Zdravím. Doteď jsem to nijak zvláš%t neřešil, ale o prázdninách se chystám na delší výlet směr Norsko. To znamená asfalt a občas nějaká zpevněná stěrková cesta. Kola mám rozměru 26". Zvažoval jsem Schwalbe Marathon Supreme 1,6". O těch tady je nějaké vlákno.
Jako alternativu jsem zvažovat Continental Conti-TravelContact. Pojedu na lehokole a na předním malým mám Marathona. Já sám mám přes 90kg.
Tak co byste volili za pneu ?
Díky :-)
Schwalbe Big Appl, mám je na tříkolce 5 000 km a žádný defekt, na to že mají 2" se odvalují skvěle, líp než marathony plus co sem narval do silničky. O pohodlí ani nemluvím, tam můžeš s tlakem opravdu laborovat.
To je právě trochu problém. Mám AZUB 4 a zadní vidle je taková, že 2" guma se tam prostě nevejde. Což já osobně nechápu že to tak je navržené, taková běžný rozměr..... Maximálně tam dostanu 1,75".
A opravdu jsou ty Big Apple tak dobrý s tak malým odporem ?
Tak schwalbe marathon supreme, ten se dělá v šíři 1,6", výdrž a odpor bude ještě lepší než u těch schwalbe big appl. Ty jabka sou skvělé hlavně kvůli pohodlí, na mé neodpružené tříkolce k nezaplacení a i přesto že je mám nahuštěné jenom na 40 Psi, odvalování je skvělé.
opakuji se, ale zrovna tuto kombinaci používám - vzadu Supreme 1,6" /opticky je stejně široký jako Mar. Racer 1,5", šuplerou jsem neměřil/, vpředu Big áčko, ale ve 2". Kdyby se supremák dělal i v 20" ve větší šířce než 1,6, tak by to byla /pro mě/ ideální kombinace, která by mohla zradit akorát na zasněžené silnici, dopředu bych dal klidně i 2,15" - Big A. se v této šířce vyrábí i ve verzi se skládací patkou /Liteskin/
No jo, já mám přední vidli příjemně odpruženou, ale možná tam toho Big Apple zkusím. Shodou okolností jsem dostal darem napůl sjete Marathony 1,5" tak uvidíme. Trochu se bojím s těmito tenčími gumamy vzhledem k jejich nostnosti. Sám mám cca 96kg. Když naložím ještě 30 - 35 kg věcí, tak už má kolo 96+35+16(vl. vaha)= cca 157kg a ty Supreme 1,6" mají psanou nosnost 110kg. Co s tím ? Stačí nenabušit to na 6BAR ale třeba jen na 4,5 - 5 ?
ale já mám taky předek odpružený, silnější plášť jsem nasadil /po zkušenostech s 1,5" Marathonem/ hlavně jako prevenci proti průrazu, komfort se lehce zvednul taky a lehkost jízdy pocitově neutrpěla, vpředu hustím na 4 atm., vzadu dávám 6, vážím cca 85 kg
Mohu-li se zeptat. Jaké jsou ty Supreme mimo silnici? A jaké jsou v porovnání s Racerama?
Píšeš, že 1,5" má tendence k průrazům, mně to přijde dost tlusté na to, aby se to dalo při normální jízdě prorazit.
Mám taky Azub 4 a používám vpředu Rubenu Walrus 1,75 a vzadu taky Rubenu Flash s odolností proti průrazu a ...spokojenost. Máš pravdu v tom, že větší rozměr bych tam už nedostal. Když hodně nafoukám, škrtám vzadu o blatník. Je mi jasné, že se zde najde spousta lidí, kteří Rubenu odsuzují a já jsem prostě spokojen. Věřím, že i na dálku by to byly pláště spolehlivé, trvanlivé a odolné. Mám na nich kolem 1800 km a není znát žádné opotřebení běhounů a žádný defekt se po tu dobu rovněž nekonal.
Tak přesně rubena Walrus v rozměru co popisuješ je důvod, proč hledám něco jiného. Nevím kolik variant se jí vyrábí, ale mám nějakou co jsem koupil asi za 200kč z obchodu a je to katastrofa. Už několikrát jsem po cestě do práce defektil. Vzorek je značně potrhaný a v plášti jsou díry velikosti 2x2mm apod. Plášť je velmi tenký a v trhlinách je vidět že vevnitř je jen nějaká tkanina a ta se párá. Po cca 1800km už je těměř sjetý. Jezdil jsem na něm jen po asfaltu, žádný les apod.
Dříve jsem jezdil rubenu intenzivně. Byly to takové těžké a masivní pláště. Ale dneska je to nic moc, možná mají i lepší varianty, ale v krámě jsem je neviděl.
souhlas- já dřív obouval jen rubenu a byl jsem spokojen jak s kvalitou tak s výdrží při nízké ceně. loni jsem koupil sadu plášťú na trek-28"(myslím že to byl walrus, modrý proužek), hustil jsem málinko pod doporučenou hodnotu a při první jízdě se přední plášť "vyboulil". po reklamaci mi ho vyměnili a po 100km znova to samé. navíc se vzorek rychle sjížděl(jen asfalt).nedělají se náhodou v číně či na tchajwanu- podle kvality to tak vypadá?rubena přestává bodovat.nasadil jsemnapúl sjeté kendy na cestu do rumunska(po cestách necestách)-bez defektu a opotřebení se moc nezměnilo
V Cine a na Taiwanu se vyrabi urcite silne pres 90% veskere cykloprodukce vubec (vcetne tech nejkvalitnejsich a nejdrazsich vyrobku), nevim kam na tu spojitost kvalita vs. misto puvodu chodite. Opacne "handmade in USA", sdelano v CR a podobne marketingove blaboly neznamenaji vubec zaruku toho, ze by se to asijske produkci mohlo casto aspon vyrovnat ;o)
to je bohuzel typycka rubena. ja od nich mel nekolik plastu - silnicnich i trekovych, je to uz tak pet let. Vsechny skoncili stejne bouli nebo roztrzenim. Od ty doby jsem si od nich nic nekoupil. Taky jsem si rikal, ze se uz mozna zlepsili, ale ty jsi me ujistil, ze asi ne.
Je ale pravda, ze prusery se stavaji i u renomovanych znacek - viz. lonsky schwalbe ultremo R1
Mohu vřele deoporučit Michelin Country Rock 26x 1,75 (na rozdíl od Ritchey Speedmax Beta 2.0, které tu kdysi vychvaloval Petrun). Koupil jsem je kdysi náhodou, momentálně najeto asi 8 000 km bez defektu, na asfaltu jsou rychlé a zvládnou i lehčí terén a v neposlední řadě velice dobrá cena i váha.
http://www.bikesport.cz/cz/produkty/michelin...
Nechápu.:-() Já na lehu mám všude různé Rubeny ( je tedy fakt, že ty dražší s příplatkovými vylepšenými vlastnostmi) a nemohu si stěžovat. Jezdím všechny povrchy průměrně střídavě. Na jednom lehu je mám již 5 let bez problémů.
Ocividne je Rubena pneumatika mnoha tvari. Treba Honza Kopka na nich jezdil treninky. Mne jedna bouchla na kolobezce tak po 200 km (mozna ani ne) a predtim na silnicce se mi 2 (ruzneho tymu a tloustky) vyboulily. Sice se na tom i s bouli dalo jezdit a dale rozpad nepokracoval, nicmene to tak trosku drncalo.
Tak já teda chápu. Zrovna tuhle neděli jsem slavnostně přísahal, že nic, co na sobě nese sprostý nápis "Rubena", už se mi ke kolu nesmí ani přiblížit.
Když jsem v létě prodřel silniční rubenu vzadu na kole, přičítal jsem to špatnému nasazení (nechal jsem tam mírné vyboulení) + přetížení kola, tedy v podstatě nesprávnému používání. A to přesto, že měla najeto tak 300 km.
Ale teď totálně odešla rubena na předním kole, kde se o zátěži nedá vůbec mluvit. Je prodřená (musel jsem ji zevnitř vylepovat izolepou, abych vůbec dojel domů), s boulemi, koukaj z ní chlupy. Najeto má kolem 700 km. To u mě prostě není plášť, ale sra*ka. A nejlevnější tedy rozhodně nebyla...
Jestli se nemýlím, tak Rubena je převlečený Barum. Kde jsou ty časy, kdy jsem měl barumky na libertě třeba 5000 km a pořád jsem jel...
Asi budu přísahat taky, letos mi odešly už dvě rubeny, jedna cestou z Kolečka na předku, 20" najeto max. 400 km - prodřela se na boku na styku s hranou ráfku. Druhá na dětský lehotříkolce 16", najeto 150 km, ta samá závada ale očividně způsobená nezačištěným spojem drátu v patce.
Vyměnil jsem Rubeny za nepříliš drahé Kendy. Mnohem větší nároky a zatížení, o dost více najetých km - a opotřebení je sice viditelné, ale pláště drží naprosto spolehlivě. A to zrovna kendu nepovažuju za kdovíjakou extratřídu... Spíš to znovu potvrzuje "kvalitu" Rubeny.
Já na Rubenách jezdil ještě za socialismu ( nic jiného tu snad ani nebylo ) a ty pláště přežily kolo. Nechápu, jak je možné, že jsem zase spokojenej, když je mám skoro na všech svých kolech opět a všici jsou nespokojeni a jak je možné, že jsem s cizinou nebyl spokojen zase já, když jsou všici spokojeni? Jsem snad výjimka potvrzující pravidlo?:-()
tak poslední "závada" mě taky nahlodala...
asi v 50ce na asfaltu praskla(hlasitě)duše, díra byla roztřepená!!!to sem ještě neviděl...plášť 4cm podélná díra-asi od brždění na prázdným...vše letošní rubena
Zdravím, jednoznačně pláště z řady Schwalbe Marathon 1,6 a výše, s protiprůrazovou vrstvou a reflexním bokem, hustím na cca maximum. používám je roky a naprostá spokojenost i když cena je vyšší, ale vyplatí se. Jezdím na 28", turistika, maximum brašen plus přívěsný vozík, vážím minimálně cca 100kg, nevyhýbám se žádnému terénu ani počasí. Po celou dobu životnosti drží tvar, boky se nebortí, opravdu vřele doporučuji. Přeji hezké putování.
Právě Schwalbe Marathon 1,5 se mi sjely na zadním kole prvního leha za necelých 1200 km na kost. Neskutečně nepohodlné a kluzké v lese a na drsnějším povrchu. Od té doby Rubena Walrus, která ho nahradila drží již čtvrtým rokem. Je fakt, že žena na tom lehu nanajezdí zdaleka tolik co já, ale plášt´ už má také nějakých 600 km nalítáno a nic. - naprosto v poho.
Asi jsi koupil falzifikát, i to se stává, 1200km je totiž extrémně málo i na silniční plášť, ne tak na plášť který má vydržet minimálně 5 000km, marathon plus i přes 10 000km. No a 600km by měl snad vydržet i plášť který si upečeš doma. :-))
Pochybuji, že značkový výrobce dává na svá kola falzifikáty pláštů S tím pláštěm jsem to kolo koupil osazené přímo výrobcem.
To je jako s kytarou a strunami a tiskarnami a tonery. Kdyz koupis novy kus, je tam nejake demo. Nejlevnejsi jaks taks pouzitelne. (U tiskaren s mnohem mensi naplni.) Kdyz koupis nejaky drazsi kousek, mas sanci, ze tam bude i kvalitni spotrebak.
Jak vypadají "demo" pláště - tak nějak jako boty do rakve???:-))))))))) A kde to prodávají? To ti nazují na kolo jako na ochutnání vzorku v obchodě? :-()
Vice mene tak nejak. Kdyz jsem koupil MTB za 20 litru, melo obute slupicky za 200 Kc,-. Proste zrale na okamzitou vymenu. V kolech na statku jsem si o tom s nekym povidal. Na kola davaji tu nejlevnejsi Schwalbackou radu, tedy kus tak do 400 bezne na krame. Kdyz chces lepsi, koupis si.
Taky jsem měl na novém treku pláště, které se ojely na méně než čtvrtinové vzdálenosti oproti Marathonům a řetěz i osmikolo byly nejspíš z perníku.
Tiskárny s poloprázdnými tonery už tady byly zmíněné, u běžných zrcadlovek bývají objektivy jen pro odzkoušení funkcí, ve světle na kolo byly nabíjecí baterie, které šly rovnou do koše... Takhle se to dost běžně dělá. Na odzkoušení s maximálně nízkými náklady.
............... moje zkušenost je taková, že pokud jsem jezdil bez přívěsného vozíku (cca 40kg)a vážil o 10kg míň, tak bez problému cca 10.000km i když v poslední třetině už byly defekty. Teď tak 7.000km a po celou dobu relativně bez problémů. Všichni moji známí, kterým jsem tento typ doporučil jsou spokojení. Možná si měl smůlu na nějakou kazovku. Měj se.
V jiném vlákně píše MlokCZ, že marathony jsou dávno překonané pneu, takže jsou předražené a těžké.
Jak ktere Marathony. Pise to o tech obycejnych, tedy jestli jsem to spravne pochopil.
Mě přijde i základní verze Marathonek vcelku dost kvalitní. Mám je na krosu asi 9.000 km a jsou ojetý tak z ... no, ne víc než z 60%. Tipuju, že ještě takových aspoň 5000 tam vydrží.
Oproti Rubenám se to nedá srovnávat, ty vydržely tak max. 3000 km....
To bych je chtěl vidět..Ty Marathony s takovým i kilometry - přihod´ sem foto - moc by mě to zajímalo. A Rubeny že nevydržely??? No, nevím, já je ještě ani neošoupal ani nepíchnul po skoro 2000 km na nich.
Sice nevím, co z toho bude vidět, ale vyfotím, trochu je vyčistím, není problém. Vyčkej do čtvrtka. Aktuálně už mají něco přes deset tisíc. Loni po srazu na Rozkoši a asi těch 9 tisících km jsem je prohodil.
Tady je to. Dám to sem nadvakrát, aby byly od každýho kola 3 obrázky, protože 3 obrázky se na 2 kola blbě dělí:))
Tohle je přední kolo. Ta je sjetá malinko víc, 9.500 km najela na zadním kole, než jsem je prohodil.
co vím, tak Radek najel na stejném plášti /vzadu na treku/ kolem 15000 km, jen pro zajímavost uvedu, že Schwalbe zmiňuje konkrétní kilometráž pouze u silničního pláště Durano, kdy firemní materiál uvádí očekávanou výdrž přes 10000 km
A tady je zadní kolo, původně přední. Tam jsou dokonce ještě dneska po 10.800 km trochu vidět takový drobný prohlubně ve střední části vzorku, na jednom z obrázků zvýrazněný červeným oválem.
Taky mám jednu takovou. 10 tis. jako přední, pak asi rok ležela, jezdil jsem na jiných (Marathon Cross) a teď ji mám vzadu na ježdění do práce, letos asi 5000 km. Zadní jsem tenkrát už vyhodil. Taky z toho šťáráš střepy? Občas to musím důkladně prohlídnout a jehlou je dostat ven, taky malé kamínky a občas nějaký drátek. Jak je to už tenčí, tak po čase prolezou skrz a lechtají duši. Jsou po nich vidět díry.
Přesně tak, píšu o obyč verzi. Schwalbe postupně celou řadu Marathonů přepracovává, takže těch velmi dobrých modelů je tam už celá řada. Obyč verze je jeden z mála posledních Marathonů, který je bez změny už strašně moc let a podle toho to taky vypadá (za posledních 10 let byl vývoj v oblasti bikových plášťů obrovský).
Souhlasim, vcera jsem na nich dojel bez jedineho problemu cikcaktrip Jiříkov - Luxembourg (1326 km za 9 dni ....to se jen chlubim :)). Kolo bylo ovesene vpredu, vzadu i nahore. Cestou jsem jel i lesem, x-krat pres sklo - nestihal jsem se vyhnout :) Mam verzi marathon xr, vel 29 x 2 a nedam na ne dopustit.