj cyklistické dopravy v Praze..." je nic neříkající.
Je možno si k tomuto výzkumu někde něco přečíst bližšího?
Kdo je zadavatel, kdo bude provádět, za jakým účelem, co je cílem, jaké je zadání... Prostě "wo co vlastně go"?
Jak v tom vlastně figuruješ ty a sběr "dat", o která tady žádáš? Komu je budeš dále poskytovat?
Nabízíš "možnost reálně ovlivnit obsah výkumu", ale v zápetí píšeš, že témata zařadíš, "bude-li s tím souhlasit zadavatel" - to si mírně odporuje.
No a pak by mne zajímalo, jakým způsobem zde získaná témata hodláš prezentovat - jako své nápady? Předpokládám, že ty to asi zdarmo neděláš, takže hodláš prodat nápady jiných?
Klidně si mysli, že rýpu, ale četla jsem si ten tvůj úvod několikrát a musím říct, že ve mě teda žádnou důvěru nevzbuzuje.
Myslím, že pokud něco chceš, měl by si k tomu dát také adekvátní informace - ne jen takhle povrchně.
Náměty lidí chceš použít jako zdroj pro sebe a tak by si měl být poněkud sdílnější a měl by si říct, jak bude s informacemi zde získanými naloženo.
Můžeš si myslet, že jsem paranoidní, ale mám prostě svoje zkušenosti.
Ať si to klidně prezentuje kde chce :-D
Náplavku to nevyasfaltuje a Vysočanskou cyklostezku kvůli tomu nezpoplatní ani nerozorají ....
je vidět, že Pavkovi Bémů teče do bot, rozdal na magistrátu úkoly, aby vykázal aktivitu:-DD
Víš co, jdi do háje. Jestli mi nedůvěřuješ, tak nepruď. Kdo mě jen trochu zná, ví, že tohle pro prachy nedělám. Je v tom dost velkej kus dobrovolničiny, placený je jen sběr dat, vyhodnocení dělám ve svém volnu a zadarmo. Za akcí stálo Oživení společně s cyklokomisí při Magistrátu. Já aspoň pro cyklistiku v Praze něco dělám, tak buď tak hodná, aspoň to nesabotuj.
Jistě neodhalím žádné tajemství. Bezpochyby se jedná o opakování dotazovacího průzkumu, který zadávala v roce 2008 Technická správa komunikací na podnět cyklokomise. Jeho výsledky a zprávu zpolečnosti jsem díle analyzoval, shrnutí vyšlo tady na Na kole (http://www.nakole.cz/clanky/490-prazsti... ), podrobněji zpracované články na prahounakole.cz ( http://www.prahounakole.cz/2009/03/18... , http://www.prahounakole.cz/2009/03/25... a http://www.prahounakole.cz/2009/04/08...
Tehdejší průzkum byl zaměřený na obecné informace o cyklistech v Praze a trochu na jejich preference, pokud jde o "terény" (tj. cyklostezka, cyklopruhy, singletrack, atd.). Nebyl příliš úplný a spousta věcí by na něm chtěla vylepšit, někde to mám z té analýzy shrnuté.
Takže důvody pro průzkum jsou mi jasné, forma výzvy je ne úpolně dokonalá, ale podle mě je jenom dobře, že se tu někdo zeptá, protože lidi z cyklokomise nebo TSK nemají takové věci čas.
Možnost ovlivnění je jasná: Když se přijde ze zajímavými otázkami, může to průzkum výrazně vylepšit. Že otázky zařadí "pokud s tím bude souhlasit zadavatel", je pochopitelné. Zadavatel (přepdokládám že opět TSK) je přece ten, kdo to zadává -- tak si musí nechat poslední slovo. A že nemůže ovlivnit to, jak bude s výsledky naloženo, je také jasné -- výsledky budou až po volbách a co bude s pražskou městskou cyklistikou po volbách, to dneska neví nikdo. Třeba se to nezveřejní. A třeba se k tomu někdo dostane a prolákne to.
Já svou tehdejší zprávu klidně šoupnu přímo komisi i sem, protože to skutečně je důležitá a správná věc.
Radko, jestli máš k téhle věci nějaký dobrý návrh a nechceš, aby jej prezentoval někdo jiný, pošli jej na [email protected] rovnou s tím, že ses o připravovaném průzkumu náhodou dozvěděla a navrhuješ to to a to.
Klidně to Radka může poslat kam chce, stejně (pokud se to cestou neztratí) skončí náměty u mě. A fakt mi nejde o vlastní prezentaci, ale o to pomoci vyřešit to, co vás všechny pálí. Měl jsem pocit, že lidi tady budou rádi, že mohou pro cyklistiku něco udělat a místo toho se tu začíná kádrovat. Nicméně ani to mě neodradí.
Pro upřesnění, ten výzkum vedu já osobně, pokud někdo tuto informaci potřebuje.
Připojuju se k Újezďákovu nápadu a přidávám svůj námět: Rozvoj cyklistické dopravy v závislosti na typu zástavby. Praha je směsicí nejrůznějších typů urbánního prostoru - od husté a středověce chaotické zástavby v historickém centru, přes o něco velkoryseji založená předměstí z 19. století s víceméně pravoúhlou sítí ulic a hustou (v měřítku města) tranzitní dopravou, vilové čtvrti v převážně kopcovitějším terénu, paneláková sídliště z 60. až 80. let 20. století až po okrajové přičleněné obce s víceméně vesnickým charakterem zástavby.
Jiný význam bude mít cyklistická infrastruktura pro obyvatele Nedvězí, který jezdí za prací třeba na Jižní Město, a jiný význam pro člověka z Krče jezdícího za prací do Kobylis.
S tím nejspíš bude souviset i způsob využití cyklistické infrastruktury - dopravní, sportovní, rekreační... V poslední době mě taky zajímá, jestli má vůbec smysl budovat nějaké (propojené) dálkové trasy, a jestli by nebylo lepší se zaměřit na infrastrukturu pro krátké popojíždění v bezprostředním okolí bydliště. Kolik lidí jezdí třeba pravidelně na kole trasu Praha - Vídeň?
Zajímavé by mohlo být třeba rozvrstvení zájmu o cyklistickou dopravu podle příjmové situace, vzdělání či společenského postavení. Jaký zájem o cyklistickou dopravu po Praze je mezi bezdomovci, nezaměstnanými, manuálně pracujícími, státními úředníky, techniky, manažery, bankéři, politiky... Nakolik by využívali cyklistickou infrastrukturu lidi s příjmem do 10.000,- Kč měsíčně, nakolik zase třeba lidé s příjmem přes 50.000,- měsíčně. Jaký je zájem o ježdění na kole mezi vysokoškoláky, absolventy učilišť, nebo osob se středoškolským vzděláním.
Pak mě ještě napadá, že by cyklistická doprava díky své relativně nízké finanční náročnosti a při stoupajících cenách MHD, pohonných hmot atd. mohla být v příštích letech atraktivní pro chudnoucí střední třídu. Položil bych tedy v průzkumu otázku, jestli by (lacinější) cyklistická doprava po Praze pro někoho nebyla vhodnou kompenzací za nižší sociální dávky a jedním ze způsobů, jak ušetřit peníze, aby rodina měla na nájemné, na splátky spotřebních úvěrů, hypoték, na školné, na léky, na poplatky ve zdravotnictví atd.
Napadlo mě to proto, že se mě často lidi ptají, proč jezdím po Praze na kole - jestli nemám na auto nebo si dokonce nemohu dovolit ani tu "Otevřenou kartu". Kolo je tedy nejspíš vnímáno jako odznak chudoby. Naštěstí doufám jen materiální.
Dělit podle platu, vzdělání smrdí kastováním....
ještě jsi tam měl dát módnost :-D
Navíc né každý jako ty jezdí na kole až do úplného prošoupání jednoho každého dílu a tak bych roční náklady na provoz průměrné rodiny na kolech po Praze viděl někde kolem jedné splátky hypotéky "at minimum".
Větší problém je to, že ty "kasty" vůbec vznikají a PROČ vznikají, nikoli to, jestli o nich pak někdo mluví. Navíc se domnívám, že je to pro zadavatele sociologického výzkumu jedna z nejpodstatnějších informací. Nechme to tedy posoudit je.
Módnost je rozhodně taky velmi důležitý prvek. Jestli je módnost cyklistiky jeden z důvodů, proč někdo jezdí na kole, tak to do takového výzkumu patří. Pokud se podaří z něčeho tak užitečného, jako je městská cyklistika, udělat módu, která dostatečně dlouho vydrží, bylo by to hotové terno.
stop prosím - nereaguj na Medvěda apriori nevrle.
Má pravdu, byť ji formuluje medvědovsky ;-).
Socio demografické charakteristiky cyklistické populace jsou rozhodně zajímavé. Včetně platu a sociálního statusu.
Víš jsou věci, kam tahat sociodemografii přinese víc zlé krve než užitku.
Jinými slovy, valná většina cyklistů co potkávám po městě jezdí na kolech, která začínají nad průměrnou mzdou našeho "vobyčejnýho vobčana" lidičky.
Až si to složí dohromady nějaký "novinář" z Blesku s průměrnou cenu pražský cyklostezky tak se máme v "popularizaci" cyklodopravy v Praze (ČR) opravdu na co těšit ....
A k čemu to bude? K čemu ti bude průzkum o tom, zda má bezdomovec zájem o cyklistiku? Jeho zajímá jen rum a pivo!!!
Ty bys jen rád zkoumal a dělal statistiky (klasickej teoretik, jak ten tvůj profesor).
Nechci tu sázet plevel, ale kdyby už konečně někdo vyzkoumal, proč v Praze skoro nikde nejsou stojany na kola, tak by to možná bylo lepší. Možná by bylo lepší nezkoumat, ale udělat něco pro to, aby tam byly.
Zrovna dneska jsem po Praze nachodil snad 30km. Chtěl jsem si vzít kolo, ale problém je....kam ho dám???
Pro mne je to třeba zásadní. Klidně bych si do Praglu bral kolo, ale nejde to. Schválně jsem dneska sledoval, kam bych ho přikurtoval. Nikde nic (teda když neberu v potaz stromy, sloupy atd....to není primárně určené pro kola).
Mě stojany kupříkladu netankují, nehodlám sebou vozit řetěz na vyprošťování tanků a jezdit na "holokole" mě nebaví.
Jedině snad, kdyby stojan byl sám sebou sichr zamykatelný bez nutnosti vození zámku...
Mě to docela tankuje. Já bych dost často kolo ve městě využil. Zrovna dneska mne to popojíždění z místa na místo MHD štvalo (potřeboval jsem oběhat dost míst). Kdybych měl kolo, bylo by to příjemnější...a levnější. Ale já o své kolo přijít nechci. A skládačku nemám, abych si jí někam tahal.
A jako městskému cyklistovi my řetěz nevadí. Ale taky bych přivítal nějaká udělátka na zamykání bez nutnosti vlastního zámku.
mám pro tebe nápad. Co brusle? Já vím, dají se použít, jen když neprší, ale i tak....
U mě to funguje víc než dobře!
Většinou si je ani nemusíš zouvat, a když, tak je v klidu odneseš...
A zabiju se:-)))
Ale napadla mne skládací kolobrnda. Nějakou lepší, komfortnější.
Kdyby člověk byl v Praze častěji, asi by vyhrál Bromík. Uvidím....čas ukáže.
proč? Se naučíš... Na kole si taky od začátku neuměl, ne?
Co je Bromík? Skládačka Bromton?
Taky už jsem přemýšlel o skládačce do města, ale na ty moje občasné vyřizování asi dost drahé pro tento účel. Osobně bych ty půjčovny dělal se skládačkama připravených v boxech, dojdu dám platební kartu, otevřu box, vytáhnu skládačku, poskládám a mažu kam potřebuju. V boxu by byla váha a ta by se mohla ozvat, kdyby to o pár gramů nesedělo při vrácení. Takhle by mohly být připravené dvě kola nad sebou. Vandalismus možný jen s flexou na skříňku.
řetěz by byl ještě v pohodě.
Zrovna včera, jdouc od zubaře, jsem potkal jsem u magistrátu na kole globe dívčinu, která měla přes rameno šikmo přes prsa něco co mi v první chvíli připomělo originál chomout.
Byl to zámek na kolo o průměru tak 3 cm a odhaduju tak 4-5 kilo.... asi měla hodně špatnou zkušenost...
Ale prdlajs, to byla domina.....
a on je něko, kdo ještě nemá? :-( :-(
Mě osobně ukradli dvě kola určitě a když to vztáhnu na rodinu, tak jich bylo ještě o tři víc...
no právě, známému, kterému nezvládli přežvejnkout řetěz, alespoň produpli výplety a urazili co se dá urazit...
Pokud u stojanů nebude stát četník, tak kolo zásadně přivazuju až uvnitř budov, nejlépe v dohledu pultu ostrahy.....
S tímhle mám bohužel taky zkušenosti. Když už jsem měl kolo přidělané ke sloupu, tak to zřejmě nenechavce naštvalo a prošlápl mi výplet. Když už neukradnu, tak alespoň uškodím....
Dneska jsem třeba koukal na ta žlutá kola před Masaryčkou (co se dají půjčit). No já bych to využíval až hrůza, kdyby to bylo více rozšířené. Navíc nevím, jak to přesně funguje, ale co si tak pamatuji, je třeba si snad koupit nějakou "nabíjecí" kartu (když tak mne opravte, kdyby to bylo jinak)? To mi příjde pro mimopražské takové na prd. Další administrativa, obstarávání karty....Proč to nezahrnout třeba do MHD kuponu, nebo těch našich nových, slavných karet?:-)))
Ale když jsem viděl nenechavost českých občanů, tak asi vím, proč se tohle u nás nikdy nechytne....kola byla totiž v dezolátním stavu.
V Paříži nebo Lucemburku přijdeš u nádraží ke stojanu, vrazíš kreditku, zaregistruješ se do systému a za tři minuty můžeš vyrazit. Tomu se říká "snadno a rychle". Jinak o míře vandalismu na Vélibu třeba v Paříži si nedělám žádné iluze. Ale funkční ho udržet dovedou.
No a u nás to na kreditku funguje?
Ne. Zajdeš do ústředí a dostaneš zvláštní kartičku.
A to je právě ta brzda:-))) Proto to nikdo nevyužívá. Proč si někdo, kdo tyhle voloviny vymýšlí, to nejede obhlédnout někam do světa?:-))) Zas se u nás dělá vše jen na oko. Ouředníci se buší do hrudi, že konečně něco udělali pro městskou cyklistiku, ale to, že je to s prominutím na hov*o jim nevadí.
Nikoliv.
Brzdou se dle mych informaci staly urady dalsich mestskych casti, ktere system Homeport blokovaly. Z duvody nepochopitelnych a iracionalnich.
Takze zustalo vicemene jenom u Karlina a blizke okoli. Kdyby to bylo rozsirenejsi, tak tu karticku mam. Byt system s kreditkou je lepsi, to uznavam. Ale takhle...
Bohuzel pekny podnikatelsky napad zaduseny urednim simlem.
Být to rozšířenější, tak si tu kartičku taky asi koupím, i když kreditka by byla lepší.
Tady je vidět, jak to státní ouřada vede. To je to Medvědovo. Tohle by si podnikatel nedovolil. Škoda. Kdyby se to dotáhlo do detailů, myslím si, že by to sloužilo. Když ne hned, tak časem...ne každá novota se zaběhne ihned. Ale dobrá novota si své lidi vždy najde...
No, ono jít do takového projetu podnikatelsky (tj. na vlastní triko s očekáváním návratnosti nákladů poté, co se systém zaběhne) vlastně ani nejde. Myslím, že tyhle systémy vznikají i na západě jen tam, kde si to objedná město. Ziskové nejsou, často jsou podmínky nastavení tak, že je první půlhodina (na cestu z A do B dostačující) zdarma a roční registrace stojí pár šupů. Něco se vybere z reklamy, ale nestačí to. A město dorovnává ztrátu.
Potíž s extra kartičkou je prostě ta, že nemůžeš přijít ke stojanu a hned si půjčit kolo. Nemůžeš to vyzkoušet, říct si, že je to super (a nebo taky ne ;-) ) a podle toho se třeba rozhodnout pro předplatné. Člověk, co přijede do Prahy na den a rád by to kolo použil k vyřízení pracovní pochůzky, je naprosto bez šance.
Ještě k tomu vandalismu. Nevím, kdo to vymyslel, ale dávat tyhle kola tam, kde je v noci velice "rušno"...to musel vymyslet nějaký inteligent. Zkus si někdy zajít takhle ze strany na Masaryčku v neděli ráno, když se lidé vrací z akcí. Kdo vymyslel, že se to umístí ven, do temného zákoutí Masaryčky? Tam, kde na to není skoro vidět a kde se schází mládež a podivná noční individua? Se nedivím, že ta kola jsou v takovém stavu v jakém jsou.
Kdyby se možná dala někam dovnitř, do prostoru nádraží a měli je nádražáci na očích, tak by se možná na nich teď dalo jezdit. Ale to je tak, když někdo u toho, co dělá, nepřemýšlí.
Tak ve zprávě to je dost rozfrcané, vyjmu to podstatné:
1. Průzkum by měl zjistit podíl cyklistické dopravy na uskutečněných cestách v Praze mezinárodně srovnatelným způsobem (tj. začlenit chodce, uvažovat všechny cesty). Výsledkem by byly i mezinárodně srovnatelné hodnoty modal splitu pro IAD a VHD. Z toho minulého průzkumu jsem to musel pracně dolovat s dost nepřesným výsledkem.
2. Výčtu "terénů", které průzkum hodnotil, zcela chybí položka „zklidněná ulice nebo obytná zóna“. Nejbližší „nechráněná cyklotrasa“ se s tímto pojmem vzhledem k velmi rozmanitému charakteru (ulice klidné i frekventované, parkové cesty, atd.) nekryje. Zadavatel si opomenutím této položky uzavírá cestu k tomu argumentovat přáním cyklistů po plošném zklidňování dopravy v rezidenčních čtvrtích.
3. Ačkoliv je jízda na něm nelegální, doplnil bych příště seznam položek také o „chodník“ - čistě proto, aby se ukázalo, jak je toto prostředí, ve kterém jsou cyklisté spíše nežádoucí, ve skutečnosti populární.
Velmi díky, zohledním. Uvítal bych informaci, jak přesně je definován modal split zejména v případech kombinovaných cest pěšky+MHD, kolo + MHD, přerušovaných cest, víceúčelových cest apod. V minulém výzkumu byl podíl dopravy počítán z přepravního výkonu na km, což je poněkud vychýleno ve prospěch motorové dopravy.
Pro mne zajimave otazky (mimo vyse uvedenych)
Vyuziti kola pro ruzne typy dopravnich cest
- z/do prace
- pracovni pojizdeni
- s ditetem do skolky
- na nakup
- do hospody
...
Velmi mne zajima (ne)podpora cyklistiky stran zamestnavatelu.
- mira podpory/tolerance/odporu k jezdeni do prace ze strany zamestnavatele
- mira podpory/tolerance/odporu k jezdeni v ramci pracovnich povinnosti
- existence ulozneho prostoru/sprchy
Zajem o elektrokola
- kolik jich realne je
- jak jsou vyuzivana
Díky, určitě využiju. S tou hospodou by možná stálo za to vědět, jaká je tolerance k alkoholu na kole.
Stejna jako v aute - i pomerne hodne naplech dokazes jet. Ale taky to podle toho vypada ;-(
Zhorsena mira koordinace je znat at jdes, byciklujes nebo ridic za volantem.
(rozdil je pochopitelne v nasledcich nezvladnuti rizeni v tomto stavu)
Jeden muj kolega za divokych studijnich let razil heslo, ze je jednodussi na kole jit nez se o nej opirat ;-)
Ono kolo má jednu výhodu, že když ji máš jak z praku, že Tě prostě sundá...., ale spíš mi jde o tom jak to vnímají lidi, zda je pravda, že jsou k alkoholu za řidítky tolerantnější než k alkoholu na volantem.
hlavně by v hospodách na venkově měli mít buben s 100-200 metry reflexní pásky a každého venkovského ninžo-cyklistu s ní povině omotat při placení :-DDDD
To by v těchto oblastech snížilo noční nárazy agresivních řidičů aut do nevinných cyklistů zhruba o 1000 procent...
Možná to tu už někdo psal. Ale výzkum by se měl ptát lidí, jestli jezdí kolem Národního divadla a kolem Novotného lávky. Myslím, že by se ukázalo, že to je doopravdy hodně lidí a proto by se tam měla udělat nějaka cyklostezka, současný stav je hrozný.
Díky.
Na tohle jsou lepší jiné typy výzkumů, tzv. sčítací přímo v terénu. Pokrýt všechny lokality celopražským výzkume by bylo krajně obtížné.
Nevím, jak konkrétně takhle situace by se dala řešit, pro dálkovější trasy je lepší jet Kampou, pokud jde do dojezd přímo do zmíněných končin, bude tam nejspíš problém omezeného prostoru. To už je spíše otázka pro dopravní inženýry.
Já vím, jak by se tahle situace dala řešit. Před Mánesem zavést cyklostezku nad vodu, provést ji kolem nevyřešeného úseku nad vodou a na začátku náplavky u Právnické fakulty napojit na existující cyklostezku.
Prostě postavit jakýsi most na pilotech vedoucí kus nad vodou. K tomu přidat uprostřed několik nájezdů na souš a bylo by. Při větší vodě, by se cyklostezka zaplavila, ale to se děje i na náplavce, takže to je jedno.
Nevím, jak moc se to hodí pro tenhle typ dotazníku, ale uvítal bych "otevřenou" otázku ve smyslu "Vyjmenujte místa, kde je Vámi používaná cyklotrasa/cyklostezka nesmyslně přerušená a/nebo končí v těžko řešitelné/nebezpečné situaci. Uveďte, v čem je podle vás problém daného místa."
Na svých pravidelných trasách narážím ne takových míst několik, zvláště mě irituje jeden zrušený přechod nedaleko střešovické vozovny: asi třísetmetrová cyklostezka tam končí naprosto nemožně v parčíku, ze kterého se nelze rozumně dostat nikam a přechází se tam s kolem velice nebezpečně - bez přechodu, přes kolejový pás a dva pruhy, za zatáčkou...
http://maps.google.cz/maps?hl=cs&ie=UTF8...
Shromáždit souřadnice podobných míst a upozornit na ně by bylo imho záslužné a snad i účelné...
hm, to je hodně zajímavé, zamyslím se. U takto položené otázky je problém, že se většinou dostane hromada odpovědí, ale každá jiná, takže se pak blbě argumentuje pro konkrétní lokalitu, když byla zmíněna třeba jen třikrát. Ale z hlediska využitelnosti pro skutečné zlepšení by to mohlo mít přínos. Každopádně díky.
to podle mě souvisí s tím, že někoho ministerstvu napadlo schválit vyhlášku, že každej přechod tramvajovýho pásu, musí bejt se semaforama. Zrušení těch přechodů přišlo levnějc....
To mě napadlo, ale to místo je teď úplně nesmyslný a hlavně hodně nebezpečný, i pro chodce. Občas tam jedu autem. Vždycky tam stojí nějaký chodec a chce přejít, protože všechny cesty (dokonce i bezbariérové nájezdy!) jej navedly právě na tohle místo. Já jsem zvyklej na to koukat a zásadně tam zastavuju a pouštím, ale je to tam fakt o hubu. A široko daleko žádnej jinej přechod, odhaduju tak na kilometrovém úseku... :-(
jo to věřím. To prost ězas někdo rozhodnul a neviděl si na špičku nosu. Ono městům v podstatě nic jinýho nezbylo. Příkaz dostali, ale za co, už jim nikdo neřekl...
V Praze prej takhle zrušili desítky přechodů...
pak prej ministerstvo vydalo nějakou prováděcí vyhlášku či co a zastavili to a teď dělají (možná už schválili) něco jinýho, kde to bude jinak...
Vážení,
děkuji za náměty, zadavateli navrhnu rozšíření o tato témata:
-zahrnutí pěších cest do modal splitu,
-modal split podle charakteru a délky cesty
-typ cyklisty a hodnocení vhodnosti Prahy pro dopravní, sportovně výkonovou a rekreační funkci
-jízda na kole mimo Prahu
-zamykatelné stojany
-systém půjčoven kol
-vybavenost městskými skládačkami a elektrokoly
-jízda po chodníku
-rizikovost jízdy přímo přes křižovatku, kde souběžně jedoucí auta odbočují vpravo
-krádeže
-zklidněná ulice, obytná zóna
-tolerance k alkoholu
-vliv osvětlení aut na viditelnost cyklistů
-konkrétní lokality, nebezpečná místa
Děkuji za spolupráci.
Eeee....prý se před magistrátem potulují dominy z řetězama. S tím by se taky mělo něco dělat. Alespoň to prozkoumat....:-)))
Tak mě ještě napadlo, jestli vědí, jak můžou jet metrem nebo tramvají s kolem....