Mám poměrně staré kolo a praskla mi na zadním kole brzda, ještě takový ten starší typ..cantivelar či jak se to jmenuje. Né véčko. Problém je, že kolo jaksi nesedí uprostřed a to zabraňuje montáži brzd. Snažil jsem se dosti, ale dostat ho do středu nemůžu. Nechci to kolo dávat do servisu, protože už jsem teď kupoval brzdy a nové pláště a toto kolo mám už na dojetí, příští rok budu kupovat nové. Je nějaký návod, jak to zvládnout svépomocí či nějakými fintami? THX.
Pokud je problém v tom, že ráfek je moc blízko k jedné straně vidlice, tak je to celkem jednoduché. Klíčem na centrování výpletů stejně povolit (např. o jednu otáčku) všechny dráty na té straně, na které to je moc blízko a dotáhnout ty zbylé (taky o jednu otáčku. Ráfek by to mělo o kousek posunout. Nejdřív ale zkontroluj, jestli chyba není někte u náboje nebo tak.
Pokud je kolo excentrické, je to těžší. Musíš dotáhnout tam, kde je větší poloměr a povolit na protější straně, a při tom udržet rovnoměrné napětí všech drátů, takže se musí pootočit každým niplem trochu jinak.
Do pr...a já si říkal, že to bude složitý:-))
No, ještě jsem zapomněl dodat, že když to zadní kolo otočím (kazeta není na straně přehazovačky, ale na opačné), tak je tam, kde by mělo být. Opačně už je ale mimo střed a skoro těsně u vidlice. na každé straně je opticky tak nějak zhruba stejná vzdálenost od vidlice
Tak to vypadá, že je to vypleteno tak, že středová rovina ráfku je posunutá oproti středové rovině rámu. Takže je to ten první případ, ten jednodušší.
Ještě to zkomplikuju. Pokud je kolo jednou uprostřed a po otočení je blíž u vidlice, je kromě kola taky nesouměrně vyhnutá zadní vidlice. Potom se může stát, že i když se kolo podaří dát doprostřed, bude našikmo a obě kola místo rovnoběžně budou do A, do X nebo do V. Moje první kolo (Liberta) se takhle stalo dvoustopým od té doby, co jsem tam dal 7-kolečko místo původního 3-kolečka. Tenkrát jsem se o takové detaily ale vůbec nestaral, takže jsem na něm jezdil takto smykem v pohodě asi 10 let (dokud úplně nezrezlo).
Taky překontroluj, jestli nemáš exentricky uložený náboj (čela matic na náboji, které se opírají o zadní vidlici při utažení, nejsou stejně daleko od strany náboje). V tom případě musíš to dohnat podložkama.
eště lépe rozebrat konusy a vložit potřebnou podložku mezi konus a matici a pořádně dotáhnout.
Pozor na vůli kola a potřebuješ k tomu konusové klíče.
Když budeš dávat podložky, tak si přitom překontroluj řetězovou linku - návod je tady:
http://www.bajk.cz/web/data/clanek.asp?id...