Ahojky
Jak řešíte (zdánlivě) nesmyslné zákazy vjezdu? Takový ten červený kruh, co zapovídá vjezd všem vozidlům, přestože si spousta lidí myslí, že platí jen pro auta. Tady v okolí máme několik značených cyklotras, na které je alespoň z jedné strany zakázán vjezd.
Pokud tedy člověk nechce porušovat předpisy a riskovat postih, buď nesmí takovou silnici použít a musí jet po frekventované silnici s auty (pokud mu to příslušná značka nezakazuje, pak nezbývá než najít složitou objízdnou trasu) nebo v zakázaném úseku kolo tlačit (je otázka zda stačí k první křižovatce nebo až k zákazu z opačného směru).
Jednomu takovému zákazu vjezdu na značené cyklotrase jsem věnoval čas, vyfotil ho a s presným popisem místa a vysvětlením proč mi nepřipadá vhodný, jsem poslal mail starostovi nejbližší obce (když už se podporou cykloturistiky na webu chlubí).
Dokonce jsem dostal odpověď, jenže značka prý již nepatří do katastru jeho obce, za značení cyklotras prý zodpovídá nějaké sdružení a nejspíš jsem první cyklista, kterého zákaz vjezdu vyvádí z míry.
Trochu naivne jsem doufal, že to třeba někomu kompetentnímu předá, ale budou to 3 nebo 4 roky a zákaz vjezdu tam stojí stále!
Nebo preferovat zdravý rozum a nepohodlné značky ignorovat? Jenže jak potom spolehlivě rozlišit značky, které umístil ignorant a hňup od těch, které jsou pro bezpečnost zásadní třeba zákaz vjezdu na silnici, kde by opravdu hrozilo nebezpečí?
Jak vlastně někdo může očekávat od motoristů, že budou dodržovat nějaká pravidla, když už při značení cyklotras se zřejmě počítá, že cyklisté nebudou značky respektovat?
když jedu na kole, tak se řídím vlastními pravidly. pokud nikoho neohrožuji a neomezuji v rozletu jedu, značky pro mě mají jen ilustrativní funkci, totéž platí i pro semafory, světla na železničních přejezdech - zvláště TEN svinják na trase do práce /závory dole, kouknu doleva, poté doprava a žádný pohyb na trati prostě nevidím, tož jakápak čekačka !?/
http://www.prejezdy.eu/foto.php
http://www.dicr.cz/tiskove-zpravy
nepoznám z odkazů, kolik střetů s vlakem připadá na cyklisty /myslím, cyklisty při smyslech/, tož nevím jestli na mě budou mít obrázky zdemolovaných automobilů ten správný výchovný účinek
To jen pro ilustraci. Vetsina ridicu asi byla pri smyslech, predpokladam. A fotky stretu "cyklista x vlak" bych snad ani nemusel moc videt... ;-(
Neni tohle o Tobe?
http://www.novinky.cz/krimi/189725-cyklista-po...
8-D
zde bych si dovolil oponovat, pokud by řidič u nechráněného /předpokládejme, že těch, co přeráží stažené závory moc nebude/ železničního přejezdu byl skutečně při smyslech, tak by musel vyslat spolujezdce, který by mu teprve po řádném průzkumu přehledné trati mohl dát pokyn k přejetí, toto se samozřejmě neděje, proto je moje chování na přejezdech přece jen o stupeň uvážlivější než u řidiče, který tam vlítne aniž by se skutečně přesvědčil, že vlak ještě neopustil stanici
jj, některé přejezdy jsou fakt na prd... Sice zpomalím, až skoro zastavím, ale stejně z auta nevidím (a spolujezdce nemám). Vlak ale musí před každým přejezdem houkat, takže stačí poslouchat...
mašinfýra nehouká, nebude přece houkat, když vidí že k přejezdu nic nejede. Zbytečný houkat.
A stejně tak zbytečný je poslouchat, bo pendolejno stejně včas neuslyšíš.
Fíra houkat musí, má tam návěstí. A Pendolino nejezdí po nechráněných přejezdech...
Chráněný, nechráněný. Viděl jsem na vlastní bulvy babku s kolem, která podlézala závory na koridoru u Hněvic poblíž Roudnice n.L. Tam si to EC/IC valej 140. Taky prolezla a do minuty jely vlaky z obou stran. Ti andělé strážní mají občas pěknou fušku.
U nás to jezdí 160 a má se to prej zvýšit až na 200. Babka si bude muset sakra pohnout prdelí (resp ti andělé strážní), aby se dostala na druhou stranu... ;-)
Za 1 sec to ujete 45 metrů (při 200 pak 55 metrů). Jak dlouho takové babce trvá dostat se na druhou stranu? Včetně rozhlédnutí a podlezení šraněk? 10 sec? A to určitě víc... Ten vlak je 1/2 KILOMETRU daleko!
Tady má babča inspiraci http://www.youtube.com/watch?v=6-N1LQddgfw
Další:
http://www.youtube.com/watch?v=U0CjDBndwc8
Na vlastní oči jsem viděl jak ke spuštěným závorám přijelo auto svatebčanů, jeden vystoupil a nazvedl závoru, aby auto mohlo projet. Za dalších asi 2o sekund prosvištělo Pendollino. Bylo to na přejezdu u Mikulčic, na trati Břeclav - Přerov.
Před pár lety takhle smetl vlak svatbu někde na okraji Prahy.
Jj, to bylo na přejezdu u Řep - je nechráněný a koleje vedou šikmo, takže z auta vidíš dobře jen na jednu stranu. Navíc silnice je v kopci.
Na tomhle přejezdu už bylo nehod více. Je fakt, že já přes něj jezdím dost nerada a dávám tady dvojnásobný pozor...
Tak mezi ty tragédie zase jeden optimističtější... Můj vlastní otec kdysi dávno vjel se stopětkou pod vlak. Z auta neopravitelná hromádka plechu - a on vyvázl s jednou modřinou na čele. (A to si ještě nejsem stoprocentně jista, jestli ji náhodou neměl až poté, co mamince oznámil, že jsme bez auta. :-)))
Tak to se jeho andělé strážní dost zapotili. -). Ono většinou srážka s vlakem je dost tragická.
Ještě mi to připomnělo tragickou nehodu na silnici č. 6 u Pavlova. Chlapík tam poslal manželku aby mu nadzvedla závory a ona pak jen viděla, jak vjel pod vlak.
***
Něco ne tak tragického, asi nejzajímavější železniční přejezd je tenhle u zastávky Svitavy-Lačnov: Loc: 49°47'34.449"N, 16°29'13.598"E
Na opačné straně železničního koridoru než je vesnice je osamělý barák a cesta na dvorek je kryta přejezdem se závorami. Odhaduji, že cena toho přejezdu je srovnatelná s cenou toho domu.
Ty si komik, zřejmě toho o provozu na dráze moc nevíš. Připomíná mi to nespočet reportáží tv nova, aníž by vůbec věděli o čem mluví, sepsují co můžou a lidi jim to žerou. :-))
jj, taky mne hned napadlo, že dotyčný je buďto idiot anebo novinář... :-))
Docela mě dostala jejich reportáž o obrovské vichřici. Jeden regionální trotl se nechal točit na cyklostezce a přes ní ležel stromeček o průměru na pařezu cc 10 cm, ale líčil to jako apokalypsu. :-)) To sem fakt hleděl z otevřenou hubou a nevěděl co si myslet, jestli si dělá prdel a nebo chtěl ohromit svou blbostí. :-)
Já nedávno viděl reportáž na ČT a pak tu stejnou (resp o tom stejném) na TV Nova. A před tím jsem o té události četl na Internetu... Že se to bude trošku lišit, to jsem předpokládal. Ale že budou na Nově výslovné LHÁT, tak to mne... no vlastně ani nepřekvapilo. Bylo ve smyslu ČT a Internet ANO, tv nova NE. Prostě naprosto naopak... Hlavně, že maj sledovanost...
Televizi mám v podstatě na ho..., když už je tam nějaký slušný film, je to samá reklama, takže vydržím prvních 10 minut a jdu spát. Pořídil sem si set-tobox kvůli čt4 sport, jaký omyl, jsou tam jen sporty které mě vůbec nezajímají. Takže jediná varianta je, pořídit si satelit s programy které člověka zajímají, ale ouha, balíčky jsou udělány tak, že mi to zase nevyhovuje. Takže jak tv odejde, už další pořizovat nebudu, stačí mi internet.
Já televizi nemám ani na to ho...; nemám totiž vůbec žádnou :-))
Televize je náhodou výborná věc. Báječná relaxace. Nikde neusnu tak rychle, spolehlivě a tvrdě, jako když se našponuju na gauč a zapnu ji. Bez ohledu na to, jaký pořad se z ní na mě line...
A excelentně si odpočinu a nevzbudí mě ani zvuk přístroje atakující hodnoty maximální hlasitosti, kam ho postupně nastaví moje žena nebo děcka, neb jim ruším pořady hlasitým spaním.
Já jsem si pořizoval satelit abych se mohl dívat na ČT2 a netušil jsem, že když je ČT4, že mi na dvojce budou cpát fotbal. Zrovna třeba ve středu Manchester United - Bayern Mnichov. To by mě zajímalo, proč bych se měl dívat na nějaké anglány s němci.
Protože takovej fotbal v naší kapr lize neuvidíš ani za tisíc let.
Kapr liga, to je dobrý! Nicméně, proč na ČT2, když máme sportovní kanál? Na ČT4 taky nedávají přenosy z Metropolitní opery, dokonce ani ne z Komorního divadla v Plzni. :)
Na to se musíš zeptat Oty Černýho, ten tomu, a prej dost despoticky, šéfuje. Na čtyřku jsem se docela těšil, ale po měsíci jsem ji přestal sledovat, hrubě mě zklamala. Jednou asi čtyři dny po sobě opakovali zápas v ragby mezi Francií a JAR, myslel jsem, že je to nějakej seriál.
Když se mladí stěhovali ze vsi do Prahy-velikého města, přibalili jsme jim telku k vnučce, a od té doby jsme bez. Asi čtyři roky. Mně nechybí, víla by občas koukala na pohádky. Já mám místo toho jinou zábavu, dopisuju si s Janečkem. Nezná mne a nevěří mi, že telku nemáme. Myslí že fixluju a chce platit nějaké výpalné, což odmítám.
Jinak jsem se vzdal telky snadno v momentě, když jsem si uvědomil, že koukám už jenom s vnučkou na pohádky. A pak vlastně že nekoukám na ty pohádky (večerníčky), ale na vnučku jak na to kouká. To byla lepší zábava než televize :-)
Až s Janečkem? Mně stačilo jednání s nevěřícími Tomáši na poště, když jsem ji před lety odhlašoval po stěhování.
Já jsem ji prostě nepřihlásil a bylo to. Nemusím odhlašovat... ;-)
Já ji v bejvalým bydlišti neměl přihlášenou léta letoucí, ale pak mi jeden kvalifikovanej prozradil, že městem jezdí auto s vybavením na odhalování neregistrovanejch televizí. Bylo to zrovna v době televizních výzev a výhrůžek sankcemi v TV, žena vyměkla a tajně ji přihlásila. Neměl jsem si z toho doma dělat prču.
ne, všechno popírám :-), ale kdyby mě někdy potkala podobná kolize, tak bych určitě na policajty nečekal, snažil bych se asi omluvit za šok strojvedoucímu /pokud by se na mě nesápal s hasákem v ruce/ a svinsky rychle bych opustil místo činu
hmmm a třeba v Říčanech si nikdy nestál a nečekal? Když přijede vlak do zastávky spadnou závory. TOtéž, když se tam cokoli jen posunuje. Přejezd je moc blízko a že tam pak dest minut čumíš uplně zbytečně ČD nijak netrápí a neřeší to. Takže já tam taky nečekám a prostě to přejdu, když nic nejede. Vidět tam je.... Podobných přejzdů poblíž nádraží apod. Je spousta. Ale dělám to jen tady, protože tady to znám a když pospíchám do práce, tak mě to sere. Ale teď už jezdím do jiný práce a jinudy, takže by to mělůo být vlastně vše v minulém čase
V Ricanech ne, ale prave predevcirem jsem na takove nesmyslne spusteni zavor koukal v Revnicich. Ale radsi jsem si pockal. Koleji tam je nekolik a kdo vi, kdy ten posunovany vlak zakryje neco mnohem rychlejsiho...
rozumím. Já jinde taky čekám. Když jsme na vyjížďce není co řešit. V Říčanech to znám, je tam jedna kolej a je tam vidět a slyšet. A to zdržení je při cestě do práce podstatný...
Nevím , který přejezd máš konkrétně na mysli, ale pokud si pamatuji , v Říčanech je dvojkolejka. Jinak s tím, že to ČD (i když dnes spíš obecně dráhy) nezajímá. Právě že zajímá a je to především kvůli bezpečnosti lidí a co je to 10 minut vůči věčnosti ?? ;o))
člověče, víš, že máš možná pravdu a jsou tam dvě koleje....
Vždycky porovnáváš všechno s věčností? To musíš bejt děsně vyrovnanej a spokojenej člověk kluku:-)
Jsem si vědom toho, že proti věčnosti je všechno celkem prd a v pohodě, přesto mě spousta věcí rozčiluje a spousta trápí a taky spousta těší a rozesmívá....
Někdy je deset minut prostě hodně a někdy zatraceně málo...
To mi připomíná přejezd v Mladé Boleslavi u hlavního nádraží. Také závory každou chvíli dole. Ale zrovna tam bych to neriskoval, je tam více kolejí a hned za přejezdem začíná ostrý oblouk. Vlak se vynoří nepříjemně blízko a do poslední chvíle není jasné, na kterou kolej zamíří.
Jo dobrej příklad, tam jsou závory větší část dne dole než nahoře...a to fakt bez nadsázky. Taky tam tudy my místní skoro nejezdíme, protože jsme chytří:-)).....a navíc kdyby jsi tam prokličkoval pěšky či s kolem, tak tě sprdne na tři doby ten železničář co sedí v té kukani hned vedle přejezdu a hlídá vyhýbky.
Sice tomu rozumím a chápu to, ale moc bych se tu tímhle nechlubila.
Je to totiž přesně to, co nasírá na cyklistech ostatní účastníky provozu.
A je to také přesně to, proč někteří pak nemají vůbec žádnou vůli cokoli pro cyklisty udělat.
Občas je to ale začarovaný kruh a těžko z něj nalézt cestu ven. Některé značky se prostě z logiky věci dodržet nedají, ale když se porušují, tak je to argument proti cyklistům...
Dokud neni pripsan rozumny duvod (hnizdiste tetreva na Sumave), "vstupne", nebo od pohledu neni cesta nevyuzivana i pesimi (hrozi zaminovani), neresim. Kdyz se o kousek dal pripojuje polmacka, po ktere se da prijet, je to samozrejme o trosku lepsi.
Přestože se snažim na silnicích jezdit podle pravidel, tak zákaz na cyklostezku (taky tu máme kruhovou značku a pod tím žlutou cyklotabulku), nebo na lesní/polní cestu beru jako "zákaz pro motorová vozidla".
Přes stažený závory pouze na jednokolejný trati někde na lesňačce a při dobré dohlednosti.
No já ze zkušenosti projektanta (v projektech dopravní značení navrhuju včetně schválení) vím, že mezi dopravními značkami "B1 - Zákaz vjezdu všech vozidel (v obou směrech)" a "B11 - zákaz vjezdu motorových vozidel" se kolikrát při jejich umístění nedělá vůbec žádný rozdíl. Nejvíc je to patrné třeba při vjezdech ze silnic na lesní cesty, kde se obě značky vyskytují cca v podobném poměru...a přitom by tam měla být pouze ta "Bé jedenáctka".
Takže co se mě týká, tak tu "Bé jedničku" moc neřeším a jedu.
Docela by mě zajímalo, kolik těch značek je opravdu schválených a kolik si tad osadil majitel (správce) jenom tak. A dá se o někde vůbec zjistit?
Veškeré dopravní značení na veřejně přístupných komunikacích a plochách (svislé, vodorovné, světelné....) schvaluje (a případně i navrhuje) příslušný Dopravní inspektorát Policie ČR, kde sedí k tomu určený dopravní inženýr.....ale jestli si tam vedou nějakou databázi schválení (asi by měli) a po jakou dobu zpět to netuším.
Slivenec - vykopavky, neprujezdna obec. Jel jsem z jedne strany do slepe, ze nakonci zastavim a zbytek dojdu pesky. A najednou koukam, ze jsem prave vyjel z toho "oboustranneho" B1. ;-)
A o kousek dal je takovy mix rychlostnich omezeni, ze vazne nevim, jak to mysli. Zona 40, 30 konec zony, konec 30, mezito par krizeni, ktere bych povazoval za krizovatky...
Proc by nekdo mel rozlizovat zakazy vjezdu? A proc tam davat pomalovanejsi a umelecky hodnotnejsi znacku? ;-)
Mě připadá, že u nás je vůbec tak nějak přeznačkováno. Jedna cedula za druhou, že je nestačís sledovat. Mi připadá, že snad ani napřemejšlí, když je tam umisťují.
Např. když se sjíždí z D1 - 34 km k Sázavě tak před dojetřicemi je značka omezení rychlosti na 70 km s podcedulkou "nebezpečný úsek" vtip je v tom, že po 50 metrech je cedule začátek obce Sázava Dojetřice. To mi připadá taky jako mrhání plechem.
Třeba na chatě se s tím setkávám pravidelně. Panský lesy jsou osázeny výhradně značkama obecného zákazu vjezdu. Při instalaci se totiž nikdo vůbec neobtěžoval s rozlišením těch dvou zákazů.Takže tam vznikají ty blbárny, že cyklotrasa vede do zákazu vjezdu. Možná, kdyby se na to podíval někdo zákonů znalej, ukazalo by se, že tam ty značky jsou v rozporu se zákonem. Jestli se nepletu, tak dle lesního zákona má být les přístupnej veřejnosti (až na výjimky) a to zákazová značka neumožňuje. Ale to je jenom taková myšlenka, prd tomu rozumim.
V Praze o jednom takovém pitomém zákazu vím taky. Na Norbertově ve Střešovicích, od Mullerky nahoru ke kostelu sv. Norberta. Proč ten kousek nemůže projet cyklista, by mě fakt zajímalo.
Není to správně, ale řešim to zdravým rozumem. Pokud je evidentní (jako v těchto případech) že je to jen a jen o špatně použitém druhu značky, jedu dál. A pak můžou nastat dvě varianty. Buď se nic nestane a projde mi to, nebo mě chytěj benga. A zase dvě varianty. Buďto budou normální a vyřeší se to s rozumem, nebo vytáhnu kešeňu a zacáluju pokutu, protože sem porušil vyhlášku a tak to prostě je.
Vjet nesmíš,
ale
Vejít můžeš
:-D
Pak můžeš jet klidně dál protože jsi vešel a nevjel .... zákaz vjezdu neříká nic o tom že nesmíš projet
Průjezd zakázán se pak řeší smrkací, picí, chcací nebo čumící přestávkou .....
Takze vlastne pres zakaz vjezdu projde i autobus - kdyz tedy vsichni vysednou a protlaci to?
A kdyz vysednes a protlacis nakladak kolem prislusne znacky, je pak OK se nacpat pod viadukt s vyskou 1,8 m a sirkou 2 m?
hnidopišství..... ale henyken to celkem polopaticky osvětlil.....
Ad zákaz vjezdů rozměrům a vahám... ty přece kdekdo nerespektuje, v Praze je stržená trolej každou chvíli..
Když to po sobě čtu, tak tam spíše mělo být, že cyklista vedoucí kolo už není (nemotorové) vozidlo, ale chodec. Jsem hnidopich :-)
dyť TO říkám "po lopaticky" :-DDD
Ještě chvilku se tady o tom bavte, až si toho všimne nějaký akčí ministerský úředník a dočkáme se novely zákona, kde místo jedné jednoduché věty bude ke značce zákazu vjezdu pět nesrozumitelných odstavců, nejlépe ve vzájemném rozporu a ještě lépe vydaných formou přílepku třeba k hornímu zákonu, aby krom toho, že tomu normální člověk nerozumí, to ještě ani normální člověk neuměl najít. A to se to pak bude buzerovat!