Jak na kterém, ale většinou ano, i když se zapotíš víc. Do kopce je lepší to vytlačit.
trekové nebo horáč s hmotností cca 25 kg
neznám toto kolo, ale je to odvislé od motoru v kole, má li to rekuperaci (dobíjení z kopce)ten motor má větší odpor a pak li tu rekuperaci nemá, což je většina, tak ten odpor je menší. Žádný odpor neklade jen motor umístněný mimo náboj kola, kde je volnoběžka. Nevím, ale jestli se kola s tímto provedením prodávají v obchodech. Dají se koupit sety, které si zabuduješ sám a dáš si tam i ty prvky vyžadující vyhláškou. Motor vypne při 25km/hod a nešlapeš motor se nerozjede.
http://www.cyclone-tw.com/order-E.htm
Ten odpor nebývá nijak zvlášť velký. Spíš je potíž v tom, že je to celé dost těžké a pokud to není vestavba, tak to má třeba omezené převody apod. Po rovině je to tedy víceméně OK, v kopcích se pozná váha toho železa navíc.
(ovšem já jsem deformovaný jízdou na městských kolech, která jsou sama o sobě dost těžká, pro jezdce navyklé na lehké stroje bude ten rozdíl větší, až možná neskousnutelný).
Pokud to máte vyzkoušené je ten dojezd s příšlapem a li-ion baterkou 36V 10Ah těch udávaných cca 50 km reálný?
Bohužel zatím nejezdím tak dlouhé štreky (máme ho doma od Vánoc). Maximum (do práce) mám 30 km. Baterka (tuším že 10Ah) to zvládá, ale ke konci už bývá unavená (jenže je tam na posledních 2 km +200 m stoupák, tak se nedivím).
Takže:
- 30 km určitě i za nejhorších podmínek (110 kg člověk+náklad, zima, velká stoupání)
- 50 km odhadují jako reálné za příhodnějších podmínek (vyrovnaná bilance stoupání-klesání, reálná pomoc příšlapem, teploty nad 10 stupňů).
Asi záleží na typu elektrokola, na tom našem když je už baterka unavená, tak jí pomáhám víc, aby se nedodělala docela (a nenechala mě ve štychu v tom nejprudším kopci)
Hele díky za upřímnost. Ale to je přesně čeho jsem se obával. Z udávaných 50 je reálných 30, tedy něco více než pouhá půlka. Na pořízení drahé, těžké, provozní výkony udané totálně nepravdivě, pro cykloturistiku nevyužitelné. Pro mne konečná, začnu se o to zajímat za pár let, teď je to výsměch. Lazarus Juras máte recht, bez motoru nebo benzín, tohle má před sebou ještě pár let vývoje.
Přesně tak, elektrokolo jen na dojíždění do práce, na nákupy a tak. Spalovák je lehčí, silnější(není omezen legislativou na slaboučkých 250W), dojezd v podstatě neomezený(benzínek je všude dost) a hlavně naleješ a jedeš, nečekáš 4 hodiny na dobití baterie. O životnosti baterií ve srovnáním se spalovacím motorem už ani nepíšu. A cena? Hrozná, za jednu pořádnou baterku mám dvě Hondy Gx35. Smrad u čtyřtaktu minimální a hluk taky. Budu tunit tlumič speciální vatou do závodních motorek, takže trochu snížím výkon a hluk bude skoro na úrovni těch levných elektromotorů. :-)
mě docela odradilo, že když jsem přišel na 4bike minulej pátek v 10,20 (tedy 20 minut po otevření) měli z prvních třech kol, která jsem chtěl zkusit u nich na dráze dvě totálně vybitý ...
Bohužel jsem zapoměl tu firmu..
Já prostě jezdím na e-kole (34 kg) se stále zapnutým příšlapem tak, abych se mi jelo příjemně držel rychlost a nedřel se. Pomáhám si plynem (když nechci řadit dolů a kmitat nohama). To platí i při rozjezdu. Po rovině v pohodě držím 28 km/h. Když do toho dupu, tak i 32-33, ale musím to držet max. plynem. Že by se mi unavovala baterie jsem si nevšiml ani po 60 km. Postupně mi zhasínají kontrolky nabití, podle toho dělám rozvahu další trasy, ale motor mi stále významě pomáhá. Je to paráda. Jednou jsem se vracel 8 km s nefunkčním kolem. V terénu kolem Hájů (Praha) to bylo v pohodě. Do cca 30 km bych se klidně nouzově vracel i bez motoru.
Do 30 km bez motoru s takovou tezkou bestii? Kdyz to zvladnes utahnout, nepotrebujes ekolo. Dalo by se tak 20 kg usetrit. ;-)
Máš pravdu, ale i to e-kolo má svůj půvab, hlavně v kopcích. Je to relax i do prudkého kopce, hlavně teď na jaře, když nemám ještě natrénováno. Někdy s tím mastodontem předjedu ve stoupání vyděšeného bikera na galuskáči. Po rovině mě pak ale rychle dojede a ztratí se mi. Já to e-kolo hlavně koupil ženě aby mi stačila i v těch kopcích. Je také pravda, že když se vracím z jihu (z posázaví do Prahy), tak posledních 20 km převážně jedu s kopce, proto bych to zvládl bez motoru. Po rovině je to bez motoru v pohodě, má to velkou hybnost a je to dobře zpřevodované. Proti větru nebo do táhlého kopce by to bylo horší, ale lepší než šlapat pěšky.
z toho, co jsem našel na netu /praktické zkušenosti z testu/ je těch 50 km pro uvedený aku strop, jasně ve hře je spousta věcí /hmotnost jezdce, kola, aku nové nebo používáné, profil trati atd.../, jasně pokud použiješ příšlap jenom do kopce, tak se výpomoci motoru dočkáš třeba i po 80 km, pak bys ovšem musel mít elektrokolo, které by se dalo po rovině ušlapat i bez motoru,žádnou 30kilovou mršku :-)
Dovoluji si oponovat. Mám baterku 15 Ah , 36 V a v pohodě ujedu s příšlapem 70-100 Km. Ležák není žádný drobeček a s motorem má tak 30 kg. Po rovině není problém to rozjet na 3Okm/hod.
Souhlasím. Mám obyčejné e-kolo s olověným aku. Kolo má 21 kg, aku 13 kg(hrozné). Přesto s ním pohodově jezdím přes 60 km v posázaví a kolem Vltavy. Uvedu příklad trasy na říčansku: Zlatá (300 m n. m.), Mukařov (410), Jevany (390), Černé Voděrady (450), Hradec (320) (u rybníka Propast), Kostelní Střímělice (470), Ondřejov (490),Mnichovice (290), Klokočná (490) a klesání do Zlaté. Na mapě se každý může přesvědčit, že je to krásný, ale náročný výlet (asi 50 km) i pro zdatného cyklistu. Na e-kole to zvládnu i já, i když mi "táhne" na 60.
Já jsem zatím ujel nejvíc 108 km, ale já nemám elektrokolo s příšlapem ale opačně. Baterie 24V 10Ah, motor 180W.
Ve zvlněné krajině viz profil:
http://www.bikemap.net/route/409185
večerní otáztička - řekněme, že bys stejnou trasu jel bez p. Watta, jak by se změnila průměrná rychlost /čistá, zastávky a drobné degustace vynechme/? v aku už asi moc "šťávy" nezůstalo ?
U mě se zvýšil průměr asi o 3km/hod na delší trasy když šetřím baterku. Motor pomáhá jen při rychlosti pod 13km/hod (krátkodobě i do 17km/h), takže průměr naháním opravdu jen do kopce.
Dojel bych ještě tak 10 km, červená jen problikávala.
fajn,neměl jsem představu, co bych mohl čekat, právě kopce sráží průměr razantně dolů, na rovince to pak trvá nekonečně dlouho než člověk zvedne průměr třeba jemon o 1 km/h
Právě v těch kopcích si člověk hodně najede , já mám motor co pomáhá až do 25km/hod. V kopcích však používám tak 1/2 výkonu (do 15km/hod).Když však potřebuju vystřelit, tředa z křižovatky ,tak jedu až na doraz a dokážu se rozjet i rychlejc než průměrný auto.
Záleží jak motor využíváš. Můžeš ujet i 100km, když ho zapneš a nebudeš přidávat plyn. Dál je to závislé od výkony motoru a váze, kterou motor táhne.Takže moje váha s kolem i bateriemi je 130kg. Šlapu stále, ale bez fyzické námahy. To znamená, že motor nepomáhá mně, ale já jemu. Baterie 36V 40A a vzdálenost ujetých km na jedno napití při už najetých 500km je průměr 60km. Jezdím po zpevněných cestách kopce nekopce, A když se začteš do diskuse v zahraničí, tak to tak odpovídá. Nejpřesněji by to bylo, kdyby se najeté km, psaly bez šlapání. Ale to motor s 250W nezvládne, kopce nesnáší.
Já osobně jsem na elektrokole najel jen pár okruhů na testovacích dráhách, ale už jsem domluven s jedním prodejcen na zapůjčení skládačky (ne pro sebe) na celej den, do města (jsem z Brna) značka ideál na cestu do práce a zpět, na sport mám MTB bez motoru :o)
Link na jeden článek o testování, záměrně nepíšu recenze :
http://www.lindnerovi.cz/?text=126-guewer-camp...
nevypadá to jak placená recenze, i s ohledem na to, že je umístěno na privátních stránkách :o)
Souhlasím s tebou. Měřit však ujeté kilometry bez šlapání by bylo k ničemu, mimo pofidérního porovnání ani nevím čeho. U normálního kola taky neměříš useky jízdy se šlapáním a bez šlapání. Stále šlapeš snad pouze u spiningu. To se mi právě na elektrokole líbí, že můžeš ve velké míře taktizovat a dojezd ovlivňovat podílem své spolupráce s motorem. Hlavně do kopců, které opravdu samotný motor nesnáší, ale významě v nich pomáhá.