Prosím,poraďte...
Organizuji sraz cykloturistů jmeném celého klubu.Je to však první organizace tohoto druhu,proto prosím zkušené o jakoukoli radu,tip či doporučení.
Hlavní je však myslím chuť,elán a celkový zájem něco dobrého uskutečnit.
Zkušenosti stejně asi člověk získá,právě praxí a snahou,ale proč nezkusit nechat si poradit :-).
Tímto Vás zároveň jménem celého cykloturistického klubu BikeSports zvu na 1.ročník srazu klubu přátel a příznivců nejen cykloturistiky a cyklocestování konaného 27-29.8. v kempu Apollo v Břeclavi.Bližší info na www.bikesports.cz
Zorganizovala jsem toho už dost a můžu ti říct, že nejvíc se mi osvědčilo toto:
- rozhodnout se, jakým způsobem se bude ubytovávat - zda uděláš pevný pořádek nebo plnění postupně dle příjezdu
- rozhodnout se, jakým způsobem se bude hradit ubytování a věci s tím spojené - nedoporučuji cokoli brát na sebe, nejlepší je, aby si každý zúčtoval své. Pokud budeš vybírat peníze hromadně, pak co nejdříve...
- mít zajištěno úložiště pro kola a stanovit "klíčníka", který bude spravovat klíč a zajistí, že kola nezůstanou nikdy odemčena
- nahodit časový rozvrh dne - zejména ranní odjezd (doporučuji dát čas o 15 minut dřív, než ve skutečnosti plánuješ odjezd)
- ranní odjezd je dobrý cca v 9:00 - je to sice hnus, ale když se chce někam dojet... No a kdo se nedostaví na sraz, tak nechť si dělá co chce...
- nahodit hlavní trasu, kterou se pojede
- stanovit jakési hlavní body trasy a setkání, tzn. kde se půjde za kultúrou, kde bude obědová pauza, kde odpolední svačina - měly by to být takové body, kde lze předpokládat setkání i eventuelních odkloněných tras
- předpokládat, že si všichni vezmou sebou jídlo na celý den je blbost - s jednou až dvěma puzama v hospodě počítat musíš
- ve svém časovém itineráři si udělej dostatečné časové rezervy - sám ujedeš 20 km za hodinu, ale s pelotonem musíš počítat cca o 15 - 30 minut více (podle počtu lidí)
- mít zajištěno, kdo pojede první a poslední
- na odbočkách je dobré, aby vždy někdo počkal, aby někdo neodbočil jinam
- aby všichni měli na tebe (event. na posledního) spojení a v případě problému nebo odklonu od trasy se ozvali
- no a všechno ostatní se už vyvrbí samo :o)))
Jo a pozor - demokracie je sice krásná věc, ale všeho moc škodí :o)))
jen doplním:
- velmi se mi líbilo (a osvědčilo), když byla k dispozici vytištěná (A4) mapka s trasou příslušného dne; jedinci, kteří z různých důvodů nezvedli kotvy v 9 ráno, se pak mohli vydat na stíhací jízdu...
Ještě bych upozornila (možná je to samozřejmost), že je dobré osobně projet všechny připravené trasy a upozornit na kritická místa (nenápadná odbočka, mnoho odboček a která je ta pravá, těžký terén či jiné záludnosti na cestě, atd.). Improvizovat při samotné akci je dosti problematické a nepříjemné.
Dle mého tohle dost záleží na organizátorovi a jeho schopnosti pracovat s mapou, GPS a netem (kvůli hospodám).
Mě osobně stačí k přípravě mapa a počítat s tím, že v některých úsecích to může být zajímavé překvápko :o)))
A osobně si i myslím, že pokud organizátor trasy projede, tak nás o určité dobrodružství může i připravit. A vynechat některé červené, to by teda bylo fakt škoda :o)))
Ale je to všechno na organizátorovi a o organizátorovi :o)))
Někdy jsou i ty schopnosti h.... platné. Mapa ukazuje něco jiného než GPS a v terénu je to taky jinak. Mám konkrétní příklad, kdy jsme kousek od Plzně hledali zbytky jednoho hradu a našli jsme ho až na potřetí. Měli jsme k dispozici 3 druhy map a na každé byl jinde (dokonce na druhém břehu potoka) a s jeho skutečnou polohou nesouhlasila ani jedna.
Jojo... já mám za krkem příští sraz s kolegy (ten, co se bohužel kryje s Vaším Čerchovem). Už jsem na mapě našla třetí variantu, jak projet po mnou vytipovaných bodech. První dvě se po zkušební projížďce ukázaly neproveditelné. A tak pěkně to na satelitním snímku vypadalo...
Při tomhle tempu ty tři trasy na tři dny do podzimka mít nebudu.
Jasně. První červencový víkend jedeme prozkoumat (a případně poopravit) naplánované 3 trasy. Např. okolo Čerchova je tolik cest na mapě, že se to stává nepřehledné. Musíme vytipovat tu správnou (jednu pro "normální" cyklisty a jednu pro "mladé a neklidné") a vyznačit posléze do mapy. Jsem zvědavá, jestli ty tři trasy zvládneme projet. ;-)