Ahojky, potreboval bych radu.
V podstate jedina vec, ktera me u Ibexu trapi je, ze pri jizde vrze sedadlo. Nevim, zda se to pres zimu zhorsilo nebo jsem spis zapomnel, ze tolik vrzalo i na podzim, mozna taky jsem se na zacatku soustredil hlavne na rovnovahu a az postupne jsem si zacal vsimat zvuku, kazdopadne to kazi dojem z jizdy.
Zkousel jsem rychoupinaky dotahnout na maximum, ale zadna vetsi zmena nenastala. Neprisel jsem na to, co presne tam vrze, dela to jen nekdy, vetsinou tim vic vrze, cim vetsi silou slapu.
Neni to tak zle, ze by to branilo v jizde, spis ja jsem na rusive zvuky dost citlivy, ale kdyby byl nejaky jednoduchy zpusob, jak vrzani odstranit, bylo by to bezva.
Muj HC vrzal taky. Olejoval jsem, utahoval, ... Pak to meli v rukou AZUBaci... A mily HC vrze dal (byt o trosku mene). Pry snad ten spodni uchyt sedla drhne o hlavni ramovou trubku. Jenze to taky dtzi balanc sedla. Uz to skoro nevnimam.
Stejný problém na stejném kole.Zkoušeli se soudruzi z Azubu podívat na zoubek i okům tlumiča?Já dosud podezíral právě tahle místa....
Pokud to bude z míst mechanických spojů a nepomůže mazání,šupnu pyžový podložky kam to pude.
Zkus začít šroubama co drží hliníky k laminátu. Když to nic neudělá, tak vyčisti a slabě mázni dosedací plochy všude kolem rychloupínáků - matice na držáky, držáky na rám. Pokud to furt nepomůže, může to ještě drhnout vnitřníma stranama spodního držáku o strany rámové trubky. V tom případě tam tu rámovou trubku přelep izolačkou a slabě mázni. Pokud nezabere nic z tohohle, tak jsem v koncích.
Dotahovat srouby, ktere drzi laminat na drzacich jsem uz zkousel a nemelo to vliv.
Dneska jsem namazal plochy pod rychloupinaky a plochu z druhe strany obycejnym olejem a zda se ze je klid. Parada... :)
Divim se, ze jsem to nezkusil driv, tak diky vsem.
Často to bývá právě tlumič. Doporučuji oddělat sedlo a vyzkoušet. Pořádně! Pokud to bude dělat stejně, je to jasné - tlumič. Vyndat, vyčistit co se dá, naolejovat dosedacé plochy s rámem. vrátit. Ticho. Posledně jsem to dělal na albánsko-černohorských hranicích :-)
Přesně!Sundal jsem lehátko,zapéroval-měl ho tam!Povolil jsem šroub spodního oka tlumiča,zapéroval-a byl klid.Rozborka-očista-mazání(ve výrobě toto místo někdo evidentně vynechal)-sborka-zapérování....a byl klid.
Záleží jak a kde jezdíš, ale já v zimně musím na Apusu obnovit prakticky všechna maziva minimálně jednou za 1000km, některá místa i častěji. A zrovna zadní tlumič je sprejovaný vodou od zadníko kola docela kvalitně. Dřív nebo později ti mazivo zdrhne odkudkoliv a pak to může začít vrzat. Neopren na tlumič tomu pomáhá docela hodně.