Zdravím všechny.Potřebuji poradit s koupí nového kola.
Měl jsem horské kolo Amulet (základ) a potřebuji nové.
Požadavky:
- moje výška 176cm/75kg
- chci klasické brzdy,(kotoučům nevěřím,cena, kvalita?)
- značka Pells, Kellys či Ghost (či doporučte)
- pokud možno spolehlivost-kvalita, lehká váha
- stavitelný tlupič vidlice (nevím jaký zdvih)
- použití vyjížďky do lesa, lehčí terén,silnice
- cena cca 11–15tisíc max
- měl jsem v úvahu i kross, ale nakonec bude
horské lepší
(nepotřebuji extrémní široké pneu)
Děkuji za tip
PS: líbí se mi GHOST SE1800
Mohu rovnou na tyto potřeby doporučit a zároveň nabídnout kolo MERIDA MATTS HFS-special edition.páčky,přehaz,přesmyk,středy,kliky-vše XT,vidlice suntour lockout,dutý šlap.střed(NE na kotoučích),dvoustěnné zapouzdřené ráfky.K vaší výšce tato velikost odpovídá a to 18 v barvě leštěného hliníku.Na ceně se můžem dohodnout,dostanem se pod 10tis.Co vy na to?
http://jizdni-kola.heureka.cz/kellys-salamander... v barvě orange vypadá dobře. Nebo tohle... http://www.cykloworld.eu/cz/obchod/detail... a http://www.korunka.cz/horska-kola/merida-matts... No a pak si něco vyber. I tohle vypadá slušně za tu cenu... http://www.cykloworld.eu/cz/obchod/detail/pells... Co se velikosti rámu týče je to sporné. Mám 180 a tak mi povětšinou doporučili 18" no a jezdím na 21,5" a cítím se na něm skvěle. Tak že si kolo rozhodně vyzkoušej. Geometrie rámu dělá hodně.
Tak se zaměřuji asi na Ghost SE 2000 (2010).
Jen přemýšlím zda pneu 2.25 budou vhodné, nechci balony :-) ideal 2,0-2.1.
Model SE (2009) se mi líbí.
http://www.ghost-bikes.cz/detail/235/SE-2000
http://www.ghost-bikes.cz/detail/140/SE-2000
Netuším jak moc za ty roky RST vylepšili své vidlice, ale ta Capa, co je na modelu SE (2009), ještě tak před 5 lety býval snad ten největší křáp, z těch "značkovějších", co jsem kdy na kole viděl... Tohle prostě bývala z těch nejzákladnějších vidlí od RST, a také to podle toho vypadalo... Podle mne na tak drahém kole něco takového už nemá co dělat...
Vždyť to nemá ani žádné rozumné tlumení...
A jestli ji chceš co nejdříve oddělat a pak koupit nějakou pořádnou, směle do toho ;-) Už jenom ty hydrauliky ji zlikvidují o dost dříve. Ať si na to výrobce vaří úchyty na koutočovky jaké chce, tahle vidle na to prostě není stavěná...
Abych ale jenom nehanil, obě kola jsou jinak v celkem v pohodě. Výbavou tak akorát.
EDIT: Trochu pouvažuj i o zdvihu, přeci jenom 80mm je dnes už trochu málo ;-)
A mych 85 mm vpredu a vlastne neco podobneho i vzadu dneska uz staci? :o)
85 mm vepredu? Hmm... Statistiky rikaji neco o prumeru mezi 11 a 17 cm... Vazne Ti to staci? 8-)
Líbí se mi tento:
http://www.ghost-bikes.cz/detail/141/SE-2002
http://www.ghost-bikes.cz/detail/235/SE-2000
nebo nějakej PELLS? (konkurenčí v cenové hladině)
Jen mám otázku... chtěl bych pneu max 2.1 lze i použít u modelu kde je 2.25 i 2.0 ? (jaké jsou ráfky?) Nechci velké balony, jezdím sem tam i po silnici
Samozřejmě. Problém by mohl být spíše kdybys tam chtěl dávat ještě širší pláště, to by už nemusela pobrat jak přední, tak hlavně zadní vidlice.
O tom všeobecně rozšířeném bludu, že na silnici, a ještě k tomu na horské kolo, jsou vhodnější užší pláště, se toho tady nadiskutovalo už celkem dost ;-)
Samozřejmě je to blud, a proto všichni žiletkáři hromadně přecházejí na 29x2,5"
:-)))
No jistě :-)))
Ale nepředpokládám, že na tom bude lítat tak rychle, že by se už projevil ten aerodynamický odpor, který tyhle pláště v takových rychlostech mají. Proto jsem tam psal to o tom MTB ;-) A to si snad nikdo nepořizuje na to aby s tím za prvé jezdil výhradně po silnicích, a za druhé nějak extra velkými rychlostmi...
Jasně, oba jsme četli Mlokovy rozbory i odkazy na švalbe;-)))
Ale co jsem si všim, tak bajkeři maj na silnici často druhý kola s pláštěma okolo 26x1,25-1,5, jenže to jsou závodníci a občas přesahují magických 20km/h:o)
Ono se rika, ze aerodynamicky odpor nad tim valivym zacne prevazovat az tak nekde kolem 25 km/h. Vetsi vliv uz ale budou mit treba urcite rovna riditka a tim narovnanejsi a otevrenejsi posez nez nejaky 1 cm plaste v sirce navic.
Jarda ma pravdu, ze je strach o moc siroke plaste v zasade blud, a kdo chce jezdit vyozene po asfaltu s cistymi jizdnimi prumery okolo 30 km/h, ten si neporizuje MTB. S sirsimi plasti ziskas mnohem vetsi odolnost proti defektum a prorazeni, jsou o dost pohodlnejsi a univerzalnejsi, nemusis se s nimi bat ani na ceskych cyklostezkach :o)