Už se o tom asi napsalo dost, ale radu jsem nikde nenašel a než přidávat do věžáků, tak radši znova.
Prostě mám tyhle brzdy na Azubu 5 s dolním řízením, protože tam prý hydrauliky nejdou. Dodeď jsem na tom jezdil jenom v suchu a bez problémů, nic jsem nemusel seřizovat. Až teď jsem vyrazil v dešti do terénu, protože voj. prostor Libavá je otevřený jednou za rok, tak se to musí.
Brdy dostaly konečně zabrat. Po sjezdu v dešti a bahně začaly jít najednou páčky až nadoraz. Chtě nechtě jsem musel zastavit a začít seřizovat. Že to vnitřní kolečko jde blbě, zvlášť když je to celé od bahna, je asi jasné. Chtěl jsem si pomoct tím šroubem a hle - on to není imbus, ale torx. No nakonec to nějak šlo a mohl jsem konečně pokračovat.
Přední brzda pak ale začala dělat tohle:
Pohyblivá destička po uvolnění páčky sice přestane tlačit, ale nevrátí se zpět, nýbrž volně rachtá mezi klidovou polohou a kotoučem. Stačí do toho z boku klepnout prstem a je vidět, jak si tam poskakuje. Při jízdě to non-stop zvoní, musím pouštět muziku hlasitěji a rychleji vybíjím baterku, o obtěžování okolí nemluvě.
Tak co, je tady ještě někdo, kdo by se zastával mechanických kotoučovek? Pochybuju, ale jestli přece, tak poraďte prosím, na co mám dát pozor, než to důkladně rozeberu nebo jestli rovnou koupit nějaký ND.
Odhaduji, ze Ti odesel plisek, ktery desticky roztlacuje od sebe. (http://www.kupkolo.cz/popup_image.php?pID=3895) Nebo se Ti ho podarilo necim znehybnit, i kdyz si neumim moc predstavit jak... Nejaka mala vetvicka?
Jinak se jich zastavam dal. Zatim s nimi mam nejlepsi zkusenosti.
Na snowbikach to ma spousta lidi (a tim nemyslim jen u nas, ale na Aljasce).
Po bližším průzkumu je to jasné - ten plíšek je sešrotovaný, asi spolupráce toho mokrého bahna a zubatého okraje kotouče. To jsou ty extrémy - nepřed si to dokonale antibikersky vybavím a pak se pustím do takového marastu. Něco mi chce naznačit, ať se radši držím svýho. Nakonec to až tak děsivé nebylo a sjel jsem to všechno na Racerech (plno svědků). Taková příprava na nákolácký sraz, ale pokud by to tam mělo takhle vypadat, tak to asi nemá cenu čistit.
Kromě té brzdy nepřišlo k újmě vůbec nic, od stojánku až po elektrický zvonek. I tak vychází takové blbnutí draho.
Jo - a bowden od brzdové páčky jsem dokonale zlomil, až když jsem prošel kolem kola, když bylo opřený o stojánek.
To musi byt poradna smula. BB7 je asi nejvyssi level toho, co muzes v mechanikach sehnat. Myslim, ze kdyz si koupis nahradni desticky, ze Ti ten plisek dokaze obslouzit i ty stare a vydrzi i na nove.
Stojanek jsem musel zahodit po pak vyjizdkach v terenu. Ale je fakt, ze na lehu ted jezdim cca totez, co jsem driv jezdil na klasickem HT.
http://www.facebook.com/photo.php?pid=812803...
Uvidime, jak to bude fungovat... ;-)
Hodlam k tomu pritahnout bowdeny nejakou paskou.
http://www.nakole.cz/diskuse/11209-lamani...