Narazil jsem na tenhle článek,
http://www.zelpage.cz/zpravy/7647
o zavední povinné rezervace místa na kolo v některých rychlících z Prahy směrem Č. Budějovice a Cheb.
Mimochodem, povinná rezervace pěkně tahá peníze z kapsy. Kdybych se chystal třeba na podzimní sraz a chtěl bych cestu optimalizovat z hlediska rychlosti, zaplatil bych jen na povinných rezervacích 140 Kč za jednu cestu a kolo. :(
Pro úplnost přidávám některé poznatky z naší cesty vlakem s kolem na Kolečko a zpět.
Od nás do Rumburka: malý motorák (810), průvodčí ochotně pomohl naložit, vyložit a poskládat kola v prostoru pro kočárek.
Rychlík Rumburk - Nymburk: ve vlaku háky na čtyři kola, takže v pohodě.
Rychlík Nymburk - Praha hl.: ač byly dva vagony se symbolem kolo, do vyhrazeného prostoru se kolo nevešlo tak, aby nepřekáželo ve dveřích, háky na pověšení nebyly. Takže po dohodě s průvodčí jsem je v Lysé a Vysočanech přendaval z jedné strany na druhou aby šlo vystoupit.
Osobák Praha hl. - Beroun: archaický žabotlam má každé druhé dveře se symbolem kolo, ale tam ho není kam dát. Nakonec jsme je vezli na poslední plošině, kde je značený kočárek. Což znamenalo nejdřív asertivní a pak přátelskou debatu s personálem o tom, zda tam kolo být může či nikoliv. :))
Osobák Beroun - Křivoklát: Regionova, v jízdním řádu neznačená přeprava kol, ale bezproblémů.
Osobák Křivoklát - Beroun: Malý motorák (810), v časných ranních hodinách bez problémů.
Osobák Beroun - Praha hl: CityElefant, kolo bez problémů.
Rychlík Praha hl. - Děčín: Rychlík, kde kolo lze přepravit jen v úschově během přepravy (ve služebním voze) Velkmi ochotný průvodčí. Všiml jsem si, že kola věší na háky.
po vlastní ose Děčín - Bad Schandau: až na velmi silný protivítr cesta v pohodě :)
Bad Schandau - Sebnitz: Cyklobus, 20 míst v přívěsu pro kola.
Zbytek po vlastní ose.
Jestli by mi mělo kdy něco znechutit cestování na kole, tak přeprava kola vlakem je horkým kandidátem. S lehokolem mojí délky to ani nepřipadá v úvahu, jenom čistě hypoteticky.
Mně by dokázala znechutit pouze přeprava kola metrem - zkusil jsem to 3 x a dost!
To se tam nesmíš hrnout v dopravní špičce ;-) Během níž má dispečer dokonce právo Tě do přepravního prostoru s kolem vůbec nepustit...
Metrem s kolem sice jezdím minimálně, ale zatím to vždy bylo v pohodě.
Metro jako takové mi nevadí, ale mám problém se tam dostat po jezdících kolech směrem dolu. Ještěže ho v Plzni nemáme a v Praze mi jedna zkušenost stačila. 8-)))
ze ty na tech schodech stojis? vis proc se jim rika jezdici? mas nasednout na kolo a sjet je dolu :) tady je to v jednu chvili videt, jak se nato musi :) http://www.youtube.com/watch?v=-zPOtJ_dk8w
Hele, taky mě to napadlo.
A když jí nedělá dobře pohled dolů, může je jset pozpátku :o)))
to je trochu problem... pri jizde dozadu musis tocit nohama, jinak kolo nejede (ani z kopce), leda poridit specialni BMX naboj, kterej se dokaze "prepnout" a pak ma volnobezku obema smery... (hledat se mi to ted neche)
Nějak si nevzpomínám, že bych v pražském metru někdy zažila takto prázdné schody. 8-)))
zkus na ne najet a uvidis, jak rychle budou prazdny! :)
A ukážeš mi, jak se to dělá? 8-)))
Hele, pokud vím, tak přímo v Plzni máš super tréningové schody na vlakovém nádraží.
Tak žádné výmluvy a šup s kolem na ten váš vakzal. Tam jsou schody tak akorát dlouhé a nejezdí rozhodně nijak rychle.
A až to budeš hezky umět, můžeš se za řekou odměnit plzeňským :o)))
V Plzni na vlakovém nádraží? A proč teda pořád rvu kolo na nástupiště růčo po schodech? 8-)))
Nemyslí ona ten systém podchodů na křižovatce poblíž nádraží? Co já vím, tak na nádraží je výtah.
Taky mi to tak přijde. To víš, Pražáci jsou holt zvyklí na větší rozměry nádraží, takže tuto křižovatku začlenila do nádražního objektu. 8-)))
V Plzni můžeš trénovat taky do sytosti :-)
http://www.bike-forum.cz/forum/jak-na-sjizdeni...
Neurážejte, dráhy pro nás dělají co můžou a vy si jenom stěžujete.:o)))
http://www.cd.cz/volny-cas/zajimavosti/-5165/
Tady si najděte časopis 5/2010 stránku 58 ,no a zjistíte, že zdražovat se musí :-)
Dneska jdu vyzkouset leho na tezko v kombinaci s Pendolinem, tak drzte pace.... :)
Ahoj, tak maly report: dvere i chodbicka je ponekud uzka, ale da se to vyklickovat s kolem nastojato, kolo (Azub 5) je treba na hak dat zadnim kolem nahoru. Brasny se do police vesly (rozdelene na horni brasnu a banany), takze jsem nic nepriplacel. Pri odjezdu z Prahy jeden z personalu na muj dotaz reagoval, ze si nemysli, ze se to tam vleze a odkracel. Pri vystupovani jsem brasny nahodil vevnitr (nechtel jsem ani kolo ani brasny nechat nehlidane na peronu) a v obou pripadech mi s tim pruvodci pomohli ven, za to maji muj dik. Co me prekvapilo, je treba zaplatit 25Kc za kolo, myslel jsem, ze kdyz zakliknu rezervaci, tak ze to bude zapocitane
Je to sice hrozný, vzhledem k ceně místenky na kolo, že v tom není i ten poplatek, ale je to trochu dáno tím, že jízdenka pro kolo je ve 4 variantách (vlastně v 5) a není jasné, kterou chceš. Na druhou stranu bych si myslel, že když člověk zaplatí za rezervaci, bude v tom mít tu skoro nejdražší variantu rovnou. :(
vím jen otřech variantách? :-O
cena na jeden vlak tedy 25Kč
celodenní kolo ted y50Kč
a celodenní úschova během přepravy tedy 60Kč
jaký jsou ty další dvě varinaty?
Cena za jeden vlak: spoluzavazadlo 25 Kč, úschova během přepravy 30 Kč.
Cena za jeden den: spoluzavazadlo 50 Kč, úschova během přeprava 60 Kč.
To jsou ty 4 základní.
K tomu ještě přeshraniční varianta - celodenní úschova během přepravy 90 Kč. (K ní existuje ještě příplatek 10 Kč za případnou úschovu během přepravy)
aha. díkes!
TO přeshraniční je jen v tom jednom vlaku nebo ti to bude platit ten den i v rakouskejch vlacích atd.? Ty to možná používáš, ne?
To přeshraniční platí celý den a je vázáno na jízdenku SONE+DB, případně na nějaký RegioneNet, v mém případě na Regionet Labe-Elbe nebo LibNet+. Takže podle druhu jízdenky to platí jen ve vlacích (Sone+) nebo i v jiných dopravních prostředcích (RegioNet), tedy cyklobus, přívoz, výtah,...
Jak je tomu s Rakouskem, nevím.
Nedávno jsme se kolmo-vlakmo přemisťovali z Plzně do Nepomuku. Dříve byl každý vlak na této trase označen symbolem kola (= zjednodušená přeprava kol). A já nestačila koukat, jak se počet takto označených vlaků zmenšil. Zato přibyly vlaky s "povinnou reservací kola". Ach jo! 8-(((
Před 2 týdny jsme jeli ČD do Veselí n. luž. s koly. Úžasný zážitek. Povinná rezervace za 70 Kč, pak jízdenka a platba za kolo, při skupinové slevě celkem za 199 Kč/os jen tam. Pět osob a tágo pryč. Mám auto diesla, Praha - Veselí cca 115 km, 8 lt/100 km á 30 Kč, 300 Kč jedna cesta. Vím, nepočítám amortizaci atd, ale stejně. S takovouto podporou cestování hromadnými prostředky to je pouze záležitost občasného využití pokud nebude jiná možnost. A ještě se zaťatými zuby. A při představě rodiny s dětmi nebo jen ženy jak sundavají kolo z výšky 1,5 m na perón nelze o pohodě vůbec mluvit. Pro mě osobně to byl hrozný zážitek.
Pro srovnání: Když jsem jel do Lipska, studoval jsem místní přepravní podmínky. A pořád jsem nevěřil tomu, že si to překládám správně. Na území dopravního svazu (území v okruhu tak 50 km okolo Lipska) se za kolo ve vlaku ani v jiných hromadných prostředcích neplatí. Nechtěl jsem věřit tomu, že to čtu správně, musel jsem si to ověřovat dotazem. To samé tuším v oblasti Chemnitz.
Šef česke drahy nema zajem starat se o cyklisti. http://www.blesk.cz/clanek/servis-auto/113170...
Jak to tu čtu, tak doprava mého ECO vlakem přes Brno do Uherského Brodu na začátku prázdnin, bude asi hodně zajímavá a asi si připlatím...
Mám i náhradní plán, jak se ve třech dnech na ten tábor dopravit natěžko šlapáním. :-(
Povinná rezervace stojí od 5.5. do prosince 15,- Kč . Dávejte si na to pozor, ty pokladní umí akorát mačkat tlačítka a trochu klikat myší. Pokud byste po nich chtěli trochu myšlení, většinou těžce narazíte. Mě onehdá prodala rezervaci za 70,- (též jsem nevěděl, že platí sleva) , když jsem to přišel reklamovat, její reakce byla, "já o té slevě vím, ale počítač mi to nenabídnul". Bohužel zapoměla odškrtnout jedno okýnko, až po upozornění kolegyně se jí to povedlo a jako perlička nakonec bylo, když si na kalkulačce počítala kolik že mi to má vrátit ze zaplacených 70,- kč a vrátila mi o 10,- Kč méně, ale to už jsem se jenom smál.
Další skvost je, že rezervaci na kolo vám prodají jen dvě hodiny před odjezdem, přijeli jsme na nádraží asi 10 po tomto limitu a rezervaci mi neprodali, naštěstí vlakvedoucí nebyl trotl a s lehokolem jsem neměl žádné problémy. Dodatečně mě napadlo, že jsem si měl rezervaci zakoupit z další stanice, kde rychlík stavěl, to by se do limitu vešlo. Opravdu dělají vše pro spokojenost zákazníků.
nic si z toho nedělej, mě dneska paní průvodčí v rychlíku ze Dvora do Hradce vyhazovala z vagonu se symbolem kola někam vedle a že si to tam mám dát na háky až snad po minutě (a to měl 10minut zpoždění) si nada říct, že to moje kolo je prostě moc dlouhý a na háky ho nedám a dovolila mi ho dát tam, kam podle značek patří....
ale chlapík z Hradce do Prahy byl zase skvělej, takže ono je to těžký. Je to vždycky o lidech. Což mě krká, že nikdy nevíš, na koho narazíš.
Tak mě se povedlo v neděli pověsit leho na hák ve vlaku i brašnama, sice bylo těžký jako...ale dostal jsem ho tam a kupodivu hák vydržel cestu ze Staré Paky do Pardubic a neupadnul.
Jo, vždycky je to o lidech. Na obou stranách. Já třeba nejsem zrovna moc vyjednávač, ale s mým bývalým kolegou jsem dokázali převést tandem i v obyčejném motoráku, prostě ten personál ukecal. (Pro představu tandem je o něco delší než je motorák široký mezi vnitřními hranami schůdků)
V sobotu ráno cesta z Černošic do Berouna pohodička, dokonce jsem ani neplatila za kolo, protože průvodčí začal chodit až těsně před Berounem a nestihla jsem zaplatit. Vlak byl plný kol, takže jsme stáli různě, jak to šlo, na háky jsem to svoje kolo nikdy nedala, jednak ho tak vysoko neuzdvihnu a s horákem je potíž díky tloušce pláště.
V Elefantovi taky nikdy nevěšíme na háky,je s tím špatná manipulace a myslím že víc kol se vejde podél sklopených sedaček.
Taky sem zažil situaci,kdy v poloprázdném vagonu seděli 3 lidi ve vyhrazeném prostoru na kola a kočárek,průvodčí je velmi rychle odlifrovala dále do vozu.My se čtyřmi koly sme se pletly mezi dveřmi.
Elefant je typická ukázka toho, jak konstruktér nemá ani ponětí k jakému účelu přepravovat kola. Vzhledem k tomu, že se jedná o jednotku pro příměstskou dopravu, měl by tam být prostor pro kola stojící a ne nějaké háky. Aby člověk v oblečení do zaměstnání mohl kombinovat cestu do práce kolo+vlak a netrnul, že si umaže sako při zvedání kola. Co jsem zatím poznal osobní vlaky s přepravou kol v Sasku, nikde se kola nevěšela, jen v dálkových (EC/IC) vlacích.
Elefant není jednotka pro příměstskou dopravu, jen se tak masově používá. Původní účel (daný mimo jiné počtem dveří, výkonem soupravy atd.) jsou regionální rychlíky. Skutečná příměstská jednotka by měla mít na danou kapacitu víc dveří a větší výkon kvůli častým rozjezdům - a klidně i menší maximálku.
Díky, to jsem nevěděl. Srovnával jsem to s vlakem linky S1 Schöna - Drážďany - Míšeň, kde se kola vozí v pohodě bez zvedání.
Několik mizerných fotek soupravy co mám na mysli zde:
http://www.horydoly.cz/foto/cyklo_elbe_radweg...
http://www.petrasovi.cz/kuk.php?dir=....
http://www.surforail.de/ordner/br112-143.htm
Ze stránek výrobce:
Elektrická jednotka je určena pro provoz v okolí velkých měst a průmyslových aglomerací.
http://www.vagonka.cz/40000.asp?ids=1410
No, já prodávám to, co jsem koupil kdysi dávno (tak sedm let zpátky) v době, kdy se Ešusy zaváděly, na tehdejším diskusním fóru ČD. Tam se tehdy mluvilo o nějakých dalších jednotkách od stejného výrobce, které by byly pro příměstskou vhodnější, akorát se nikdy nedostaly z kreslících prken (nebo spíš z monitorů :-) ) na koleje. To, že se teď nabízejí jako ideální jednotky pro příměstskou, je myslím už jen důsledek toho, že je pro tenhle účel ČD kupují, nemaje možnost volby :-) .
No ale vážně: Žabotlamy mají na stejný počet sedadel dvojnásobek dveří, ešus má potíže udržet na kopcovité trati s řadou zastávek (Benešovská) stejnou jízdní dobu jako žabotlam. Pokud by se měl dělat v Praze průjezdný S-bahn nabízející částečnosu alternativu metru, tak na to je Ešus vyloženě nevhodný.
Slonem jsem jel poprvé tuto neděli do Ostravy (u nás na jihu to nejezdí, bo tu máme střídavou trakci) a počet dveří mne docela zarazil. Moc lidí v něm nejelo, a přesto se při výstupu vytvořila drobná štau (aka zápcha). Pravda, vytvořil jsem jí trošku taky já, bo jsem se tam motal s kolem. Ale jinak teda nesrovnatelné poježděníčko (klima, ticho). Teda až na ty háky na kola, to vymyslel hňup v duchu "musí tam být i něco na kola").
Jo a pro Hekyho: na slovensku mají teď střídavý elefanty, snad 674 či co.. Tyto mají dokonce 2 systémy, a jezdí 160 :-D Ale jelikož jižní Morava, která má sice kvalitní infrastrukturu, ale šíleného dopravce, je mimo, tak tam jezdí vlaky starší než 80% lidí týhle diskuze :-D A občas se fakt bojim,když mě veze ta prorezlá lokomotivy rok výroby někdy kolem roku 1960 :-D
Prorezlá lokomotiva? Ty jsi odborník přes drážní kolejová vozidla? Opravdu jsi zjišťoval, co je na ní zrezlého?
Nebo to někdo povídal, popř. to psali v Blesku?
Jardo, Jardo ...
8-)
Tohle je ta v lepším stavu http://picasaweb.google.cz/Bananovnik28...
Je pravda, že je možná jen narezlá :-D
Každopádně se to nedá srovnat s vozovým parkem, který sem potkal jinde a to i českých drah :-D
http://www.atlaslokomotiv.net/list-el.html
tady jsou a není to zrovna tahle?
http://www.atlaslokomotiv.net/loko-121.html
Tak sem si ji našel podle čísla a tahle je jen 30 let stará :-D
Ta první fotka je z Podivína? :-)
Já jezdim vždycky tam :-)
No neříkej, že nevypadá zrezle!!! :-D
Možná vypadá, ale být nemůže, neb je kastle z laminátu ;o)) i přezdívka zní "Laminátka" (samozřejmě ne celá), no a další věc, že slouží prakticky téměř 50 let.
Nemá laminátové jenom čelo? Já sem si na wiki našel pěknej rozhovor s designérem (který mimo jiné particopoval na buse RTO, traktoru Crystal a dalších známých "špičkách" naší techniky), ale jak moc je tam kovu, to nevim...
Ale slyšel sem, že kdyby se vlaky ČD pořádně kontrolovaly, tak by asi národní dopravce dojezdil :-D
Já si myslim, že má pravdu Vráťa, protože co sleduju různý weby o vlacích, tak se občas objeví elefant i na trase Praha - Ostrava, kde je prý akorát, jak rychlostí, tak pohodlím. Akorát čd hrozně rády používají vlaky jinak, třeba do jihlavy koupily nové (ve výrobě 12 let) vlaky, které jsou motorové a budou jezdit po elektrifikovaných tratích.....
A ještě radši kupují něco, co ještě není ani ve výrobě. Takže Škoda (slyšel jsem o spojení s ČD přes jistého Martina Romana :-)) sice mluví o nový jednotce, ale to nebude moc jiný, než je desiro, co zkouší pán se žlutým vším :-D
Přes pana Romana?!?
Zvláštní shoda jmen s panem Romanem s ČEZ a s panem Romanem z Pražských služeb...
Není to jenom schoda, protože drahý pan Roman byl ředitelem jedné továrničky v Plzni, která dnes má 100% podíl na výrobě kolejových vozidel u nás a dokonce se proslýchá, že ji dnes vlastní, no a ten samý pán byl donedávna členem správní rady českých drah, úplná náhoda asi, když čd kupují vlaky jen od nich... No a ten samý pán je dnes taky šéfem ČEZu :-D Takže žádná schoda jmen, ten samej chlap to je!!!
Dneska jsem po dlouhé době četl na nádraží vývěsky a zjistil jsem, že je akční cena rezervace na kolo 15 Kč (normálně je 70 Kč). Akce platí do 11.12.2010. Na webu ČD jsem to nenašel.
Zrovna jsem se začal čílit, že většina vlaků z Jihlavy na Brno případně s přestupem na Znojmo jsou povinně rezervační a tou akční slevou jsi mne mírně potěšil, budu to muset prověřititi.
Přímý na Znojmo kupodivu už nejezdí vůbec, takže též fandím Jančurovi.
Teď jsem se zasmál, to jako že p.Jančura bude jezdit regiony ? Ale, to už je hodin, už musím končit, za půl hodinky mi tady odtud z vesnice jede "žluťásek" bus od Jančury, on nás tu v regionu vozí po vesnicách. :o))))))
Jezdit regiony je mnohem lepší kšeft než jezdit dálkovou dopravu. Stačí si vzpomenout na "autobusovou krizi" před pár lety v ústeckém kraji. Nemyslím si, že by to bylo kvůli tomu, že firmy na tom chtěly prodělávat.
Nedávno jsem to tu psal i s upozorněním ( http://www.nakole.cz/diskuse/11533-nenapadne... ), že pokladní to neumí ani zadat, na webu ČD to je, viz
http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani...
Otázka do pranice:
Povinnou (zdůrazňuji povinnou) rezervaci místa pro kolo považujete za zbytečnou šikanu nebo užitečnou službu?
Na jednu stranu, člověk aspoň ví, jestli se s tím kolem vejde, pokud to nezavedou aj na kočárky a invalidní vozíky.
I ty naivko...
To by nejprve museli mít ČD systém na rezervaci kol propojen.
Ještě před rokem se stalo známým, že jim sice rezervaci vzali, ale s tím, že když se do vlaku nevejdou, tak jim peníze vrátí...
jo jo jel jsem takhle z loňskýho nebo předloňskýho lehosrazu. Každopádně jsem jel z Břeclavi do Prahy Pendolinem a bylo tam víc kol s prodanejma lístkama a rezervacema než míst na ty kola :-D :-D
Naštestí personál naprosto v pohodě a na moje kolo jsme našli za deset vteřin místo v uličce a nemusel jsem ani sundavat brašny apod. , takže s cestou jsem byl ve výsledku víc než spokojenej.
Koukám, že v Pendolínu je to s kolama OK. Sama chvála. A já se tak bál ho použít.
Ono je to o lidech. Třeba od nás jezdí takovej pernametně nasranej štiplístek. Furt dělá problémy. A nejen s kolama. Na druhou stranu ho střída bezvadnej starší pán, který je neuvěřitelně milej. Několikrát jsme spolu kecali, protože on sam jezdí na kole. A když je ve vlaku plno, vždy se to s ním nějak dohodlo, abych se vešel. S tím nasíračem to ani nezkouším a raději sednu na kolo a jedu.
Sikanu....
Jako nepovinnou sluzbu to beru a vitam (chces-li mit jistotu, kup si misto pro kolo). I s tim rizikem, ze kdyz si to nekoupim, tak budu mit mozna smulu, ze se nevejdu.
Ale chci mit tu volnost, ze nekam cirou nahodou na kole dojedu a budu mit sanci si koupit listek a k tomu i misto pro kolo treba i par minut pred odjezdem vlaku. A ne jako ted....tusim 2hodiny pred odjezdem???
Ano, dvě hodiny před odjezdem z výchozí stanice... Takže pro "operativní" použití zcela na prd. :-/
No prave....
Ja bych tu rezervaci bral neco jako bonus. Chces mit jistotu...kup si ji. Ale mela by tam byt i mezera pro ty, co proste potrebuji jet ted hned.
Kvuli rezervaci jsem takhle musel cekat tusim v Olomouci, kdyz jsem jel z nakolackeho srazu. Nebyla rezervace, nebyl vlak. Ikdyz tu cimru na kola mel prazdnou.
Přesně tak! Dobrá, Piňda je povinně místenkový celý, tam tu povinnost i pro kolo chápu. Ale proč obyč EC, které veze stejný hitlák jako obyč rychlík?!?
Už si dlouho nejel EC. Na EC/IC Berlín - Praha - Vídeň/Budapešť (takže přes vás) žádný služební vůz nejezdí.
Rezervaci tam chápu jako signál, že se pobyt vlaku ve stanici může prodloužit o nakládání/vykládání kol.
Povinné placení rezervace je ale děs.
jo jo taky jsem takhle musel čekat dvě hodiny, protože jsem to ve Velenicích o pár minut prošvihl. Přitom i ta pokladní vidí, že se tma žádný kolo neveze, není rezervovaný, al eprodat mi to nemůže a bez tý rezervace tam prej nemůžu. Tvrdila.
Ale nedávno jsem dal řeč když jsme vezl kolo s chlapíkem, který byl narozdíl od některých jiných ochotný a povídavý a ten tvrdil, že to tak není. Že prej si můžeš tu rezervaci koupit ve vlaku, když se tam vejdeš ale místo 70Kč ve vlaku zaplatíš 100Kč. Tak nevím......
No, alespoň nenastupuješ do vlaku spocený..., ale nasraný a nachlazený :-)
Ale aby řeč nestála, u nás v Náměšti nad Oslavou a v Třebíči chcou den předem, právě toto pondělí to zažila manželka :-(
No a to ja jsem si vyslechl rozhovor na hlavnim v Praze (stal jsem ve fronte), jak se objednava misto pro vozickare. Uf...pani na voziku dostala nejake cislo, kam si mela zavolat a tam si objednat misto pro vozik. A nejakou dobu (tusim, ze ten nadrazackej strejc za prepazkou mluvil neco o dnech) predem. To je sluzba... udelej si sam.
Na webových stránkách plzeňské "Cykloradky" jsem objevila tento článek týkající se zde probíraného tématu:
http://www.plzenskonakole.cz/cz/s-kolem-do...
Je tam moc pěkné vysvětlení:
Na moji otázku, proč byla zavedena povinná rezervace pro kola na této trati, odpověděl krajský ředitel pro osobní dopravu Vladimír Kostelný takto: „Některé úseky trati, zejména v jižních Čechách, byly cyklisty přetížené, proto jsme přistoupili k povinné rezervaci místa pro kola.”
Taky dobrá odpověď! 8-(((
Ja jsem nekde neco sepisoval i na svem webu....a mam pocit, ze i letos....:-)
Titulek bych po dnešním zjištění poněkud poopravil na znění: Nenápadná likvidace českých drah. Hledal jsem totiž spojení od nás z Jihlavy do Beskyd a nevěřícně jsem asi pětkrát opakoval vyhledávání. Z původně několika přímých vlaků jezdících po trase Ostrava Plzeń nezůstal ani jediný. Tento fakt mne tak rozhodil, že k tomu opravdu nemám co dodat. ČD se mění ze služby veřejnosti na trafiku pro několik vykutálených individuí.
Nechci teda nějak obhajovat ČD, ale...
relace Jihlava - Ostrava
např. odj Jihlava 06.39, příj Brno 08:37 (R 927 Lužnice), odj Brno 09:02, příj Ostrava hl.n. 11:27 (R 735); v obou vlacích úschova během přepravy (jízdní kola)
Obdnobný spoj odj Jihlava 08:39, 10:39 atp (co dvě hodiny)
Teď jsem se celý orosil a zkusil jiný vyhledávač. http://www.cd.cz/spojeni/conn.aspx a výsledek stejný. Lužnice končí v Brně. Psal jsem o přímých vlacích.
"Hledal jsem totiž spojení od nás z Jihlavy do Beskyd". Tak si v Brně přeleze do jiného vlaku. To je takový problém? Taky (i s kolem) přesedám, není to problém, vlaky na sebe navazují.
Budeš se asi divit, ale znám řadu lidí pro které je nutnost přestupování hlavní důvod proč nejezdí vlakem. A to ani nemusí mít kola. Ono takové přestupování v osmi lidech s kolama je docela atrakce.
To je mi sice líto, ale svět je takový, že do málokterého místa jede z místa bydliště přímý spoj. Kdybych to měl brát třeba podle sebe, dostal bych se nejdál do Rumburka a stověžatou matičku bych nikdy neuzřel. :))
Ale cestu s kolem na Nákolácký sraz na Kolečku zvládlo i mé malé dítě a to se přestupovalo 4x.
Přijde mi to celkem zábavný, já bych spíš čekal, že českým drahám dochází lokomotivy, který můžou jet tuhle trasu celou. Jinak Jihlava je krajské město a ač ne nejvýznamnější, tak pořád docela důležité. Sice si myslím, že lidí na relaci Jihlava - Ostrava moc nebude, tak ale na relaci Brno-Jihlava, Brno - Ostrava, Jihlava - Plzeň jich pár bude... Já sem vždycky fascinován IDS JMK, když jezdí rychlíky Brno - Břeclav - Olomouc, často tam někdo nastoupí neplánovaně.. :-D Místo do přímého vlaku. A tenhle vlak má taky hlavní přepravní proudy Brno - Břeclav a Břeclav - Olomouc...
no, mě taky každej přestup vadí. Ne že bych kvůli tomu nejel, ale každej přestup znamená potenciální dohadování s dalším průvodčím, dost často další rezervaci(dnes 15Kč v pohodě, ale dříve 70Kč mě docela sralo), dlaší schody do kterých a z kterých musíš to kolo s brašnama vyrvat, dlaší možnost, že se nestihne přestoupit, protože jeden vlak bude mít půl hodiny zpoždění, což se mi stalo víckrát a nikdo ti pak nic nedá a když další spoj s kolem jede pak třeba až druhý den, tak hledat spaní atd. atd. atd. Prostě je to vždycky komplikace, ale hlavně nikdy nevíš, jak to dopadne. To mě sere asi nejvíc.
Jo mě to taky sere. Navíc, pokud potřebuju přestoupit s jistotou (mám v navazujícím vlaku rezervaci), tak často musím jet o spoj (cca 2 hodiny) dřív. Nicméně prostě to tak je a přímý vlak z Vídně do Rumburka ani z Dolní Poustevny do Doks či z Děčína do Košic už asi nikdy jezdit nebude.
Vždycky jsem tvrdil, že jízdní řád je základní knihou stoicismu. :)
Z původně několika přímých vlaků jezdících po trase Ostrava - Plzeń "nezůstal ani jediný",- jeden noční tam zůstal, ale kolo Ti asi nevezmou.
A doufám, že jak píše spoje hekynen, tak ten jeden přestup v Brně Ti nedělá problém. Jestli jo, tak máš mínus. -(8o)
Tak Petře, sasíci taky nějak nenápadně přitlačili na pilu: o víkendu jsem platil s kolem ze Šény do Hernskretschenu 55K (dřív jen 30). Převozník se odkazoval na nějaký papír nalepený na okně, moc jsem ho nestudoval, tak ani nevim, jestli je to zrušení slevy pro čechy, nebo zdražili i v éčkách.
Ale na webu maj stále ceny původní - jestli von to nebyl falešný převozník :o)
V Praze hl.nádr. je ve všední den mezera mezi vlaky na Brno, který berou kola 5 hodin - od 18 do 23:11. Tož todle se nemůže stát ani v nezapadlejší prdeli. Praha je holt Praha.
Povinná rezervace je objektivně vzato šikana. Ajzboňáci mají zřejmě ve svých řadách sabotéry, kteří pracují na likvidaci železnic.
Vážení
V pátek a neděli jsem přepravoval 2 jízdní kola synů a 1 tandem.
Zjištění?
Vše proběhlo korektně a dokonce s naložením a vyložením tandemu mě pomohl průvodčí.
Jízdní kola uložena ve voze pro přepravu jízdních kol na hácích jen dvojkolo bylo umístěno na chodbičce a nutno říci že se tam vešlo tak tak ;-)
Přece jen jeden negativ:
Vůz nebyl označen symbolem jízdního kola, takže jsem musel vznést dotaz na průvodčího.
Cena za přepravu 3 ks jízdních kol 75,- Kč
Čiže vše bez problémů.
Tak to gratuluji.
Já osobně vlakem jezdím s kolem pokud možno vůbec ;-)
Poslední kapkou k tomuhle rozhodnutí je už asi 5-6 let stará zkušenost, kdy jsme se s kamarádem v poklidu nalodili v Hostivaři do pantografu, s koly zůstali na té plošině, která je mezi dveřmi a těšili se až vylezeme v Čerčanech a po vlastní ose se doplácáme zpět do Prahy. Po asi dvou zastávkách přišel takový nerudný průvodčí a že "proč se s tim cpeme do vlaku, když jedeme jenom kousek, proč to nejedeme po svých..." Vlak přitom byl celou cestu spíše prázdný, nikomu jsme tam při nastupování a vystupování vlastně nevadili, tak fakt netuším proč měl tak debilní kecy :-(
To chce být imunní proti blbcům. Mě zas dneska ráno skoro seřvala prodavačka za to, že jsem si nespočítal rohlíky v pytlíku. Mrmlala tam něco o tom, že kdyby měla každému počítat, kolil si kupuje rohlíků, že nebude dělat nic jiného.
A nebo před týdnem nádražačka na Masaryčce, co prodávala lístky. Dal jsem ji trošku natrhlou stovku. Dobrý, uznal bych, kdyby mi řekla, že je roztrhlá, že jí nemůže vzít. Ale ona tam začala hystericky ječet a nadávat, co že si to dovoluji, že si snad myslím, že když si jí roztrhnu, že jí ona bude za mne slepovat.
No a největší vrchol bylo. Asi před pěti roky jsem byl na veřejném WC na Českomoravský. Hajzlbába za mnou běžela skoro až na mísu a řvala, že jsem si vzal moc hajzláku.
To chce klid....
Vyhláška 37/1994, § 1, písm. 2. "Právnické osoby přijímají i zákonné peníze opotřebované oběhem, pokud se jimi platí a pokud jsou celé a celistvé." Opotřebované oběhem = natržené, špinavé, poškozené v případě bankovek, v případě mincí to znamená třeba poškrábané nebo zrezlé mince. Předpokládám, že nádražačka na Masaryčce se považuje za právnickou osobu, resp. zaměstnance nebo zástupce (či jak to nazvat) právnické osoby. A neni co řešit, nemá co pindat:))