Hej, to je schválně, že u toho článku nejde diskutovat?
Z mého pohledu je to skvělý řešení - lepší průchodnost na úzkých lesních cestách by dětským vozíkům slušela. Rád bych si to vyzkoušel, i když bych do toho asi nešel (pro mě má vozík smysl, když je dvojmístný).
Napadají mě zatím takhle od stolu 2 pochybnosti:
1) Vypadá to, že těžiště bude dost vysoko (asi kvůli kolu "pod" dítětem a taky kvůli předpokládané jízdě v těžším terénu. Nebude se ten vozík snažit "položit" kolo? Asi hodně záleží na vyvážení.
2) Jednostopý vozík bohužel ruší jednu z hlavních výhod vozíku: dvoustopý je téměř nepřevrátitelný a i v případě, že táhnoucí cyklista přeletí přes řídítka, vozík zůstává stát na kolech. To tady samozřejmě neplatí.
Ale i když odhlédneme od nehod, rodiče bude zajímat, jestli je stojánek vozíku natolik stabilní, aby bylo možno třeba při zastávce vozík se spícím dítětem odpojit a nechat někde stranou, aniž by hrozilo převrácení, až se dítě probudí. (Tedy jestli platí další základní výhoda, kterou mají vozíky oproti cyklosedačkám.)
Vůbec si tažení tohoto vozíku s dítětem nedovedu představit. Když vidím, jak se mnou cvičí jednostopý weber monoporter,, který má těžiště hodně níže a náklad sebou na rozdíl od dítěte nemele, tak tohle mi hlava nebere. Neříkám že to nejde, jenom že podle zkušenosti s weberem mi to nebere hlava.
Jinak podle fotky vypadá sympaticky.
Fakt je to s tou stabilitou tak zlé? Jsem si myslel, že monoporter má těžiště dost nízko... Ale nezkoušel jsem to.
Jestli je to, jak píšeš, tak si to opravdu představit neumím, děti sebou umí ve vozíku fakt celkem škubat, že to poznám i ve dvoustopém, a myslím, že pětibodový pás na tom nic moc nezmění.