Navážu na Airlinovo téma: mám trochu podobný problém - nový řetěz Sram PC971 a nová kazeta Šimáno. V tý nejblbější situaci - stoupání ve stoje "na krev" mi střílí - málem jsem lehl :o(. Dělá to jen při nejmenší placce a na třech, čtyřech největších kolečkách. Jindy taky ovšem nešlapu nadoraz, žejo. Střílí to "pocitově" na kazetě, ale mám podezření i na nejmenší převodník - při minulé výměně řetězu jsem už musel připilovat zuby - řetěz se lepil/navíjel. Příště koupim ocelový, duralovým na 22. zubech se stejně hmotnost neušetří.
Může v tom být převodník namočený? Zajede se to po pár stovkách km?
právě v situaci, co popisuješ, bych nebyl schopen poznat, kde vlastně řetěz přeskakuje, vylučovací metoda ukazuje na převodník, á propos - uvědomuji si, že jsem na tomto postu nikdy dural neměl, určitě hlavně z důvodu, že běžné kliky používají na tomto místě výhradně ocel. jo, vlastně jsem si kdysi nechal poslat od Gebharda, tuším, jedenadvacítku z duralu, ale hned šla dolů - řetěz se do ní doslova zakusoval a navíjel se, přičítal jsem to ne zcela ideálnímu tvarů zubů, dál už jsem pak nad tím nemeditoval a vrátil se k oceli
S takovouto kombinací střílení jsem se ještě nesetkal. Devítkový řetěz + devítková kazeta, oboje nové, na řetězu předpokládám rychlospojku, nikoliv nýt, takže v tý to zatuhlý nebude. Není zatuhlý nějaký článek řetětu, že by to střílelo na něm? No asi ne, tohle jsi určitě prošel.
Takže jak říká Vladaza, vyměnil bych ten převodník, zřejmě ho dost využíváš - ale pořád to nechápu. Já měním tyhle věci víckrát ročně a ojetý převodník nikdy nebyl příčinou střílení vzadu na kazetě, a to ani v plném tahu, kdy už neochotně pouštěl řetěz a raděj jsem ho pak vyměnil.
Až to vyměníš a projedeš, dej sem výsledek, ať jsem chytřejší, jo?
A jinak, opět viz Vladaza - pokud nejsi gramař a jezdíš větší objemy, tak doporučuji přejít na ocelové převodníky, vydrží neporovnatelně víc než ty hliníkové :-)
Tipoval bych to taky na převodník. Jednou jsem se vracel z dovolené a řetěz dostal zabrat(skoro 2000km převážně v horském terénu).Po výměně doma jsem musel čekat 200km, než si nový sedl-zpočátku ustřeloval-jak se natahoval, tak to pomalu mizelo. Teď(po výměně kazety a převodníku)si dávám bacha a měním řetěz raději před životností(poslední zoubek na měrce-nečekám až zapadne úplně).Většinou je víc opotřebovaný střední a malý převodník- víc používaný.
Vyvedte me kdyz tak nekdo z omylu, ale ja jsem se setkal jenom s "lepicim", ale nikdy se strilejicim prevodnikem. Pokud jsou kazeta i retez nove a neni nekde zatuhly prave retez, zkontroloval bych serizeni prehazovacky, ev. jeji stav obecne. Jednou jsem mel treba taky problem se strilenim vzadu a nepomahalo nic nez komplet vymena saltru, ten stary dostal par ran pri padech a proste mu uz schazela presnost razeni.
No právě, taky mi to nesedí na převodník, ale zbytek je nový. Pravda řetěz jsem jednou použil (cca.40km) na podzim se starou kazetou. Střílel, tak jsem sezónu dojezdil na starý. Na začátku tý letošní mě to překvapilo, když je oboje nový, no. Ale vypadá to, že se to "usazuje", dneska to nestřelilo ani jednou. Tak vyčkám, jen nemám tu jistotu, že se na kolo můžu spolehnout v krajní situaci :o).
S řazením jsem si dost vyhrál a padá to tam jak němci do krytu.
No to si právě taky nedokážu představit, utržení převodníku od řetězu by musela být nepředstavitelná rána, a ani si nedokážu představit, že by se řetěz vždy vrátil na převodník a aspoň občas nespadnul.
Na duhou stranu, když to dělá jen na jednom převodníku, a na nejmenších kolečkách (= asi silové šlapání), tak to na převodník ukazuje, nota bene když všecko je nový a převodník starý dural.
Fakt bude nutný šlápnout a koukat na řetěz, v kterém místě přeskočí...
On ten převodník nebude střílet, to je jenom pocit. Podle mého převodník lepí a začne přitahovat ramínko přehazky. Jakmile převodník pustí řetěz, tak se ramínko vrátí zpět a můžeš mít pocit, že to střelilo vzadu, jelikož tam se to rychle zastaví a dojde k rázu.
To že ti převodník chytí řetěz nemusíš hnedle poznat, pokud se na to nedíváš. Pro tebe se při šlapání nic nemění, akorát potom dojde k dvěma věcem, buďto řetěz zůstane viset na převodníku a zaseknou se kliky, nebo střelí ramínko zpět do původní polohy.
Vyuziji starsi tema. Nikdy jsem doma neprovadel vymenu klik a prevodníků, mám staré kliky suntour a potrebuju poradit jak poznam ze uz jsou prevodníky v hajzlu. Tohle nevím, mají už svoje radově tisíce mozna desítku tisíc kilometů nalítano ale jak se pozna ze jsou na vymenu? Řetěz a kazetu neresim, vsechno chodí jak má, az se to rozsype vymeni to naraz. Kazdopadne dostaly se mi do ruky shimanácké kliky které jsou evidentně lehčí a i hezčí, stejne zprevodované, a chtel bych to, až to bude potreba prohodit.
Jestli jsou lehčí a hezčí, tak je vyměň hned. Ty starý ti můžou sloužit ještě roky a mezitím ti ty novější vyjdou z módy :-)
Jinak se kliky a převodníky u běžnýho uživatele mění podle opotřebení, u každého jinak. Dokud nejsou problémy, nechal bych to být. Pokud bych teda neměl doma lehčí a hezčí... :-)
si delas srandu ale jsou fakt hezčí :-) Me by prave zajimalo jak se pozná to opotřebení? Dá se to poznat jen když jsou "problemy"? A ty se projevují jen jako to "nabalování" řetězu?
Při běžný jízdě to prozradí problémy. Opotřebení vidíš nejlíp, když převodník porovnáš s novým, je to dobře vidět ještě dřív, než problémy nastanou. Ty zuby se sešikmují a natahují jedním směrem, horní plošky jdou do špičky. Ale jsou zoubky různý už z výroby, nejlepší porovnat s novým. Podruhý už víš, na co koukat.
Já jsem to poznal pohledem. Když jsem se pořádně podíval na všechny 3 převodníky, tak jsem zjistil, že prostřední, protože na něm nejvíc jezdím, má zuby jak cirkulárka. Oproti ostatním dvěma to bylo evidentní. Tak jsem ho odmontoval, vzal do obchodu, koupil nový a ten špatný vyměnil. Ty dva tam zůstaly původní. Jezdím bez problémů. Je to levnější, než kupovat nové kliky.
Když jsem kupoval kinetika, měl trojku Suntour. Po okouknutí se mi nezdála třicet dvojka, některý zuby vypadaly jako vystříhaný nůžkama na plech. Kolega měl o rok starší model a ukázal mi to samý. Na velký a malý placce zuby normální. Ale řadit šlo bezvadně. Tak nevím.
Včera se mi stalo něco podobného. Do kopce na malé kolečko ve předu (22) a velké vzadu řetěz prokluzoval na zadním pastorku. Po přeřazení někde doprostřed kolečka to přestalo. Mám 9-ti kolo Shimano a řetěz Sram 951. Vše poměrně nové, řetěz má najeto cca 200km. Nevím co s tím, je pravda, že po výměně řetězu si neustále hraji s řazením a nepadá to tam jako na starém řetězu(myslím že to byl KMT nebo KTM?) Co může být příčinou? Jinak to kolo je Azub Max = lehokolo, takže řetěz je 2,5x delší než na normálním kole.