Takže vážení, dovolte mi abych se představil. Jmenuji se Jirka a je mi 44. Chci Vám všem poděkovat za to , že píšete. Plno dobrých nápadů, tipů a zkušeností mi pomohlo se dopracovat ke svému vlastnímu lehokolu a je to originál, jak už to bývá. Bez Vaší pomoci bych ještě dnes tápal. Inspiroval jsem se u Azubu a u Velotechniku a zbytek je od Vás. Taky jsem si lehnul a musím říci, že je to nejenom vzhledem k mojemu věku dobré. Myslím, že posílím Vaše řady. Najeto mám zatím cca 200 km, ale líbí se mi to. Líbí se mi nejenom jízda, ale i ty hodiny práce, které k cíli směřovaly. Je to prostě jiné než si koupit a jezdit. Kolo je vymazlené a proto se taky tak jmenuje. A ať už nezdržuji, tady je výsledek
http://abihs.rajce.idnes.cz/rajce_kolo/
Moc pěkná práce!!!
Pár otázek: průměr rámové trubky a síla stěny?, přední vidlice?, tlumič?
Děkuji, Pavka
Tak ať se rozpovídám, když už se chlubím. Víš Pavko, materiál co dům dal a ostatní jsem koupil.Je to oceláč. Zadní stavba (upravená)z mého starého kola Fort Auriga, trubka mezi kyvkou a krkem přední vidlice - pr.40mm/tl.1.5 mm - rameno z osvětlení zubní vrtačky (moje žena je zubařka), trubka od krku k šlapacímu středu pr.40mm/tl.2 kolo Liberta-to kvůli tuhosti,přední vidlice Balistic od azubu za 300,-Kč(upravená tuhost pružiny), kyvka z náboje předního kola(použity misky a věnečky osazené do trubky)-žádné kroucení zadní stavby, sedlo 12mm vodovzdorná překližka ze školní tabule a buková týblovina v metráži v kombinaci s 3mm silnou bukovou překližkou+potah Bulpren levné, lehké a pevné až k nevíře(a tímto děkuji tomu kdo pustil na web šáblonu Optimy i když jsem ji musel v kopírce upravit na velikost M), zrcátko Simson, řidítka nastavené z Liberty,tlumič tuším DV6 od azubu za pár korun, ale měli tam moc tuhou pružinu a tu jsem musel vzhledem ke své hmotnosti (68kg)vyměnit za měkčí,ráfky Remerx (snad to píšu dobře),osazeno Acerou vepředu i vzadu, kladka řetězu-ložiska kolečkových bruslí a silon-suvné na čepu kvůli náběhu řetězu, řízení-kloubová oka M6. Celková váha 20 kg, včetně všeho jak to vidíš, a pořizovačka cca 6500,-Kč, když nepočítám práci (ta se nedá zaplatit). Toť v kostce vše.
vypadá dost dobře! Fakt pěkná práce, gratuluju!
Ta poslední fotka je nejhezčí :-) CHtěl si aspoň zatočit pedálem, že jo? :-)
Moc pěkné! Vážím si každýho, kdo si tohle postaví a vůbec každé kvalitní práce, sám bych na tohle chtěl mít čas a možnosti. Ovšem neodsuzoval bych variantu "koupit a jezdit". Ono než to funguje, jak by člověk chtěl, zabere taky pěkného času. Není to jako dnes koupit auto a jezdit, vlastně spíš něco jako když jsme před lety kupovali novou Škodu 120, taky se předpokládalo, že je to hotové auto. Zvlášť když jeden nevěří šroubku, který si sám nedotáhne, ale to už je spíš psychika. A za ty prachy si to člověk taky sakra opatruje.
No hlavní je, že nakonec se všichni dopracujeme k spokojenému poleženíčku :-)
Ono at je to jakakoliv znacka - jak mi nedavno napsal Pro_Pa - lehokolo je takove DODO. Neni prilis vyber v prislusenstvi a kdyz ma clovek jasnou predstavu, leccos si dodelava sam i na koupenem stroji. To jsem na klasice nezazil. Ale kdyz o tom uvazuji, tak mi to ani tolik nevadi. Tim vic k tomu nezivemu kusu materialu pak prilnu. 8-)
viď? Já to mám takhle skoro se vším :-)
Když jsem třeba přešíval pásky navejch sandálech v ceně dvou tisíc, tak s emě ptali, proč je kupuju. odpověď je jasná, protože jsou nejlepší z těch, co sem našel, ale není to uplně 100% a tak je to s mnoha věcma :-)
Tak teda klobouk dolů - stejně jako Radek obdivuji ty, kteří si postaví něco sami, jako třeba Ty nebo Zden42 nebo Radek tu svouji elektriku, prostě šikovný kluci :-)
Těch fotek jsi sice nedal moc, scházej mi nějaké detaily, ale je vidět precizní práce, zaujetí pro věc, že to umíš a klidně bys mohl vyrábět jako konkurence Azubu :-)
Abych napravil to co mi Airline vytýká, posílám pár detailů. Je to z doby stavby kola. Myslím, že někomu může pomoci detail sedla, to se doma dělá opravdu těžce, ale toto je jednoduché - a poměrně pevné a v ceně řádu necelých dvou stokorun. A váha? Pár gramů přes kilogram.http://abihs.rajce.idnes.cz/rajce_kolo_detaily/...
To sedadlo jsi vymýšlel sám, nebo je někde uveřejněný popis stavby?
Děkuji, Pavel
P%.S.
Pokud sám, mohl bych poprosit o stručný technologický postup?
Děkuji
Sežeň šablonu, je někde tady v diskuzi uprav ji na kopírce na svoji velikost. Vyřež z vodovzdorné překližky 2 nosná žebra. Na vnitřní straně žeber nakresli pomoci rejska křivku a rozměř body na bukové týble, mám je ve vzdálenosti 100mm osově. Polož žebra na sebe , stáni je k sobě a provrtej v bodech naskrz třeba 3mm vrtákem (to proto aby byly na obou kusech stejně .V těchto dírách vyvrtej vrtákem na dřevo průměr 16mm díry do hloubky 2/3 tloušťky překližky (z vnitřní strany).Nařezež bukové týble o průměru 16 mm. Do každé díry kapni lepidlo na dřevo. Týble natluč do otvorů obou žeber. Z venkovní strany žeber uvidíš díru po malém vrtáčku, tam našroubuj vruty do dřeva a dotáhni a nech to celé uschnout. Sežeň 3 mm silnou bukovou nábytkářskou překližku, léta musí být vodorovně s kratší stranou (jinak to neohneš do tvaru žebra). No a vrutama přišroubuj překližku k žebrům. A je hotovo.Už jsem takto dělal 3 sedla. mám šíři 250 mm a delka dle postavy, v mém případě něco okolo 950 mm. Trochu jsem ji natáhl, abych mi podržela trochu i hlavu, ta hlava při jízdě na kole je neskutečně těžká.
Takže klon tohoto?
http://hebike.borec.cz/sedlo.htm
ano, to je ono. Ale tohle je pevnější a méně náchylné k poškození.
Je to pěkná variace. Zajímavé je, že můj první nápad bylo něco, jako máš Ty. Pak jsem se ale snažil vyhnout tomu, aby žebra musela být tlustá, takže žádné šrouby zepředu. Nechtělo se mi ohýbat překližku a lepit ji epoxidem pomocí milionu svorek (které jsem neměl), tak jsem nakonec posunul kulatiny ke kraji, dal jich víc a bylo to. Když někdo váží jako já, může tou mojí metodou postavit sedlo lehčí, použít žebra zároveň jako U-čko k připevnění sedla k rámu, přitom to pořád bude pevné a levné. Na drouhou stranu pro těžšího člověka se stejně musí všechno dimenzovat větší, vruty pak nejsou problém a to Tvoje funguje a lze využít ty výhody jako rovná plocha pod potahem a rovné okraje, chybí mu jen ventilace.
Vzhledem k váze bych mohl mít i to co ty, mám 68 kg.Jinak máš pravdu s ventilací asi problémy budou, v létě jsem na tom ještě nejel. Ale koupil jsem na to potah z bulprenu(ten má otevřenou buněčnou strukturu a dává se to jako filtr zahradním fontánkám), tak to snad bude dýchat. Myslím že azub tam dává něco podobného.
Rozhodně, Azub laminátové sedlo s Bulprenem je celkem v pohodě. Někomu to vadí méně nebo vůbec, někomu víc. Benefit té tyčkové konstrukce je v tom, že ventilací dalece překonává sedla Azub nebo v podstatě cokoliv krom vyplétané sedačky z tkaniny napnuté přes rám, kterou se zase špatně dělá lehkou, alespoň při kusové výrobě.