Chci se zeptat na kvalitu řad komponent Shimano. Myslím si to správně, že "nejhorší" jsou výrobky s označením Tourney, pak Altus, pak Acera, pak Alivio a největší kvalitu mají vyrobky s označením Deore ?
Myslíš si to správně.
Správně. Pak deore,LX,XT,XTR a potom už snad jenom Saint, pokud už neni něco nového.
A u toho Saintu ještě Hone, ale ta se používá víceméně pro sjezdová kola.
a potom uz len sram:-)))
ja som celu svoju cyklisticku minulost pouzival alivio a zase alivio a pre kategoriu crossovych strojov je to asi ta najoptimalnejsia volba v pomere cena/vykon. samozrejme aj deore ma co to do seba, ale davat si na cross LX ci XT uz je tak trosku jesitne, alebo predimenzovane. Ina kava je samozrejme MTB. ale alivio je naozaj fajn.
je to odstupňování : acera/alivio/deore/lx/xt/xtr
nějak znát ?
Nemyslím v designu ale v životnosti ? A asi v materiálu, že?
No hele já mám teď LX a připadá mi, že to vydrží dýl seštelovaný. Ale možná je to jenom můj pocit. Chtělo by to ověřit.
Je to v použitém materiálu, tedy v životnosti. Jinak mám na jednom kole LX a na druhém XT a zatím ten rozdíl vůbec nepociťuji, možná, kdybych jezdil tvrdé terény, tak ano, ale to zrovna není můj šálek kávy. A souhlas s jurkim - jestliže oželíte 9 speed, tak na krossu je alivio ideální, právě vzhledem k poměru výkon/cena.
isteze je to podmienene aj materialom a teda aj zivotnostou, ale na druhej strane mam doma taky stary fort eiger z roku 1996-7 a mam na nom mix acera-alivio este 21 rychlostne a musim povedat, ze aj po rokoch sa mi tomto bicykli slape fakt dobre a dobre to radi a nebol s nim nikdy problem to musim zaklopat
To chápu, že se ceny komponentů odlišují především díky použitým materiálům. Ale proč je konkrétně mezi XT a XTR takový finanční rozdíl? A další věc, nedaří se mi zjistit ani v krámech objevit nové sady Hone a Saint, máte s tím zkušenosti? Dejte info.
Máš pravdu, mezi XT a XTR je opravdu značný finanční rozdíl. Jestli tomu odpovídá skutečně i tak markantní rozdíl v kvalitě materiálu, to my - běžní spotřebitelé - asi nejsme schopni poznat, protože bycho zřejmě potřebovali sponzory. A ty Saint + Hone se v prodejnách běžně nevidí proto (teda podle mě), že jsou kvalitou na hodně vysoké úrovni (já to vidím určitě nad XT), tudíž drahé, tudíž ne tak moc prodejné jako levnější a nám plně vyhovující sady. A krom toho se užívají na sjezdová kola, tak bych to hledal třeba v té prodejně za mostem naproti Palackého náměstí.
zdravím Tě Airline, zkus být konkrétnější - jaký materiál je na XTR - jaký je důvod, že kliky stojí skoro 11000 ?
Tak složení materiálu fakt neumím. Ale stejně - kdybych měl to XTRko, tak bych od něj za ty prachy očekával opravdu velkou výdrž při značném namáhání. Takže vlastně mi moc nejde do hlavy rozhovor s jedním naším MTB profi jezdcem z týmu Apache (Cykloservic č. 12 nebo 13), který tam říká, že "likviduje" několik těhle přehazovaček za sezónu, bere to jako spotřební zboží. Tak jak to pak je s tou kvalitou? Jisté je, že v náhradních dílech se točí veliké peníze, a o tom to je.
Je otazka kolik by zlikvidoval nejakych lacinejsich prehazovacek,zavodnici radi vetsinou dost bezohledne protoze material fasujou a za vysledky jsou placeni.Rekl bych ze XTR prehazka normalnimu cloveku vydrzi dyl nez treba Alivio,ale asi ne ve stejnym pomeru jako jsou jejich ceny.
Co když o materiál vůbec nejde? Co když cenu nejdřív stanovilo oddělení marketingu, a vývojáři se pak do této ceny musejí něčím vejít? Třeba i použitím zbytečně drahých kosmických materiálů. Jinak by si zákazník za své peníze koupil super myčku nádobí s titanovejma dvířkama (odlehčenejma a s doživotní zárukou na panty). A furt jezdil na spolehlivym Aliviu. :')
A nemusí si nutně koupit XTR, to může být - jak říká lada - jen reklamní tahoun značky. Zákazník si může koupit "jen" XT. Ale kydby nebylo to super špičkové (=drahé) XTR, tak by si XT třeba nekoupil. :')
... no je fakt, že XTR-ka už vypadají kosmicky.
Ještě tady nikdo nezmínil jedno hledisko. Jedná se o váhu. Dokonce jsem se setkal s názorem, že pro normálního smrtelníka je nesmysl pořizovat si vyšší řady (XT, XTR), protože tam je nahnaná nízká hmotnost na úkor pevnosti a počítá se s tím, že závodník osazení relativně rychle obmění. Právě tak jsem se v rámci svého průzkumu před koupí kola dozvěděl, že volba Alivio vs Deore je právě a jen o ceně a názvu (od technika na Sportpragu, už nevím od který firmy). Myslím ale, že je na tom hodně pravdy.
Další věc je, jak podrobný bývá popis osazení jednotlivých modelů. Podívejte se někdy na www.paul-lange.cz na přesné označení jednotlivých komponentů tak jak jsou řazeny do různých "pojmenovaných" sad a zjistíte, že střed, náboje ap. mají přesah přes více řad. Liší se to, co je nejvíc vidět - přehazka, přesmyk, řazení, ...
Jsem přesvědčen o tom, že drtivé většině cyklistů (v kategorii těch, co sem přispívají) musí stačit Alivio.
mám Deore a vybíral jsem v podstatě mezi Deore vs Alivo (konkrétně Author Reflex vs. Zenith), vyhrál Zenith.
Zatím maximální spokojenost.
Alivio i Deore - myslím dobrý poměr cena / kvalia
I já mám Deore, ale u svého kola (29" Superior XC 839d) jsem neměl možnost výběru v rámci svých finančních možností.
ale reflex ma predsa tiez deore? teda aspon ten moj z roku 2004 SX
Já teda nesouhlasím. XTR nechávám mimo diskusi, je to je zřetelně závodní sada (kde jde hlavně o hmotnost). Když ale srovnávám XT a třeba Deore, dost výrazný rozdíl je i ve funkci (přesnost, životnost). Deore kliky a převodníky prostě odejdou dřív, přehazovačka LX nesnese to co XT. Na různých kolech mám komponenty od Acery až po XT, ten rozdíl skutečně není jenom ve hmotnosti a ceně.
plne suhlasim s nazorom LaMi,sada xtr,xt,je o vahe,resp,ich cena,samozrejme je to na ukor zivotnosti,takze aj lacnejsia sada ako alivio atd,moze vydrz viac ak sa s nou spravne zaobchadza a udrzuje,sady xt,xtr, su pre spickovych zavodnikov,ktory maju svojich sponzorov,alebo pre majetnych ktory casto nevedia ani co maju,
mám Deore a přehazovačku LX na MTB a je to uplně v pohodě jezdím rád drenější terény aem tam nejaký sjezd lesem sem tam i nejaké pády a stále to funguje bezchybně.
Kamarád co jezdí MTB závodně říkal že vyšší sady už se liší hlavně hmotností a poradil mi tuhle kombinaci na MTB pro treka že v pohodě stačí Alivio,nišší řady raději prý ne..
Nu zatím jsem velmi spokojen.
Dneska jsem nějak nemohl spát, tak jsem četl Velo č. 9 - je tam popsaná a nafocená nová "dual control" sada Deore. A píšou tam, že tahle sada je na pomezí profi - sport (ještě nedávno se to psalo o XTR - XT). Takže ta kvalita se posouvá stále směrem do těch "nižších" sad.
Uvidime jake s ni budou zkusenosti,ja jsem si koupil kliky Deore z roku 2003 a prestoze vypadaji hezky,maji i sve mouchy.Napriklad prevodniky jsou z ocele,rikal jsem si ze aspon vydrzi vic nez duralove,ale je to takove blato ze se mi nekolikrat stalo ze jsem prostredni prevodnik ohnul jen tim ze jsem poradne zabral.Opotrebovava se taky znatelne rychleji nez duralovy prevodnik XT z roku 97,ktery jsem mel predtim.Kliky se ctyrpackou vypadaji docela dobre,jedine snad by mohl povolit spoj mezi pravou klikou a ctyrpackou,ktery je lisovany na rozdil od sroubovaneho na vyssich sadach.Jinak co mam zkusenosti tak u drazsich sad jsou podstatne trvanlivejsi loziska v nabach a stredech.Naby a stred XT z roku 97 (koupil jsem to s kolem) jeste v pohode funguji,LX ka co mel bracha uz jsou davno po smrti,zvlast stred mu nevydrzel nikdy dyl nez dve sezony pri podstatne vetsi vaze(stredu,ne brachy).Taky ty XTckovy dily maji podstatne lepsi povrchovou upravu,kdyz je umyju vypadaji porad jako nove.Taky se tyhle drazsi sady lip serizujou a vubec servisujou,je s nima podstatne lepsi prace.Situace se ale muze menit rok od roku,nektere veci se zlepsuji,jine zhorsuji (pry treba ty XT prevodniky uz zdaleka nejsou co byvaly)
Trochu to zašmodrchám:
1) Celá sada LX má skoro stejnou hmotnost jako XT (mohl jsem se ale splést, kdyžtak to můžete přepočítat http://cycle.shimano-eu.com).
2) XTR není určeno pro profíky. XTR je určeno na prodej. A profíkum to daj proto, aby tomu udělali reklamu. Profík není placen za to, že vyhraje závod. Je placen za to, že ho vyhraje právě na určitém sériově kompletovaném stroji (tom nejdražším). Jsme si jisti, že pro profíka je důležitý rozdíl třeba 200g nebo zvláštní povrchová úprava? Je to určitě důležité pro výrobce, je to obrovský rozdíl v ceně. Tím nechci říct, že rozdíly mezi řadami nejsou nebo jsou nevýznamné. Ale soudit podle vybavení týmových jezdců může být ošidné.
(Pozn: Žádnýho profíka neznám.)
Vaha LX-XT - to je zpusobeno tim ze na XT jsou paralelogramove V-brzdy,kdezto u LX letos dali normalni,ktere jsou o dost lehci.Tim se setre ten vahovy naskok ktery XT nazene na ostatnich soucastkach.XTR se samozrejme prodava ale je to proste sada pro zavodniky,kdyby byla resena jako luxusni sada pro turisty asi by vypadala trochu jinak.Vaha je urcite dulezita,kdyz usetris 200g na sade,200g na ramu,200g na gumach a 200g na tech ostatnich dilech tak mas hnedle skoro kilo,ktery se kdyz ho mas vyvlict treba do vysky 2.5km docela pronese.Taky profici nezavodi vetsinou na seriovkach,mivaji ramy delane na miru nekdy i od uplne jineho vyrobce jen s nalepkama te dane znacky.XTR maji samozrejme stejne jako se prodava v obchodech.
Ano, XTR není pro turisty. Ale najde se dost lidí, kteří si to z nadšení pro horský kola koupí. (Stejně jako si kupujou jiné věci, které stejně nevyužijou.) A ti jsou cílovou skupinou (dle mého neodborného mínění), závodníci sami by to nezaplatili. Merida team jako své závodní stroje (http://www.meridateam.cz/team05/stroje.php) udává sériové modely (včetně ceny), žádné speciály. Předpokládám, že takový trend bude i jinde. Prý pořídit si totéž kolo, na kterém jel Armstrong je jen otázka peněz.
Co jsem chtěl říct? Jen to, že při posuzování výkon/cena nesmíme zapomínat na marketingovou stránku věci. Na možný manipulující vliv reklamy. A vybavení profíků jistě taková reklama je. SAmozřejmě to nepovažuju za jediný pohled, jen za doplnění.
(Pozn.: MTB si pořizuju na XT. Nějak si tak myslím, že asi je "lepší" než LX. Proč si to vlastně myslím? :')))
No abych se priznal,u nas asi budou nejcastejsima uzivateli XTR ti zavodnici.V bohatsim zahranici je to asi jine,kdyz je clovek fanda do kol tak si koupi rovnou to nejlepsi co je.Myslim ze si firmy plati zavodniky aby zpopularizovali znacku jako takovou,ne jenom spickovy modely na XTR,tech se proda jen mizivy procento a ty zavodniky by asi nezaplatily.Poridit si totez kolo jako ma Armstrong by asi bylo pekne,ale jen pro cloveka s podobnou postavou,ten bude mit urcite ram na miru.
"Armstrong jel letos na kole Trek madon SSL, sériovém modelu pro příští sezonu. .. Kompletní kolo stojí 250.000 Kč, časovkářská "koza" 280.000 Kč. V Česku si ho loni koupilo deset lidí."
http://cestovani.idnes.cz/tiskni.asp?c=A040727...
A tobe neni divny ze si loni u nas koupilo deset lidi Trek pro pristi sezonu na nemz letos Armstrong jel Tour :-)
Je to PR článek a je v něm víc nesrovnalostí (navíc je loňskej). Ačkoli, proč by někdo nemohl prodávat již modely na příští rok. Nic to nemění na tom, že kolo Madone SSL 2005 uvádí Trek jako "stávající kolo Lance Armstronga". A vybavení Shimano Dura-Ace (80000Kč) si koupilo jistě víc lidí, než jen těch deset u nás. I když její výdrž není použitím na Armstrongově kole nijak prokázána, když má spotřebu deset kol ročně (ale to mu odcházej ty závodní rámy).