Potřeboval bych kolo na poněkud extrémnější cesty do práce (28 km, převýšení 350 metrů, polovina rozbité okresky, sem tam dlažba, půl km stoupání 12-16%, vážím 90 kilo a vozím 7kg brašnu).
Nijak zvlášť nechci crosse, protože mi přijde pomalý ve sjezdech, co při cestě zpátky tvoří polovinu trasy. Líbilo by se mi silniční kolo vybavitelné nosičem a blatníky, které vydrží sjezd po rozmlácené okresce a nerozpadne se pode mnou za měsíc, to vše za "lidovou" cenu někde mezi deseti a dvaceti tisíci. Zkrátka takový modernější Favorit. Existuje něco takového? Nebo nějaké jiné řešení?
viz básník a jeho nová cyklokroska
to by bylo asi řešení i pro tebe ...
Ah, nahlédl jsem do diskuse i do fotek a začínám chápat. Jízdně by to bylo dobré, akorát po dovybavení už by potvůrky byly dost nad mým finančním limitem (našel jsem vlastně jen Meridu Cyclo Cross 3). Ale zeptám se ještě: Jak je to u těch cyklokrosových rámů s nosičem - zdá se mi, že s jeho montáží se tam zrovna moc nepočítá...
Ty levnější cyklokrosové rámy mívají na patkách očka na připevnění blatníků, příp. nosiče. A nahoru bys musel dát objímky. Tuším, že Merida to tak má, a Spyder taky. U ostatních rámů by se to dalo určitě zjistit.
Tohle je zatím nejlevnější cyklokroska, kterou jsem teď v rychlosti našel: http://www.merida.sk/prodej/cyclo-cross-3-08
Otázka je dostupnost a velikosti.
No tak si kup modernější favorit. Levnou jetou silničku, na ni festovnější ráfky a tréninkové galusky napuštěné preventivně tmelem proti defektům (nelovíš setinky ve spurtu, ale potřebuješ spolehlivě dojet).
Jestli jezdíš denně, tak 16% stoupání dáš i s běžným nejlehčím silničním převodem (např 39/24).
Trváš na beranech? Jestli ne, tak zkoukni toho pellse doporučovaného ve vlákně o levném crossu.
Já si pomalu zahrávám s myšlenkou změnit zaměstnání i obor, abych měl víc času a pohybu, a vrátil bych se k F1 s mtb řidítkama, řazením a brzdovýma pákama, zbytek vč. dvojtácu silnička.
Tomu tvemu planovanemu kolu se bezne rika fitness-bike. Proste pro lidi co jezdi vyhradne po silnici, jenom nechteji berany. Obcas muze mit takove kolo i o neco kratsi ram. Kazdopadne na tom ale clovek uz diky rovnym riditkum sedi vzprimeneji a otevreny proti vetru, takze nechapu moc vyhodu takoveho kola oproti treba crossu (za predpokladu podobnych plastu). Asi jenom nizsi hmotnost.
V mém případě je jasnou výhodou cena:
Kompletní F1 jsem před pár lety nechal švagrovi, ten už ho nechce, tak mi přibude doma zpátky. Rovný řidítka mi zbudou z mtb, kam dávám vlajdy.
Celkové náklady jedna galuska (tam je píchlá) a jeden představec patrně stavitelný.
V mém věku a při mnou dosahovaných rychlostech se mohu na berany víšco. I když to ještě zvážím, protože už tam jsou, ušetřil bych si práci a představec.
Ale jinak souhlasím, že není důvod platit v obchodě za favorit s rovnýma řidítkama palbu jak za opravdové dnešní kolo:-P
Jednoho favorita s MTB řídítkama a cross kolama mám na ježdění po městě. Jaká je to hrůza, jsem si uvědomil zas včera, když jsem v zatáčce narazil pedálem o zem, až mě to kus odhodilo. Je to začínající zlozvyk z leha, hodně klopit a přitom nepřestávat šlapat. Na mým normálním těžkým crossu to nebývá problém, pedály jsou o dost výš a ještě SPD, takže míň zavazí, tam stačí dávat bacha na obrubníky.
Hned jsem tušil, že hotová na krámě se taková kola jen tak někde nedostanou ;-) Jasně, když chci něco dost neobvyklého, to chápu. díky za info že trpět budou ráfky a tip na ten antidefekt tmel.
S těmi berany právě nemám jasno. Půlka té trasy jsou docela sjezdy, tam jsem se chtěl právě zabalit a zmizet v hlubínách.
Jinak bych uvažoval o nějakém crossu, ostatně míval jsem a posez znám. Proto se mi nezdají ani ta fitneska. Mimochodem, co vlastně tolika lidem na beranech vadí?
Jen upozornění, antidefekt tmel v praxi nefunguje v duších, a to ani v silničních (vyzkoušeno na rozměru 28x622). Mně se osvědčila varianta je Tufo galuska + Tufo tmel, jednu zadní jsem bez defektu jezdil snad 10.000km (a nekolikrát z ní vytahoval ostrý štěrk a střepy), až měla uprostřed vyjetou skoro centimetr širokou plošku a lezl z ní hadr, tak jsem ji raději vyměnil.
Já proti beranům nic nemám, jen mi přijde zbytečné se za nimi ve svém věku a při mnou dosahovaných rychlostech hrbit;-)
Já bych doporučil fitness - např. konkrétně meridu speeder T1, jen bych vyměnil pláště z 32 mm na 28 mm. Cena 11990,- (jsou i dražší modely).
Nedávno jsem pořídil Speedera T3 - naprosto úžasný, je to něco jiného než silnička...
myslel jsem si, že fitness je de facto silnička s rovnými řidítky ?? ale nikdy jsem na fitnesu nejel a na silničce tak před 20 roky, docela by mě kategorie fitness zajímala, Ty jsi měl možnost srovnaní ?
Ono jak která firma.Někdy je to opravdu silnička s rovnými řídítky , jindy spíš cross a pevnou vidlicí, v-brzdami a plášti o šířce 32. Můžeš si vybrat.
Proc menit plaste? Mytus o tom, ze uzsi plaste jsou rychlejsi, je skutecne jen to - mytus a povera. Rozhodne na rozbite asfaltce.
Na kolo popsaneho urceni bych si ja osobne dal co nejobjemnejsi plaste, mj. jako pneumaticke odpruzeni, nejucinnejsi reseni rovnez zminovaneho problemu - trpicich rafku. A stredu. A...
Z jizdnich odporu bych resil hlavne aerodynamicky odpor jezdce, tedy ten snad nejvetsi. Takze ty berany, pokud ti vyhovuji, tak proc ne?
Cykloadam má stále Superior Flight City za stále velmi pěknou cenu mírně přesahující 10kkč. Mám ho od konce února a bez problémů uvisím silničáře.
No jenže ty seš superman ;-) Je fakt, že by to byl dobrý univerzál, i na město. Jenže pro město už doma kolo mám.
houby. Není to městské kolo. Geometrie je prakticky stejná jako na MTB. Na asfaltu jedu po cca 1cm šířky pláště. A to jestli kolo váží kolem 13 kil nebo 10 se v pytli ztratí. Vím na čem jezdíš tohle je opravdu úplně jiná geometrie.
Tohle kolo jsem Ti doporučoval i s ohledem na skutečnost, která není ostatním známá ;) Myslím, že zadní kolo zatěžované dětskou sedačkou dostane docela zabrat. Z toho co se tady prezentovalo mi přijde Remerx Dragon asi to nejtužší co se dá sehnat. Navíc "tlustá guma" taky přispěje pohohlí pasažéra.
Zrovna dnes ráno mě napadlo, že Ty vlastně silničku prodáváš:-D Ještě pořád?
Bonz bonz, prásk prásk:-P
http://mur.rajce.idnes.cz/Silnicka_-_NA_PRODEJ...
Pod sedlo náhradní galusku, zámek a vercajk, do rámu velkou brašnu na větrovku, sváču a drobnosti. Jsou borci, kteří takto jezdí desítky roků a nevymýšlejí p*iny :-)))
Tak jsem dal svoji "benátčanku" tady do bazaru. Taková užitková silnička to je. :-)
Chceme změnit vozovej park, přezbrojit, tak proto. Trochu zvláštně u srdce, ale věci se musí hýbat a sloužit. A o tom to je. Tak kdybyste o někom věděli, kdo by měl zájem, tak díky.
Co mi to děláš? :-)
Ale když já těch zbytečných deset tisíc taky nemám. -(((
Jinak super kolo, i velikostně by mi bylo. -)
Ahoj, básníku :-), Ty prodáváš svoji cyklokrosku??? Ufff, to bych já neudělal...
Teda, je to krasavec a pokud si pamatuju, tak jsi mi někdy před rokem a půl (když jsem hledal něco na cesty do práce) cyklokrosku taky radil a já o ní vážně uvažoval (nakonec rozhodly finance, takže mám Švýcara z druhý ruky). Hodím echo do pražských cykloaktivistických kruhů - jestli se někdo ozve, tak bude v dobrých rukách.
?? http://sheldonbrown.com/lasvegas/2007/images...
nebo spis v tom favoritim duchu http://www.rivbike.com/product-p/f-atlantis.htm
:)
Chces neco mene obvykleho, ale koncepty jsou a tudiz i inspirace, ze mozne je skoro vsecko.
Pokud setrit, tak myslim nemusi byt vubec spatna cesta sehnat zachovaleho Favorita a dostavet si ho. Vim o dost starych ramech, ktere dosud spolehlive jezdi, primo dojizdi, do prace a tak.
Mezi 10-20 tisici uz je ale samozrejme docela dost prostoru i na nove kolo.