Řešil jsem upevnění předního nosiče 004H od Sport Arsenalu na odpruženou vidlici pro MTB. Kdo by se chtěl do něčeho podobného pustit, zde nalezne inspiraci - http://horal-fanda.com/kolo.html#nosic
Cykloturistice zdar. Fanda
Pěkné. Jenom mě trošku překvapil závit v silonu. Je to sice šestka a taku je dost dlouhý, ale i tak.
Taky by mě zajímalo, zda to nemá o něco horší jízdní vlastnosti než když se to dá na normální vidlici a podle návodu. Přece jenom je to víc vepředu a nahoře. Ale nosiče na vzpřímená kola mají stejně dost mizernou nosnost. Vždyť expediční verze od Sport Arsenalu unese jen 25kg a oba přední dohromady jenom 17kg.
Šestka závit v silonu je úplně v pohodě, to mám vyzkoušeno i z jiných věcí. Stačí jen centimetr, tady jde šroub minimálně 2 cm dovnitř, toho bych se nebál. Navíc výhoda silonu je, že když se do něj udělá závit, tak ten se o desetinku smrští a šroub drží dost natěsno. Ale jak jsem psal, já to mám stejně jen na spacák a oblečení, tedy na předku váha do nějakých 6 kg. Nosič je možná tak o 10 cm více vpředu, ale výše o moc ne, max. 3 cm.
Docela mě překvapuje, co bys chtěl na kolo nakládat, když ti vzadu nestačí 25 kg. 25 kg mě váží batoh, když dělám zimní přechody hor a to sebou mám výstroj jako lano, cepín, mačky, apod. Na kole jsem nikdy nenabalil celkově nad 20 kg, s vodou a se stanem můžu dostat na nějakých 30 kg, což když rozložím na předek a zadek, je naprosto bez problémů.
Tak to ten silon funguje vlastně zároveň jako samojistná matice. To mě nenapadlo.
Já osobně na kolo nenakládám víc jak 25kg, ale jenom mě zarazilo, že se to považuje za "expediční" nosič. Já jsem se nikdy na žádnou expedici nezmohl, ale dvacet kilo jsem už na kole překročil. Při týdenním výletu, kde jsem vezl všechny svoje věci a všechny věci společné s fyzicky slabším bratrancem, který by nám jinak nestačil, hlavně stan a tak asi polovinu toho, co jsme za týden dohromady snědli (zbytek se kupoval cestou).
Jenomže ono naložit na vzpřímeňák víc asi fakt nejde, pak to má dost otřesné jízdní vlastnosti. Teď jezdím na lehocipedu Azub, a naložení 15kg se projevuje jenom větší setrvačností kola při rozjezdu a brždění a větším prosednutím zadního tlumiče na nerovnostech. Jízdní vlastnosti jako takové se skoro nemění. Já mám model 2002 s nosností nosiče 40kg, ale ty letošní unesou 60kg a prodávají se k nim brašny s celkovým objemem 90l, které navíc mírně zlepšují aerodynamiku. Kola Azub jsou odjakživa na dálkovou turistiku a pan Zemánek je v tomto směru stále vylepšuje.
Jo, pekny, akorat jako nevyhodu bych videl to, ze ten nosic neni odpruzenej. Neresil nekdo neco takoveho? A jak vyresit zadni nosic na celoodpruzenym kole? Ja to asi taky vyresim lehokolem jak Jirka. Ja mam v soucasne dobe horsky kolo neodpruzeny, zadni nosic klasika, predni vypada jako ten zadni (normalne nad kolem - pouzivam male brasny urcene puvodne dozadu) je to supr ze se vaha rozlozi, i aerodynamika se zlepsi kdyz dam dopredu kulatej spacak. Akorat kdyz se s nalozenym kolem vjede do terenu tak dost trpi rafky, z toho duvodu si myslim, ze kdyz uz tam je to pruzeni ze by ten nosic mel byt pridelan na tu odpruzenou cast kola (tak to prave resi azub). Co se tyka hmotnosti - nejde jen o expedice, kdyz nalozim na nosic pytel cementu tak to je hned 50 kg.. a hlavne myslim ze nosnost by mela mit jakousi rezervu, kdyz na to neco nakladam tak abych to nemusel furt prevazovat jestli to ten nosic unese.