Jak vypadá dálková cyklotrasa č. 24, která dostala název Labská cyklotrasa? Před několika dny jsem se na kole vracel do Prahy z pobytu ve východních Čechách, a tak jsem část cyklotrasy v rovinatém Polabí projel. A jaké jsou moje dojmy?
Co vlastně chcete,jezděte po silnici tam je asfalt všude,cyklotrasa je něco jiného než cyklostezka nebo chodník-Nymburk-Poděbrady =cyklostezka značená dopravní značkou na cyklotrase č.24,díky za každou značenou trasu a díky že se dá jet po neasfaltovém povrchu mimo dopravní ruch.Proto jezdíme na kole at si užijeme terén okolo řek,polní cesty,lesní pěšiny ,ale i zpevněný povrch právě těch kousků cyklostezek.A Labská cyklotrasa ta je například proti Pražské č.1 výborně značena průjezdná v každém ročním období.
Už jsem se bál, že jsi se ztratil.. Souhlasím s tebou, taky nemusím všude asfalt a normalizovanou šířku stezky. :')
Joe: původní login používalo několik uživatelů,nové image.Ještě k těm stezkám.Po městě by měli být samozřejmostí, asfalt oddělený alespoň pruhem tak aby šlo projet městem bez kolizních situací.To je SCI-FI.
V Praze kdyby asfalt byl aspoň na normálních vozovkách, to by uvítali všichni. Když na těch nejfrekventovanějších místech už se žádnej pruh nevejde, tam se někdy vedle tramvaje nevejde už nic. A svévoli cyklistů pak odnášej chodci. Jo, aby se ustoupilo "tlaku veřejnosti", můžou nadělat stezky tam, kde budou zbytečný, to jo.
trasu po silnicích si může najít každý v mapě. Silnice III. třídy jsou v každém autoatlasu.
Podle mého názoru by cyklotrasa měla vést právě tudy, kde je něco zajímavého k vidění, bez ohledu na to, zda si občas zablátím kolo. Cyklotrasy připravují většinou místní a ti znají cestičky a spojky ve svém okolí podstatně lépe než turista, plánující putování nad mapou. Jestliže jsou u Veltrub slepá ramena Labe - přírodní rezervace, tak bych to rád viděl a ne v zájmu pohodlí to objel po i třeba cyklostezce bez aut (nejsem z Kolína, nýbrž z Č. Budějovic a o těch slepých ramenech, ve kterých plavou užovky, vím právě díky kolu a cyklotrase). Ani v takových cyklovelmocech jako rakousko nebo neřkuli norsko není ve značení cyklotras činěn rozdíl mezi asfaltem a šotolinou, případně hlínou.
Mapy vydává někdo jiný než kdo buduje cyklotrasy. To že v mapě je vyznačen špatný povrch cesty tedy nemůže být vyčítáno tomu kdo cyklotrasu zbudoval.
Při průjezdu dolnorakouské oblasti Weinviertel jsem v infocentru požádal o mapu cyklostezek a cyklotras v kraji. Samozřejmě, že bylo v mapě rozlišeno, který úsek je asfaltovaný a který ne. Pokud tedy nechci jet po šotolině nebo v bahně, kudy vede cyklotrasa, můžu si vybrat silnici. Ono to totiž s plně naloženejma báglama a s přívěsným vozíkem přijde vhod. Ale u nás je to jeď a pak uvidíš ;-)
Václave, co pořád máte s těma radníma (".. důvod, aby kolínští radní cyklistiku ve městě podporovali. Horko těžko se proplétám mezi auty ..")? Jseš teda v Kolíně jako každý jiný návštěvník. Na kole, pěšky v autě. Proč chceš nějaká zvláštní privilegia, zvláštní výstražnou rudou stezku napříč městem? Připadáš si snad jako utlačovaná menšina? O jakym proplejtání mezi autama to mluvíš? Dobře víš, že nějaké proplejtání ti zákon i zdravý rozum zapovídá. Na kole máš oproti jiným skupinám velké výhody - můžes se chytit turistického značení, můžeš použít směrovky na silnici (jsou pro všechna vozidla, nejen pro motorová). Máš mapu a kompas, jsi rychlý, ale můžeš využít i místní zkratky pro chodce.. Tak co ještě chceš? Vždyť cyklistika se prosazuje sama, když jí někdo nehází klacky pod nohy. Nepotřebuje žádnou dvojsečnou podporu shora.
Já taky nejsem příznivcem asfaltových a jiných super cyklostezek, ale je fakt, že podobné problémy po této trase jsem měl kousek za Hradcem Králové směrem na sever. Když má člověk plně naložené kolo a je po dešti tak je asi lepší jet po silnici.
V tomto úseku je v mapě někdy nakreslená jinudy, než vede ve skutečnosti.
Před měsícem jsem absolvoval zbývající, autorem článku nepopsanou část trasy z Nymburka přes Lysou do Kostelce nad Labem po pravém břehu řeky. Nechci polemizovat nad povrchem cesty, která byla opravdu různorodá. Daleko více mne překvapilo vlastní značení trasy. Po cestě jsme se napojovali na nejrůznější místní cyklotrasy, ale ta, která by měla být dominantní, tak ta byla značena snad jenom v Nymburce. Orientace při cestě byla spíše podle mapy nebo podle řeky. Při průjezdu obcemi jsme směr cesty spíše tušili, značení občas nenašli žádné a objevilo se až náhodně na křižovatce cest, na kterou jsme dojeli podle mapy. Myslím si, že je u nás mnoho cyklotras velmi dobře značených, ale úsek o kterém píši bych mezi ně rozhodně nepočítal a s plně naloženým kolem bych jí asi moc nevyužíval.
Můj pocit je spíše zklamání než radost z hezkého výletu.
Vašek
Já se na značené cyklostezky vůbec nespoléham. Tu vaší trasu znám velmi dobře, zrovna před 3 dny jsem jí projížděl. Pokud víte, kudy máte jet, je to absolvování této trasy příjemný zážitek a díky nepřítomnosti kopců se člověk téměř nezadýchá.
Já jsem absolvoval úsek od Lysý do Neratovic včera. Jel jsem teda po levém břehu, po nějaké jiné cyklotrase. A řeknu Vám, že jedna půlka by přece pro to těžce naložený kolo měla být bezpečnější a širší, já sem jel po cestičce široké asi 30 cm a všude kopřivy, pak tam bylo něco jako cesta, ale tam kdyby mi ustřelilo kolo tak už plavu. Nejlepší je nechat jednu stranu pro asfaltáře a druhou pro mtb, proč ne, ale tohle. V Brandýse jsem se prodíral kopřivami a místní rybář mi řekl, že už jsem přejel odbočku, že musim po schodech, že se to tam stává celkem často. Pak mě to převedlo přes město a v kostelci to skončilo u mostu, asi že mám přejet na druhou stranu či co? No ale značení jsem tušil..... Ono to podobně pak vypadalo od Veltrus do Kralup, když jsem jel při Vltavě, resp. Dvořákovou stezkou. V Kralupech se bloudí pravidelně, ale bohužel i před...
tzv. LABSKA MAGISTRALA, jak je toto v mape je naprosto tristni. sic mam horace a tak jsem rad, ze je to teren, ale berme ohled na trekkingisty a favoritkare. kdyz je neco v mape znaceno jako mezinarodni, tak to nema byt chodnicek u reky mezi koprivami. apropo koprivy-des, cyklostezka by mela mit aspon metr sirky...
Cyklostezka by měla mít šířku a povrch podle normy. Ty ale máš na mysli cyklotrasu.
Magistrála? Opravdu? Co to máš za mapu? Vždyť garant trasy č.24, Klub českých turistů, jí říká Labská STEZKA! A povrch je označen místy jako kvalitní, místy jako méně kvalitní (rozbitý asfalt, panely, rozbitý beton, makadam, většina zpevněných lesních a polních cest). Asi to chce se do té mapy opravdu kouknout. A v úseku mezi Lysou a Neratovicema, kde to znám, jsou všude podél asfaltové silnice (ke své hanbě přiznávám, že je používám častěji než stezku podél řeky). Kdo tedy nechce po stezce, může po asfaltce. Nebo vlakem, ten je ještě pohodlnější. :')
pokud máte někdo zkušenost,jak se dostat z Nymburka cyklostezkou dál do Mladé Boleslavi bez zajížďky dalších kilometrů, uvítám radu, nebo´t po silnici se tam jezdí prach mizerně, hlavně za Luštěnicemi!
Ahoj. No tam je to vsude nejak blby. Jezdime tam celkem casto a moc se nam nedari:-) Nejlepsi je to asi takhle:
Nymburk - Bobnice - Jikev - Loucen - Jabkenice (po cervene) - Pecice - Dobrovice - MB. Z tech Jabkenic je to cyklotrasa c. 143
Taky se můžeš přesunout po proudu Labe do Káraného a pak po č.241 do Ml.Boleslavi.
Mám prosbu, jsem seniorka a mám přání jet tuto stezku okolo Labe, mám vozík pro psa za kolo, proto lenošení...Jak je to s možností zázemí? Jsou tam kempy, ubytovny? Jak jste vegetil po \\\" někam\\\" dojetí? Děkuji Vl.
Absovoval jsem cestu Poděbrady - Čelákovice po trase č. 24 a je to celkem děs, protože mnoho úseků je absolutně neznačených a část cesty vede přes zorané pole (cca 100m ale i tak nepříjemnost)
Hm, jel jsem to včera od Nymburka do Čelákovic a v polích na rozcestích neznač. se ztrácel, u chatek se ztrácel, dost jsem nadával:(
Ještě horší je "24" od Kolína k V.Oseku - tam zarostlý bahnitý terének, kterým je nelehké jen projít!
Do třetice: od Valů u Přelouče směr Týnec je to super! Jak píše autor článku - také podél břehů rybníků a po dobrých cestách asfaltowých.
PS: o trase č.19 po druhém břehu ani nemluvím, ta je snad ještě hůře značená, jedete mezi rybáři, zase pole...
jel jsem po té cyklotrase z Čelákovic do Neratovic. Hezky jsem se pokochal. Bylo to pěkné a moc se mi ta dvacet centimetrů široká pěšinka mezi kopřivami líbila a fakt jsem si to užil. Akorát v Brandejse jsem zažil totéž co Babánovník (viz výše). Ale zpátky jsem chtěl jet rychle a ne se kochat, tak jsem se na cyklotrasy vykašlal a jel po silnicích, kde navzdory tomu, že byl nedělní podvečer skoro žádný auto nejelo a cesta zpět nám trvala cca o třetinu kratší dobu. Jako kochací trasa fajn. Jako dálková, kdy se chci někam rychle dostat, naprosto nevhodná.
Jel jsem včera naložený po cyklotrase od Hřenska podél Labe, pár úseků asfalt, ale většinou nezpevněná cesta. Od Mělníka jsem pokračoval z cyklotrasy č.2 po č.24, zřídka ukazatel, spíše turistické značení. Cesta vhodná leda pro horská kola, vyjma nového úseku u Neratovic a Staré Boleslavi (teď nevím přesně). Můžu říct, že po těch 170 km jsem pořádně necítil ruce (skončil jsem v Lysé n.L.), souhlasím s autorem článku, že tak si cyklotrasy I a II třídy nepředstavuji. Ještě ke značení, párkrát se mi stalo, že ukazatel nebyl na křižovatce v místě odbočení, ale až cca 10 - 20 m po odbočení (jsem měl navigaci, jinak bych jel rovně). Už vidím, jak se pořád dívám na každě křižovatce, doprava a doleva, jestli tam není nějaká značka.