tak jsem právě objevil nový světlo na kolo! Na podzim do něj jdu. Úžasný parametry. Dosvit 20km!!!
Musím se s Váma podělit
http://www.sramus.cz/svetelna-technika/venkovni...
Hezke,ale podival bych se na to :-D a hlavne bych to chtel overit tu vzdalenost pri namontovani na kole :-D pac osobne nevim kde je takova rovinka u nas, a napajeni by bylo nejspis problematicke a tahnout za sebou jeste nejakou elektocentralu by vypadalo zajimave :-D
A co rikate napr na takove osvetleni kola?
http://my.opera.com/MrTrik/albums/show.dml?id...
PS.Blbe se to foti ,live to vypada lepsi :-)
a na fotkach nejsou videt blikaci
efekty,kterych tam par je :-)
Uz jsem to tu jednou postnul. Na kratke vecerni svihy by bylo tohle zajimave: http://www.kronium.cz/hid-svitilny...
A kdybys to umistil na nejakou poradnou powerbanku, odpruzil, ... Tak ziskas podobnou barevnou hudbu, jako Azubaci.
(http://www.youtube.com/watch?v=pTgITmqEDWg&... ... cas 3:23 a dale)
myslím že kdyby za tebou jela stará dobrá PV3S s agregátem tak by jsi viděl hodně daleko.
jsem moc rád, že se vám moje budoucí nový světlo líbí a děkuju všem za chválu :-D
Hele, to chceš navádět letadla?!?
Zaky by si měl na tebe dát pozor, když se mu budeš toulat kolem letiště :o)))
Ne, on chce delat konkurenci tomu zamerovaci.
http://zpravy.tiscali.cz/piloty-csa-v-ruzyni...
Hele, lidi, má už někdo tuhle batérku:
Světlo přední SMART 184WW 2W ?
http://www.google.cz/search?hl=cs&lr=&...
Strejda si néni jistej, jaký má výkon (to světýlko), někde uvádí 1/2 W, někde 2 W.
Škoda, že sem už nechodí ´pepko´, ten by mě asi rozcupoval, nicht wahr?
8-)
A tuten:
http://www.kola-visek.cz/index.php?page...
prodává tu Smart 184 WW dokonce ve třech výkonových modifikacích ...
Mám dvě sigmy powerled black a světla to dává opravdu moc. Má to ale chybu, jsou určené do terénu a proto nemají vyřešenou optiku. Kdybych kupoval dnes, tak koupím raději něco se schválenou optikou pro silniční provoz i když tyto světla nemají takový výkon. Třeba toto http://www.bikestore.cz/doplnky-a-ostatni... má jen třetinový výkon jak ty moje, ale nemělo by to vadit, protože na silnici mám zapnutý nejmenší výkon ze třech, takže by to mohlo být srovnatelné. Navíc sem s těma sigmama co se dílenského zpracování týče velmi spokojený a ta pava nijak nezaostává. Jen by to chtělo vidět nějaký test jak svítí.
...schválenou optikou pro silniční provoz,,,
Nečti tolik sci-fi, stírá se ti hranice mezi virtuálním a skutečným světem ...
8-)
Jasně, u nás nic takového zatím neexistuje, ale v Německu ano a jelikož jsme členy EU, vůbec bych se nedivil kdyby to tu začalo platit v dohledné době taky. Ale o to tu nejde, jde o to že Němečtí puntičkáři to světlo mají změřené a kdyby mi nějaký policajt tvrdil že oslňuji i když ho mám seřízené dle návodu, můžu mu ukázat papír který jasně říká že je světlo určené do silničního provozu na rozdíl od té sigmy powerled black, různých fénixů a dalších světel vybavených výkonnými diodami.
katalog Sigmy uváděl u 5 watové /ovšem halogenové/ Sigmy, ta se u nás běžně prodává, že je schválená pro silniční provoz, tvar světelné stopy skutečně odpovídá, řekněme, potkávacím světlům auta - mám ji doma, ale od té doby, co jsem pořídil z DX pořádná světla jsem na halogeny rychle zapomněl
O kousek výš jsem dal tento odkaz: http://fonarevka.lux-rc.com/ , tam máš testy různých světel a je tam i ta sigma sport
Možná to porovnáš na lehosrazu, protože medituju nad světlem a Tvé zhodnocení powerledu mě nakoplo směrem k Pavě nebo k Smart 184 WW 2W. Chtěl bych teda pořídit 2ks, jedno světlo kužel do "dálky" a druhé bližší "rozptylové".
Pokud potřebuješ světlo do silničního provozu, nic lepšího než ta Sigma Pava podle mě není. Ta Smartka není nikde popsaná jako vhodná do silničního provozu, u té Sigmy je to jistota. Je to novinka, takže tam bude určitě dobrá dioda a elektronika a těch 25 luxů bude za sucha stačit. No a když chceš světla dvě, klidně bych být tebou k té Pavě vzal tu Sigmu Powerled Black. Tu bys měl do mokra a do terénu, nebo když by tě protijedoucí šoféři ignorovali a svítili dálkovýma, prostě je problikneš ať vidí že máš dost výkonu na nepříjemnou odpověď. :-) Na lehosrazu bych tu Pavu rád viděl, ale nechci ti jí vnucovat aby sis nemyslel že sem vyčůranej, je to na tobě. :-) Nejlevněji sem našel tu http://www.obchod23.cz/jizdni-kola/cyklisticke...
A nejlevnější Sigmu Powerled Black tu http://www.koloshop.cz/svetla-84/sigma-sport...
Tohle ani nemusíš vozit na kole, to si na cestu posvítíš z domova! Na stožár a je to ! :-) (teď jsem zahlíd že už to napsal podobně Honzak). Akorát bacha, být pořád takto nasvícenej aby tě nechtěli církevníci blahořečit :-) (myslím na sv.Jurimíra).
nooo, kdyby nějak udělali, aby mi bylo blaho, tak je mi jedno co u toho budou řečnit :-D
Chci si koupit do Fenixů několik dobíjecích článků typ 18650.
Mám je brát podle značky, podle mAh nebo podle ceny? Je mezi jednotlivými výrobci nějaký znatelný rozdíl? Díky.
já bych je radši koupil na dealextreme, to tě vyjde o dost levněji, ne?
A pošlou to na dobírku? :))
Jak píše Jířa, tak nepošlou, ale zatímco u nás stojí 1 akumulátor cca 225,- Kč http://www.cyklostore.cz/product/li-ion...
tak na dealu stojí jeden 4,05 $, což je asi 75 Kč http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5790
1:3 to je sakra nářez :-(
přesně tak, místními shopy bych se nezabýval, totéž platí pro koupi pořádného světla - tady skutečně platí za málo dolalů :-) hodně mjůzik, sigma na 4 tužkáče nemůže světlu s čtyřčipovou ledkou na jeden kus aku 18650 konkurovat /při ceně cca 35 USD za kousek/
Nevím kolik čipů má ta sigma powerled black, ale svítí po čertech dobře. Ale máš pravdu, cena je prostě madein germany a s čínou se srovnat nemůže. Pro mě byla zásadní věc to, aby to bylo na AA baterky, mám doma 40 ks Enelopek a rychlonabíječku která 4 ks nabije za 15 minut. To bych musel být magor abych to všechno vyhodil a přešel na jiný druh. :-) Jak dlouho se nabijí ten akumulátor 18650 a jak dlouho to na něj dokáže svítit?
900 lumenová Aurora s tím na plný výkon vydrží svítit asi hodinu, potom začne vadnout. Jak dlouho se to nabíjí nevím, ale tuším něco do hodiny?
To záleží na typu nabíječky, myslím, že na DX dokonce byly tři typy co se týká rychlosti nabíjení a bylo to nějak 1,5 hodiny nejrychlejší, 3 hodiny střední (tu mám třeba já) a 5 hodin ta pomalá.
Já to nabíjení neřeším, mám akumulátorů dost :-)
To taky bylo spíše jen doplnění toho Tvojeho příspěvky, je mi jasné, že Ty to neřešíš, ale Juras ano.
Za 1,5 hodiny mám nabito 24 enelopek, zatím to fakt není pro mě. Ale věřím že vývoj půjde do předu a i ty pidi akuše budou rychlo nabíjecí. Zatím jsou co se té rychlosti nabíjení týče na špici nimhky.
Ak nabijas eneloopku za 15minut, tak to znamena prudom 4C. Myslim, ze pri takomto prude ju nenabijes na viac ako 85% kapacity. Eneloopka ma 2000mAh, ale ty z nej vyuzijes iba 1700mAh. A to nehovoriac o tom, ze rychlonabijanie sa ti vyrazne prejavi na zivotnosti. Po 10cykloch jej uberies dalsich 10% kapacity. Divil by som sa ak by tie tvoje eneloopky mali viac ako 1500mA realnej kapacity po 50cykloch.
Pepko tu niekolkokrat daval porovnanie AA a 18650 akumulatoru. Teoreticky to vychadza, ze asi 3xAA = 1x18650. Jeden moj 18650 vazi asi 45g, 3xAA nimh vazia 80g. V pripade tvojich eneloop, ktore maju iba 2000mA, musis pouzit aspon 4xAA, aby si dorovnal kapacitu jedneho liionu. Ty sice nabijes rychlo stovky AA, ale mne staci so sebou zobrat na tyzdnovy vylet 4ks nabitych 18650.
Preco ti to vsetko pisem ? No lebo som mal rovnaky postoj ako ty a nic ine ako AA pre mna neexistovalo. Pepko tu riesil Auroru a liiony a ja som z DX nakupoval AA svetla. Mam Ultrafire C3, mam Akoray, mam WF606. Ale nepouzivam ich. Ked som prvykrat uvidel Auroru tak som pochopil, ze je to lepsie. Jeden liion ma lepsi tvar ako 2xAA za sebou a pritom 2x vacsiu kapacitu. Teraz mam 2 Aurory a aj na low rezim to svieti viac ako svetlo na AA. A vydrz to ma pol dna. High rezim je luxus maximalis.
A este jedna podstatna vec. Ultrafire C3 je 5mode a rezimy sa prepinaju namacknutim. Obcas sa mi stalo, ze pri zjazde som nabehol na jamu a prepol sa mi rezim na blikanie. To si mal vidiet tu jazdu. Pri aurore sa mi to nestalo.
A este jedna vec. Ultrafire C3 mi rusil pulzmeter, WF606 mi zase rusil tachometer (vymenil som ho potom za kablovy). Akurat Akoray pracoval na inej frekvencii.
Tak si to dobre zvaz, nech neurobis nakupy tisicrocia ako ja :-)
Nejsem zatvrzelý obhájce starých věcí, ale mám ty enelopky všude, i v hodinách. Netrpí samo vybíjením, drží v mrazu a snesou vyšší proudové zatížení(blesk). Jsou přímo doporučené k rychlo nabíjení a ztrátu kapacity nepozoruji. Mám ještě axony 2700mAh, jsou asi o měsíc starší, nabíjel sem je stejně často(samozřejmě trochu déle kvůli kapacitě)jak ty enelopky a milé axony přesto že mají větší kapacitu, vydrží tak polovinu toho co ty enelopky. Nějak tomu nerozumím, ale ten rozdíl sakra poznám, není to o kapacitě, je to o kvalitě. ;-) Pepko je velký kritik AA akumulátorů a připadá mi že je nijak nerozlišuje, v tom je problém. :-) Nejdůležitější je pro mě možnost rychlo nabíjení a momentálně neexistuje nic co by to vydrželo jako ty enelopky, ale máš pravdu že klasické nimhky jdou rychlo nabíjením do kytek.
Nevím, proč tady dáváte přednost Aurorám, pokud jde o pořádné světlo na kolo.
Myslím, že lepší je koupit přímo světlo určené na kolo, než nějak bastlit uchycení kapesní svítílny.
Světlo, o kterém píši, možná v době, kdy jste si pořizovali Aurory, ještě nebylo na trhu, ale svítivostí neustupuje Aurorám, o výdrží a snadnosti montáže ani nemluvě. Jediné mínus je jeho cena. Zde je odkaz:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30864
Kronium ti dodá sice slabší, ale zase dražší, heč!
http://www.kronium.cz/led-svitilny-fenix/led...
To je taky možnost, ale ne každý jezdí v noci tolik a tak dlouho, aby potřeboval něco takového. A když svítím jen občas, tak proč tahat kabely navíc a těžší světlo na 4 kusy baterek.
Dále ne každý chce světlo s tolika režimy a elektronikou vůbec (problémy s rušením bezdrátových computerů a tepáků), takže raději volí 2-mod Auroru bez elektroniky.
A čemu říkáš bastlení uchycení, to nechápu. Na Auroru je samozřejmě k mání držák, který funguje perfektně, montáž je okamžitě hotová a ten držák vyjde na 30Kč.
Chápu jasně, že ne každý může potřebovat takové světlo, jenom mě udivilo, že ho nikdo odtud nepoužívá, ani se o něm nezmíňuje.
Kabely navíc (= jeden kablík) nemá význam zmíňovat – mezi propojkami k brzdám, přesmýkači, přehazovačce a přívodu k čidlu tachometru se to ztratí. Přírůstek váhy vůči Auroře je ovšem na pováženou ;-)
Nezdá se mi, že by Aurora 2-Mode postrádala elektroniku. Pokud jsou rušená jiná zařízení, lze ty měniče (DC/DC down-step) snadno přeladit na jinou frekvenci, která už neruší.
Slušný držák mi níže předvedl „pro pa“.
2-mod Aurora má pouze odpor na low mít, nic jiného v ní není. A rušení od vícemodových Auror je v praxi časté. A že by se někdo kvůli rušení chtěl hned ve světle vrtat...
A ty kablíky, právě, že už teď jich tam je dost (mám na všech kolech pouze ty 4 nutné, tepák/cykloc. mám bezdrátový). Ty nutné 4 jsou tam ale velmi dobře ukotvené přímo na rámu.
A nejde samozřejmě jen o ten kablík, ale i o to, že musím někam ještě dát battery pack a nemám pořádně kam.
Ale když už to někdo chce takové řešení, tak prej dnes jede tohle:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.36018
Aha, takže nejsem originální...
http://img5.rajce.idnes.cz/d0509/3/3145/3145771...
Jenom ty dvě Cree mám v jednom světle a mám tam trochu víc módů, ale to prismatické sklo je podmínkou.
Tahle konfigurace už dokáže "přesvítit" leckteré auto.
Jak to mají v originále, tak je dobré, že ty dvě slabší boční mohou přisvítit více do stran a zvětšit šířku osvětlené plochy.
To dělá právě to sklo, co mu tam říkají "stripe lens". Proto ho tam mám taky, bývá na všech světlech na kolo a auta ho mají obvykle na mlhovkách. Díky tomu mi vůbec nevadí, že světlo zatáčí až s celým rámem, protože do šířky svítí dostatečně. Naopak to světlo s SSC P7 mám laděné speciálně na dálku.
250 hodin na low rezim? Remote? No, vypada to skoro jako to, co bych chtel... Jen jeste tusit, jak je to siroke...
Aby ten low režim ještě aspoň nějaké svítil, tak odhaduju výdrž tak 10-15 hodin maximálně i pro ty 4 baterky.
Runtime: 250 hours at low mode (manufacturer rated)
Tak nevim, jak to pocitaji. No, treba jsem nekde prehledl malou uspornou cervenou ledku, na kterou to tech 250 hodin da. ;)
Jednak popiskům na DX se opravdu nedá věřit. A samozřejmě nelze zcela vyloučit, že tam je mod, co vydrží 250 hodin, ovšem pak už nebude zase skoro svítit.
Jestli má podsvícené to ovládací tlačítko a svítí pořád (tak nějak nechápu věci, kterým se rozsvítí ovládací prvky až po zapnutí, kdy už je to vlastně k ničemu, vidět je potřeba na to tlačítko potmě, ne až když už svítí celá aparatura :-)))), tak by se k těm 250 hodinám dalo možno přiblížit :-)))
Objevil jsem odkaz na fórum, kde to rozebírají opravdu důkladně:
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=601973
Je vidět, že tomu i rozumějí. Kdosi tam naměřil při nejslabším módu 20 mA, což by té době odpovídalo.
Mít tak na tyhle diskuse čas! Dá se dělat buď tohle, nebo radši jezdit (neberem-li v úvahu eventualitu "vést normální život"). A jelikož zima je pryč, tak se jde jezdit!
Zbastlil jsem si také držák na ruční svítilnu http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8274
Tak to máš "zbastleno" solidně. Já jsem potkal celkem dva cyklisty, kteří měli nějaké takové svítilny omotané na řidítkách nějakou páskou (asi suchý zip).
Ono to tak mozna jen vypadalo. Nebylo to tohle:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.31871
tak za 15 minut to skutečně není, čas se pohybuje kolem 4 hodin. jak dlouho vydrží světlo svítit? na plný výkon to asi bude kolem jedné hodiny, ale já jezdím na nižší výkon, který je zcela postačující a neoslňuje protijedoucí - můj odhad 3 hodiny, přesně nevím, žádná moje noční jízda netrvala tak dlouho, aby světlo začlo rapidně slábnout, záložní aku vozím , pro strejdu Příhodu, s sebou /cca 65 gramů váhy navíc/, světla mám na řidítkách dvě a je to de lux, bez přehánění
Tak to by mi právě vadilo, všechny tyhle super lehké akumulátory se nedají rychle nabíjet, což je na dálkovou cykloturistiku k ničemu. Proto mám všechno na AA akumulátory tak jako Jurimír. Než promovaní inženýři vykoumají jak je rychleji nabíjet bez poškození tak jako ty enelopy, budu při staré klasice. Jinak ty moje sigmy svítí na ty 2000 mAh enelopy - nejvyšší výkon 2 hodiny, střední výkon 4 hodiny a nejnižší výkon který bohatě stačí na suchý asfalt 8 hodin. Ale je to jen přibližně, nikdy sem to přesně neměřil. :-) Většinou po dojezdu hned nabijím i když jsou akumulátory vybité třeba jen z 1/4, pak prý mají delší životnost. :-)
každý má, pravda, jiné požadavky, mě zajímal výkon, tvar světelné stopy, výdrž ,způsob uchycení na řidítka, hmotnost. v těchto parametech mě světlo z DX nadchlo. dobu nabíjení neřeším - večer vrazím nabíječku do zásuvky, ráno ji vyrazím :- ))
A ta 2-mod Aurora vydrží na low režim 10 hodin+ a ještě bude svítit mnohem více.
Kterou Auroru mas Ty? Mas k ni i nejakou dalku?
Mám (tedy teď už měl) jsem tuhle
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12624
Ty jsi mival i Fenix LD20, ne? muzes to porovnat s timhle?
Ne, ale srovnané to bylo mnohokrát. Aurora má reálných cca 700 lumenů (i kus od kusu se může lišit).
Fénix má 200 lumenů, tedy je mnohem slabší.
Aurora se mu cca vyrovná na low mód s vyměněným 1 ohm odporem.
Nevíš náhodou jak velký rozdíl je ve svítivosti u 1000 lumenů a 100 luxů? Každý výrobce si to popisuje jinak.
http://forum.fotonmag.cz/index.php?showtopic=38...
Mne to bolo vysvetlene na tejto optike s P7 ledkou.
http://www.sekonix.com/upload/p7-1.pdf
Luxy sa udavaju vo vzdialenosti 1meter, pokial nie je uvedene inak a znamenaju ake silne mas osvetlenie v urcitom mieste a urcitej vzdialenosti. Lumeny pritom znamenaju celkove mnozstvo svetla, ktore ta ledka nasvieti (meria sa to v takej guli).
Na prvom obrazku svieti iba ledka P7 a ta svieti na vsetky strany a dava 235 lux. Ked sa k nej da uzka optika tak to ma skoro 10.000lux. Ked pouzijes WIDE - siroku optiku tak uz mas iba 2230 lux.
Z tohoto jasne vyplyva, ze ak ma nieco napisane 100lux tak to svieti velmi slabo a na velmi kratku vzdialenosti. 1000 lumenova ledka musi dat este vacsie cisla v luxoch ako tato P7, z ktorej som dal merania.
Tak to sem z toho paf, ty moje sigmy powerled black mají 90 lůxů a viditelný dosvit 90m, o tom že to svítí slabě nemůže být řeč. Když to srovnám se svou starou Hellou(1W luxeon) tak na nejvyšší výkon svítím tak osmkrát víc, na nejnižší tak dvakrát. Nejlepší by byla nějaká tabulka, která řeší jednu ledku a byly by u ní hodnoty v luxech i lumenech, jinak to tu nebude laikům jako já jasné. :-)
Tyhle jednotky ale mezi sebou nejsou moc porovnatelné... To je jako kdybys porovnával (bez uvedení některých dalších podmínek) jestli je výkonnější motor, který si má odběr 10 Ampérů nebo ten, který má příkon 2kW...
Existuje sice nějaký vzoreček, ale to je jenom taková pomůcka...
Ty vzorečky jsou fajn, ale nějaké praktické měřítko je rozhodně lepší.
Přesně, tak pořád visí otazník a když mmm napíše že když je na něčem napsané 100 luxů že to svítí slabě, je ten otazník ještě větší. Asi to bude složitější a právě taková tabulka, kdy je stejná ledka měřená za stejných podmínek, vnese pořádek do reklamních výronů firem které si toto neumí sjednotit. Větší číslo vypadá vždycky lépe. :-)
Ted prohledavam DX. Fascinuji mne rozdily v hodnotach:
1*AA
Circuitry: Digital Regulated 1300mA Current Output
Brightness: 230 lumens maximum brightness (manufactuer rated)
Runtime: 60 minutes (manufactuer rated)
2*AA
- 800mA circuit current output
- 230-lumen maximum brightness (manufacturer rated)
- ~2 hour typical total runtime (manufacturer rated)
3*AA
- 100 lumens maximum brightness (manufacturer rated)
- 500mA current output regulated driver circuitry (manufacturer rated)
- 30 to 50 minutes estimated total runtime on high (manufacturer rated)
Kde se v nekterych svetlech spotrebovava energie, kdyz ne na sviceni? Nebo to je zaroven pajka?
Ta posledni je na nejvic baterek, ma nejnizsi proud a nejmensi vydrz.
tak zkus tuhle akoray: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16607
-naprogramuješ si tři mody jak chceš, umí to AA a pak pomalinku přejdeš na 14500 až enelúpky zestárnou...
i když jezdím na P7 (auroru), přikoupil sem koncovku http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12895 a přidal přepínač místo spínače (6 poloh+odpory) a cvakám si výkon podle potřeby a chuti...
Mas s ni zkusenost? Jak dlouho vydrzi?
na plnej výkon taky jen hodinu, ale když má těch baterií 40 ks (-:
Tak už vím co vozíš v tý velký brašně (trojuhelníku) vepředu...:))
a mrkni na diskuzi http://forum.fotonmag.cz/index.php?s...
Koukam na D-E a kdyz vidim ceny, asi bych neco taky vzal. Ale co?
Nejradsi bych neco na AA nebo AAA kvuli snadne dostupnosti. Mate s necim zkusenost?
Nebo mam poridit Fenixe? A jestli ano, jakeho? Jakou optiku jako svetlo na rychlejsi jizdu po lesnich a polnich cestach v noci?
na rychlejší cesty v noci po lese AUroru a holt hromádku baterek s sebou...
Fénixe mám taky a nic účinějšího a víc svítícího na tužkový neseženeš. ALe objednal bych na D-E něco s podobnejma parametrama ale levnější než fenix. Když už. Fenixe mám na delší cesty právě kvůli bateriím. TUžkový si nabiju cestou nebo koupím kdekoli v krámě nebo na pumpě. Ty lithiový jdo Aurory sou z tohohle hlediska uplně na hovno.
Ale ta Aurora svítí násobně víc. Mám doma obojí a tak to klidně můžem někdy někde vyzkoušet a předvýst ať to vidíš na vlastní bulvy...
viz odkaz úplně na začátku vlákna. Nebo raději úplně jiný vlákno...
Ale jo, ja to tu mam nacteny, jen porad nevim. ;-)
Proste bych si predstavoval spis siroky kuzel, AA, nebo AAA a nejlepe i remote vypinac. Ale nejak nedokazu najit.
jo takhle ;-) Sry, že jsem tě hned nepochopil. Takže ty chceš lampičku co bude mít ve spotu aspoň takovou intenzitu jako má fénix, jenom s tím rozdílem že ten lightspot má být hodně široký. A stačí ti obyčejný tužkáče, na žádný módní výstřelky akumulátoroven si nepotrpíš. Tak to tě zklamu. Ještě nikoho nenapadlo takový světlo sériově vyrábět. Naštěstí to ale půjde ubastlit. Experimentuji nyní se speciální žárovkou do projektorů a zdá se že je přesně tím co potřebuješ. Posvítí daleko i široko. Vyber si nějakou z nabídky http://www.svetla.info/zarovky.php?typ=4330 Pracuje v jednoduchém zapojení, obejde se i bez driveru, Stačí na ni jen zapojit dostatečný počet tužkáčů. Podle mého předbězného odhadu, by měly stačit dva nebo tři ... sta. Zapínat to bude potřeba stykačem, takže dálkové ovládání máš z jedný vody :)
Ja si ale nepotrebuju cestu propalit, staci nasvitit. ;-)
http://www.svetoutdooru.cz/clanek/?108142...
Predstavoval bych si to nejak takhle:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15154
a k tomu remote, jde-li. Neco jako je tohle: http://www.kronium.cz/led-svitilny-fenix...
- i kdyz s trosku jinou funkcionalitou. ;)
Ale nedokazu posoudit ten kuzel.
Na nějaké vylomeniny po nočních lesních cestách s tímhle spíše zapomeň... I Fénix se svými 180lm je na to dost nevhodný, má docela úzký kužel, není moc vidět do stran a každou chvíli Tě na cestě něco překvapí až vystraší, buď nějaká větev zasahující trochu do cesty nebo i jenom hloupá prohlubeň v zemi, u které není do poslední chvíle poznat jak je ve skutečnosti hluboká...
Alespoň mně se s tím potmě v takovýchto nepředvídatelných podmínkách nejezdí moc dobře, na podobné rychlé přesuny jsem si s tím dodnes nezvykl, tady jezdím jak připosr... :-)
Presne to jsem chtel slyset. Sirka kuzele a tak. No, jeste omrknu tu Jurimirovu Auroru.
Tak my máme ale trochu jiného Fénixe, http://www.kronium.cz/led-svitilny-fenix/led... , ale ten Tebou vybraný na DX mi podle těch fotek světla přijde ještě horší...
Jestli máš náladu a nervy na hledání toho nejlepšího, tak se mrkni třeba sem ;-) http://www.ledmania.cz/
skutečný průměr paraboly je kolem 20 mm, na kolo je to fakt k ničemu, světla typu Aurora a spol. mají průměr cca dvojnásobný a šířka kužele světla, který pošlou do prostoru je někde úplně jinde, Fenixem se nezdržuj a tužkovýma baterkama či NiMh akumulátory taky ne
Mně Fenix ale bohatě stačí. A když nastane nějaký problém v terénu, tak holt jedu pomalu, no, ono se to vždycky nějak dá ;-)
Tužkovky ale opustit zatím nehodlám, mám jich doma nepočítaně, nabíječek na to také slušnou sbírku, tak se mi zatím nechce zavádět další nekompatibilní formát baterek, které nikam jinam nestrčím... A také nechci na vícedenní výlety tahat další kus nabíječky, ono se to nastřádá a člověk pak má půlku batohu plnou jenom těhle elektrokrámů :-) To máš nabíječku na AA NiMH do Fenixe + GPS, případně i do jednoho foťáku co mám, pak nabíječku k mobilu, další nabíječku na akublok do druhého foťáku a určitě jsem na něco ještě zapomněl ;-)
A do toho si mám teď připočítat další krabici, tentokrát pro nabíjení 18650 ? To se na těch všech drátech fakt jednou oběsím :-)))
Dobra, mozna mne nakonec ukecate i na Auroru. ;-) Ale vybehlo mi jich nejak hodne:
http://www.dealextreme.com/search.dx/search.aurora
Kterou kdo mate?
Ja mam tuto http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.19767
Pisou 1 hodina. Kolik Ti vydrzi na Lo mod?
Asi hodinu s trusfire. A asi 1.5 hodiny s panasonic 2900.
http://cgi.ebay.com/New-2-X-Panasonic-NCR18650...
Low rezim vydrzi dlho. Ale neviem kolko. Nikdy sa mi to este nevybilo na low rezim.
Mm přesně tu samou a navíc jsem si koupil tuto rozptylovou čočku a teď mi svítí široký pás a nikoho neoslňuje
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13667
Já zase tuto http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12624
A kolik da na nejslabsi rezim?
Nevím, když jí používám, jedu terénem a používám Hi režim.
Je Ti jasne, na co to chci ja, ze? Cca 4x pulku noci silneho svetla - prevazne v terenu... B-D
A tam tě zajímá jenom Hi mód, Low je ti k ničemu, pokud nepojedeš krokem. Stačí vzít dostatek náhradních akumulátorů a je to v pohodě
No, vzhledem k tomu, ze s JK jsem se prohanel pri mesicku bez svetla i 30, snad by low mohl stacit. Kupovat 30 akumulatoru nechci. ;-( To uz radsi vydrzim s temi ledkovymi svetly, ktera mam ted. Vezmi ji priste s sebou na blondyny, at porovname low s tim, co mam ja.
Jak píšu výše, mám tu samou. Na low mod dá určitě 10 hodin. Někdo na BF to i měřil, po 10 hodinách ještě běžela a dál ho to nebavilo.
Já ji nikdy vždy používal kombinované na hi/low režim, takže jsem nikdy přesnou výdrž na low nezjistil.
"pepko" /momentálně nezvěstný/ už dávno doporučoval u těch dvoumodových světel /bez elektroniky/ výměnu předřadného odporu v "low" režimu na cca 1 ohm, tato jednoduchá úprava dá perfektní svítivost cca po dobu 3 hodin - na "high" režim není prakticky nutné přepínat, odpor stačí jednowatový, používám u obou světel a doporučuji jako ideální řešení.
Jasně, mně se tu vhodný odpor (chtěl jsem dávat právě 1 ohm) na výměnu už pěkně dlouho válí na stole, pořád jsem nějak tu výměnu nepořešil, až teď se to pořešilo samo, že jsem celou Auroru prodal kamarádovi :-)
Ne, že bych s ní byl nespokojený, ale nějak v noci jezdím velmi málo a poslední dobou se tomu i cíleně vyhýbám, takže jsem tu Auroru stejně skoro neoužíval.
Ale dokážu si představit, že někomu to bude vyhovovat i bez výměny. V terénu jsem jezdil stejně na hi a na silnici, abych byl viděn ten originál low mod stačí.
Tak jsem po vcerejsim srovnani Aurory P7 a Fenixe Q5 dosel k zaveru, ze potrebuju asi tak pet Auror. Ale spokojim se se dvema Q5.
Procitem DX a hledam levnejsi eqivalent fenixe. Je Fenix proti ostatnim AA o tolik lepsi, nebo postaci treba nektera z nasledujicich?
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26422
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10727
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14909
Snad mozna jeste tohle:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9070
no nevím, ale Aurora P7 má čtyřčipovou ledku je poháněná lipolem 18650 nikoliv tužkáči
však on taky nepsal a netvrdil, že to tak není???
dobře, pisatel tedy srovnal auroru s fenixem na tužkáče a 22 mm průměrem reflektoru a zjistil, že ta aurora vedle fenixe prostě nesvítí, o.k. pak jsem tedy opravdu naprosto mimo
Ne ze nesviti. ;-) Je mnohem lepsi. Ale kdyz jsem videl Fenixe (Q5), vidim, ze mi staci. A "AA" koupim na pumpe, Aurorou po vybiti mohu tak maximalne kresat jiskry. ;-(
Vzhledem k silne narazovemu pouziti se mi nevyplati nakoupit mnozstvi akumulatoru, aby pak jen lezely ve skrini. AA vyuziju i jinak.