Čau všichni, chci si pořídit nějaké slušné kolo. Za 8 tisic to asi nebude žádný zázrak, ale nechci si koupit kolo za 25000,- abych po pulroce zjistil, že na něj nemam dost času a stačilo by mi levnější. V kolech se vůbec nevyznám, poradíte mi někdo?
Diky všem
Tohle by se ti líbilo?
http://www.kola-online.cz/Jizdni-kolo-Apache...
Za ty prachy tam máš všecko, co potřebuješ na výlet, do 8.000,- nevidím momentálně nic, co by stálo za to si připlatit...
a co rikate na tyhle?
http://atombike.cz/ravo-durango-p-807.html
http://atombike.cz/amulet-route-20-p-1870.html
http://atombike.cz/ravo-palomar-black-p-814.html
http://atombike.cz/ravo-mercury-silver-p-812.html
Přidal bych se s podobnou otázkou - také bych rád krossové kolo přibližně do 8000 Kč. Vím, že za tu cenu nelze koupit nic špičkového, ale myslíte, že na občasné ježdění (ročně něco přes 1000 km) kola z této kategorie stačí?
Případně - čemu se vyvarovat? Když čtu přehled komponent u jednotlivých kol, vůbec nic mi to neříká, ocenil bych rady zkušenějších.
Ještě pár údajů - měřím 170 cm a vážím cca 60 kg.
K ceně - 8000 Kč není hranice, kterou bych nebyl ochoten překročit, ale rád bych se do ní vešel. Kdyby to nešlo, tak do 10 000 Kč ?
Spickovy krosovy kolo snad ani neexistuje.
Ja osobne bych volil neco bez odpruzeny vidlice, ktera na techto kolech a v teto kategorii za moc nestoji.
Kola bez vidlice maji mnohem nizsi hmotnost.
Dobra hmotnost se da dosahnout i za 10 tis.:
http://www.biketunel.cz/krosova-kola-pells...
Tohle ma dokonce karbonovou vodlici, ktera by mohla nerovnosti castecne eliminovat:
http://www.biketunel.cz/krosova-kola-pells...
Přidám nějakou zkušenost. Když mi bylo asi 11 tak jsem dostal kolo Olpran Discovery se "sníženou štanglí". Všechno na tom bylo z plastu, geometrie byla hrozna a vubec to nejelo. Nicméně jsem na tom za 4 roky najel asi 5500km, pak už mi praskaly dráty - byly vytahané a už to nešlo ani vycentrovat, prodal jsem ho za 400kč, jeho pořizovací cena byla necelých 5000kč v té době. Následovalo kolo Author Horizon model 2001. Na tomto kole jsem jezdil krásných 6 let než mi ho ukradli. S 25kg brašnama jsem něm každý rok putoval po ČR. Za svoji dobu mi najezdilo cca 10 000km. V poslední sezóně jsem mojí vinou zlikvidoval zadní kolo a tak jsem si za 700kč koupil nové. Osazení bylo Shimano Acera. Měnil jsem jen řetězy a gumy, jezdil rozbité asfalty 3.třídy i lesní cesty. Nakonec mi ho ukradli. Jeho pořizovací cena tehdy byla cca 11000kč a nemělo to ani dvojité ráfky. Míň než 80kg jsem nikdy neměl.
Dneska tento model stojí snad 6 - 7 tisíc a má lepší komponenty.
Jen tím chci říct, že pokud píšou, že to má osazení alepoň Shimano Acera a ideálně dvojstěnné ráfky, tak se není čeho bát a určitě to bude na ježdění po běžných cestách sloužit dlouho a dobře. Mě osobně se líbí ten Apache - vypadá že má i pohodlné sedlo. Ještě bych doporučoval zkouknout kola značky Galaxy. Mají poměrně dost pohodlný posez a cestovatel Šesták na jednom jejich modelu v podobné cenové hladině najezdil desetitisíce kilometrů.
Já bych raději šel do MTB. Je to univerzálnější řešení. Na častější ježdění po silnici lze nasadit hladší pláště a silnice v soušasnosti jsou stejně v dezolátním stavu. Co se týká výběru kola v dadé cenové kategorii, tak se mi docela líbil názor, že je dobré se poohlédnout po jetém kole. To by pochopitelně mělo být znatelně lepší, než velmi levné nové kolo.
MTB nemusí každému vyhovovat. Je tam více skloněný posez - například moje krční páteř MTB snese tak hodinu a pak následuje migréna. A to už mám zvedlé řídítka nastavitelnám představcem. Pokud ale někomu z anatomického hlediska nevadí na tom sedět, tak určitě taky doporučuji MTB.
Já jsem anatomii vyřešil Lehokolem. Do práce, do města a na blbnutí v lese mám MTBčko a na delší vílety a cesty leháče :-)
Co se týče ojetého kola - tak otci jsem koupil za 11 000kč Author Modus. Vyměnil jsem řetěz, seřídil, a v servisu nechal vyměnit gufera a olej ve vidlici. Celkové náklady 13000kč a kolečko je jak nové a šlape jak hodinky.
Já mám Superior RX610 2006, jezdím s ním všude, ráfky i dráty zatím vydržely i horší terén, i naložené brašny na vandr. Stálo mě něco přes 8000. Je fakt, že jsem později měnil vidlici za lepší, převodníky za MTB, kvůli lehčím převodům v kopcích, sedlo za lepší, odpruženou sedlovku. Ale základ je furt stejný i po 3 letech a 6000 km. Takže to bych s klidem doporučil, např. zde http://www.bike-eshop.cz/krosova-kola-superior...
Anebo toho lehounkého Pellse, pokud víš, že do terénu nebudeš až tak moc jezdit, i když myslím, že klidně lesní a polní cesty snese.
Promiň, ale já mohu taky napsat, že kolo Favorit mi vydrželo 30let a najel jsem na něm cca.80k km i nějaký ten terén zvládlo. Moji babičku stálo 1200 socialistických korun. Ovšem s příchodem horských kol a přímoúměrným zhoršováním stavu silnic mi nepřijde kross jako ta správná volba. Pokud je ovšem Wreit rozhodnutý pro kross, tak jsem tady dost mimo mísu. :-)
Právě na rozbitý okresky a do lehčího terénu může být pro někoho kros správnou volbou (na rozdíl od toho favoritu).
Tak tak, krosová vidle nemusí být kdovíjaká, není tam kvůli perfektnímu kopírování terénu a kontaktu v extrémních situacích. Prostě jen pochytává prdy na rozbitých okreskách. Takže může být lehčí a jednodušší než MTB. Ale bez ní bych si to leckde neuměl představit. A odhaduju, že i mizerný elastomer vezme víc, než karbon.
Děkuji všem za reakce.
Odpruženou vidlici bych na kole chtěl, i za cenu vyšší hmotnosti, která je stejně nižší než u mého současného kola, takže pro mě to bude zlepšení tak jako tak :-)
Sám nejsem rozhodnut, jestli cross nebo mtb. V terénu moc nejezdím, kdybych to měl nějak vyjádřit, tak v poměru 75-20-5 silnice-polní/lesní cesty-terén. Takže jsem si říkal, že cross by pro mě mohla být správná volba. Když jsem si tady pročítal fórum, tak jsem si všiml, že jste hodně rozdělení - někdo cross ano a jiný zase kros za žádnou cenu. No a teď babo raď :-)
Ještě bych se zeptal takhle - když za stejnou cenu koupím mtb / cross, bude zde nějaký rozdíl v kvalitě? tj. jestli za stejnou cenu bude mtb mít o něco lepší výbavu?
Co byste říkali na tato kola? :
http://www.bike007.cz/crossova-kola/author-2009...
http://www.mojekolo.cz/5607-leader-fox-sumava...
http://www.mojekolo.cz/10730-leader-fox-daft-gent
Nebo se mi líbí i GT Transeo 2.0, ale to už je bohužel dražší:
http://www.sterba-kola.cz/item/gt-trek-transeo...
Jízdu v terénu, na silnici, na polňačkách hodně ovlivní použité pláště. Pokud nebudeš jezdit do terénu pak ti budou vyhovovat spíše užší, tj. tak do šířky 32-35mm. Zkus se podívat, jaké pláště v této šířce jsou sehnatelné v rozměru 26" (MTB) a 622mm (cross). Zrovna tenhle problém řeším na lehokole, které má vzadu 26" kolo a vpředu 20" kolo a které využívám asi tak jako ty - 75x25x0. A řeknu ti, že sehnat slušný 26" plášť do šířky 35mm je problém. V e-shopech je v nabídkách najdeš, ale zkus si je pak objednat !!! S tím jsem na crossu Amulet Patrol, kterého jsem jezdil 6 let, žádný problém neměl.
První webshop, druhý výrobce, který mne napadl:
http://www.kupkolo.cz/produkty/Pneu_66/MTB_221...
Pravda, chtít přes tři kila za drátovou gumu je nehoráznost, ale existuje a je skladem...
Zázrak to být může,protože nabídnu kolo Merida matts HFS-special edition.Když se k těm 8tis přihodí ještě 1tis,tak máte luxusní kolo,jako nové,které stojí 28tis.Co vy na to?
Že podobné nabídky patří do Bazaru.
http://www.sbazar.cz/bazar-praha/luciasku...
Tohle ale vypadá spíše na komerční činnost, tudíž by bylo slušné domluvit se na podmínkách inzerce s provozovatelem serveru.