Nějak se nemůžu dopátrat toho, jestli se něco takového vyrábí - tedy nosič kol na střechu na kola s kolama vzhůru. Alespoň v dobách před-nosičových se takhle kola vozila a problémy s tím nebyly. Výhody - lepší stabilita + aerodynamika (trubky a řidítka + sedlo jsou dole). Nevýhoda - různé typy řidítek, computery apod. Řidítka sice zaberou dost místa, ale pokud se dají kola střídavě, tak to nevadí. Stačil by nastavitelný úchyt na řidítka a lá ruce + přikurtovat za sedlo na běžný střešní nosič.
Nestacily by dva gumicuky? Taky uz jsem to takhle vezl... Jen musis pricniky dat spravne daleko od sebe - umoznuje-li to uchyceni na automobilu.
Utažený gumickuk by byl snad OK. Nebo nějaký elastický řemen, pokud se něco takového prodává. Kola většinou vozím v kufru, ale někdy se jich sejde víc než 2... Na káře mám ty příčníky (stavitelné) již od výroby. Navíc díky placatému profilu (průřez asi 5 x 1 cm) tam nejde namotovat většina nosičů. Běžné příčníky jsou cca 2 x 2 cm.
Já většinou vezu dvě kola na střeše v těch nejlevnějších nosičích - mám ale mezi nimi rozpěrnou tyč a k nosiči je mám stažený popruhem, takže s nějakou stabilitou si hlavu vůbec nelámu. A aerodynamicky je vcelku jedno, jestli jsou řidítka dole nebo nahoře (leda udělat nějaký spojler). Ale zas riskovat náhodně rozdrbnutý sedlo...
Pamatuji časy, kdy se jiné nosiče na kolo nevyráběly-na střechu se tak vešla 4 kola. Na řídítka i sedla byly podpěrky a uchycení bylo řemínky.Neměl by být problém doplnit o podložky normální nosič(pro 1-3 kola).Zlaté české ručičky to zvládnou hravě a nosič je všestranný!!!
Na příšníky přikurtuješ popruhama majitele kola v poloze na zádech za pas a pod rameny (při delších příčníkách nebo menším jezdci pod krkem). Kolo mu upevníš klipsnama na nohy, řidítka bude držet normálně v rukách. A ušetříš míst v autě.
:o)
Jde to. Nejjednodušší je fakt přivázat kola na příčníky obyč zahrádky. Na přivázání jsou bezva klipsnový řemínky. Potíž bývá s některými odpruženými vidlicemi. Pokud má vidle "otevřený" olejový systém a ty otočíš kolo vzhůru nohama, může se stát, že si uvnitř olej a vzduch vymění místa a pak to zlobí.
Mám takové tušení, že se to nebude moc líbit ani hydraulickým brzdám...
Nějaké otočení při servisování kola to přežije, ale pochybuji, že to bude bez následků v případě jízdy v řádu hodin a ještě k tomu ty vibrace způsobené jízdou...