Uvažuju o jednoduchém odpružení tříkolky těmito silentbloky http://www.rubber.cz/5_0_100121-silentblok... . Vyřezal bych v každém rameni uprostřed 44mm trubky, všechny konce by se zavařily 2mm silným plechem který by měl u prostřed otvor a ze strany do vnitř trubky navařené dvě matky na našroubování silentbloku. Zdvih nebude nijak velký, takže by ho klouby řízení měly pobrat. To samé by šlo udělat na hlavní rámové trubce v místě pod sedačkou, jen by musel být použit větší silentblok. Co na to říkáte, je to velká blbost? :-) Na greenspeedu asi jo, ale třeba se někdy pustím do vlastní stavby a tam by se to dalo zkusit.
Lidi používají silentbloky na odpružení zadní stavby u klasického leháče. Celkem to funguje - co si vzpomínám tak to měl (má) na svém leháči Céva. Na tříkolce jsem to ještě neviděl.
O tom sem taky uvažoval, v místech dvou šroubů kde se spojuje sedačka a zadní stavba, dát dva silentbloky menšího průměru. Sedačka by se sice trochu napřímila, ale to by až tak nevadilo. Utlumilo by to ty největší rázy od zadního kola kterým vymetám díry více jak dvěma předníma. Jen ty menší silentbloky mají o dost menší pracovní zatížení, jenom kolem 30kg. Sice to bude více pohlcovat nárazy ale zase je tu větší riziko roztrhnutí, ale oba naráz, to by musela být velká smůla.
Celkem jednoduché řešení
http://lh6.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/SzoGmJEbVEI...
http://www.recumbentblog.com/wp-content/gallery...
Možná by byly lepší vinuté pružiny, podobné těm které jsou používány na sedlech zábradlí. Umožňovaly by i vyklánění sedačky do stran, tedy lepší manévrovatelnost do zatáček. Když se do zatáčky vykloním, jedna pružina by se stlačovala a druhá natahovala, bylo by vyřešeno pružení i tlumení zároveň. Vzalo by to pár Watů výkonu, ale pohodlí by se těmi 3 cm zdvihu u neodpružené tříkolky zvýšil o 100%. Teď to vidím na pružení plášťů, výpletu, ocelového rámu a sícové sedačky napnuté gumovým lanem na zdvih tak 3 cm, proto těch 100%. :-)