Cyklobusy jsou u nás již velmi dobře zavedené, v cyklistické sezóně 2010 narostl počet tras již na půl druhé stovky. Není náhodou, že velká část z nich je k vidění na horách. Cyklobusy pomohou zdolat kopce, ale také snadno se dostat z centra velkých měst i s kolem do přírody. Přinášíme vám kompletní přehled míst, kde je možné využít služeb cyklobusů. V první části se podívejme, jaké možnosti nabízejí tyto spoje cyklistům v Čechách.
no je to prima, přesto se musím pousmát, že například vlak do Slaného dosahuje jízdního průměru cyklisty 54 km za 2 hodiny, joj :-D
Na tý trati by spíš měl jezdit nějakej parní vlak! Ta trať není uzpůsobena na rychlou jízdu :-) Má tu vlastnost, že tě vyveze z Prahy, což je fakt dobrý :-) Jinak by se v okolí Slanýho neobjevil skoro nikdo :-D
Myslím, že většina lokálních tratích se stavěla na rychlost 40 km/hod. V té době to byl proti koňským povozům značný pokrok. Navíc zvyšování rychlosti velmi prodražuje stavbu. Protože se nikdy neivestovalo do přetrasování železnic a to ani za bolševika, kdy by nebyly problémy s pozemky, máme pomalé lokální tratě a i na Kladno se z Prahy jezdí po jednokolejce, což jsem nikdy nepochopil. :( (Na druhou stranu, když až donedávna mohl být příjezd na pražské Wilsonovo nádraží ze severní strany po jednokolejce...)
Ono by to u nás na těch tratích taky nebylo moc efektivní, na Kladno asi jo, ale tam je problém ta pražská část, která taky docela brzí i tu naši trať, která btw taky dřív vedla jinudy a to uhlí a dneska karosin asi tolik nespěchají :-) Ale fakt bych si tam představil spíš tu parní lokomotivu, třeba jednou uspořádám nějakou jízdu :-) Zatím tam občas jezdí jen hurvínek :-D
To by bylo pěkné. Třeba u nás na trati Žitava - Ojbín / Lázně Johnsdorf jezdí parní lokomotiva denně celoročně. http://www.soeg-zittau.de/
Cyklovlak se sice sune pomaličku, ale je to příjemný výlet. Jede přes nádražíčka, o kterých jsem neměla ani potuchy, že existují :o)))
Kdo spěchá, pro toho tenhle vlak rozhodně není, ale kdo si chce udělat pohodový výletík do Slaného vlakem a zpět na kole, tak ten je rozhodně spkojen :o)))
http://www.oberelbetours.de/download/FahrradBUS...
Díky Jarínkovi jsem si uvědomil, že jsem nepřidal odkaz na jízdní řády, jen na popis tras. Tak tady je:
http://www.oberelbetours.de/download/web_VVO...
Když už bylo zmíněno město Ústí nad Labem, že zde jezdí cyklobus na městské lince číslo 20, rád bych doplnil, že zde jezdí cyklistické linky dvě. Druhá má číslo 21. Zároveň bych rád upřesnil trasu. Bus č. 20 nejezdí do Tisé, ale do Telnice, Adolfova a Krásného Lesa. A bus č. 21 jezdí do Nakléřova, Petrovic a právě do Tisé. Také zde mohl být doplněn odkaz na jízdní řád jako u jiných linek. Tady je: Linka 20 - http://www.dpmul.cz/JR07032010/LA20.HTM a Linka 21 - http://www.dpmul.cz/JR07032010/LA21.HTM .
Dobrý nápad, každý rok aktualizovat udaje a odkazy na jednotlivé spoje, jenom by to chtělo s tím přijít o měsíc dřív.
přidám ještě jeden pohodový cyklobus z Litvínova na Novou Ves v Horách nebo na Dlouhou Louku
viz. například http://www.krusnohorci.net/vylet/113-cyklobusy...
i lehokolo mi vzali na vozejk :-)
(BTW: pohodový cyklobus je to asi mimo jiné i díky řidičovi - ten z 5.6. byl hodně vstřícnej ...)