Původní téma se už svými 300 příspěvky uzamklo, tak pokračujeme v dalším.
60 let staré letecké mapy ČR
http://www.zive.cz/bleskovky/prohlednete...
Jaj, to je supr. Koukám, že nám na milovickém vojenském letišti sedí nějaké stíhačky. A to jsem si myslel, že by rusáci tohle místo nějak rozmazali...
Tyhle fotky ale ve své době rozhodně nebyly veřejně přístupné ;-) Taky je dělali vojáci...
To je vlastne pravda. No, zas mam peknou hracku...:-)))
MiGy-15 tam poznám, ty ostatní u hangáru ne :o(
Super pokoukání do minulosti - paráda!
Jooo, kdyby tak rusáci tušili, že tam za nějakých 56 let budou mít koncert emerické skupiny v čele s Metallicou....:-)))
Paráda. Díky. Nesmírně zajímavý. Koukám, že v té době bych chodil do práce přes pole.
(Pozor, zarytí pokrokáři, nečtěte dál!)
Zdá se mi to, anebo byla tehdy krajina opravdu tak nějak útulnější? :-/
Jó, ty políčka, remízky......
Ale na druhou stranu mi porovnání se současnými snímky potvrdilo dojem získaný ze starých pohlednic, že máme mnohem víc lesů a zeleně v sídlech. Takže s tím negativním ovlivňováním krajiny civilizací, vybetonováváním atd, to nebude zas až taková katastrofa.
A kdyby existovaly snímky ještě o 50 let starší, bylo by to markantnější.
Tak to tady v pohraničí platí na 100 %. Krajina je opravdu více zarostlá. Není divu, ty statisíce odsunutých obyvatel museli nějak žít, někde mít své domky a svá políčka. Když si srovnávám staré fotky, kde jsou domy či malá políčka, tak na jejich místech je nejčastěji nějaké náletové roští.
Jak praví tento týden již citovaná kniha "Krajina a revoluce", neolit právě končí. :)
Ale to myslím neplatí někde v Praze a okolí, tam asi té divoké krajiny ubývá.
Jasně - ale jak kde. Třeba okolí Prahy... To je betonový peklo. Všude, kde byla pole, remízky, polní cesty, aleje, tak tam teď vidíš jen obří neprůchodné nájezdy, sjezdy, okruhy. V lepším případě sídliště.
Ne, prosím, nechci tu rozproudit debatu na téma, kdo za to může a jestli je to dobře nebo ne. Jen takový povzdech to byl... :-)
Ach jo, to jste mi neměli dělat. Už přes hodinu se "loudám" po republice z 50-tých let :-))
Jdou např ještě hezky vidět rozestavěné úseky dálnic (D1 od Prahy, kolem Brna, přes Chřiby). Nebo jak tekla Dyje před Novomlýnskými nádržemi...
Nebo rozestavěná lipenská přehrada :)
A uzasny je, ze si muzes precvakavat na mapu soucasnou a porovnavat. Tim jsem se bavil cely patecni vecer:-)))
Na Mapy.cz opět vylepšovali funkce, a tentokrát kvůli cyklistům... Koho to zajímá, tak se na to mrkněte.
http://www.novinky.cz/cestovani/204991-planovac...
Čo myslíte teraz, skoro po roku? Sú výškové profily vybratého úseku reálne alebo nepoužiteľné? Potrebujem si naplánovať trasu a som časovo obmedzená, tak ak by prevýšenie bolo o hodne iné, než ukazuje mapa, nestihla by som prísť načas.
Připočítej si 10 až 15 procent výškových metrů a máš to na jistotu. Když nastoupáš 3000 m tak těch 3300 už dáš taky a celkem to ani moc nepoznáš.
ČHMI předělal svoje stránky, meteoradar je zas o něco použitelnější.
http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/meteo...
No tak to už je jiná. Na tý gůglmapě to vypadá dobře.
A vůbec ty jejich stránky vypadal nějak celkově líp. To co bylo doteď, to bylo spíš pro ostudu. Takovej webovej středověk :-)
Jo, 12 let na to nešáhli :-)
Viz http://www.zive.cz/bleskovky/cesky...
Já se už dívám nějaký čas na : http://radar.bourky.cz/
Tohle tady asi ještě nebylo.
Pražské cyklostezky
http://www.prazskecyklostezky.cz/Mapa.aspx
Spuštěn Národní Geoportál pro mapy a data v nich
http://www.lupa.cz/zpravicky/spusten-narodni...
Díky, našel jsem tam podrobný lesácký mapy: http://geoportal2.uhul.cz/mapserv/php/mapserv3...
Sice je to pomalý jak ... a nefunguje v Chromu, ale zase je tak kdejaká pěšinka, místní názvy atd.
Zapnul jsem ve vrstvách výškopis (vrstevnice) a v rastrech SMO a Obrysovou mapu - pak se na to dá koukat :o)
Mě to neběží ani v IE na Win7(64). To mě docela štve.
Nějaký "lepší" meteoweb"
http://weatherspark.com/#graphs;a=Czech...
Objevilo se to v jednom nesouvisejícím tématu, tak aby to náhodou nezapadlo ;-)
http://tchor.fi.muni.cz:8080/
Cylistická mapa Prahou na kole má asi tři neděle nový engine a trošku vylepšený vzhled ikon (a novou adresu http://mapa.prahounakole.cz/ ). Úpravy jsou ale ještě v procesu.
Přehled meteoradarů pro celou Evropu, stačí rozkliknout ty "žaludy" v jednotlivých státech ;-)
http://www.kaikowetter.ch/radar.php
Něco pro navigace od Garmina
http://www.wanderreitkarte.de/garmin_de.php
Zjistil jsem, že si před cestou nestihnu nakoupit, tak jsem hledal nějaký obchod po cestě a našel tuto mapu:
http://www.kaufda.de/Grosspostwitz/Discounter/p-c5
Třeba se to bude někomu hodit.
Tak konkrétní produkt už nezobrazují, tedy alespoň mě.
Mně se to zobrazuje, pokud to je tedy ono.
Vytvořte si panoráma z jakéhokoli místa.
Případně vám to pomůže i s identifikací kopců v dálce ;-)
http://www.udeuschle.selfhost.pro/panoramas...
Jardo, to je fantastický! Já snad začnu s sebou na kopce brát noťas :o)))
Tak dnes očividně nemám svůj den... :(
Viewpoint dobrý, angle taky... a co mám udělat, aby teda z toho bylo to panoráma?
To preview Ti funguje ? Mělo by se zobrazovat automaticky po každé změně nějakého parametru.
Jestli ano, tak pak kliknout na tlačítko pod ním, "Show the panorama". Otevře se další okno prohlížeče a mělo by se pak po určité době zobrazit. Ale trvá to docela dlouho, tak vydrž.
Tak asi nefunguje... Vůbec netuším, jaké preview... :-(
Click on the line, abych si nastavila úhly mi funguje, to jo... a pak čumím na mapu s červeným trojúhelníkem... teda vlastně úhlem... a nevím, co dál.
Ech... jsem debil... jo, dobrý. Už funguje.
:-)))
Pod tou mapou je vpravo dole takový čtverec s názvem Preview. Tam se musí zobrazit ten náhled. Jestli to nefunguje, tak Ti v počítači něco chybí. Pravděpodobně Java nebo Adobe Flash. Spíš to ale bude Java.
V počítači mi nechybělo nic... jen okno se nevešlo na displej. :-)))
Displej do zveraku a natiahnut :-D
Aplikace je designem příšerná, ale nejspíš funguje.
Cyklo routeplanner pro Berlín:
http://www.bbbike.de/cgi-bin/bbbike.cgi?begin=1
Existuje mapa prahounakole ve formatu treba GPX? Alespon jako tracklogy? Nebo dokonce i jako mapa? Nebo jsou trasy zakreslovany do mapy manualne? Pomohla by mi pripadne i sit tech tras samotna.
Predem diky za info.
Mapa je postavená na OpenStreetMap. Jednotlivé úseky (ulice, stezky, pěšiny apod.) jsou zakresleny jako cesty (v podstatě čáry) a cyklotrasy (tj. číslované trasy značené žlutými cedulkami nebo i neznačené) jsou tzv. relace (v podstatě seřazený seznam těch úseků).
Jednotlivé trasy jdou stáhnout jako GPX zde:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cyklotrasy_v...
Připravuje se i lepší zpřístupnění mapy v mobilech. Pokud řekneš, co přesně potřebuješ, možná něco vymyslíme.
Rad bych si tu Prahu nacpal do Oregona (Garmin). Asi i z tech jednotlivych GPX bych to mohl vydolovat, ale bude to trosku fuska. Jestli to uz nekdo spojoval do jednoho souboru, bylo by to prijemne. Sice mam k dispozici Garminovskou Cyklo 2011, ale prece jen tomu neco chybi.
Tak to bude patrně zatím mimo možnosti týmu PNK. Zatím je pro nás prioritní Android (a mobily obecně). Pokud někdo vymyslí, jak to rozumně dostat do Garmina, budeme samozřejmě rádi :)
Ty jednotlive useky cest se daji sesypat do jednoho souboru a mit jeden obrovsky tracklog, nebo je pak kompilovat jako mapu.
Muzes mi ty gpx poslat vsechny naraz treba pres ulozto nebo uschovnu? Zkusil bych to ve volnem case udelat.
Kontakty v profilu.
Ty jednotlivé GPX nikde nejsou pohromadě. OpenStreetMap má svůj vlastní (neobvyklý) formát dat uložených v databázy. Ty GPX ma wiki, co jsem posílal, nejsou vlastně soubory, ale export vybraných dat z db do formátu GPX.
Takže potřebuješ znát číslo relace (třeba A22 je 14950 , viz http://www.openstreetmap.org/browse/relation/14950 ) a pak můžeš použít nástroj http://osmrm.openstreetmap.de/index.jsp , který příslušnou relaci převede do GPX (třeba http://osmrm.openstreetmap.de/gpx.jsp?id=14950).
Já to nikde nemám a navíc by to nemělo smysl, protože ty trasy se mění minimálně každý měsíc, spíš častěji. Ideální by bylo udělat skript, který všechny ty trasy stáhne automaticky a spojí do mapy.
To už jsme tady ale trochu off-topic. Nejlepší by bylo obrátit se na českou konferenci OSM ([email protected]), kde je spousta šikovných programátorů, kteří by s tím mohli poradit.
Postup by měl být zhruba následující:
-Stáhnout všechny relace s trasami do formátu OSM. Dá se to udělat pomocí Overpass API (http://www.overpass-api.de/query_form.html) zhruba s následujícím kódem:
-Převést soubor OSM do GPX - to se dělá pomocí programu GPSBabel.
Chce to ale ten postup ještě vychytat, protože ve výsledném souboru jsou jen body a nikoliv cesty.
Tak ještě jeden pokus o vložení kódu:
Zdá se, že sem vůbec nejde vložit kód z většítky a menšítky, takže si v následujícím kódu nahraďte < za menšítko a > za většítko:
<union>
<query type="relation">
<bbox-query s="49.938" n="50.181" w="14.22" e="14.712"/>
<has-kv k="route" v="bicycle"/>
</query>
<recurse type="relation-node" into="nodes"/>
<recurse type="relation-way"/>
<recurse type="way-node"/>
</union>
<print/>
Nějaká "Praha" je i rovnou pro Garminy, viz http://sites.google.com/site/cyclemapofprague/Home
Úplně ten spodní ZIP soubor, je to instalačka do MapSource.
Jak moc se to podobá PNK jsem ale ještě neměl náladu zkoumat...
Jenom taková perlička.
Už kdysi se tu někdo ptal jak a kde nahánět polární záři, tak podle této mapy se dá jakžtakž odhadnout její výskyt ;-)
http://helios.swpc.noaa.gov/ovation/Europe.html
Případně tady hlavní stránka o celém tom projektu
http://helios.swpc.noaa.gov/ovation/
Dole pak klikací odkazy na mapy podle požadované oblasti.
Prosím o radu. Pro přejezd Rakouska jsem si hledával cyklotrasy na takové rakouské mapě, snad na radtouren.at nebo ne, nevím. Byla to taková schematická mapa ze čtverců, na ní cyklotrasy a když jsi na tu trasu najel šipkou, rozsvítila se. Teď tu mapu nemůžu vygůglit, je tam nějaká nová jiná blbá směřující hlavně do reklam na ubytování samozřejmě. Nevíte někdo odkaz na tu původní schematickou mapu v těch čtvercích? Na plánování přejezdu a k poskládání trasy z cyklotras stačila. Díky moc. :-))
Na tohle jsem opravdu zvědavý. Na oboje ;-)
http://www.zive.cz/bleskovky/seznamcz-se...
http://navigovat.mobilmania.cz/bleskovky/seznam...
Už se těšim! Co od zimy nefungují mapy1188, kde byla pěkná turistická "pětadvacítka", tak to stojí za ... Kdyby seznam ještě rozšířil pokrytí trochu víc za čáru, byl bych vděčný :o) Dneska jsou místy "lvi" v turistický vrstvě už necelý kilometr za hranicí :o(
Používám "Prohlížečku záplavových území", kde jsou vrstevnice po 1 až 2 metrech (jen ČR, při větším zvětšení i okolí).
http://www.dibavod.cz/70/prohlizecka...
To je podobný jako tohle: http://geoportal.gov.cz/web/guest/map
Dobrý, ale bez "turistickýho" obsahu.
Uvidíme s čím překvapí Seznam.
Koukám, že v Google Street View je i naše vesnice.
No oni už to teď vozí i v batůžkách na zádech, takže se dostanou do každé...ehm...zapadlého místa:-)))
Ale koukám, že už i kolem nás jeli...Ještě nedávno nic
Tohle ještě bylo autem. Potkal jsem ho, ale nejsem nikde vidět. :( To by ale byla setsakra náhoda, syn je na nějakém záběru v Dejvicích (to je u Prahy).
http://www.zive.cz/bleskovky/google-sestrojil...
A ve Velkém Šenově byli s největší pravděpodobností v nějaké pondělí (podle pytlů s recyklovatelným odpadem) a okolo půl jedenácté, podle kuřáků před fabrikou. A v létě podle kombajnu a toho, že ve škole byla jen účetní a zástupkyně (podle aut na parkovišti) :))
No já jsem právě chtěl zjistit, kdy asi u nás jeli, ale když jsem klikl na jednu křižovatku a popojel...:-) Popojeď k maringotce:-)))
http://1url.cz/Er57
Na konci ulice je jaro zase zpět:-))
U nás se v půlce vesnice mění léto v zimu :))červenec 2011 / únor 2012
Jj, dneska se o tom i psalo
http://navigovat.mobilmania.cz/bleskovky/cesko...
http://www.zive.cz/clanky/cesko-ma-nove-skoro...
Tak jsem tam asi 8x, ta potvora nam krouzila po podnikovem parkovisti, kdyz jsem vylezal z auta:
http://tinyurl.com/7m3fs3w
A koukam, ze Nusle aktualizovali, jeste nedavno mi tam stal tranzit v asi 3 roky stare podobe. 8-)
Zato my máme u baráku asi tak půl metru sněhu s neprohrabaným vjezdem do dvora :-)
Kde? Ze bych se tam rozjel? 8-)
Tak náš starosta si to uměl zařídit, ten má kolem úřadu jaro, zato děti musí do školy na lyžích :-)
Tak mi ten odkaz nějak nefunguje
Dej ho pres http://tinyurl.com/
Já sem taky vyfocenej :-)))
https://maps.google.cz/maps?hl=cs&ll=50...
Kdyby přijel vo fous pozdějc, tak mě načapali jak chč.....čůrám za plotem...:-)
No ale hlavně si všimni, jak dovedu udělat mávnutím proutku z jara podzim a zase naopak.
Co? Mám zamávat mizerové nebo eště ne? :-))))
V naší ulici je jediný člověk - moje manželka jde z nákupu.
Svět je nějaký malý.
V minulé sérii byl zachycen syn jak jde po ulici v Praze, v aktuální jsem já, jak jdu domů. Svět je ještě menší. ;)
Prosím tě, jak jste ho dokázali na té ulici najít?!?
Zcela náhodou jsem někomu ukazoval jak vypadá Technická knihovna a nevěřím svým očím, on tam byl.
Opravdu studuje?
Nechodí tam jen za sličnou knihovnicí - měl bys ho prověřit!
Nezapomeň na staré soc-demácké "Důvěřuj, ale prověřuj!"
Ano, ano, po "sdružení" (sesoudružení) ho za své přijali i komunisti
No, nechci se dotyčných dam dotknout, nicméně dojdi se na ně podívat sám a bude ti jasné, že studuje :o)))
Obávám se, že sličnou knihovnici jsem naposledy potkal když jsem s jednou byl na studentské brigádě.
O to hůř, u nás je pěkná, mladá a příjemná knihkupkyně. To hrozně leze do peněz, to se se členským poplatkem nedá srovnávat. :)
Teď mě tak napadá, proč se vlastně říká knihkupec (knihkupkyně - hrozný výraz), když knihy nekupuje, ale prodává :-)
Ostatně otec F. L. Věka byl kupec z Dobrušky, nikoliv prodejce.
To byl, ale oni byli vůbec takový divný, protože z Dobrušky do Prahy jezdili na Nový Hrádek.
protože s nima kupčí. levně koupí draho prodá a díky absenci EET neplatí daně
Stejně by byl ten komunizmus krásnej, vzal by sis co bys chtěl, žádní kupci by nebyli potřeba, natož takoví bankéři. Všeho by bylo tak akorát, nic by nescházelo a nic nepřebývalo. Kdo by něco uměl a chtěl to dělat, tak by to dělal. Já bych si vzal nějaký úžasný kolo a jezdil celý dni po lesích. Škoda, asi se toho nedožiju :o(
No, a co já?
Pod ledem jsou samé mladé, krásné servírky.
Po kolika pivech? :-))
Tý vole, v mym věku jsou všude kolem mladý, krásný holky i za stavu totální střízlivosti.?
Nojoooo, už byli skoro všude, dokonce i mimo obce. No a díky Googlu už je jasné, jak to vypadá s cyklistickým pruhem v Bohumíně. Pruh je na vozovce, rovně přes křižovatku, včetně upozorňující dopravní značky "cyklopruh".
A podle te fotky si nakladak nejspis musel do pravouhle zatacky s malym polomerem do uzke ulicky najet...
Sanozřejmě že to nemohl "říznout" ani dvacítkou, spíš krokem... Ovšem podle litery zákona měl ten nešťastný kluk přednost a asi myslel, že ho to ochrání :o(
PS. dokonce i Vráťa na svém webu doporučuje cyklistům v pruhu sledovat okolní situaci ...
Google dnes aktualizoval svojí mapovou aplikaci pro Android a pro offline použití už je možné do jedné dlaždice uložit mnohem větší výsek mapy než doposud, přibližně 90x90km ;-) Zabírá to pak kolem 76MB.
ještě by to chtělo nějaký stahovač - aby se dlaždice překrejvaly jenom kousíček a člověk o tom nemusel moc přemejšlet :-))
Možná to někoho potěší ;-)
http://www.ceskamedia.cz/article.html?id=437993
http://www.zive.cz/clanky/nove-turisticke-mapy...
Možná i potěší, prokazatelně už ale vytočilo:
http://www.nakole.cz/diskuse/15097-co-me...
:-)
Už sem dlouho nikdo nic nedal ;-)
Takže aby se to neztratilo v jiném tématu, kde se pár tématických odkazů už objevilo
http://archivnimapy.cuzk.cz/
Dost dobrá mapa Slovenska http://www.freemap.sk
Snad to tady už nebylo ;-)
A pro ty, kdo vládnou navigacemi Garmin, tak ještě jeden bonus ;-) http://www.freemap.sk/index.php?c=core.download...
Nečetl jsem všechny předchozí příspěvky, ale jestli je cílem shromáždit dostupné mapové podklady, tak to už nějakou dobu dělám tady: https://brmlab.cz/user/jenda/gis
Seznam dnes rozšířil své turistické mapy na "celý svět" ;-)
Paráda! Před nějakou dobou jsem četl, že na tom makají...
Mno, tak na Androidu je možné si ty mapy i postahovat pro offline použití ;-)
Jak je to s ostatními platformami ale netuším...
Hmm, tak zatím opravdu jen Android...
http://www.novinky.cz/internet-a-pc/384706-mapy...
Po čase jsem se podíval zas na GoogleEarth (starý PC nestíhal ...) a koukám, že Liberec, Jablonec a přilehlé okolí už je plně ve 3D. Nejen terén, ale i budovy a stromy (foto: koleje Harcov). Skvělý je proletět se v módu leteckého simulátoru.
Seznam něco podobného má taky, ale zatim jen minimální území.
... a bude to pokračovat, protože jsou dostupná data RUIAN (Registr územní identifikace adres a nemovitostí), odkud tyto mapové portály berou podklady pro 3D. Jen výška je diskutabilní, protože v RUAINu nejsou výšky ale počty podlaží a výška se spočítá automaticky jako průměrná výška jednoho podlaží (např. 2,4m) x počet podlaží, přičemž se nerozlišují nadzemní a podzemní podlaží. Ale pro 3D vjem to postačí...
Tyjo, tak já si myslel, že to modelujou nějakým chytrým programem podle šikmých fotek z různých stran.
Šikmé fotky se používají pro texturování objektů. Buď letecké šikmé snímky, nebo snímky z mobilního mapování (auto se sférickou kamerou).
A jak dělaj stromy, auta, vlaky, lodě? Mě to přijde jako že je všechno podle těch šikmých leteckých.
jak to přesně dělá stromy aj. Google, nevím, metod je více (Mobile Mapping, LaserScanning, přednastavené typy stromů .....), ale budovy se dělají buď fotogrammetricky, což je do určité míry ruční práce, nebo se automaticky načtou z RIUAN. RUIAN má tu výhodu, že jej krmí úředníci stavebních úřadů, takže plošná záležitost a nevýhodu, že jej krmí úředníci stavebních úřadů (zdroj chyb...). Nově se budovy dělají pomocí leteckého laserscanningu, ten je přesnější, neprovádí se ale zatím plošně. Těch technologií je více...
Hele, tady potvrzují, že je to z těch šikmých fotek z letadla.
http://www.zive.cz/bleskovky/mapycz-uz-ukazuji...
Superpočítač si asi sám najde shodné body a propočítá geometrii. Taky jsou často objekty jakoby rozteklý do povrchu a převisy (neviditelný z toho šikmýho pohledu) zapláclý šedivě a třeba pod mosty není volný prostor.
Tady jsem našel firmu, co to pro Seznam zpracovává. Mají i další objekty:
https://www.melown.com/maps/index.html#mymaps
To zadávání budov co popisuješ bych spíš viděl na ty "šedé modely budov" v GE, ty jsou geometricky přesné, krabicoidní, případně na texturované krabičky z "modelování budov" od Googlu. Pak má GE ještě fotorealistické modely budov, ale to už je jiná liga a už se asi moc nerozšíří pro svou pracnost.
Ale ty stromy a různé keře a keříky odpovídají realitě, velikostí i tvarem, takže to musí vycházet z nějakých fotografií.
Tak tu máme další kousek, snad to tu už není.
Zajímací jsou ty různě zapínací vrstvy.
http://app.iprpraha.cz/js-api/app/mapa-online/
Opět novinky na Mapy.cz
http://www.zive.cz/bleskovky/mapycz-se-naucily...
Díky, to je velice vítaná zpráva. Hned jsem to vyzkoušel a jde to moc pěkně. Opravdu to umí po cestičkách a pěšinkách. Vyexportovat to do navigace už není žádný problém. Jen pak už budeme jezdit jako roboti.
A to je právě to - musí tam být alespoň cestička a pak to jde.
Už si to nemůžeš nakreslit cesta necesta jako to šlo předtím.
Taky jsem prubnul a nemají to odladěné, dal jsem trasu kterou znám a cykloztezku to zkrátilo způsobem že bych navržený úsek nejel ani opačně z kopce dolů.
Musíš to upravit ručně přetažením průjezdního bodu.
To sice můžu, ale plánování je mi tím pádem naprd, jsou místa která neznám a nechat se nasměrovat a vláčet džunglí nebo sdrapou vhodnou pro lezce je na nic, má to kopírovat ověřenou cyklostezku když je.
Ono je i přes všechny ty GPS nejdůležitější používat i hlavu a ne se jen nechat slepě véct nějakým pochybným strojkem jak ovce na porážku... ;-)
To jsou pak přesně ti "řidiči", co končí na nedostavěných dálnicích, případně kamiony zašprajclé na úzké cestě bez možnosti otočení...
Tak, souhlas. Ona ti také ty mapy.cz nejprve nabídnou silnice a cyklostezky. Na neznačené stezky a stezičky to musíš donutit ty sám ručně. Smysl to má jedině, když to následně vyexportuješ do navigace a zkusíš podle toho jet. Ale vždy je to třeba brát jen jako navigační pomůcku a ne jako dogma.
Kdo povýší navigaci na pánaboha, ten špatně dopadne.
Právěže to bohužel nabízí ty neznačené, skoro bych řekl adrenalinové stezky, a míjí to schůdnější, na obr.2 to natrasuje kolmo na husté vrstevnice- to je spíš na tlačení místo vyjetí kopce. Zajímavé je taky co s tím udělá posun výchozího bodu o plusmínus 100 metrů.
Z tohoto pohledy bych řekl prašť jak uhoď. To ti vzniklo samo, nebo jsi to do toho dotlačil?
Mne tohle nevyvádí z míry, protože to to vždy kontroluji a upravuji. Já mám radost z toho, že si to dá říct, když tomu předepíšu, že chci tudy po té pěšince.
Je to jen "blbý" algoritmus, který tu trasu vyhledává podle nějakých kritérií. A ne vždy to najde "ideální" trasu. Pak prostě použij mozkové myšlení a trasu si uprav dle sebe...
Je to hodně blbý algoritmus když to natrasuje kolmo na hustější vrstevnice, mělo by vyhodnotit kvalitu cesty a stoupání, je rozdíl mezi stoupáním po asfaltce a stoupáním po noname stezce, která není použita ani pro turisty- ti jsou vedeni hezky zvolna šikmo přes vrstevnice(obr.2).
A to se jako hodláš plně spoléhat na nějaký algoritmus? Co použít i svou hlavu?
Předpokládám, že tam mají i nějakou "učící se" vlastnost, takže postupně ty výpočty tras budou lepší a lepší (podle toho, jak si je budou uživatelé upravovat).
A nechceš toho od toho robota trochu moc? Jak má poznat kvalitu cesty, když to není rovnou silnice? Zpevněná cesta může znamenat cokoliv od nového asfaltu až po úplně rozebranou cestu s nabouchanými 20cm šutry do podloží. To, že to zrovna turistický značkař nepoužil vůbec nic neznamená o kvalitě té cesty. Pokud chceš jistotu asfaltu a mírného stoupání tak zůstaň na silnici. Pokud jsi schopen trochu riskovat nejistý povrch, tak ještě můžeš použít cyklotrasu, ale to třeba v podšumaví už znamená cokoliv, kudy vede turistická značka.
Nemyslím, že by ten algoritmus nějak vylepšovali podle voleb jednotlivých lidí, poněvadž náhled na to, co hledám se nejspíš bude diametrálně lišit od jedné volby ke druhé. Jeden hledá hladkou cestu, druhý chce jet přírodou a nevadí mu skákat přes šutry.
Proč by se nemohly použít volby jednotlivých lidí? Prostě vezme nejpoužívanější variantu v daném úseku. Jak jinak bys to chtěl udělat? Robot má u každé cesty nějakou "váhu" (vzdálenost, typ cesty, stoupání) a "nějak" to propočte. Jak už jsem psal, aktuálně preferuje u cykla "kvalitu" cesty, takže to natáhne po silnici, co a pokud to jde, a pak to švihne "azimutem". Nicméně není problém, aby se "naučil", že takhle ne, pokud mu to změní nějaký významnější počet uživatelů.
Za nějaký čas, až bude mít dostatečný počet vzorků, to trasování bude někde jinde...
Vždyť to píšu, pohled na to, kudy chci jet se diametrálně rozchází. Ten kdo má treka a chce jet maximálně po hladké polňačce a po rovině hledá úplně jiné cesty, než majitel horáka, který je ochoten jet skoro cokoliv. Oběma směrům naráz vyhovět nelze. V těch volbách budou zastoupeny oba směry. Jak z toho vybrat?
Ten častější. A určitě není žádný problém, aby se výběr přizpůsoboval dle konkrétního uživatele. Podle předchozích úprav a výsledků robot už pozná, co uživatel preferuje. Jestli trasy maluje spíše po silnicích anebo po kozích stezkách.
Dá se do toho zakomponovat i hledisko celkové délky trasy, zda se jedná o trasu "přejezdovou" anebo "kolečko".
Je to jen o sběru dat a jejich vyhodnocení. Nic složitého v tom není třeba hledat. Prostě jen statistika. ;-)
Hele, tohle vytýkám všem navigacím a cyklonavigacím zejména.
Není problém nadefinovat sadu atributů, každému úseku cesty nějaké ty atributy přidělit, a podle nich pak vyhledávat.
Mírně chytřejší naavigační algoritky mívají ty sady předdefinovány natvrdo jako "nejkratší" nebo "lehká"" ale to je furt sada, kterou mě někdo nadefinoval.
Mít šanci zaškrtat si vlastní atributy vyhledávání, flexibilita navigace by se značně vylepšila. Problém zřejmě bude v tom, každé té silničce a cestičce, či jejímu úseku, ty atributy přidělit. Protože vyhledávat přes ně nemůže být žádný problém.
Někdo se chce vyhnout státovkám, někdo polním cestám, jiný preferuje krátkou kopcovatou, další si raději zajede ale s mírnějším stoupáním, možností a variant je strašně mnoho a dvě tři přednastavené volby to neřeší.
Máš pravdu, ale právě mapy.cz teď umožňují, že si tu cestu můžeš celkem libovolně upravovat podle svého porozumění fyzické mapě a vkusu. Když mu řekneš, že chceš po téhle pěšince, tak nevzdoruje a přesměruje to tam.
Včera jsem si takhle naklikal trasu, epxportoval jsem jí do GPS souřadnic a uložil do souboru. Ten jsem nahrál do Garminí navigace. Když jsem to chtěl spustit, tak to zařvalo, že navigačních bodů může být max 50 a vykašlalo se to na mne :( Musí se to ještě přetáhnout přes MapSource a zmenšit počet bodů. To je snad už jednodušší si těch pár bodů do té navigace zadat ručně. Takže pro mne tahle fičůra je vhodná na plánování cesty, ale pak se stejně pojede jako podle mapy. Alespoň nevypnu mozek. Ona se ta naplánovaná cesta stejně musí kontrolovat s realitou.
Tak si to tam pošli jako "stopu" ;-) To je jinými slovy trasa, kterou jsi už třeba kdysi jel a měl při tom puštěný její záznam. Ta pak není nijak omezená navigačními body.
Pokud se ale nepletu, jsi pak ale bohužel bez možnosti aktivního navigování pomocí GPS, musíš si to hlídat sám, na mapě vidíš jen tu čáru, po které bys měl jet.
U mého Garminu je ve stopě 500 bodů.
No?
To by přeci nemělo ničemu vadit. Já si na Oregonu 650 mohu zobrazit klidně bývalý celodenní výlet, s tisíci body, a bez problému...
Jenom to tam fakt musí být nahráno jako "stopa". Buď nějaký záznam z předešlého výjezdu, od někoho jiného, kdo Ti ten záznam poskytl, nebo pak existuje pár konvertorů trasa x stopa a naopak. Takže si něco naplánuješ nad nějakou mapou (MS, BC, Mapy.cz, Bikemap apod.) a výsledné GPX pak proženeš tím konvertorem.
A v jakém formátu se ukládá stopa? Nebo se to ukládá jen do jiného adresáře? Z mapy NaKole mám soubor GPX. Vlastně stopu bych měl raději. Nepotřebuji navigovat, stačí mi stopa na mapě. Jak se jmenuje ten konvertor trasa x stopa?
Garmin to ukládá taky do GPX.
"Stopa" v jejich terminologii je uložený záznam projeté trasy.
"Trasou" nazývají cestu naplánovanou. Buď nějak ručně nakreslenou v nějakém mapovém programu/webu, a nebo vytvořenou plánovačem nebo výpočtem samotné GPS (a poté uloženou do GPX souboru pro další použití).
Nějak ale nechápu proč vám to nefunguje... Protože to, co leze z Mapy.cz, je právě "stopa".
Garmin:
trasa
se ukládá jako řada význačných bodů a navigace si to podle vloženého algoritmu dotvoří, Bohužel může být výsledek různý v MapSource a v přístroji. Proto je dobré si trasu převést na stopu, např. prográmkem WinGDB
stopa
se ukládá jako reálný záznam pohybu podle nastavení (např. po 30sec). Navi má také funkci "zpět po nahrané stopě" a opravdu tě přesně vede.
A nebo tak :-)
Nojo, ale MapSource je už skoro 8 let nevyvíjený program... Takže výstup WinGDB do GDB souboru je nám v dnešní době celkem k... Nebo ne? BaseCamp apod. to ještě umí načíst?
Hrátky s GPX soubory by měl umět i mnohem současnější RouteConverter http://www.routeconverter.de/home/en .
WinGDB se nám nějak zasekl v roce 2011 ;-)
Běžně to tak dělám - příprava nad papírovou mapou kde vidím souvislosti. Průjezdní body si pamatuji. Navigaci GARMIN mám zapnutou kvůli záznamu a v nouzi mne zavede zpět. V případě pochybnosti si operativně zadám průjezdní bod a nechám se vést navigací.
Zatím jsem si trasu zaznamenával ručně několika průběžnými body a podle nich jsem jezdil. Teď by se mi líbilo to zaznamenat nad tou mapou a přetáhnout to do Garmina. Studovat trasu jen s Garminem skoro nejde. Má moc malou a málo podrobnou obrazovku. Mnohem horší než je na mobilu. Celou trasu si z hlavy nepamatuji. Kdybych jel po silnicích, tak by to šlo, ale to nejezdím.
Do Basecamp můžeš nahrát mapy třeba odtud:
http://garmin.openstreetmap.nl/
No, naplánovat si to ručně můžeš vždycky, to není jen "tahle" mapa, co to umožňuje, ale pak už navigaci nepotřebuješ, když zapojíš google satelit a street view, můžeš dostat celkem věrný přehled o tom, kudy pojedeš.
Nahrát si to můžeš leckam, těch softů už je spousta.
Jde ovšem o jinou úlohu, automatickou volbu trasy, abu0ys nemusel studovat vrstevnice, a jel třeba mírné stoupání, aby tě to nevedlo oklikama kolem vsi, jen proto, že stžedem prochází státovka a ta je pro cyklonavigaci "fuj" a tak.
Použitelný automatický plánovač jsem nenašel, stačí, když si zkusíš zadat kus vesty v bikemap, jak může, tak naorosto nesmyslně uhýbá ze státovky a šněruješ cikcak, jak president.
Stačilo by jen option "hele, nesnaž se vyhejbat státovkám, pokud tam je povolen vjezd kolům".
Jiný kolega bude chtít opak, za každou cenu se vyhni, třeba....
50 trasových bodů bohatě stačí na takových 150 km i v hodně členitém terénu s kvantem odboček.
Mapa dá v celé trase třeba 5000 průjezdních bodů, které v Mapsoursu snadno filtrem upravíš na maximálních 500 a takovou trasu s navigace schroupne a funguje.
Takže protáhnout Mapsoursem? A jak to bude chtít navigovat od bodu k bodu, když to povede po neroutovatelné cestičce?
Při vytváření trasy musíš na tu chvíli přepnout v "nastavení" z automatického routování na přímý úsek a naklikat si body trasy. Pak zase zpět na automatické routování. Je dobré mít Cyklomapu, která má priority routování nastavené tak, že nejdříve tě vede po cyklostezká, pak po značených cestách, silnicích ....
Po neroutovatelné cestě tě navigace nepovede, nebude ti hlásit kudy tudy a kde a kam odbočit.
Po neroutovatelné cestě jedeš podle záznamu prošlé stopy, kterou si třeba v seznamácké mapě vytvoříš a přeneseš ji ve formátu gpx do navigace. Pak jedeš po prošlé stopě po pěšině a jen občas mrkneš na navigaci jestli se držíš stopy. Když ujedeš bokem, vrátíš se a pokračuješ :-)
Jo jo, tak to chci. Jen musím do navigace místo trasy pro navigaci nahrát tu stopu.
On je s tím ještě jeden problém, že Garmin to zobrazuje tak, že tu stopu maluje do horní vrstvy a pod ní není vidět. Takže nevíš, jestli máš odbočit na silnici nebo na cestu vedle ní. Nakonec jsou stejně asi nejlepší jen ty body na trase jako poznámky.
Hele to že do plánování tras zahrnuli všechny stezky(přerušovaná čára) nebylo zrovna nejšťastnější, jsou totiž často tvořeny lesáckou činností a konrétně v Beskydech tato činnost devastuje stezku na nesjízdnou, je tu tak kamenitá půda že i stromky chodím sázet s krumpáčem, aspoň kombinaci stezky(přerušovaná čára) a hustotu vrstevnice by to mohlo zohledňovat. Jízda lesní techniky a stahování dřeva totiž vytáhne na povrch stezky 10-20 cm velké kameny, což pro traktor není problém ale pro sebelepší horák už jo, to prostě nejde vykličkovat. Jednou jsem si chtěl zkrátit cestu dolů takovou stezkou - půlka dobrá ale druhá půle byla zničena lesáckou činností,výmoly a polámané větve přes cestu šly dát jedině pešo
Nejsou na světě jen Beskydy a není jediný uživatel mapy.cz pan miro5
Chceš tím naznačit že jinde lesáci neřádí.
Ale jistě řádí. Když jedeš po neznačených stezkách, tak s tím musíš prostě počítat, že ne všude projedeš. Ale mimo hory se i po cestě skrze těžbu dá většinou projet.
Když se pro danou stezku rozhodnu já je to moje volba, ale plánovač mapy.cz by to neměl stříhat hlavanehlava, vadí mi že nezohledňuje aspoň noname stezka a sklon - nějaký limit by to mělo mít, jestli si to upravím větší adrenalín je pak jiná. Osobně trasu neplánuji, zapnu na mobilu Mapy.cz a občas kouknu kde se nacházím a před rozcestím beru jako pomůcku aby mě zvolená cesta neotočila zpátky.
Předpokládá se, že by člověk co čte mapy měl vědět, že přerušovaná čárkovaně značená cesta je nezpevněná stezka. Může to být vyjetá cesta od traktoru zrovna tak jen vyšlapaná lesní zvěří.
Pokud někdo chce jet po takovéhle pěšině musí počítat s tím, že kolo může také víc nosit a vodit než na něm jet.
Když chceš mít jistotu plynulé jízdy, tak musíš na silnice (dvojitá řára) značené cyklostezky (minimálně plná silná čára.
To snad není tak těžké přečíst si legendu k mapě a Seznam nepoužívá nic jiného než jsou běžně zaužívaná značení.
Pořád si nerozumíme, i nezpevněná stezka se dá jet, ale plánovač by měl zohlednit typ cesty a sklon cesty, posílat kolaře takovou cestou prudce nahoru je hloupost, tam může poslat pěšáka, ale dělat z kolaře pěšáka se zátěží je naprd. A to jsem zadal celkem krátký úsek, přetrasovávat 30Km a víc musí být lahůdka a kdo jezdí rekreačně a nechá si nabulíkovat trasu přes mapy.cz přijde domu se slovy "to jsem se ale krásně prošel" .
Nechceš toho po plánovači příliš? Víš kolik je u nás lesních a polních cest a pěšin. Kdo by to dokázal přesně rotřídit, ohodnotit a změřit? A ještě udržovat jakeštakeš aktuální! To prostě nejde.
Nejlepší na povrch a typ cest je asi šokartí cykloatlas na cykloserveru, kde to informacemi zásobujou sami cyklisti.
Přesně, tohle v sobě nemají ani placené, a specializované (outdoor nebo cyklo) mapy...
Za správnost a aktuálnost takovýchto dat nikdo nebude chtít odpovídat, a dobrovolně si nechat nadávat od platících uživatelů asi taky ne... Lesní pěšina není vyasfaltovaná silnice nebo cyklostezka, která jednou prostě je a má po celý rok stále stejné parametry...
Takže chtít to po free mapách na netu je trochu mimo mísu ;-)
Je mi jasné, že na těchto mapách nebude nic o kvalitě povrchu, ale snad se shodnem že postačí rozdělení silnice-cesta-nezpevněná cesta(označení přeruš.čarou) a sklon jednotlivých úseků jde pak odstupňovat, co je možné v pohodě na silnici nebude ideální na nezpevněné cestě.
Ale vždyť to není pravda, když si zadáš cyklo a že chceš jet po cyklotrase, tak tě to nepovede nikudy jinudy než a pouze po značených cyklotrasách, které jsou sjízdné pro kolo a nebo vedlejších silnicích, pokud tam cyklo nikde v okolí není značena.
Když chceš jet na kole musíš vyznačit volbu cyklotrasy, pak tě to po nic vede.
Zkusmo jsem zadal 4 trasy asi po 150 km a nebyla tam jediná chybička. Vše bezvadně vedené.
Jasně, že když si nezadáš silnice a nebo cyklotrasy, tak se může stát, že tě to občas povede nejpšímější trasou po neznačených cestách, ale i ty budou vždycky značené minimálně plnou silnou čarou, nikdy ne přerušovanou.
Pokud bys na takové značení náhodou někde našel, tak to oznam Seznamu, je to chyba a oni to napraví.
Na obrázku označeném kroužkem je původně přerušovaná čára a podle hustoty vrstevnic to bude pěkná zdrapa.
A máš opravdu zapnuté cyklotrasy, případně i silnici?
Nejspíš ne. Pokud ano a přesto tě to vede neznačenou čárkovanou pěšinou, tak je to dost ojedinělá chyba a tak jim to nahlaš, opraví to.
Teď koukám na ten úsek a tam to hází nějakou faleš.
Když nechceš jet po nějakých kozích stezkách a hlavně ne přes vrstevnice napříč, je nutné zadat pouze silnice a pak to vede po pevné cestě.
https://mapy.cz/s/BZV6
U "cyklo" se to snaží vést trasu po co nejkvalitnější cestě (je to v popisu nových "fíčur" mapy.cz). Proto se to snaží trasovat po "silnici", byť existuje kratší trasa. U posunutého výchozího bodu už to usoudilo, že kratší je lepší (výhodnější), než "kvalitnější".
Hele a zadal jsi si že trasuješ pro kolo nebo pro pěší?!?
On v tom totiž je docela podstatný rozdíl pro mapy.cz.
A ty sám nevidíš, že tě ti to trasuje mimo značené silnice a cesty?
Když chceš jet po silnici, tak to snad není tak složité přetrasovat, to snad není tak složité abys to nezvládl.
Nutně nepotřebuji silnici(nejlépe bez) i přetrasovat to zvládnu, dá se odhadnout vhodnost trasy podle zahuštění vrstevnic a kolmosti trasy na vrstevnici, tím nedodělkem toho co spustili myslím neodladěnost navrhování trasy, protože ty cesty označené přerušovanou čárou jsou většinou lesácké cesty zrychtované těžbou a těžkou kolovou technikou a natrasovat větší stoupání(na silnici v poho) takovým terénem je naprd a matoucí.
Když nechceš aby ti trasa vedla po neznačených nebo čárkovaných stezkách, musíš si vyznačit cyklotrasu nebo i silnici. Pak tě trasa nepovede po čárkovaných.
Ale to už bych viděl v tom, že prostě to hledá cesty v mapě, to že už ta cesta už není průchozí, nebo vůbec neexistuje by se muselo zjistit v terénu.
Na bikemap si v takovém případě pomáhám přes funkci HEATMAP, ale tady k tomu nemají ten archív projetých tras.
Ona se situace pořád vyvíjí, lesní cestičky nepoužívám, ale i na silnicích, jakékoliv třídy, si vždycky nemůžeš být jist, že projedeš.
Rekonstrukce, opravy, překopy nebo v lepším případě pouliční veselice.
V civilizovaných krajích bývá obáas naznačena objízdná trasa, ale ta počítá s auty, a proto bývá delší, než by nutně musela.
Takže "nandám do navigace a pojedu jak stroj" nefunguje, v okamžiku, kdy narazím na překážku, je potřeba nahlédnout do mapy.
Problém aktualizací snad vyřeší až on-line systém, ale taky ne na 100 procent. Taková havarijní uzávěra než se dostane do systému, taky čas popoběhne.
A což teprve takoví lesáci. Minulý týden jsem koukal z vlaku na jednu lesní cestu, minimálně takhle z okénka se zdá, že je momentálně neprůjezdná, pokud člověk nechce absolvovat tlačení kola v půlmetrové vrstvě bláta.
Škoda, že se to nenechá přesvědčit k trase i mimo v mapě zaznamenané cesty (jako v bikemapu - bez "magnetu"). Zkusil jsem jednu mojí oblíbenou trasu, chvíli trvalo donutit plánovač opustit silnice, k turistickým trasám se taky přichycuje raději, než k neznačeným. Ale pokud cesta v mapě neni, mám smůlu. I když v reálu je mezi Bynoveckým vrchem a silnicí u Kovářova kopce už tři, čtyři roky krásná lesácká cesta - hotová cyklostezka.
https://mapy.cz/s/BF8N
A ten "itinerář" vpravo, s délkou úseku a jakýmsi časem mi přijde k ničemu. Kdyby tam raději byla kilometráž od počátku.
A je ta cesta dokreslená v bikemap?
Je. Taková príma spojovačka.
https://www.bikemap.net/en/regional/Czech+Republic/Ustecky+Kraj/Decin/#/z16/50.8265,14.29978/terrain
Ale ani kdyby nebyla, tak je tam ta výhody mít části trasy přichycený magnetem a části volně.
PS: Předloňský nový lesácký dálnice pod Růžákem nejsou ani v bikemap:
https://www.bikemap.net/en/regional/Czech+Republic/Ustecky+Kraj/Decin/#/z18/50.82678,14.31648/google_hybrid
Jen v cykloatlase on line je náznak :o)
Zkus mi to namalovat či poslat GPX souřadnice, dodělám to do OpenStreetMap, ono to pak časem do bikemap propadne.
Tedy pokud chceš aby to bylo "veřejné".
Nenapadá tě, jak z Heatmap zjistit trasu, když najdu že někudy nějaká vede. Nedokážu z tý žlutý čáry nic vydedukovat :o(
Myslím, že to ani není cílem. Že jen si máš udělat představu jak hodně je to frekventovaná cesta.
Ehmm, s dovolením bych si dovolil připomenout, že tohle téma bylo vytvořeno především kvůli upozorněním na zajímavé mapy na internetu ;-)
Nějaké konkrétní problémy s navigacemi a softwarem kolem toho, si, prosím, směřujte do patřičných míst... Třeba extra tématu ;-) Jinak tu fakt bude brzo bordel :-/
Pro ty, kterým je naše republika už trochu těsná ;-)
http://www.zive.cz/bleskovky/mapycz-ziskaly...
Další slušný zdroj map pro Garminy
http://frikart.no/garmin/velgkart.html
Asi jim to na seznamu nějak divně počítá metry, to přeci není možné na cyklostezce podél Labe nastoupat 446 m.
Včera mi to spočítalo na 86km 2720m. Je pravda, že to bylo kolem vody, ale pořád nahoru a dolů. Ale tolik určitě ne.
Ale bylo to v Rakousku, tak jestli nebude problém v tom.
Taky jsem zjistil, že stezky jim nějak poslední dobou dost švindlují, to nebývalo. Silnice se hodně zlepšily a zpřesnily, ale jak se sjede mimo běžné silnice, tak mají výrazné chyby.
Dneska jsem zjistil na Bikemap blbou chybu. Když člověk vytvoří trasu a nechá si zobrazit jednotlivé kilometrové body, tak bikemap proměřuje. Na krátké vzdálenosti to není tak vidět, ale na mých 770 km celkem vyšel poslední bod na 720. km, tedy podle průběžné kilometráže se ztratilo 50 km.
Exportoval jsem tu trasu a importoval ji do gpsies, tam se průběžné km zobrazily správně. Ale zase se tam vytvořená trasa hůř trasa edituje.
Mapy.cz opět přidali další funkci do svých map
http://www.svetmobilne.cz/mapycz-pro-android...
Akorát tedy nevím proč je tohle info vytrubováno všude jinde než jimi samotnými :-/
Ještě pár dalších odkazů
http://www.cnews.cz/mapycz-dostavaji-funkci...
http://www.zive.cz/bleskovky/mapycz-dostaly...
Oni to vytrubujou na svým fejsbúku.
https://www.facebook.com/Mapy.cz/?ref=page...
Jsem to hned včera vyzkusil na desetikilometrové procházce a protože jsem šel nakonec okolo supermarketu, tak jsem byl zvědav na záznam z toho jak jsem chodil mezi regály. Zaznamenává to víceméně dobře, někde mimo cestu a v supermarketu mi to udělalo takové klubko zakudlané. Pěkná funkce pro mapy.cz
Digitální technická mapa Prahy, docela zajímací :-O
http://app.iprpraha.cz/js-api/app/dtmp/index.html
Odkaz vedl odtud, možná už to tady někdy bylo
http://www.geoportalpraha.cz/mapy-online
Tam je dostupná další slušná sbírka map.
Mapy.cz opět inovovaly
http://www.zive.cz/clanky/mapycz-se-propojily-s...
Jeden by řekl - skoro už příliš snadno dostupné ...
Katastrální úřad nemá povinnost tě informovat o prodeji (až dosud tvé) nemovitosti.
"Můžete si za to sám, však existují společnosti, které by vám (za smluvní cenu) nemovitost ohlídaly!"
No počkej, tohle bylo, ale mělo to být změněno s tím, že KÚ informuje majitele o průběhu řízení. Už tak 3 roky zpět.
Jdu se na to kouknout.
Lež; něco by o tom měl "hodit do placu" Ai
Jo, je to tak.
"Novela katastrálního zákona zakotvila povinnost katastru nemovitostí písemně informovat majitele nemovitostí o všech změnách, ke kterým by mělo dojít v souvislosti s jejich nemovitostí, a to ve lhůtě 20 dnů od zahájení řízení o povolení vkladu práva. Po uvedenou dobu tedy katastr nemovitostí nebude moci provést zápis požadované změny. Smyslem ochranné lhůty je prevence podvodů při nakládání s nemovitostmi. Teprve po uplynutí uvedené lhůty katastr požadovanou změnu zapíše. Může to udělat ihned následující 21. den, ale můžete také čekat dalších 30 dnů (s ohledem na jiné lhůty). V praxi tak tedy může např. zápis nového vlastníka trvat až 50 dnů (20 + 30).
Ano - taky mám ten dojem. :-(
Zatim to bylo koplikovanější přes "nahlizenidokn", plus vyplnění kódu. Já jsem samozřejmě pro volně dostupné informace, ale to dosavadní řešení myslim plně dostačovalo.
Já vím, používám to poměrně běžně. (Dokonce poslední týdny už nechtějí ani ten kód.) Taky si myslím, že to takto stačilo. Člověk našel cokoli potřeboval, ale přece jen si s tím musel dát trochu práce. Projíždět si panoramatem mapy.cz a klikat si, kam si vzpomenu... to už mi přijde opravdu "moc snadné".
Tak musíš přece jenom zadat konkrétní adresu, nestačí jen kliknout do mapy.
Ale souhlasím, že jsou teď ty informace až velmi snadno přístupné a navíc i pro ty, kteří tyto informace nepotřebují z pracovních důvodů.
Konkrétní adresu jsi musela zadávat, když jsi na to šla přes katastr. Teď přes ty mapy už právě nemusíš nic. Jen klikat...
Možná si jen nerozumíme.
Píší tam
"V detailu adres, ulic a souřadnic jsme přidali odkaz na záznam z Katastru nemovitostí. Po kliku získáte detailní informace o konkrétním pozemku."
A mě to i tak funguje - jestliže si kliknu jen tak do mapy, tak se nic neděje.
Pokud si ale vyhledám adresu nebo zadám konkrétní souřadnice objektu, pak získám i info z KÚ.
I bez zadávání adresy na dvě kliknutí si tam a máš výpis.
Tak to teda nevím, kde dělám chybu.
Mám standardně (pro mě) otevřenou mapu - viz obrázek a do tohohle si můžu klikat jak chci a nic, nic, nic.
Až když vyhledám.
Na místě které tě zajímá (kterýkoliv bod) pravým tlačítkem a dotaz co je zde a pak již odkliknout "Informace o parcele v Katastru nemovitosti"
Ale vždyť je to hezké, když si postavíš na louce stan a podíváš se u koho jsi vlastně na návštěvě. A kdyby tě přišel vyhazovat, tak ho rovnou můžeš oslovit jménem.
Andreji, člověče, ta trocha řepky, nó.....
Já jsem používal https://www.katastr2.cz/. Kód samozřejmě také vyžadoval, ale alespoň ta mapa mi přišla použitelnější. Takže "jen klikat" jak píše Ifča stačilo i před tím než to udělal Seznam.
Tak mapy.cz tvrdí, že Čapí hnízdo se jmenuje Dvůr Semtín ... no to sedí ... Dvůr a půda pod Dvorem Semtím patří nějaké Imobě ... to sedí ... to znamená, že Babiš tvrdí, že nelhal ... tak to sedí .
No, a už to trochu osekali...
http://www.zive.cz/bleskovky/slibna-novinka...
Používal jsem s pro tisk mapy projekt
http://beta.map1.eu/#zoom=12&lat=52.26429...
lze tam totiž vytisknout mapu 1:50 000 včetně přesahů mapových listů a úvodní stránky s kladem listů.
Teď jsem to znovu vyhrabal, ale zdá se, že projekt je mrtvý, na githubu jsou poslední commity z roku 2013.
Neznáte nějaký podobný server, který je aktuální?
Jde hlavně o podobné možnosti tisku.
Pravděpodobnost, že zabloudíte, závisí přímo úměrně na tom, kolikrát vám člověk, kterého jste se ptali na cestu, řekl: "To nemůžete minout."
Jo tak tohle je zaklínadlo. Jak mi tohle někdo řekne, tak to rovnou vzdávám...
A pak je ještě věta "Tuhle cestu znám, pojďte všichni za mnou" - v tu chvíli si dávám dvojnásob pozor, kudy nás hodlá vést a mnohokrát už se mi vyplatilo :o)))
Sice nejsou přímo na Internetu, ale přístup na něj potřebují ;-)
https://play.google.com/store/apps/details?id...
Ještě jsem to nezkoumal, takže nemohu hodnotit...
Seznamácký mapy mají také novinku
https://mapy.cz/s/OGYI
A také jsem na to ještě nekoukala :o)))
Ale singletracky na Závisti a v Komořanech tam nemají.
Já bych řek, že to nejsou singltreky jako takové, jen vyježděné stezky.
Stezička šířky 50cm strmě nahoru a dolů, občas opatřená alternativním skokánkem je co? Jak se to odlišuje od singletracku?
Pokud to vezmeme do důsledků, tak singletrack je úmyslně projektovaná, především ale úřady oficiálně povolená, trasa terénem. To, co je tady u Točné/Závisti/Komořan, to je z pohledu těchto spíše naopak nepovolené ničení přírody ;-) Takže se ani moc nedivím, že to na oficiálních mapách chybí... Ještě by Seznam mohl být nakonec popotahovaný za to, že lidi navádí porušovat zákony, a ještě jim ukáže kde by to měli dělat...
Byl si někdy na nějakém skutečném singltreku? Jestli jo, tak víš proč to není.
Nebyl, proto se ptám.
Mně tam ty cedule s označením neschází. Jestli je to jediné, čím se to liší. A jestli je to povolení úřadu to, co odlišuje bohulibý sigletrack od vyježděné cestičky lesem a co způsobuje, že jedno je ničení přírody, kdežto to druhé rozvojem turistického ruchu. Tak mně ta vyježděná cestička lesem celkem stačí.
takže nevíš o čem je řeč, ale neváháš plivnout otrávenou slinu...
Liší se to tím, že když si sednou budovatelé trailů s vlastníkem pozemku a orgány ochrany přírody a památek, tak se to udělá tak, aby poškozování toho, co je cenné, bylo minimální oproti tomu když parta blbečků co netuší kde se pohybuje začne traily kopat ilegálně v historicky velmi cenné lokalitě. Závist totiž není jen tak nějaký kus lesa, ale historická památka evropského významu
https://www.cestyarcheologie.cz/single-post...
Aha, takže z cyklistického pohledu se to liší tím razítkem. Jinak je to podle tvých slov stejné.
Závist je veliký kopec. Na odkrytém nalezišti nikdo nic nebudoval a to naleziště je ostatně už také zakonzervované a zasypané. Mimo vlastní oppidum jsou tam ještě valy a po těch vede od nepaměti vyšlapaná cesta pěšáků a nikdo po nich žádné nové cesty nebuduje.
Ty cyklocestičky, či jak je mám nazývat, nikdo nekope ani neupravuje. Prostě se po nich občas jezdí a to ještě nijak moc často, poněvadž to mnoho lidí nezvládne. K žádné devastaci nedochází. Tak opravdu nevím, jaký máš vlastně problém.
s problémem ses tu objevil ty, plakal si, že ti nezakreslili vyježděný cestičky (-:
Když napíšu, že nenakreslili cesty, tak podle tebe pláču? Nejsi náhodou ....??
Pak jsem se ještě ptal, čím se ty cestičky liší od singletracku, pokud se liší. Také jsem neslyšel kloudnější odpověď, než že razítkem.
Už zase blbneš a rozhodl ses oponovat všemu co ti kdo řekne, protože ty sis vzal do hlavy, že je to úplně jedno.
Právě, že tím razítkem je tomu daný hodně velký rozdíl od divokých úprav terénu.
Už ti bylo vysvětleno, že budování oficiálních treků je v souladu s úřady qa hlavně ochranou přírody, kdy ochranáři předem zjišťují jestli úpravou terénu nedojde k poškození přírody a zničení nějakých rostlin případně celých biotopů.
Podle tvé logiky by bylo úplně jedno kudy chodíš v národním parku a nemusíš dodržovat povinnost chodit jen po značených stezkách.
Zkus se zamyslet nad tím co tady tvrdíš.
Ale já přece nikomu neoponuji. Jen mne zajímalo, čím se vyznačuje singletrack jiným, než razítkem.
Já ty cesty nebuduji, neschvaluji, občas je použiju.
Okoli Prahy není reservace. Je to obyčejný les, jako každý jiný. Pokud nejezdíš na Závisti ve vykopávkách, tak nic nepoškozuješ. Nikdo tam nic nekutá a nekope. Jen projede po cestičce. Tak jaké divoké úpravy terénu?
A já to ani neschvaluji ani nehaním. Já jen chtěl vědět, čím se ten singletrack liší od vyježděné cestičky, když jsem na žádném oficielním singletracku nikdy nebyl.
Tak ještě jednou, singltrek nejsou divoce vyježděné cestičky v terénu, ale jsou to dost náročně odborně vytvořené a pak udržované značené trasy. Ke každému singltreku je také patřičné zázemí.
Zajeď si na nějaký a uvidíš, nebo si nějaký vygugli a projdi si co tam je psané a zobrazené.
Okolí Prahy není rezervace? a PR Šance je co? Já vím, to není okolí Prahy, to je Praha :-))
Hm, tak to já asi radši ty cestičky, i když nejsou singletrackem. Díky :)
Na Šancích jsem byl jen pěšky. Co tam je vyježděné pro kola nevím. Znám to na Závisti, což je kopec na druhé straně potoka.
taky umím asertivně opakovat svůj názor: tak ale neplač, že ti nikdo nenakreslí na černo vyježděný cesty do mapy; nebo se přidaj taky zemědělci, že tam nejsou jejich vyježděný cesty (-:
Tak já ocituji ten svůj pláč, když si to neumíš přečíst:
"Ale singletracky na Závisti a v Komořanech tam nemají."
Nemáš pocit, že jsi zcela vedle a jen otravuješ?