Chci si CéOčkem navařit na ocelový rám držáky kladek řetězu a mám obavy z případné změny chování rámu. Svár by měl být kvůli namáhání dobře provařen a tím by mohla trubka na kterou budu držák vařit v budoucnu prasknout. Jedná se o trubku s průměrem 25 mm a sílou stěny 1,5 mm, druhá trubka má průměr 50 mm a sílu stěny 1,5 mm. Jsou mé obavy oprávněné?
Vůbec bych se toho nebál, ale jak píše Jirka, opálíš si metalízu.
To sem chtěl slyšet. Metalízu nemám, stačí lak ve spreji. :-)
Nech to pak vychladnout přirozenou cestou, nesnaž se ochlazení uspíšit třeba vodou, pak by ti to pnutím mohlo prasknout.
Jj a taky to chci vařit do protívky a ne na ráz ať se to moc neprohřeje.
Jak že?????
tak ... pokud muzes najdi jine reseni.
(napr frezovana 2- dilna objimka)
CrMo ram na GS stoji opravdu hodne.
pokud opravdu musis tak autogen a nejlepe mosazi.
svar elektrinou (i CO-ckem) Ti udela se strukturou materialu hodne nepekne veci= zadelavas si na praskliny.
Snad nechat vyzihat... (lokalne zihat umeli v Moravanu plamenem)
No a jeste pravni vlozka :-)
(ja to tak nezeru ale neda mi...)
(jen po pameti tak mozna nepresne)
"montaz motoru je mozna pouze bez uprav ramu"
Držák motoru bude zaretušovaný jako že to byl nosič báglů za sedačkou, stejně sem to místo takhle plánoval využít pro převážení stanu. Dvě navařené trubky z obou stran na hlavní rámovou trubku a na nich objímky z al. plechem na kterém měl být přikurtován stan. Jediná změna bude v tom, že nosič bude jen na druhé straně od motoru, bude na něm kanystřík z benálem. Je zajímavé že když si navaříš na rám cokoliv jiného než držák na motor, tak je to legální. Takže pro případ problémů z policií nafotím pár fotek z nosičem a stanem. Ale stejně pochybuju že by policie toto řešila na mém GS, většina ho vidí prvně v životě. :-) Můžeš mi dát odkaz na ty frézované objímky?
objimky- nejedna se o standartni vyrobek :-(
tedy zmerit, nakreslit, nechat udelat :-(
pro ram rozhodne lepsi.
ale rozhodnuti je na tobe, toto je jen muj pohled.
ad navarky motor ... doufam ze nepotkas nekoho kdo uz GS videl a ma touhu delat problemy.
Právě proto si chci první nafotit ten nosič ze stanem nebo brašnou, o tom jestli si na rám na tvrdo navaříš nosič nikde v zákoně řeč není. Stejně sem to tak chtěl a když budu cestovat bez nasazeného motoru, určitě ho využiju. To že využiju druhou stranu nosiče k upevnění motoru, to je to samé jako se montuje motor s pohonem třecím válečkem. Navíc to moje řešení bude mnohem rychlejší, povolím dva šrouby na objímce, vypnu sponku řetězu a je to, cc 1 minuta.
Mám celého ležáka vařeného Cočkem i dodatečně - teď při předělávání zadní odpružené vidly. Stejný průměr i síla trubky jako Ty. Nevidím proto důvod, proč by to mělo dělat problém u jiného kola ze stejného materiálu. Nejsem samozřejmě odborník přes kovy, ale pokud by svár nebyl v nějakém exponovaném místě, tak si myslím, že by to nemuselo vadit. Je ovšem rozdíl něco takového bastlit na homebuildu a nebo na kole za desítky tisíc. To by byl důvod, proč bych já do toho asi nešel.
Co kdybych na tu hlavní rámovou trubku GS použil toto http://www.pop-art.cz/AhxPagPrdDet.aspx?PrdRc... , na motor bych použil dvě vedle sebe. Na kladky řetězu bych použil objímky na plynové potrubí.
Třeba toto http://www.metalfix.cz/vtp-prvky-pro...
vem kus Fe trubky 8cm prumer 53mm(1,5mm stěna), rozřízni napolovic,navař na to kousek provrtané pásoviny 3cm x 5cm, tl.8mm, díra 10mm, vznikne ti příložné očko které přiložíš na rám kde potřebuješ něco přichytit, očistíš rám, přilepíš epoxidem. Budeš mít pevný kotvící bod ke kterému můžeš našroubovat přídavný držák na cokoliv(přišroubuješ šroubem M10 k očku v pásovině). Vařit na kupovaný rám drahé tříkolky bych neriskoval, epoxidem na větší ploše bude držet lépe než přivařené.
vem kus Fe trubky 8cm prumer 30mm(2,5mm stěna), rozřízni napolovic... stejný postup.Tohle je princip jak se na rybářský prut "šroubujou" očka bez poškození materiálu, Ováže se to nití a zalaminuje lakem nebo lepidlem nebo třeba jenom voskem.
Ten epoxid je dobrá alternativa, pouvažuju o něm.
Věřil bych mu pokud to bude namáhané na tlak a smyk, ale hlavně na ten motor by to občas dostávalo krátké kopance v tahu, jakoby na odtrh od té trubky, i když už jsem zkoušel hodně různých epoxidů na kovových površích, odolnost pro tento druh namáhání nikdy nebyla nic moc u žádného z nich. Asi bych to napřed zkusil na nějaké trubce a po vytvrzení to v různých směrech zkusit urazit velikým kladivem. Pokud by to nešlo troufl bych si takhle přidělávat ten motor.
Teda nejsem technik, ale i v případě nalepení bych se bál, že se můžou vlasntosti rámu (např. pružení) dost změnit a že může třeba něco prasknout vlivem toho, že trubka, u které se počítalo s tím, že bude pružit, je najednou zesílená tou nalepenou věcí a pružit tolik nebude. Ale nevím...
Podle mě máš pravdu, pokud to předtím mělo pružit v celé délce, tak z tou výztuhou se bude koncentrovat napětí na koncích té výztuhy, možná i násobně větší. Krom toho ta snaha původní trubky prohýbat se by taky docela dost pomáhala rozlepit ten spoj.
Ono to tam fakt pruží a jak píšeš, mohlo by se to rozlepit.
Když měl Š 1203, vylepoval karoserii Chemoprenem+plechem a že se ty velké plochy také chvějí (až vibrují), ale drželo to a neodpadlo ...
Možná by se to po přilepení mohlo přibodnout CéOčkem, pár bodů trubku tolik neprohřeje a bude to taková pojistka, nerad bych v nějaké vyšší rychlosti tahal za sebou na řetězu motor. :-)
Přilepit Epoxidem a pojistku omotat DuckTape.
Ta objímka pro velké zatížení je jenom na 100kg(tak bacha, jak to budeš testovat tím kladivem na rázy od motoru, bay jsi tu trubičku 25mm/1,5mm neohnul aji s celou tříkolkou).
Ty objímky vypadají dobře, pro daný účel- měkké uchycení k rámu(bude to tlumit), koncentrace napětí při pružení(jakto že takový drahý stroj jako GTO nemá všecko odpružený a pruží jenom rámem- kostitřasová tříkolka) :)
Použij objímku a když to nebude stačit použij dvě. a když by to přece jenom nestačilo tak použij 4ks( A kdyby ani ty 4 nestačily tak použij 8) ... a kdyby přece jen náhodou ani to nestačilo tak..... :) Reklamuj to ať ti dají verzi s rámem kompatibilním s motorem Honda GX(bude tam mít předvrtané otvory pro uchycení-nebo už tam ta objímka bude namontovaná).
Co to je za tříkolku když tam není standartní objímka na přidání motoru(jak proboha ještě můžou v dnešní době prodávat tříkolky bez motoru(náhradní díl/volitelný doplněk č GTO 32-123-HondaGXPowerClip, i S DPH 12 543Kč).
Nemáte někdo zkušenost s tímhle? http://www.metalfix.cz/hdps/objimka-pro-velka...
Mám, mám s ní přidělanej pod rámem nosič na baterku. A pokud budu tahat vozejk, tak ji na konci rámový trubky použiju taky.
Jaký průměr té objímky máš a kolik váží ta baterka? Já bych dal dvě objímky na průměr 48-51mm, k těm matkám na objímkách bych přišrouboval 2mm plech s navařenou trubkou o délce 20cm na které bude cca 4kg motor. Takže tam bude páka a mám strach aby se to při otřesech na rozbité silnici neprotočilo. Ty gumové vložky se mi líbí, tlumily by vibrace od motoru, ale na druhou stranu aby se to na nich neprotočilo.
Takže sem to pořešil s profesionálním svářečem a ten mi řekl, že držáky kladek na zadní stavbu bez problémů navaří, ale držák motoru a nosiče na hlavní rámovou trubku by neriskoval, přeci jen je ten rám v tom místě nejpružnější. Při prohlídce rámu navrhl jednoduché ale geniální řešení, tedy navařit držáky motoru a nosiče na obě strany toho téčka které tvoří jako by svisle hlavní rámová trubka, vodorovně trubka na které jsou navařeny vzpěry zadní vidlice. Žádné pružení tím nebude narušeno, pevnost taky ne a když to náhodou praskne, tak jedině ty držáky. V podstatě se jedná jen o prodloužení trubky na obě strany o 10cm a zaslepení její konců.