Zdravím, nemůžu přijít na to jak napumpovat vidlici u kola. Koupil sem si na to takovou směšně drahou pumpičku a na té té vidlici nemůžu najít nikde ventilek. Je tam jen taková kovová matice, kterou nechci moc odšroubovávat, aby mi to neustřelilo hlavu, jestli je to pod tlakem.
Jak se to tedy dělá?
díky
Je to kolo Ghost http://img.anix.cz/pics/1030_a96a72010.jpg
asi by to chtělo upřesnit
ptal se na vidlici
né na kolo
tohle je taky GHOST, ale vidlici na tom nenafoukáš :-)
http://www.bike-eshop.cz/modely-2026/detske...
Pod tou maticí bude autoventilek. Takže bych se nebál.
Seš si teda jistej když tu velkou černou matici odšroubuju tak mi nezpůsobí zranění neslučitelný se životem? :)
Mrkni se sem: http://www.rst.com.tw/ct/product/product2.jsp...
Mel bys odsroubovat jenom tu cepicku s napisem Air a uvidis ten normalni autoventilek, jak ti rika uz Kominik. Nechapu co na tom hledat za slozitosti.
Ale prd, žádnou velkou černou matici, ale jen tu malou čepičku co je nad ní, přesně jak píše Vašek...
Nebo si od výrobce stáhni manuál, tam to budeš mít hezky nakresleno, popsáno, i doporučené tlaky pro váhu jezdce tam budou ;-)
Dej kolem kluzaku jedne nohy vidle bud takovou tu pasku z umele hmoty, nebo nejaky dratek, kterym jsou svazane kabliky od elektroniky a dotahni tak, aby se posunula, kdyz vidle propruzi a abys videl, jak hluboko zajela. Pak na kolo opatrne nasedni, abys nepropruzil vidli vic, nez kdyz na kole sedis. Kdyz slezes, paska ti ukaze, jak hluboko vidlice zajela (SAG). Melo by to byt tak kolem 20 % udavaneho zdvihu vidlice. Hraj si s tlakem, dokud tehle hodnoty nedosahnes. No a pak onu drahou pumpu voz nejakou dobu s sebou a zkousej ubrat, pridat a sam zjistis. Urcite bych ale nesel na hodnotu SAGu pres 35 %. Sam jsem s 25 spokojen.
Díky za rady, ještě mám jeden dotaz. Četl sem že by se to vždycky mělo jednou za čas promazat. Stačí když jen nastříkám olej na ty zasouvací trubky (jak při pérování zajíždějí dovnitř) u vidlice?
Na tohle ma kazdy jiny nazor. Uz jsem slysel od odborniku i to, ze by se mela vidle nechat sucha. Nicmene vetsina se shoduje na nasledujicim:
striknout tu zasouvanou cast
parkrat propruzit
otrit olej
Tim se vycisti zalezla spina a promazne to, co se nenamaze zevnitr, ale zaroven nezustane mastnota, na kterou by se chytal sajrajt. Existuji na to specialni spraye.
Nepouzivej teflon, i kdyz ho nekteri vyrobci doporucuji - nedela dobre vnitrnostem. Bud neco specialne na vidle, nebo silikonovy olej.
Aha, no tak já to zatím dělat nebudu. Mám akorát obyčejný olej na řetěz, žádné ty luxusní olejíčky s příchutí jahod nevedu :) Vidlice zatím pruží bez problémů, a je to konec konců jen rok staré.
Tak to mazani by se melo delat pravidelne. Olej na stroje taky neni spatny. Par kapek na kluzaky a propruzenim se to rozetre. Hlavne ne WD (je v nem rozpoustedlo) a teflony.
Na gufera ve vidlici zásadně jen silikon ! Jiné oleje to můžou rozežrat.
Nebo pak nějaký ten speciální (a podle toho drahý) olej, který doporučuje výrobce té které vidlice...
Takže nejlevnějším univerzálem stále zůstává silikon, tím se nic nezkazí ;-)
fajn. Tak já ho použiju při nasazování gripů. Díky za radu.
???
Na gripy snad potřebuješ něco co při nasazování pokud možno klouže, ale pak po usazení naopak klouzat už nesmí... Normálně se na to používá isopropyl nebo klidně i mýdlová voda. Obojí po vyschnutí zajistí pevný kontakt gripu s řídítky.
A i kdyby na to někdo, podle mne dost nesmyslně, používal olej (ten bude mastný pořád, nevyschne to nikdy, a bude se to protáčet), který to časem prostě zlikviduje, kolik stojí gripy a kolik pak nová gufera do vidlice...? Trochu nepoměr...
isopropyl a podobné je ideální. Ta mýdlová voda ale tak ideální není. Vždy tam nepatrné zbytky mýdla zůstanou a pak to má tendenci někdy zase znovu klouzat, když je třeba hodně mokré počasí (i když pod gripy jen tak přímo nezatéká, tak se to stejně projeví).
To už jsem tak nějak nerozváděl ;-) Ale samozřejmě máš pravdu... Nejvíce kritické to asi bude s "pěnovými " gripy ;-)
S výhodou používám vodu, normální, nemýdlovou. Ze všech používaných prostředků je asi nejlevnější, po čase se odpaří a je vymalováno. Zatím jsem nepotkal kombinaci pěnového gripu a řidítek, kde by to nefungovalo.
Zvláště pěnové gripy vyžadují aby je člověk nasazoval spíše tlačením než tažením, ale tlak čas od času proložil kroucením.
Čistá voda je taky v pohodě, ale někdy jí to chvíli trvá než to vyschne.
Přípravky na bázi (nebo podobné) isopropyl stříkneš předem pod grip a někdy pomalu ani nestihneš nasadit než se to odpaří :-)
Ale stejně, lock on objímka to jistí :-)
Mně se osvědčil obyčejnej Iron nebo denaturák. A na sundavání zrovna tak, zasuneš jehlu, stříkneš, zakroutíš a grip je dole.
Na lehu jsem pod standardni grip nacpal oba bowdeny. Na to jsem pouzil pletaci jehlici a teflonovy olej ve sprayi. Myslel jsem, ze se to bude tocit do nekonecna (coz mi je na danem stroji sumak), ale uz druhy den rano to drzelo jak pribite. 8-)
jo souhlas na vidlici pouzivam hodne let http://www.panoil.cz/silikonovy-olej-c23
na retez zase olej PAN OIL s teflonem
http://www.panoil.cz/olej-wax-s-ptfe-c9
a nema to chybu
Precti si manual k te vidli - na 99% tam bude neco ve smyslu, ze ocisteni nohou vidlice a namazani gufer se ma provadet pred kazdou jizdou nebo kazdych 50 - 100 km. Tyka se pochopitelne vidlic mazanych olejem. Ja to mazu tim samym olejem co je uvnitr, je to zrejme nejlevnejsi reseni.