Zdravím, po mé značné nerozvážnosti a jetí jednoho řetězu x sezon, jsem dostal v servisu pěkně za vyučenou a to cenou, která padla za výměnu řetězu i kazety. Proto bych se rád zeptal, jak vy to děláte s řetězem? Jak často jej měníte, popřípadě jestli neexistuje návod jak si takový kalibr na řetěz vyrobit a sám si ho kontrolovat a popřípadě řetěz vyměnit.
http://www.zbozi.cz/items?q=m%C4%9Brka+na+%C5...
Kalibr koupíš za pár peněz v normálním cyklokšeftě, řetěz měníš podle toho, jaký bláto si pořídíš a hlavně podle toho, jak mu dáváš zabrat. Jinou spotřebu má drsoň v bahenních koupelích, který jde furt ze sedla a jinou poklidný cykloturista.
Rozumná kazeta může být už od nějakých 350 Kč, řetěz zrovna tak plus nějaká práce (nejlíp měnit doma, za jednu, dvě výměny máš zaplacený nářadí). Kolik jsi platil ty, že tě to vyučilo ?
Nedávno jsem zjistil, že mi řetěz tře o sebe na zadních převodech při přehození na nejmenší dvě kolečka Tak jsem si nechal koupit tohle:
http://www.bikestyle.cz/p1731-merka-retezu/
A ještě jeden zub a bude na výměnu. Jinak zatím vyřeším ubránim jednoho článku... Podle mě je zbytečný si cokoliv takovýhleho vyrábět na koleně.
Kdybys jo nechtěl kupovat měrku, tak někde na webu najdeš, jak to měřit šuplérou (posuvkou). Ale ta měrka je asi lepší.
Presel jsem na supleru, i kdyz si to pred kazdym merenim musim vzdy znovu a znovu hledat. Merka mi tvrdila, ze puvodni retez na jednom kole, kde byly viditelne opracovane uz i prevodniky je v poradku.
Já jsem zrovna přemýšlel, že se k šupléře vrátím. Na ty zoubky na měrce skoro nevidím.
Šupléra je nelepší, měrky jsou stejně každá jiná
Když já to měřím ale pořád tou samou. -).
Mě měrka vyhovuje, když se dostane řetěz na třetí zub, dávám nový. Původní kazeta vydržela asi 8 řetězů.
A na měrku vidím i bez brýlí, na rozdíl od šuplery.
Vykašli se na nějakej kalibr, měř to jen orientačně šuplerou.
Ze začátku jsem také pořád měřil řetěz jestli není vytahanej a následně měnil. Naštěstí mě to rychle přešlo.
Dnes už neřeším, jezdím dokud to dobře řadí a na jaře měním kazetu i řetěz a hotovo. Beztak kazeta stojí cca co novej řetěz.
Ty jsi musel měnit jen kazetu a řetěz? Kliky nemusel a zdá se ti to drahý? No tak to jsi dopadl ještě velice dobře. Někdo se "stará" o převody tak, že se mu dočičinkujou i kliky a to je teprv pálka! Občas měnit i kazetu je úplně normální a dokonce i ekonomičtější než když často měníš řetězy. Ty totiž taky nejsou zadarmo. Já bych ti doporučoval vždycky koupit 5 řetězů, každý z nich ojezdit až do opotřebení na délku 132,8mm, potom je znova nasadit a jezdit až do opotřebení na cca 133,8. Tím sice zlikviduješ kazetu a platíš novou, ale ušetříš za pět řetězů. Jedna nová kazeta je určitě v tvým případě levnější než 5 řetězů.
Tak nějak, já kupuju s kazetou vždycky 3 řetězy. Na minulých Sram PC48-kách jsem na každém natočil 6000 km. Teď jsem oddělal sadu šmejdů PC830. Po 1000 km byly na odpis, ale riskoval jsem s každým až do 3000 km s vytažením na 135 mm. Kazetu je po 9000 km škoda vyhazovat, ale nový žetěz už tam nepůjde. Tak jsem našel jeden starý PC48 a odjezdil na něm další tisícovku. Teď má teprve 133,8. Teď jsem tam dal zas starej Shimano HG od táty, co ho za pět let vytahal jenom na 132,5. A to už střílí. Po 100 km lepší, za dalších 100 bude OK. Je to věda, ale jezdí se dál. To střílení nutí šlapat frekvenčně, dobrá věc :-). Jenom teď nemůžu okamžitě se zavěsit za silničkáře, co kolem mě profičí :-(
Tak na to bych se mohl vys... točit pět řetězů... Neřeším, jezdím. Na bajku mám životnost řetězu od 120 km (zimní ježdění při jarním tání je na řetěz sviňa:)) do cca 600 km. Zatím jsem žádný neroztáhl do maxima, zničil jsem je dřív (vč. přervání).