před dvěma roky jsem si koupil kolo Author Compact. Po určité době se objevily problémy s přehazovačkou, nejtěžší převod mi při těžším záběru přeskakoval. Myslel jsem, že problém je v převodníku, protože se neotáčel rovně, tím myslím přesně kolmo k zemi, ale "vangloval" asi v rozsahu 0,5 cm. Tím se velmi špatně seřizovala přehazovačka, protože tím, že řetěz se pohyboval mírně doprava a doleva, občas zavadil o jiné kolečko na pastorku. Na zadní náboj jsem si dal kazetový náboj, protože původní kolo nemělo jedenáctizub a samozřejmě jsem musel vyměnit i celou přehazovačku. Bohužel jedenáctizub je úplně nepoužitelný, díky popsaným problémům s převodníkem. Už jsem vyměnil i převodník a koupil jsem nový, zapouzdřený střed, ale ukázalo se, že je to ještě horší. Problém je zřejmě přímo v rámu. Ten má křivě navařený střed. Má někdo podobné problémy?
Abych zrekapituloval. Vyměnil jsi pastorek, přehazovačku a talíř i se středovým uložením. A talíř vandruje Stále? Těch 5 mm je hodně noc velký výkyv,ale talířem by to být nemělo. Tam bych očekával problémy s přesmykačem.
Předpokládám, že ostatní kolečka to nedělají.
Co řetěz? Není vytahaný?
Je řetěz vhodný k pastorku?
Co přehazovačka? Je správně nastavený dorazový šroub?
Co řadicí páčky nebo gripy? Jsou vhodné k pastorku?
Když tyhle tři věci nezaberou, hurá do servisu. Taky může být ohnutý držák přehazovačky. Dá se to srovnat, ale když to není přesně, blbne to při přehazování, zvlášť u devítikolečka.
Podle mého názoru křivě navařený střed nemá s "házením" převodníku co dělat. Pokud nemáš vůli na pravý klice - vymačkanej čtyřhran, pak už to vidím jedině na prasklej rám u šlapacího středu. Zkus klikama taky zatočit naprázdno. Ale při takovým házení placky by ti drhnul řetěz o vodítko přesmykače.
pokud zatočím klikami naprázdno, dělá to to samé, jak píšeš, tak řetěz opravdu drhne o vodítko přesmykače, ale jen na ten nejtěžší převod, u ostatních to tak tak vychází - řetěz se pohybuje z jedné strany vodítka přesmykače na druhou v podstatě v celém rozsahu, který vodítko povoluje.
Prosím tě, nehledej to v převodníku, v celém rozsahu přehazování se řetěz vychylyje víc, než těch 5 mm při házení.
Není to sice zdravé, ale chyba je jinde.
Počítám, že v kompatibilitě řetězu a pastorku.
Ono těch 11 zubů je skutečně limitních, ještě když jsem byl konstrukterem, podle normy se smělo používat nejmenší řetězové kolo se 13 zubama. Takže na těch 11 zubů to musí skutečně všechno pasovat jinak to blne.
I když vše pasuje, tak na nejmenším kolečku, když otáčíš klikou ručně, je citít drnkání.
Jo a máš správně nastavenej spodní doraz přehazovačky?
.. a co si vlastně o tomhle kole myslíte, vyplatí se to kupovat ? Podle ceny bych ho nesoudil, před časem bylo cca 2x dražší než teď. Do lesa a na silnici by se to dalo usedět i bez odpružení.. gumy a ocel přece nějakou pružnost mají. V recenzi se někdo svěřoval, ikdyž teda nezmínil způsob jízdy, že po 5000 km je kolo v pořádku.
Nebál bych se, že nevydrží, spíš mi připadá moc spartánské. V tomhle osazení bych měl pocit slušné koupě tak do 3.500 Kč. 4.800 za ročník 2006 by mě si odradilo.
Jak byste ho za ten cenový rozdíl převybavil/dovybavil ? Když pominu ten rám a vidlici, bije mi do očí, protože jsem cyklistický laik, zatím jenom plastové pedály.
Myslím, že lepší než vylepšovat je rovnou koupit si lepší kolo. Většinou to vyjde levněji. Tyhle přestavby Trabantů na Mercedesy nejsou moje hobby. Jediné co bych asi vyměnil - sedlo. Na tenhle díl kola jsem celkem háklivý. Plastové pedály mě neuráží, nejspíš bych počkal s výměnou až upadnou.
Chlapi nic ve zlém,ale odpovídáte na skoro 2 roky starý dotaz...dotyčný už jistě svou otázku nějak vyřešil :)
.. ba ne, mluvíme k tématu. Měl jsem raději založit nové vlákno se stejným titulkem ?
Dva roky starej, ale nekdo ho chce koupit i ted. Je fajne, ze nez zadal dotaz, tak se podival do historie...to tu moc lidi nedela...
To udelal urcite dobre, ale mohl to uvest, ze o nem uvazuje, vubec nebylo jasny, ze jde o dotaz k pripadne koupi :o(
jistě že zvažuju. Teď mi vrtá hlavou, jestli bych neudělal lépe, kdybych si trošičku připlatil a dal si Meridu Crossway 8300, která se docela dost nedoporučuje. Na ní se mi líbí, že má lanka vedená spodem, kovové pedály, a narozdíl od drahých modelů Meridy má odpružení kryto takovou harmoničkou, takže se nezapráší. A nesmějte se mi ) . No ale hi-ten ocel je prostě ocel... A co se týče toho hliníku, nechápu, proč jsou u Meridy lehká až drahá kola.. vlastně všeobecně, nejen u ní. Snad by nebyl problém udělat ty tyčky tenčí, podle mě je to všechno marketingový tah.
"tenčí tyčka" bez změny výrobní technologie, směsi materiálu a stavby rámu ====>>> praskne jak nic .....