Ahoj
Obcas se najdou lide, kteri na lehokolo nejen prekvapene koukaji, ale kdyz dostanou prilezitost (jako kdyz nekde zastavim), tak se i zeptaji. To celkem chapu, ale trochu mam dilema s odpovedi na asi nejcastejsi otazku. Nejpozdeji treti otazkou totiz je, kolik to stoji a nemam jasno, co odpovidat.
Takze jak takove otazky resite? Rikate skutecnou cenu vaseho stroje, neurcite mlzite nebo na takove tema vubec neodpovidate?
Nevim proc se mi nechce cizimu cloveku rikat, kolik jsem do kola investoval, mozna je to tim, ze jsem to obtizne obhajoval i sam pred sebou, ale zase kdyz se slusne pta, tak mi prijde hloupe rict, ze mu po tom nic neni.
V nekolika pripadech jsem odpovedel ve smyslu, ze nejlevnejsi varianta (Eco) stoji okolo 20ti, coz vlastne neni pravda (Azub zrejme eco zdrazil), ale i tak je znat, ze se to vetsine zda hodne, natoz kdyby se dozvedeli na kolik vyjde kolo, na ktere se divaji, to by me mozna meli za jeste vetsiho blazna.
V praci jsem s cenou radsi jen mlzil neco ve stylu Azub webu, ze to vychazi o polovinu draz nez stejne vybavena klasika.... a vysledek byl, ze jsem se po case dozvedel, ze si vypraveji o cene zhruba dvojnasobne nez byla skutecna. :)
Pritom je zvlastni, ze kdyz si nekdo v praci koupi novy auto, tak na cenu se bezne nikdo nepta, tak proc to vsechny zajima u lehokola, pokud si ho nechteji koupit?
Napiš si do AZUBu a rozdávej zájemcům:
http://www.azub.cz/CZ/azub-vizitky/
8-)
Já se s tím moc nepářu. Když se někdo zeptá - a ptají se často, říkám pravdu. že Azub v dobrém vybavení stojí kolem 40t a moje stavěné že vyšlo na necelou polovinu. Taky to nemám spočítané na korunu. Dotazy na cenu chápu, protože ležák je dost neobvyklý a lidi neví o jaké cenové hranici se baví. Zpravidla nové nadšence pro leho odradí jeho cena. jasně že Eco je levnější, ale za ty prachy už mají slušně vybaveného MTB a to myslím rozhoduje.
pořád stejně:
"stojí to přibližně od dvaceti vejš. Záleží na tom, co tam dá člověk za komponenty. Je to různý. Mě stálo třicet jenom zadní kolo... Počítejte zhruba o třetinu dražší než klasika s tím samým vybavením, protože je to maloseriová výroba a tak jeden rám vyjde o dost dráž, když se jich udělá třicet, než když jich nasekají třicet tisíc."
Pokud bys/te chtěl ušetřit, kup/te si zhruba za polovinu Shokbike: http://www.shokbike.cz/
Otázka na cenu bývá po "není to nebezpečné v provozu?" a "nebolí z toho záda?" třetí nejčastější a upřímně, docela mě štve. Nerad lžu a když už tu cifru vybafnu, tak jenom nevěřícně kroutí hlavou a melou něco o slušném ojetém autě. Nechápou že auto nemám a dokud mi jakž takž zdraví slouží ani ho nechci. Připadá mi, že dnešní společnost člověka posuzuje podle auta, cena vozu je většinou lehce odhadnutelná a tím i společenské zařazení majitele, tedy většinou.
S tím autem, to bylo taky za té rudé/oranžové pakáže, na západě nechápali, že auto je tu na index, a když si teda řekl, že auto nemáš, tak si s tím neuměli poradit.
... že auto je tu na index ...
I když se považuji za sečtělého, smysl tvé věty nechápu.
Cos chtěl říct?
"Auto mají jen vysokoškoláci"?
"Auto nesmí nikdo mít"?
Také bych nevěděl, jak na tvůj proslov reagovat ...
8-(
Primárně sem se věnoval tomu nepochopení bezautového života, se kterým se začínáme běžně setkávat i tady. Takový malý dovoz ze západu. Tím indexem jsem myslel tu nedostupnost.
záleží, kdo se ptá. když je tazatel evidentně se nudící jouda po pár pivech někde na zahrádce, tak je odpověď často nekonkrétní, zavádějící až lživá - prostě plácnu, co mě zrovna napadne. z vážným zájemcem /sympaťákem/ pokecám a cenu objasním podle skutečnosti
Hodně záleží na konkrétním tazateli. Někomu to opravdu nemá smysl říkat, protože to vzbudí jen velmi negativní reakce. Pokud to ale stojí za odpověď, tak většinou používám něco jako "je to kusová výroba, levné verze nemá smysl zkoušet vyrábět, takže dvacet za něco pro začátečníky a čtyřicet když to člověk myslí smrtelně vážně na několik tisíck km ročně, domácí výroba se dá udělat v nákladech na materiál i do deseti za cenu nějakých kompromisů ve výsledném kole".
Jednou se mě ptali malí Cikáni, kolik že to stojí. Trochu jsem za tím tušil spíš "za kolik se to dá prodat", jestli to teda není hned rasismus. Odpověděl jsem jenom, že moc.
Hodně lidí čumí, jakoby to viděli poprvé, asi je jich ještě dost.
Jednou přibrzdilo auto cestou do kopce, nějací kluci a ptali se, jak že se na tom jede, tak říkám, že jak ve snu, protože jsem měl právě ten pocit. Pak jsem tochu přidal a oni "bacha, ujede nám", tak to mě pobavilo :-)
Jednou mě chlap přinutil zastavit a jestli nezdržuje, prý už to zná a měl docela zájem... si to postavit.
Většinou neříkám absolutní částku, odpovědi se v závislosti na tazateli pohybují od "normálně jako jakékoliv jiné kolo" přes "cca o 10.000 víc než celopéro klasika (složitější sedačka, kusová výroba atd.)" až po (podle mě nejpřesnější) "rám a sedačka stojí cca 20.000, zbytek komponentů je stejných jak na klasice" a doplním, že "existují i levnější tovární modely a dají se občas levně koupit i zdařilé domácí stavby". Pokud to tazatele opravdu zajímá, tak po pravdě řeknu, že za nové kolo jsem dal cca 35 a nedávno ještě skoro stejnou částku za upgrade nábojů a tlumiče. Pokud teda jedu na Azubu. Na shokbike, za který jsem dal ani ne 4.000 + vyřazené díly, co mi doma zavazely, se zatím nikdo neptal:-)