Už je to doma, dneska přišla dopoledne velká krabice a v ní IBEX. Neodolal jsem a hned jsem musel zalehnout - aspoň na pět minut místo oběda. Je to paráda! Nepadám, jedu! Dnes se budu dopravovat z práce domů luxusně a myslím, že pojedu pořádnou oklikou.
Gratuluji k moudrému rozhodnutí :-)
Pánové, všímáte že ležáků přibývá? Když jsem začal navštěvovat tenhle web, tak ležáci byli bráni za exoty, kteří se někdy až skoro agresivně snažili obhájit své stroje. Dnes už je to nezanedbatelná - i když stále ještě malá minorita, která je už respektovaná tou moudřejší vertikální většinou. Moudřejší - tím myslím ty bez předsudků. Díky za to. Lehněmež! :-)
Dal jsem před chvílí prvních necelých 20 km se vším všudy - od počáteční absolutní nejistoty přes ukázkový podpor ležmo za pravou rukou, když se mi na blátě (FUJ!) nepodařilo odvrátit pád na pravobok, až po závěrečný kopec, který jsem poctivě tlačil. Ale nic z toho nebylo to nečekané, po přečtení zdejších diskusí bych se spíš divil, kdybych napoprvé všechno vyjel. Netroufnul jsem si přejet železniční přejezd, ale to taky přijde. A několikrát jsem se dozvěděl od okolozevlující mládeže, že mám drsné kolo, tak nevím, je to je pochvala? Shrnu to - je pokřtěno a jsem nadšený.
Aaaa, tak další Ibexák :-) Neprozradíš aspoň odkud jseš, kvůli případnejm projížďkám?
Severní Morava - Suchdol nad Odrou (u Nového Jičína)
Sakraaa, škoda - pro mě (Hradec Králové) daleko :-(
Se mnou by sis (zatím) nezajezdil. Byly to dnes první kilometry vleže a většinu času jsem měl pocit, že to je poooomaaaaalééééé a rychlost neodpovídá vynaložené námaze. Na klasice jsem nemohl jezdit s manželkou, protože její cestovní rychlost byla poloviční než moje. Teď to vypadá, že spolu budeme moct vyrazit a ještě mi ujede. Doufám, že se to spraví.
Neboj, časem vychytáš nastavení polohy všeho a tělo si zvykne na jiné fázování tíhy nohou vůči poloze kliky a bude to mnohem rychlejší než teď. Jo a když jsem měl svoje první lehokolo, neměl jsem zezačátku tachometr a měl jsem furt dojem, že to vůbec nejede, až pak mi někdo řekl, že jedu po rovině třicet. Mě to do té doby připadalo jako kousek přes dvacet. Něco v té ležaté poloze posunuje mozku vnímání rychlosti.
Rychloměr dělá hodně. Ze začátku jsem ho na lehu neměl, vysloveně jsem si zakázal ho tam namontovat. Ještě jsem neměl skoro nic najeto když jsem vyrazil na cca 60km výlet a zvládnul jsem to v klidu a pohodě. Po namontování rychloměru se to zhoršilo - nějak to nejede, každý kopeček je znát a po 65km jsem od kola lezl skoro po čtyřech jak mne bolely nohy. Proti starému Favoritovi s berany je to v průměru asi o 10-15% pomalejší. Zatím.
(ale ono to jede fakt divně. Kde jsem jel na Favoritovi do kopce 15km/h, tam jedu 11, kde jsem jel z mírného kopce 30-33km/h, tam jedu 40 :-))
Ta závorka to vystihuje, lehokolo má jiný rychlostní profil.
Je těžší a zapojuje sice víc svalů, ale stály ty stejné => tendence být pomalejší do kopce.
Na druhou stranu je těžší a má menší odpor vzduchu => rychlejší z kopce.
To první je umocněné pohodlím - člověk nemá touhu z toho kopce nějak utéct rychleji, stoupat si nebo něco. To druhé zase jakýmsi zvláštním požitkem z rychlé jízdy v leže.
Ve výsledku závisí hodně i na terénu, jestli bude rychlejší nebo pomalejší. V rovině se asi adaptuješ na svou původní rychlost snadněji. Ti co ale jezdí na lehokole opravdu hodně a trénují, tak ti nejsou pomalejší ani v kopcích.
Takže dneska už můžu potvrdit i já. Cestou do práce jela za mnou mamina autem, poprosil jsem ji, ať sleduje tachometr. Hned potom mě sprdla, jestli z ní chcu udělat vdovu, že z kopečka jsem jel 70 - a to tachometr v autě ukazuje míň. Já jsem si hned říkal, že mi na kole nějak chybí převody... No, jak už jsem psal kdysi v jiné diskusi, v zimě tam na kole radši jezdit nebudu, jak je to namrzlé, jde o hubu.
Po rovině mi hlásila, že jsem klesl pod 30 km/h jen na jednou malém úseku. Tak jsem překvapený, ale spokojený.
70 je hezke. Jednou rukou to taky zvladas. Tak ted sup do terenu. ;-)
Jak správně o kousek níž píše PavelŠ, tachometr v autě vlastně proměřuje opačným směrem, takže to nebylo 70, ale jen asi 65, v nadšení z té rychlosti jsem si to spletl.
I tak jsem ale odpoledne udělal šup do terénu a tam jsem v kaluži přehodnotil své mínění o tom, jak už to kolo ovládám. Zjistil jsem, když jsem se do ní volným pádem uložil, že jsem stále teprve na úplném začátku své životní dráhy lehocyklisty :-)
Tak to si kousek, znáš štěrkáče u Hustopeč nad Bečvou? Někdy tam dáme spicha. :-)
Už jsem tam dlouho nebyl, ale vím, kde to je. Bývalo to kdysi v akčním rádiusu mých nedělních vyjížděk na kole. Takže si myslím, že bych tam zase měl dojet, až toho nového oře pod sebou zkrotím - až se mě nebude snažit shodit a až vyveze mě i na kopce. A až i já někde najdu ztracenou fyzičku. Zatím se mi i těch včerejších 20 km zdálo až až. Jakmile ucítím, že na to opět mám, můžeme si klidně toho spicha dát.
Věř mi, do léta leho zvládneš s přehledem a stovka nebude problém. :-)
No to doufám, proto jsem si ho pořizoval :-)
První postupný cíl jsem zvládnul - rozjezd a jízda po rovině. Teď mě čeká další a na delší dobu - rovnováha, nemůžu ani ukázat rukou, že chci odbočit, pustím řídítka a letím k zemi (no jo no, tříkolka to není). Dále technika šlapání - zda ji zvládnu na obyčejmých pedálech nebo budou potřeba SPD, zdálo se mi včera, že valnou část energie jsem spotřeboval na to, aby mi furt nepadaly nohy z pedálů. No a než tohle všechno podchytím, bude určitě zpátky i ta fyzička.
Mám tříkolku, takže rovnováhu sem zvládl rychle. :-) Až zvládneš rovnováhu, určitě si SPDéčka pořiď, je to komfort. A ještě rada, určitě SPD, jiný systém nedoporučuju, SPD mají velký rozsah nastavení vypnutí tretry z pedálu. Takže i když ještě nebudeš úplně s lehem sehraný, nastavíš si co nejmenší sílu k vypnutí a až budeš starý mazák, přitáhneš to na maximum(ale zase aby šla tretra vypnout), abys mohl i tahat. Na lehu je to trochu jinak jak na klasice a stávalo se mi při rozjezdech a pořádném tahání za pedál, že se mi tretra vypla a pak to dost bolelo jak jsem se achilovkou praštil o kříž rámu tříkolky. U tebe sice toto nehrozí ale je tu riziko pádu, což zase nehrozí u mě. :-) A ještě, nešetři na tretrách, kup si opravdu s tvrdou podrážkou, jak jsou nohy výše tak se chodidla tolik nedokrvují, brní, bolí a měkká podrážka to jenom umocní.
Dnes jsem využil hezkého počasí a zase jsem se kousek svezl. Nohy z pedálů už mi tolik nepadaly, přesto jsem se stavil u nás v cykloservisu omrknout nějaké tretry, myslím, že SPD přijdou na řadu dost brzo. Hlavně jsem si ale pořídil helmu, sice jsem ji v životě nepoužíval, ale moje prozatím nejistá rovnováha mě přesvědčila, že bude lepší ji mít. V cykloservisu jsem napřed slyšel, že co jsem si to proboha koupil, ale potom uznání, že je kolo na zdejší poměry solidně vybavené.
S SPD neváhej. Taky jsem je měl asi rok v šuplíku a když jsem je nasadil, tak jsem se pak bil do hlavy, že jsem je tam nedal hned. Ale asi to chce nejprve získat trošku jistotu, balanc. I když z SPDéček nohu vyhodíš v podstatě stejně rychle jako z klasického pedálu. Akorát si je z počátku nech volnější.
Já si na to zatáčení vyhlídl parkoviště před jednou firmou a cvičil osmičky :-) Jinak na to natrénování stačí dřepy a švihadlo. Ta malá rychlost a rovnováha mi dělá trochu potíž, ale s rovnováhou sem byl na štíru vždycky, to se ojezdí :-)
Mě překvapuje, jak 10 km v pohodě jedu, zastavuju, rozjíždím se, odbočuju, kolo poslouchá, samá radost - a z toho najednou zničeho nic odmítne zatočit a já jen zírám, kam jede, neumím s tím nic udělat a marně se snažím o změnu směru. Nakonec to vyřeší brzdy, zastavím, natočím kolo, rozjedu se a zase další kilometry v pohodě, klidně i na rozbité polňačce. A pak se to opakuje, kolo zjankovatí - a přitom nejedu vyloženě krokem, už zvládám i pomalejší tempo. Naštěstí jaro je tu a bude se trénovat.
:-) Tak se to nestávalo jenom mne! Jakmile jsem se dostal do nějakého ustáleného stavu (přímá jízda, ustálená zatáčka) tak jsem měl problém tento ustálený stav opustit. Na přechod z jedné zatáčky do druhé jsem se musel pekelně soustředit. Teď se mi to stává jenom vyjímečně při opravdu nízkých rychlostech (pod 10km/h)
Krome vyuky rovnovahy se mi osvedcilo prenastaveni rizeni. Pri nejostrejsi poloze se mam vetsi sanci i v terenu dostat ze situace, kdy smer urcuje kolo a pri vetsich rychlostech se mi to zatim negativne neprojevilo.
Jo tak přesně tohle se mi ze začátku stávalo taky. Po rozjezdu chvíli rovná jízda a najednou jsem byl v příkopě. Joj, těch plantážníků co padlo. Dnes už je to v pohodě a už si na ležáku docela věřím. Už dokážu pustit jednou rukou řidítka a ukázat projíždějícímu dementovi v autě prostředník, aniž bych okamžitě po tom skončil potupně ve škarpě :-)
Jak dlouho to trvá, než člověk pustí jednou rukou řídítka? Já jen, jestli bych neměl řešit blinkry :-) Nemůžu ukazovat rukou, že chci odbočit, a mám tušení, že ještě dlouho nebudu moct.
pár set set ujetých metrů....
Ale on to má každej nějak jinak...
Mě nejvíc překvapilo, když jsem měl v prvý ruce jablko a pojídal ho za jízdy a pak jsem tou pravou něco potřeboval (asi zařadit, ale už nevím) tak jsem sio ho dla do levý a jedl dál a asi tak za padesát metrů mi teprve došlo, že jsem vlastně musel jet prvně chvíli bez držení :-D
Taky jsem to takhle jednou udelal. Uvedomil jsem si to zpetne, kdyz jsem se zvedal. "Blinkry mi zacaly fungovat tak po 50 km, ale i dnes jsem se trosku roztancoval, kdyz jsem doleva ukazoval, doprava se dival pres rameno a pritom pravou pribrzdoval z kopce.
Tak já jsem asi zrovna ten nešťastník, co si bude muset počkat déle. Těch stovek metrů je u mě už 500 a nic, ani poškrábat se sakra nemůžu.
Nezoufej - já jsem se ke svýmu překvapení na lehu hned sám rozjel (sice jsem šněroval, ale jelo mi to a nespadnul jsem), ale řídit jednou rukou mně taky přišlo ze začátku nemožný (mám spodní řízení). Tenhle stav určitě netrval stovky metrů a možná se dal počítat na desítky kilometrů. Postupně se to ale zlepšílo a v září (leho jsem si koupil v květnu) jsem už suveréně jednou rukou zvednutou točil videa při lehosrazu (a když jsem v jedu chvíli kouknul na tachák a měl tam při sjezdu z kopce rychlost 40, tak mě krapet zamrazilo:-). Jinak bez držení je to pro mě nemožný doteď a to mám najeto asi 1000 kiláků :-)
To je divný.. a na co potřebuješ na řidítkách tu druhou ruku? Nejseš na tom kole trochu v křeči? Nebo nemáš rozhašenou geometrii?
Na azubu jednou rukou řídím prakticky pořád, jen když hrozí, že bych musel brzdit, chytám i druhou rukou kvůli brzdě. V drsnějším terénu taky většinou jistím oběma rukama, při najetí na něco nakřivo je občas (výjimečně) třeba zabrat i silou a dvě ruce to zvládnou lépe. Bez držení umím jet pouze za ideálních podmínek (rovná silnice z mírného kopce a na kole nic nehází (třeba nakřivo nasazený plášť), co by rozkmitalo řízení), řídím nakláněním nohou.
Na flevo-like shokbiku jsem po zatím cca 60 najetých km ve fázi přechodu z křečovitého řízení (ruce rvou vší silou řidítka proti nohám) do normálu (můžu řidítka úplně pustit a řídím jenom nohama, i do (mírných) zatáček celkem spolehlivě).
Mam na HC spodni rizeni nastavene na co nejzivejsi. Pravou rukou se muzu pustit i pri vysich rychlostech na libovolne dlouho, levou si na delsi dobu pri rychlejsi jizde neuvolnim - zacne mi vibrovat stroj. ;-( A na krecovitost jsem si daval pozor...
No co, jsem porad zacatecnik ( < 1000 km )
Mě to ze všech těch popisů připadá tak, že bys mohl být obětí reflexu z klasického kola. Začátečníkům se to stává často, protože na klasice byl člověk zvyklý být o ruce opřený. Když chceš na klasice zvednout jednu ruku z řídítek, musíš odlehčit váhu i z té druhé, jinak bys letěl k zemi. Mozek je na to zvyklý a když pak zkusíš na lehokole zvednout jednu ruku, tenhle reflex ti škubne tou druhou dozadu ani o tom nevíš, a už kličkuješ.
Odnaučit by to mohlo jít tak, že napřed se naučí když jsi na silnici sám řídit jen palcem a ukazovákem na každé ruce. Oběma, ale jen konečky prstů. Až to umíš, zkusíš zvedat jednu ruku z řídítka a cíleně se u toho soustředit na to, že tou druhou musíš dál pilotovat směr. Když se tohle naučíš udělat za soustředění, rychle ti to přejde do krve a ukazování směru najednou nebude problém.
Já bych řekl, že za to může celková nezkušenost, kdy se začínající lehocyklista snaží příliš řídit řidítky. Jednou rukou jsem zkoušel řídit už po pár kilometrech a šlo to, i když mi to připadalo jako cirkusácký kousek, pořád jsem těmi řidítky kvrdlal. Dnes to pro mne není problém, protože jsem se naučil i na lehokole používat drobné změny těžiště (trochu balancuju horní částí trupu a rameny) a přestože nemají takovou účinnost jako na klasice, stačí na to, aby se člověk řidítek jenom lehce přidržoval a vzal za ně větší silou jenom při razantnější změně směru. Úplně bez držení to ale nedokážu, i když po puštění řidítek ztratím rovnováhu později než při prvních pokusech (někdy až po 3 vteřinách!!! :-) )
Já si taky myslím, že to je jen v málo najetých kilometrech a je to věc zvyku a tréninku. Vždyť já se do teď přistihuju při zbytečné celkové křečovitosti - uvědomím si ji, uvolním se... a po chvíli zjistím, že jsem zase zbytečně celý napružený. Až si zvyknu a zautomatizujou se mi návyky při sezení, přijde i ta rovnováha a řízení jednou rukou.
Taky si myslím, že to je věc nácviku a tréninku. Jen s najetými kilometry získám jistotu a budu moct zkoušet nové kousky. Zatím se mi ta nejistota potvrzuje třeba i tím, že se přistihnu, že jedu zbytečně křečovitě - vědomě se uvolním, pohodlně se opřu, uvolním ruce ... a po chvíli zjistím, že už jsem zase zbytečně napružený. To je psychika, je potřeba se se způsobem jízdy na lehu sžít, aby se tělo podvědomě nepřepínalo do stavu napětí, protože se děje něco neobvyklého. Aspoň tak to vidím já.
Jo, přinutit se uvolněně ležet je překvapivě někdy trochu problém. Třeba tatík měl myslím zezačátku problémy se svaly kolem ramen a na krku a ukázalo se, že je to právě z toho - podvědomě jaksi držel ramena nadlehčená nad vrškem sedačky místo aby si pořádně lehnul.
Jo, přesně to jsem dělal taky. Pak jsem se divil proč mě tak bolí ramena. Dnes je podvědomě zatínám jenom ve špatném terénu - projíždění blátivých a rozbitých úseků. Ale pracuju na tom :-)
No terén může být trochu složitější. Kdysi jsem se napřed naučil si pořádně lehnout a pak jsem zjistil, že na kluzkém povrchu reaguju pomalu a pozdě. Tak jak začátečník by neměl balancovat pohybem těla vůči kolu do stran, pokročilí to naopak v terénu využijí. V sobotu jsem jel delší sjezd lesem a asi po třech kilometrech jsem zjistil, že začínám cítit břišní svaly...
Poslušně hlásím, že dbaje tvých dobrých rad slavil jsem dnes ohromující úspěch - řídím jednou rukou! A je to naprosto přirozené. No - abych nepřeháněl, ne za všech okolností si řídítka troufnu pustit, ale na rovině nebo ze svahu ukazuju změnu směru, až se hory zelenají.
Tak to by mě taky zajímalo :-)))) Já to na "normálním" kole neumím doteď. Teda doleva naštěstí jo, jako pravák touto rukou řidítka udržím. Doprava prostě neukážu a neukážu... a utěšuju se tím, že na tuhle stranu je to odbočování přece bezpečné....
Ježkovy zraky nestraš! Já se tady utěšuju už několik minut, že dříve nebo později budu jíst za jízdy levou rukou jabko a ještě si ho během jízdy přendám do druhé ruky :-)
Ifca ale pise o vertikalnim, nikoliv horizontalnim kole.
Co když má každý nějaký limit, co ještě s rovnováhou dokáže a co už ne? Znám pár lidí, kteří se nenaučili přes veškerou snahu jezdit vůbec na žádném kole a co by za to dali, kdyby jezdit uměli i s tím, že by museli držet řídítka celou dobu oběma rukama? A někdo jiný zase třeba nesmí pustit řídítka na ležákovi, i když předtím na klasice mohl jezdit kilometry bez držení a běžně za jízdy oblékal a svlékal větrovku přes hlavu? To druhé je o mně, když jsem byl tak mladý a blbý, že jsem si připadal nesmrtelný.
Klid... moje limity jsou hooooodně nízko. Mám to i v profilu - do kopce mi chybí kondice a z kopce se bojím. Na hrbech mám problémy s rovnováhou a na rovině ji udržím jen oběma rukama. Přes mostky kolo zásadně vodím, protože se prostě mezi ta zábradlí za jízdy netrefím. Atd. Tím si hlavu nelam, na mě hned tak někdo nemá. :-)))
Nakonec taky na co furt odbočovat, že? Když pojedu pořád rovně, nemusím ukazovat, když už to rovně nepůjde, zvolím směr doprava, tam se nic nestane, když se rukou neukáže - a člověk nakonec někam dojede a má to i s překvapením, kam že se to dostal.
To ja dnes zkusil novy jizdni prvek. Lezel jsem pri pomale jizde na sedle na boku. ;-)
Drcnul do mne hrbol, prave kdyz jsem chytal balanc z predchoziho. Hodilo mne to nahoru a dopadl jsem bokem. Moc prima. Kolo zpomalovalo a ja si nebyl schopen presednout ani v te nezvykle pozici vycvaknout SPDcka. Nakonec jsem jednu nohu prece jen vyrval, zastavil, prerovnal se a pokracoval...
Na (běžném) ležáku je jednodušší řídit jednou rukou než na vertikálu, protože se neopíráš silou o řidítka a jenom volně s nima točíš (jestli ne, tak je něco špatně). Stejně jako při jízdě rovně autem je jedno, jestli držíš volat jednou rukou nebo dvěma.
Naproti tomu na vertikálním kole se lépe jezdí bez držení, než na ležatém, nejspíš proto, že je lepší možnost vyvažovat tělem. Ale bude hodně záviset i na konkrétní geometrii kola. A lehokola mívají trochu jinou geometrii než klasiky (nebo alespoň nedávno tu o tom někde psal Jirka).
"Stejně jako při jízdě rovně autem je jedno, jestli držíš volat jednou rukou nebo dvěma."
Řízení u auta se po projetí zatáčkou vrací do přímého směru, přímý směr je jeho výchozí polohou. Pokud řízení nevykazuje mechanickou závadu, není nutné pro udržování přímého směru držet volant vůbec.
Je-li to stejné u lehokola, není nutné držet řídítka vůbec ...
8-)
pokud jezdíš autem, tak zkus někdy na volné přímé silnici úplně pustit volant. Ano, auto jede chvíli rovně, ale přece jen dříve nebo později ze silnice vyjede.
Lehokola jsou stejně jako většina jednostopých vozidel udělána tak, abys mohl řízení úplně pustit (mají samostabilizující geometrii stejně jako ta auta). A skutečně při jízdě z kopce můžeš řídítka pustit úplně. Pokud se ti tam něco nerozkmitá nebo svým pohybem kolo nevychýlíš (třeba šlapáním, nebo křečovitým sezením), tak jede víceméně rovně a dokonce se samo drží ve vertikální poloze (nespadne na bok), aniž bys musel aktivně řídítkama hýbaẗ.
ked som spojazdnil svoje leho, tiez som nemohol pustit ani jednu ruku. bolo to ale tym, ze som mal vybehane hlavove loziska. nebolo to citit, ze by to islo tazko alebo ze by to drhlo. az ked som vymenil loziska za nove, hned ten den to islo s jenou rukou neobmedzene dlho a par dni na to uplne bez drzania desiatky metrov.
Ja poridil z jedne strany platformu a z druhe naslap. Kdyz jsem se bal, pouzil jsem placatou stranu. Ale uz jsem zjistil, ze bezpecnejsi je byt zacvaknuty. Jedine, kde ma pro mne smysl placka, je led, hlubsi snih, pisek, bahno, ... proste tam, kde se da ocekavat, ze mi neocekavane a neovladatelne klouzne predni kolo do strany.
S naslapem jsem nasel svoji delku slapani snadno - cca o centak delsi, nez radi obecne pravidlo (patou propnute nohy na pedal). S plackami jsem optimum nenasel. Bud se mi dobre opira a nohy odpadavaji, nebo slapani zkratim a pak se mi zase brzy unavi nohy.
Poprve jsem se zacvakl tak po 100 horizontalnich kilometrech.
Koho to zajímá, tak jsem to svoje první zalehnutí nechal zvěčnit a pověsil jsem pár fotek na rajčeti. Uživatel je r-e-k.
Koukal jsem na fotky, je vidět, že si to užíváš :-) a "TAK JE TO SPRAVNE, SOUDRUZI, TAK TO MA BYT" Hned jsem si vzpomněl na mé první loňské pokusy na půjčeném Azubu 4 s dolním řízením. A už jsem taky lapen a mám před dokončením houmbilda - ale s horním řízením. S tím mi šlo výrazně lépe.
Já jsem na lehu seděl poprvé v životě minulý týden v Azubu a protože byl všude sníh, tak jsem se projel jen párkrát po dvoře tam a zpátky. Padal jsem stejně, ať už kolo mělo řízení horní (ECO) nebo dolní (IBEX), nemohl jsem zhodnotit, se kterým mi to jde lépe. Možná, že kdybych zkoušel delší dobu a na delší vzdálenosti, rozhodnutí by vypadalo jinak. Pro dolní jsem se rozhodl proto, že se mi prostě víc líbí, během té chvilky se nic bližšího zjistit nedá. Ale po prvních 50 kilometrech musím říct, že nelituju.
co se mě týče, tak podle mne ses určitě rozhodl dobře! Mám vyzkoušené obojí a horní nechci ani zadarmo. Ale jsou smaozřejmě lidé, kteří to mají přesně obráceně :-)
Mám lepší a horní, heč :o)))
ty máš sice krásný kolo (všechny) ale na všech máš blbě řízení. To je jediná chyba tvých kol :-D :-D
Ne hele v pohodě. Já na tom pár stovek kilometrů najel a prostě se mi odkrvujou ruce a po nějaký době začnou brnět a není to prostě pohodlný. Hele když se uvolním a rozvalím do křesla, dám si nohy na horu, tak mi ruce spadnou automaticky dolů do míst, kde mám na svým kole řidítka. Nepotřebuju k řízení vlastně vůbec žádnou sílu. Po asfaltu mám ruce na těch řidítkách prostě jen položený. nedržím a nesvírám je.
A pak ještě jedna věc. Už jsem se párkrát vysekal. A přestože jsem z kola vystou pil několikrát i v rychlostech přes 50km/h tak se mi nikdy nestalo vůbec nic. Ale představa, že bych v tý chváli měl mezi nohama trubku, tak ta mě fakt vůbec a ani maličko neláká! :-)
Je fakt, že při nutnosti neplánovaně "vystoupit" je spodní řízení vhodnější. Ale když tak lovím v paměti, tak jsem se za posledních 10 let na vertikálu vysekal jen jednou, kdy jsem nečuměl a škrábnul si o obrubník. Na lehu mám zatím jeden pád (lono v létě při druhém pokusu o rozjetí na Azubu se spodním řízením). Z toho logicky vyplývá, že mám na dalších 10 let vystaráno :-D.
tak já padám, když koukám jinam než mám nebo zkouším limity svoje a kola. takže nejblbější pád byl na silnici z kopce, kdy jsem si nevšiml asi 20cm hluboký díry (cca55km/h).
Pak třeba když jsem koukal projíždějící cyklistce do výstřihu místo na cestu a zastavil se řidítkama o strom (cca20-25km/h) nebo jsem jel po lese něco přes třicet a přehlídl jsem poměrně velkej a vysokej kořen, kterej přední vidle nepobrala a totálně jí zničil (rozhozený nohy, ohnutý krk, pružina na odpis)
No a nebo, když jedu někde, kde jsem ještě nejel, skáču přes kořeny a mastm to z kopce a pak se tma objeví něco nečekanýho. Kořen, větev, který se zaplete do kola, bahno, na kterým mi ujede kolo atd. nebo když jezdím vbe sněhu mimo cesty a "najdu" předním kolem pařez, který v tý jednolitý sněhový přikrývce není vidět.
prostě možností jak se vysekat je spousta :-) Zkrátka jak říká přítel pro_pa: "kdo nepadá, jezdí pod své možnosti :-D"
Jo, o pář řádků níž jsem psal o bráchovi, a jeho přechodu na horní řízení ze spodního. Ještě když jsme byli na vyjížďce a on měl to spodní, začli jsme se o tom nějak bavit a on mi začal popisovat, proč chce přejít na horní a jak je to skvělý atdatd. No a jak tak občas kouknul na mě a nekoukal na cestu, vlítnul nečekaně do díry, která ho rozhodila natolik, že se okamžitě odporoučel k zemi :-) Díky spodnímu řízení nakonec padal úplně mimo kolo. Mít rouru horního řízení mezi nohama... no nevim nevim :-) A to jsem minutu před tim schoval foťák, na kterej jsem už asi 10 minut natáčel jeho spanilou jízdu... a pak mě to přestalo bavit - taková škoda!!!
S tím brněním rukou je to docela zajímavá věc. Mám řidítka na supermana a když je chladněji, mrznou mi palce. Jiné prsty ne.
Pro tohle řešení jsem se rozhodnul proto, že to je pro domácí stavbu nejjednodušší.
Ale jsou i jednodušší řešení :))
Určitě myslíš uříznout palce, ne ?? ;o)
To je taky jedna z variant, akorát se pak blbě bere půllitr.
Měl jsem horní řízení a nyní již pár let mám dolní. Souhlasím s Tebou, taky bych horní už nechtěl.
Dolní má však taky nevýhodu. Když jsem hodně unavený ( podotýkám, že unavený a né opilý :-) ), tak se mi už stalo, že při tom pohodlí jsem zapomněl řídit. Sice jsem to nakonec uležel na kole, né na zemi, ale od té doby si dávám sakra bacha, abych neusnul.
taky jsem jednou málem usnul a seknul s sebou. Ale to bylo už k půlnoci a v nohách jsem měl dvoustovku...
No, to my máme výhodu, že si máme vo co vopřít čelo.
to asi jo:-) Já si opřu hlavu vzadu o tvojí opěrku a to nepomáhá:-)
Hele a když si opřeš čelo o řitítka, nesklopěj se ti? :-D
Jo - taky nedám na spodní dopustit. Ale třeba brácha si nedávno koupil ojetý leho se spodnim a... nechal si ho přemontovat na horní - nechápu... :-)
A váhaví jedinci by si mohli dát oboje řízení najednou a pak to podle nálady střídat, případně řídit jednou rukou nahoře a druhou dole...
Když jsem stavěl ležáka taky jsem přemýšlel jestli horní, nebo spodní řízení. A protože jsem ho stavěl kvůli pohodlí, zhodnotil jsem, že mít ruce dole bude pro mě pohodlnější, než nahoře. Dnes svého rozhodnutí nelituju a plně mi vyhovuje. Je fakt, že na kole s horním řízením jsem ještě nejel, ale myslím si že i přesto bych už neměnil. A jak ses ptal výše, kdy se dá řídit jednou rukou - podotýkám bezpečně, je to asi individuální. Mě to trvalo po pár stovkách km. Trénoval jsem to na úsecích bez aut. V provozu jsem se zpočátku odvážil při odbočení jen tak mávnout, abych nezahnul úplně bez varování. Dnes - mám najeto asi 1700 km, jsem schopen jednou rukou řídit a druhou manipulovat s Mp přehrávačem. Ne že bych to dělal v provozu, ale na cyklostezce je to bez problémů.
To mě taky napadlo, na azubu s rohloffem by to navíc nebyl technicky vůbec žádný problém.
A kam bys dal to razeni? A brzdy? ;)
právěže jak brzdy tak grip od rohloffa se dají velmi snadno rozdvojit na dvě páky, takže nahoru i dolů:-)
dokonce uvažuju, že bych si dal řazení od rohloffa na obě ruce, abych mohl řídit (a řadit) kteroukoliv rukou. Ale asi to spíš dopadne tak, že to jen přendám z prava do leva (mám pravoruký foťák, takže když ho držím v ruce, nemůžu řadit).
Při montáři gripu Rohloffa jsem ho dal hned na levou stranu. Právě kvůli možnosti ovládání převodů a zároveň focení, neb jsem taky pravák. Zatím ale při jízdě jen řídím, můj houmbild je ve fázi zkušebních jízd a jisté řízení jednou rukou nemám ještě v krvi.
Ja kvuli brzdeni a razeni ve stejnou chvili zustal u klasiky a radim packami. Muzu obema rukama radit a pritom brzdit.
Treba pri kluzkem bahennim a kamenitem sjezdu k potucku nasledovanem brodem v bahne s klacky a naslednym relativne ostrym vyjezdem si rohlika moc neumim predstavit.
řazení a brždění s rohlíkem není problém. Vůbec. Problém je, když jexdeš s foťákem v ruce
Porad nevim, jak jednou rukou citlive brzdit pri smyku v bahnokameni a pritom radit. Zkousel jsem to s DD na tom zelenem Mini a proste jsem to nezvladl.
s převodovkou není žádný závažný důvod řadit zároveň s bržděním, nemusíš řadit předem, prostě až budeš chtít začít šlapat, přeřadíš bez špapání naráz o kolik převodů budeš chtít. Ale jak píše Jurimír: byla řeč o něčem jiném.
Leda ze dole v brodu proste neni cas mezi brzdenim a plnym zaprahem. ;)
tys s rohlofem ještě nejel, že? Zařadím třeba o sedm rychlostí mnohonásobně dřív než ty o jednu s páčkama a přehazkou. Nikdy jsem tenhle problém neměl. Fakt ne. Krom toho jde i brzdit a řadit zároveň, akorát fakt není důvod to vlastně dělat...
Problém mám ale ten samý co Pavel. Natáčím videa a fotím pravou rukou, protože foťák je pravoruký a pak ztrácím možnost řadit, jelikož mám řazení na pravý ruce. Dát ho ale na levou s emi nechce. Mám levou jen na přidržování :-) A na tu pravačku jsem zvyklej. CO mám leho, tak mám vždy všechno řazení na pravý. Zkrátka zvyk, kterej je železná košile.
http://www.google.cz/search?sourceid=chrome&...
spousta slov, ale nejsou v lidské řeči. Chtěl jsi mi tím něco sdělit?
Hmm... Tak zkus prekladac - treba Chrome mi ho ted porad nuti sam od sebe. ;-(. Nebo alespon obrazky - napovi. Exacta pry neco na levou mela. Hned na prvni strance obrazku je takove udelatko se spousti na levou ruku a s dalkovou spousti...
aha, takže foťák pro leváky?
Když já už foťák mám a že bych ho chtěl zahodit, když jsem do něj dal asi 16kolíků, tak to s emi nechce. Krom toho i tak bylo dost nesnadný najít takový parametry, který chci....
TOuhle cestou nepůjdu, ale děkuju!
A co tohle - koukej na obrazky:
http://photo.net/nikon-camera-forum/00DMUT
Zvlaste tohle:
http://static.photo.net/attachments/bboard/00D...
Je to sice z úplně jiného soudku, ale ještě jednu dobrou zkušenost jsem s novým Ibexem udělal, která mě hodně potěšila. Volali mi ze servisu, že mám opravené Berlingo, a já jsem byl zrovna na kole. Takže jsem víceméně z donucení vyzkoušel, jak se dá Ibex autem přepravovat - a on tam vešel celý tak jak je, nic z něj nemuselo dolů. A ještě můžou s řidičem jet další dva lidi. To ale příjemně násobí možnosti na výlety, ale taky to je pojiska pro případ nouze.
ta a je to. Už mám v kupě konečně tak ynový kolo. Hurá!!!!!!!
nějaký fotky a povídání tady:
http://jurimir.rajce.net/Novy_lehokolo...
Gratuluju. Tak doufam, ze u vas neleje jak tady, abys ho mohl testnout...
udělal jsem jen tu pidivyjížďku na vyzkoušení okolo vsi. Ono je potřeba dát novej řetěz. Ten z e starýho nestačil a to nastavení kouskem novýho je naprd.....
Krom toho jsem jel radši do Prahy na spicha s jednou slečnou :-)
Moc hezký,snad zbylo i na nový stojánek,tak hezký leho by bylo škoda pokládat jako jeho předchůdce loni.:-)
stojánek někde je, ale to jsou ty detaily, který počkaj. To důležitý, tam je. První co potřebuju je zrcátko. Ale musím, ho dát jinak, než bylo předtím, protože jsem obrátil brzdy
Maji ty otocene brzdy nejakou zasadni vyhodu? Tak pocitove mi prijde, ze je jednodussi vedeni lanek. Nebo je tam jeste neco?
jak říká Honza, ale upřímně řečeno jsem zvyklej je držet tak, jak je máš ty, takže je tohle pro mne zatím spíš nepříjemný, ale šlo o ty bovdeny. Ten oblouk dopředu je pro mne nepraktický, protože s ním zavazím o křoví atd. atd. Prostě to vždycky někde trefím, bovden se ohne atd. a hůř se brzdí, přestane se to vracet a vůbec. prostě potíže, Tak jsem koupil jiný menší páčky a otočil to. Uvidím časem. Třeba to ještě vrátím :-)
Jen jestli se tim vic nebudes chytat za krovi. ;-)
Taky jsem o tom uvazoval, ale s packami prehazovani to neslo rozumne otocit oboji. ;-(
Kdyby Ti tohle nevyhovovalo, jeste jsem uvazoval o casovkarskych pakach s vedenim lanek uvnitr riditek:
http://www.eod.cz/cyklistika/dily-silnicni...
jen podle obrázku, al echápu dobře, že se to zasunuje do řidítek? jestli jo, tak by si to asi překáželo s gripem od rohlíka, ne?
Máš možná pravdu, je mi jasný, že to chytne za větěv stejně jako ten bovde, ale prostě jsme přesvědčen, že to tý páčce bude vadit mnohem mnohem míň než tomu bovdenu. A krom toho nejsem rozhodně první, kdo to tak má! Inspiroval jsem se jinde...
Myslim, ze gripu by to nevadilo. Byl by proste pod tim, tak jako jsi to mel puvodne. Nepredpokladam, ze by si to prekazelo.
Inspiroval ses hezky, ale nejsem si jist, jestli na spravnem miste. Jezdi s tim ten nekdo taky takove veci jako Ty? (Les, koreny, rosti, ...)
Vcera jsem na jednom singliku vzal brzdovou pakou ze spodni stranu o parez, nebo co to bylo. Jen tak jsem strejchnul. Mit brzdy opacne (nebo to byt o par mm vyssi), lezim.
pokud vím má to tak na svým Apusu i Jirka a ten jezdí takový věci. Ostatně má ten Apus jako terénní kolo. Na silnici má jiný....
Mozna je sikovnejsi nez ja a min kouka do vistrihu protijedoucich nez Ty a tolik nepada. 8-b
koukni do pádů. Popisoval tam nějaký karambol z dost podobných důvodů na nějaké cyklostezce :-) :-)
Já myslím, že proti tomuhle není žádný chlap imunní, záleží jen na tom, jaká cyklistka jede proti :-D
V urcitych mistech by proti mne vcera mohla jet desitka finalistek souteze miss a klidne nahore bez a nejspis bych si jich ani nevsimnul. Nahoru jsem byl utahany a dolu vyklepany, oci napevno prilepene na zemi tak 5 m pred kolo. Zvlast, kdyz jsem predtim potkal dve blondyny v Halounech... 8)
Poslední dobou jsem tomu moc nedával, ale občas něco projedu. V sobotu to byly samé široké cesty, takže hlavní problémy byly štěrk z 10cm šutrů, 15cm hluboké bahno a podobně.
Na užší cestě si člověk občas řídítkama škrtne o něco. Na těch opravdu úzkých jsem se přistihl jak řídím jednou rukou a druhou rukojetí drhnu v křoví. Normálně člověk lehokolo drží jen zlehka, v terénu je potřeba rukojeti sevřít a jakoby vnucovat kolu svou vůli. Pak se dá ustát i křoví v jednom řídítku, pokud není nějaké extra husté. Orientace brzdových pák v tom podle mě nebude hrát až takovou roli.
Padám taky, hlavně v zimě. Zrovna jsem měnil řídítka, protože jak řekl Aleš už byla "hodně vytuněná". V létě je člověk moc neohne, hlavně ne člověk mojí váhy, ale v zimě je to horší. Místo skácení se na bok se padá když obě kola naráz podstřelí do strany a kolem to šlahne na bok mnohem prudčeji, případně se na něj i z boku sedne.
Párkrát jsem z Azubu vystoupil snadněji díky spodnímu řízení, ale na druhou stranu na Oceláči jsem se o to horní nikdy neporanil, a ne že bych z něj padal málo. Výhodou spodního je v podstatě jen že se člověk snadněji zvedne ze země když není jednou nohou přišpendlený pod řídítky. Větší rozdíl by byl jen vyloženě čelní náraz, tam už je spodní citelně lepší. Ale pro běžné pády a kor pády v terénu to na riziko zranění nemá větší vliv.
Jak otočený brzdový páčky? Máš je přece ouplně normálně :))
Prostě krááása. :-) Tu hadí kůži máš stříklou nebo nalepenou? Co se brzdových páček týče, mám je taky tak, ale kvůli většímu pohodlí sem musel řízení dát více do vertikální polohy, pomohlo to i řazení na rohhlofu, mám tak větší sílu. No a kvůli pohodlí sem šel ještě dál, jelikož mám ruce volně položené shora, tak sem vymýšlel co do těch děr dát, nakonec sem tam dal rukojeti z řadící páky auta. Jenom sem musel řízení zkrátit tak, aby se mi mezi rukojeť řadící páky a objímku brzdy pohodlně vešla ruka a nikde nic netlačilo. Je to pohodlné a odolné.
Lepší je foto než dlouhé vysvětlování. :-) http://jurastrike.rajce.idnes.cz/greenspeed...
Ahoj všichni, lehokolo už mám víc jak půl roku, ale NaKole jsem nováček tak se musím pochlubit:
APUS-horní řízení
-řazení dualdrive (SUPRvěc)
-barva olivově zelená
Je to paráda a pohoda.
Jsme na tom stejně, mám ho od září, ale až dnes jsem po prve vyjel. Najel jsem 50km, ale pomáhal mi motorek. Bylo to prima. Už vidím, že nevynechám jediný den. Jsem zde ve Zlíně jediný kdo má tříkolku a tak na mne lidi hledí víc než když jsem po Zlíně jezdil se Segwaem. Škoda, že jsem nahluchlý, nevím co na mne pokřikují.
Já taky...právě dnes ve 20:54 a bylo to krásné (http://www.nakole.cz/diskuse/271-co-na-vas...
Hujaja!!!
Až vystřízlivím, udělám i nějaké fotky.
Jsem pyšný, že jsem také zalehnul, ale dnešní vzrušující iniciace mi přináší jednu velkou starost: kdo si koupí moje zábradlí - já už na to totiž nesednu.
V kterejch že končinách to vyleháváš? A s jakym strojem? :-)
Zalehávám v Liberci na růžovém SHOKu. Teda řeknu vám, je to pohoda... a nohy jak z toho pěkně bolej ;-) Dneska si jen tak zkusmo a nesměle lehla i moje milá...
Ani po hodině jsem jí z toho pak nemoh´ sundat ;-) Takže "šetři, barde, střádej a brzy budeš stavět další stroj."
Zdravím všechny.
V pondělí jsem se stavil v Hradec Králové a koupil jsem lehokolo od Karla (shokbike). A pak jsem jel a jel a jel přes 90 km na vysočinu. To byla ale dřina. Par krát jsem to musel rozjet do kopce - a seděl jsem poprvé na leho. Doma mě bolelo všechno. Je to skvělý tank. S lehokolem spojuji naději na dlouhé cesty.
90 km z Hradce na Vysočinu to mám skoro taky...odkud jsi?
Ale mohl bys pridat treba nejake foto, ne? Pripoadne maly popisek.
A co tohle? http://pokryti.wz.cz/
Chybička se vloudila, já jsem ještě nezalehnul, i když dneska jsem si v lese lehnul když mě vetev vyhodila ze sedla.
Já jsem chtěl napsat něco, ale úplně jinam a když jsem si toho všim, tak už to nešlo smazat, něco zůstat muselo a mě se líbila tečka :-)
Tak ted uz Ti neni pomoci. Davam Ti mesic. Maximalne dva. Pak tu tecku zacnu povazovat za poplasnou zpravu!
Klííííd, ne tak zhurta :-))
Po treku jsme ve fázi zamilovanosti do horáku, no a až to poblouznění pomine, tak teprv uvidím co bude dál, nebo myslíš, že to půjde tak rychle :-)
Zbytecne vyhazujes penize. Mohl sis poridit jedno poradne kolo a ruzne obuti a mel bys vystarano. 8-)
To není zbytečné vyhazování peněz, to je jen hledání toho co mi nejvíc vyhovuje a můžu říct, že kombinace trek a horák není špatná, možné určitě časem zjistím, že mi vyhovuje něco jiného, třeba taková motorová tříkolka, kdo ví :-)
Zdravím
I já od vánoc ležím a jak poznamenal k autorovi vlákna RadekB- jsem další IBEXák.
Koukal jsem na mapu pokrytí a bohužel je u nás lehopusto. Nejbližší jsou Liberečáci- cca 35Km.
Tak kdyby měl někdo zájem, můžeme se po trase srazit.
Už jsem sjel několik desítek Km a musím se pochválit, že jsem si k lehu pořídil trenažér, kde jsem natrénoval svalstvo a vychytal posez v teple domova. Takže dobrý. Ale přál bych vám vidět ty modřiny po prvních pár metrech kolem komína. Ta rovnováha se nedá natrénovat. A to jsem vyjel do sněhu, abych padal do měkkého... Sedačka už má pěkně sjetý kraje od řídítek.
Takže všem krásně odleželé kilometry.
Sníh je na jednostopém lehokole vůbec nejtěžší ze všeho, pokud teda nepočítám led, který je téměř nemožný. Jestli ses poprvé naučil jezdit rovnou ve sněhu, tak teda smekám. Je irelevantní, kolik z toho je modřin, je to výkon.
Díky za uznání.
Jezdil jsem po nasněžené silničce mezi baráky na konci vesnice, kde zrovna nebylo protažíno. Takže bylo asi 5 cm sněhu a pod tím uježdíno. Ze začátku děsná sranda, pak to i bolelo.
Ale potkal jsem dvojci a jeho- "Tak to bych asi nedal" jsem považoval za pochvalu, ikdyž jsem se jim složil- nikoliv ladně sklouzl- k nohám...
Ahoj,
byla by fotka trenažéru?
Dík.
Trošku se vetřu :-), u nás sem trenažér na 20" kolo neviděl, všechny jsou seříditelné jen na horák až silničku. Mám magnetický Tacx ještě z dob kdy jsem žral silničku a od zábradlí sem si tak odvykl, že ani v zimě doma nikdy více. :-) Trošku sem zapřemýšlel a stačilo koupit delší šroub který zvedá třecí váleček k plášti. Teď si hezky ležím na tříkolce, čumím na telku a šlapu a šlapu. :-)
To mě zaujalo, taky řeším trenažér na 20".
Já to mám podobně, ale místo delších šroubů jsem udělal adaptér z plechu ohnutýho do U.
Ale pod přední kola musím dávat špalky, abych mohl šlapat.
Na to prodávají tohle
http://www.kupkolo.cz/produkty/Trenazery-valce...
To nestačí, když mám zadní kolo 20cm nad podlahou, tak dopředu potřebuju aspoň 12 cm trámek, abych nekopal patama o zem.
A ušetřím pětistovku na pivo.
Mě ta podložka docela chybí. Našel jsem si polohu na trenažeru, ale kvůli malému sklonu po namontování kola do ternažeru, jsem pak v realu jsem šel se sedačkou o zub nahoru.
Ale zase předělat sklon je hračka a zbyde na to pivo...
Bylo by prosím foto s přesným typem toho trenažéru?
Mám tento http://www.stevens.cz/cz/doplnky/cyklotrenazery... . A zapomněl sem, kromě delšího stavícího šroubu musíš nastavit o 10cm i váleček od kozy, takže jak píše HonzaK, můžeš tam dát účko, nebo jako já dvě pásoviny. Určitě pochopíš kde, co a jak. :-) Momentálně nemám foťák, ale třeba ti to HonzaK vyfotí.
by mě zajímalo kolik takový přibližovadlo cca stojí v pruměrné výbavě ?? na azubu nemaj ceny a nechci je otravovat stejně mám pocit že finanční situace mi dovolí akorát tak snít :-D určo bych to vyzkoušel :)
Proc otravovat? :) Vsak jsi potencialni zakaznik a hadam, ze to preposlani PDF s aktualnim cenikem nikoho obtezovat nebude. Schvalne jsem se podival na tri roky stary cenik a zacina to lehce nad 20. Kam se to od te doby pohnulo, netusim...
Ad vyzkouseni, no vzhledem k tomu, ze v profilu nemas zadne misto, tak tezko radit :) Nejlepsi je samo si udelat vylet do Brodu, budou mit nejvetsi vyber zkusebnich stroju. Pripadne si na mape lehokolistu najit nekoho pobliz a zeptat se, pripadne navstivit nejaky sleh (letos Litomysl, Roznov, Ceske Svycarsko).
http://www.azub.eu/CZ/models/
Rozclickni si vybrany model. Ale pro presnejsi info je otravovat budes muset.
Mám leha od vánoc, takže ceník je čerstvý.
Můj Ibex 26" se spodním řízením, odpruženou Suntourkou, tlumič Epicon, BB7, komplet Deore, nosič, blatníky, stojan+ nějaké ty drobnosti- bratru 45 000 Kč
Kdo chce, pošlu emailem komplet ceník lehokol Azubu.
Ahoj přátelé.
Tak už jsem taky zalehnul. Nedočkavě jsem očekával den, kdy bude Azub Bufo vyroben, a ten den nastal včera. Zalehnul jsem o něco dříve díky vypůjčenému Azubu Mini, ale až teď jsem hrdým majitelem úžasného stroje :) Premiérová cesta do práce na novém kole byla ve znamení hustého deště. Což mi nakonec vůbec nevadilo, měl jsem stezky jen pro sebe :) A nepromokavý komplet odvedl dobrou práci.
Nechť se vám daří!
Tak vítej a gratuluji!!! Paradoxně, někdy nás naše zdravotní problémy překvapivě dovedou k zajímavé a pozitivní změně i novým rozhledům, kterou já nazývám lehokolem.;-)))) ....Koukám, že také taháš vozík pro děcko a rovněž Azubácký. Nemáš to vzadu za Bufem moc nízko za tím 20" kolem - myslím závěs? Zkoušel jsem kdysi vozík (croozer 535) s dětmi zapojit za Azub Cé (kolo 20" rovněž vzadu) ženě, ale bylo to sklopené čumákem k zemi.;-( Děti seděly v předklonu.;-( Tak ho tahám za Azub 4 já nebo za tandemem. A ted´ už vlastně jsme ho dotahali. Končíme s ním, odkládáme a začínáme na tyčích Domado.
Díky :)
Vozíček Azub Tom jsem měl připojený k půjčenému lehu Azub Mini a výška závěsu byla v pohodě. Za Bufo jsem vozík ještě nezapojoval, ale bude to stejné. Synovce vozím jen občas nebo na dovolené. Časem, asi příští rok, si pořídím nějaký nákladní vozík. Šikne se na cesty na zahradu, na ryby a tak :)
I já už polehávám a líbí se mi to pěkně. Pořídil jsem sobě šumný AZUB T-Tris - folding trike. Od okamžiku, kdy jsem spatřil první samodělnou tříkolku v sovětském bolševickém časopise "Junnyj těchnik" uplynulo přes 25 roků a mě se splnil můj dětský sen. Pomalu se z mé záliby stává závislost a vypadá to že teď už budu ležet až smrti. A pak už vlastně napořád. Takže by se dalo říct, že už si dobrovolně nesednu, tedy alespoň obkročmo na nic, co by připomínalo lešenářskou trubku, či jiný podobný mučicí inštrument.
Jinak jsem z Brodu, takže jsem to s vyzkoušením a následným výběrem neměl těžké. Kluci z AZUBu se mě dobře pověnovali a já jsem šťastný majitel nového lehostroje.
Jak ten T-Tris vypadá? Hledal jsem ho na Azubáckých stránkách a nic takového tam nemají. Je to novinka? Jinak i Já polehávám na Azub Max a na zábradlí už asi také nesednu. Minulý týden jsem zkusil pár metrů na tříkolce a na asfaltu je to opravdu bomba.
Jak ten T-Tris vypadá? Hledal jsem ho na Azubáckých stránkách a nic takového tam nemají. Je to novinka? Jinak i Já polehávám na Azub Max a na zábradlí už asi také nesednu. Minulý týden jsem zkusil pár metrů na tříkolce a na asfaltu je to opravdu bomba.
treba pozret ich eu stranku
http://www.azub.eu/CZ/models/
Přesně tak, najdeš ho na na jejich .eu doméně. Je to krásný stroj, který je navíc skládací. Jinak, je pravda, že práce mají tolik, že si na vyřízení objednávky počkáš pět až šest týdnů. Ale stojí to za to, taková kvalitka se dnes málokde vidí. Mimo jiné je moc dobře, že mají moc zakázek, je potřeba financovat vývoj, který je náročný. A pro nás to znamená, že se do budoucna můžeme dočkat dalších zajímavých novinek. Držím jim palce!
Je to novinka představená na letošní Spezi. Podle dostupných špionážních zpráv nestíhají vyrábět tak rychle jak lidi kupujou, takže asi ještě neměli čas to dát na českou verzi webu :-).
Ahoj všichni, tak už ležím taky. Kolem sedmi večer jsem poprvé vyjel a jal se pilně učit. Dvakrát jsem sebou rubnul o zem a po třetí ejhle, k mému překvapení jsem se rozjel, jenže gauč jel jinam než chtěl já tak jsem skončil v plotě, no a potom už to vyšlo a během dvou kiláků se mi začlo rozjasňovat, vo čem ten gauč vlastně je - proč jsem tak dlouho uvažoval? - Proč já koza už do toho nešel dávno? No potom jsem potkal ratlika na dlouhým vodítku a prásknul jsem sebou potřetí no a aby toho nebylo málo tak jsem ještě chytil defekt takže kolaudace dopadla super k mé nevýslovné radosti. - Ležííím, zdar.
Až budeš mít čas a chuť, tak se přijeď pochlubit.
Samozřejmě rovněž gratuluji.
Diky Juro, mám to v plánu, ovšem až se budu citět na cestě jistý v kramflecích, dneska jsem se zase pár krát válel, ovšem bral jsem to jako čurynu protože to bylo vždycky při zastavení, když jsem zapoměl dát nohy na zem :o)
Jezdím skoro rok a půl a naposled jsem se tímhle způsobem vyvrátil předminulý pátek odpoledne, když jsem zastavil u zahrádky před hospodou, plno lidí ... čuryna byla taky, aplaus obrovský, mělo to úspěch. To jen jako poznámka k tomu "až se budu citět jistý v kramflecích" ;-)
Před chvílí jsem přijel, tak jsem si říkal že moje učení na leháči můžu doplnit věcnou, tuš jsem zrobil fotku jaký jsem pilný žák... Ale už se to hojí.. :o))
Hoj se, hoj! Ale co kolo, to vypadá jak? Tam se to samo nespraví...
Ale jó, kolo je v poho, sice jsem párkrát otravoval Jihru - ohnutá přehazka, nemocný přesmykač a táák..
No ale teď už se fakt moc po zemi neválím, (ty klepeta jsou už lepší než vypadaly před zhruba dvěma týdnama, připadají mi srandovní, proto jsem je tu hodil), -taky jsem zjistil, že ježdění je lepší :o)
jak jsi to dokázal? :-O to s emi asi nepovedlo ani dohromady za těch šest nebo kolik let na tom jezdím...:-)
A to blbnu v terenu a už jsem se i na asfaltu vysypal ve víc jak 50ti kilometrový rychlosti...
Já mám když už spíš odřený ruce nebo lokty jak padnu do boku, nohy snad nikdy nic...
Jak jsem to dokázal? No to sám nevím, ale něco mi vzdáleně říká, že to bylo za jednu cestu z hospody domů(asi 600 metrů), kdy jsem se více válel na zemi jak na kole, asi tak 6-7x, no a lokty jsou kupodivu v poho.. Nicméně mi to teď zrovna připomělo inzerát z Avíza asi před deseti léty, kdy tam chlápek chtěl koupit jakékoliv pojízdné auto do 5000 Kč třeba i s bohatou korozí,kde jako PS uváděl- cituji: "potřebuji ho na ježdění z hospody, na kole se vždycky strašlivě potluču" :o))
Asi bych mel honem na neco zatukat, ale skoro za dva roky, co Ibex mam, jsem z nej spadnul mozna ctyrikrat (+/-) a vzdy slo spis o nezvladnute sesednuti v minimalni rychlosti nez o pad. Teda pocitam jen situace, po kterych jsem musel srovnat riditka, pripadu kdy k padu moc nechybelo, bylo mnohem vic.
Ale jak rika jeden kolega v praci (motorkar) - kdo nepada, jezdi pod sve moznosti. :)
Tak mám najeto na nový tříkolce 63km, jednu Lysou horu a jeden pád při pokusu najet šikmo na obrubník (to po prvních 300 m).Můj leháč je na prodej. No je to sice trochu pomalejší, ale to neskutečné pohodlí vše vynahradí. :- )))
gratulace!
Co koupil nebo vyrobil? Fotka by nebyla?
Koupil Azub trike (http://pokryti.wz.cz/foto/109.jpg)
Zdarec co prodáváš pošli foto a popis s cenou dík
Email [email protected]