Já si myslím,že není. Je to podle mě pouze jiná dimenze cyklistiky. Dojíždění do práce na kole si mohou dovolit pouze ti "šťastlivci", kteří ji mají tak do 15 km. A je to dojíždění sezónní a závislé na počasí. Až na ty opravdu skalní. Jezdit do práce na e-kolech si zase mohou dovolit pouze další "šťastlivci", kteří pro to mají podmínky a hlavně momentální finance na nákup drahých e-kol a potom drahých baterií. Říkám "momentální finance", protože z dlouhodobého hlediska to určitě není nevýhodná investice. Když už e-kolo mám a do práce to mám 25 km přes Prahu, tak mi zbývá ta cykloturistika. Uvádím, že "doplňková cykloturistika". Rád jezdím na horském kole, ale např. včera (v Neděli)jsem si vyrazil před čtvrtou hodinou na e-kole na malý výlet z Prahy-Petrovic na zahrádku u Sluštic, vzdálenou cca 12 km. I když byla teplota 11 st. a foukal silný nárazový vítr, rozhodl jsem se, že pojedu přes Klokočnou. Cestou jsem se potkal s bikerem na horském kole, který se na mé, 34 kg těžké, čínské kolo pověsil a vytrvale se mě do mírného, ale táhlého stoupání držel. Jelikož jsme měli rychlost přes 25 km/h, tak mi motor moc nepomáhal. Ujel jsem mu až v prvním prudším stoupání přes Strašín. Na Klokočné jsem se rozhodl, že sjedu o 170 m níž, do 2,5 km vzdálených Mnichovic. Z Mnichovic jsem jel přes Myšlín a Třemblat do Ondřejova. Odtud jsem sjel přes Kostelní Střímělice do Hradce nad Propastí. Dále jsem vyjel o 160 m výše do 3 km vzdálených Černých Voděrad. Pak jsem se vrátil do Prahy přes Struhařov, Svojetice, Tehovec, Mukařov, Babice, Strašín a Křenice. Píšu o trase tak obšírně, aby jste si ji mohli třeba zkontrolovat na mapě. Ujel jsem při stálém intenzivním šlapání za 3,5 hod. za nic moc počasí 75 km a najel jsem 650 m převýšení (součet všech významějších stoupání na trase). Tak je to sport a cykloturistika nebo není?
P. s. - na normálním kole bych to za daných podmínek nejel ani náhodou, i když jsem tuto trasu na něm jel v létě několikrát. Je to ale celkem dřina.
mohou lidé, á totiž nevidím nic na ježděn nechápu, proč bych
cyklistika má mnoho podob, borec se nechá vyvést lanovkou a lehce přišlapávajíc sviští dolů, jinej jede po dráze za vodičem, který mu proráží vzduch a šetří energii atd., pokud šlapeš a vydáváš energii, patříš bez pochyb do naší rodiny, lékaři! :-)
Když to má motor, tak se tomu říká mototuristika a motosport:-p
Když to má pomocný motor, je to cyklistika s pomocným motorem a ty si jezdi na čem chceš, nikdo ti to necpe.
Konec konců, znám lidi kteří by bez pomocného motorku na kole jezdit ani nemohli nebo nechtěli. A bezpečně vím, že by na motorce jezdit nechtěli, protože chtějí alespoň trochu na kole sportovat.
Přesně, je to o tom co který člověk může nebo chce. Já si budu dávat motorek kvůli jízdě do kopce, z kopce ho nepotřebuju a po rovině nebo mírných kopečkách si užiju šlapání až až. A když jede člověk daleko a na těžko, fouká silný protivítr, vůbec se nebudu rozpakovat a nastartuju. Samozřejmě budu do kopce i po rovině motoru příšlapem pomáhat, jenom budu vydávat stejně energie jako při pohodové vyjížďce po rovině s mírným větrem v zádech a vo tom to je. :-) Ale chápu že se někdo musí fyzicky odrovnat aby si to užil :-), ještě před pár lety sem byl taky takový.
Když ono je to těžké. V létě se chystáme s kámošem na velkou cestu Švýcarskem. Kdybych nějaké sedlo vyjel s pomocným motorem, už bych neměl ten pocit "dokázal jsem to". Nejde o to odrovnat se, ale dokázat někam dojet nebo kopec vyšlapat vlastní silou. Třeba časem změním názor, ale dokud tělo tak nějak funguje, žádný motor.
Proč těžké? Rozhodnutí je na každém jestli z motorem nebo bez. Nemám si co dokazovat, už sem toho na kole najezdil dost a nepotřebuju aby na mě mladí dravci pořád na kopci čekali. Uštěpačných poznámek sem si už užil dost (invalida na tříkolce, pomalá jízda do kopce atd.), na to že když použiju motor budou taky poznámky, ale aspoň nebudu nikoho zdržovat. Až budu v důchodu a budu mít moře času, klidně motor sundám a pojedu třeba na půl roku do alp vyject si sedla pomaloučku, polehoučku. Teď když dostanu maximálně týden dovolené v kuse, dojel bych tak akorát do toho švajcu.
Spíš bys asi měl pouvažovat o výměně svých cyklistických "přátel" ;-) Jestli mají nějaké blbé kecy kvůli někomu pomalejšímu, tak ať si jezdí sami, se sobě rovnými... Za to by mi ten výlet s nimi vůbec nestál... Ať si myslí co chtějí, ale nechají si to pro sebe, tohle se mezi kamarády fakt nedělá :-( Nebo je možnost ten výlet naplánovat i tak, že se ti pomalí nijak nestrhají, ale ti divocí se i tak mohou vyblbnout ažaž...
Je zajímavé, že tady v Nákolácké partě se nikdy nic takového nestalo, nestává, a doufám že stávat ani nebude... Že by lepší oddíl ? ;-)
"Dojíždění do práce na kole si mohou dovolit pouze ti "šťastlivci", kteří ji mají tak do 15 km."
Tak ja nevim, do prace to mam nejkratsi cestou pres 25 km, na pocasi jsem sice zavisly, ale dnu, kdy jedu busem je minimum (tenhle mesic dneska a v patek) a sezonni ano, u me cca od dubna do listopadu (kdyz neni snih, led, neprsi a teplota je nad nulou).
Rozhodne to nemam po rovine a casto jezdim o kousek delsi trasou.
Ale at si kazdy jezdi na cem chce, pokud tim neohrozuje okoli. Ja investoval do lehokola a taky to spousta lidi nechape. Do diskuze, co je a neni sport bych se nepoustel. :)
Mám to nejkratší ( po silnici v provozu rovnou za nosem) 19 km. Vedlejšíma ulicema 23-25 km.
Běžně jezdím 30-32 km v extrému to natáhnu kolem 40 ( prostě jedu chvíli na druhou stranu než mám práci...
Jinak všechno je to o čase. Znám chlápka který si cestou do práce dá ráno 50-60 a odpoledne 60-70. Je fakt, že nemá děti a tudíž má spousta času...... šťastlivec :-D
No v praci se jeden kolega zminil, ze kdyz je hezky, tak do prace taky na kole jezdi. Uz jen vzdusnou carou to ma dal nez ja, ale popsal mi jeho super trasu, kterou si to natahne na 50 km (a zpatky znovu), pry mu to trva tak dve hodiny a jak jsem pochopil, ma tam vic terenu nez silnic.
To mi zase srazilo sebevedomi... dvojnasobna vzdalenost s lepsim prumerem nez mivam na silnici... navic jeste tvrdi, ze vubec neni sportovec! Pritom jezdi na zavody v orientacnim behu a casto vyhrava... :)
"Slovo sport je anglosaského původu a odvozuje se od slova disport. Znamená obveselení, rozptýlení, vlastně útěk od práce, od povinnosti k zábavě."
"Pojmem sport je dnes obvykle označována pohybová (fyzická) aktivita provozovaná podle určitých pravidel a zvyklostí, jejíž výsledky jsou navíc měřitelné nebo porovnatelné s jinými provozovateli téhož sportovního odvětví."
Tak si to přeberte:-) Je to asi sport, teď jde o to, zda je to sport motoristický (elektromotoristický) nebo cyklistický.
Pro někoho to sport může být, pro někoho ne. A můžeme se tu mezi sebou dohadovat donekonečna. A co třeba rekreační sport? Sakra, to je definic. A to se budeme pořád škatulkovat?
U mne jde o "sport" tehdy, když něčeho dosáhnu vlastní silou (vyjedu kopec na kole), případně svým umem (např. skok do vody). Jen nevím, co je pro mne to ostatní:-))) No a někdo jiný na to může mít jiný názor. A mě je to jedno. Hlavně že mne to baví.
Ale na druhou stranu. Mezi sport se řadí i šachy a tlačí se tam i pokr:-) Tak co....
Nic, běžím na vlak. To je taky takový sport. Měřitelný (nádražácké hodiny jsou svině), fyzicky náročné a porovnatelné (občas nejsem sám, kdo stojí na peróně sám a kouká na prdel vlaku).
Nedávám to jako nějakou definici, ale sám za sebe - jako sport to cejtím, když se tepově po většinu cesty motám kolem mejch magickejch 135ti a vejš. Pod 130 je to pohodovej relax a tůristika.
Asi by se to nevylučovalo s tím motorkem. Akorát by se posunuly rychlosti. Ale dokud bude ten můj "motor" sloužit...
Tak pak je to sport:-))) Já si přidělat na kolo motůrek, tak mám hned tep nad 135...radostí, že to jede samo:-)))
Cykloturistika je to určitě, a může být i dálková.
http://www.elektromobily.org/wiki/Mapy_nab%C3...