Ahoj, po loňském zahnání kamionem do škarpy si jízdu na kole nedokážu představit bez zrcátka. K Vánocům jsem si naježil HTC Hero s wifinou ( na biku uvažuju používat jako, computer, navigaci a záznamník cest), teď si tak přemýšlím, zda by nešla připojit kamerka umístěná pod sedlem místo zrcátka. A s mobilem spojená kabelem, příp. přes wifi. Nepřemýšlel jste někdo o něčem podobném????
Jojo, na zrcatko taky nedam dopustit. Jako myslenka me to asi taky uz napadlo, ale mel bych strach, ze na displeji toho pri silnem svetle moc neuvidim, spolehlivost je nesrovnatelna (o cene nemluve) a lepsi opticke vlastnosti bych prisuzoval spis zrcatku.
Pro zrcatko podle me take mluvi fakt, ze kdyz se divas pred sebe i do zrcatka, tak oci zaostruji do dalky, zatimco na displej bys musel zaostrit na blizko. Dalsi rozdil bude v tom, ze co vidis v zrcatku muzes ovlivnit nejen natocenim zrcatka, ale take polohou hlavy, cehoz pravdepodobne treba v zatackach vyuzivas, kamera by sledovala stale nastaveny smer, nekdy by to ale mohla byt i vyhoda.
A jeste dalsi poznatek, kdyz bys pro pohled dozadu pouzil nejakou normalni web kamerku, obraz by NEBYL zrcadlove prevraceny, nevim jestli by sis zvyknul, ale urcite by to bylo dost matouci. Pro auta se zrejme prodavaji kamery, ktere posilaji prevraceny obraz. Pravdepodobne by ale slo obraz zrcadlit i softwarem.
Nevyhody zrcatka oproti kamerovemu reseni me v podstate napadaji jen dve. Zrcatko presahuje profil kola, i kdyz lze umistit tak, ze presah je minimalni a potom obcas muze oslnovat. V noci tebe od aut, pres den sluncem toho kdo jede za tebou, kdyz tak zrovna vyjde uhel.
Jako vyhoda kameroveho reseni me jeste napada moznost zaznamu (muze se hodit pro dokazovani pri nehode), ale pak by to chtelo mit kamerku i dopredu. :)
Na silničních kolech mám taky zrcátka, bez nich už ani ránu, docela bych řekl, že provoz za sebou sleduji víc než ten před sebou.
Pokud jde o tu kamerku... no, rozhodně se Tě nechci dotknout, ale připadá mi to stejná konina, jako u moderních aut ta zvuková signalizace, jak můžu couvat a kolik zbývá místa. Holt my ze starý poctivý autoškoly jsme uměli couvat bez pípátka... :-)
Musím Tě poopravit, jsem taky ze staré školy a mám najeto přes 1,5 milionu km, ale ty pípátka jsou docela dobrý pomocník. Není třeba zatracovat všechno nové, to bychom dnes jezdili ještě na koni. I když nevím, nevím, jestli by to nebylo lepší.
Naši mladí si nadělili Volvo XC 60, který ty senzory má, ale chybí mu páka ruční brzdy! A ostřikovače nejen ostřikují, pane Pařízek, ale na požádání dokonce i teplou vodou. Je to na mě už moc chytrý auto a ještě ke všemu s pravým řízením a řazením vlevo. Na to už nemám. ;-)
Taky nemám v mým autičku páku od ruční brzdy, jenom táhlo od elektrickýho spínače.
A i když jsem (asi ještě) stará škola, je to hezká machrovinka, zastavit v kopci, zabrzdit a pak jenom při rozjezdu přidat plyn, pustit spojku - auto se samo krásně odbrzdí :-)
Ale nikdy se nikdo s takovým autem neprojede na srazu veteránů, ze všeho se za pár let stanou nepojízdné kusy se chcíplou elektronikou.
Ale je to stejné, jako už nikdy nikdo nevydá moji sebranou korespondenci byť bych byl sebeslavnější, protože používáním mailů krabice dopisů nevznikne.
V tomhle není ani táhlo, jenom takový tlačítko. Netuším, jak se s takovým verkem dělají kaskadérský kousky, kdy je třeba škubnout volantem, bleskem zatáhnout ručku a rozjet se do protisměru.
Po prudkem skubnuti volantem uvedes do provozu ESP a nekolik dalsich asistencnich systemu, ktere situaci vyhodnoti a auto si za pomoci kamer najde samo vhodnou unikovou cestu. S Tebou se zatrese sedadlo (abys neusnul) a dostanes z nekolika stran airbagy (aby sis takove tyrani pro priste rozmyslel). ;-)
Tahle mrcha umí už i sama zastavit když jí někdo vleze do zorného pole :-D
http://www.novinky.cz/auto/193919-volvo-s60-ma...
Nojo,kde jsou ty časy kdy jsme si sami uměli třeba přemontovat gumu na silnici nebo vyčistit karburátor.U některých ani nevím kde je motor.
Za vrchol svý dovednosti považuju seřízení karburátoru a zapalování na dvouválcovým trojtaktu. :-)
Tak to já jsem měl trochu složitější, zhruba před 25 lety mi v Polsku praskl píst na Volze GAZ 24 a zničil mi i klikovou hřádel. Protože bylo pochmurno a schylovalo se k dešti, tak jsem zakoupil 5m stan a pod tím stanem jsem si takzv. na koleně udělal malou generálku. Na Volhu se tam dalo koupit všechno. A nebo v Rusku v Kyjevě mi praskla poloosa na obytné Avii a musel jsem pro ni letět až do Moskvy na velvyslanectví a pak jí na nějakém tankodromu vyměnit. Nebyl problém ji vytáhnout, ale v diferenciálu mi zůstal ten ozubený úlomek, tak jsem musel na tom písku diferenciál otevřít a úlomek vyjmout a tyto dvě práce považuji za své vrcholné dílo. Na foto je vidět, kolik jsem měl na to místa. Podotýkám, že nejsem automechanik a opravami aut jsem se nezabýval. Kdyby se něco podobného stalo na dnešních autech, tak je tam můžete nechat zešrotovat. To by vás vyšlo nejlevněji
Voha: http://rostac.rajce.idnes.cz/Privesy_ktere_jsem...
Avie: http://rostac.rajce.idnes.cz/Privesy_ktere_jsem...
Škoda jen, že v tu dobu nebyly dig. fotoaparáty. Dokumentace by byla jistě podrobnější.
To se to pak delaji upravy na kole a trikolce, kdyz ma clovek takovehle zkusenosti...
Tak Ti jeste chybi do sbirky privesu neco takoveho: http://www.tinyhousedesign.com/2009/05/13...
Kdyz jsem se na Tve vytvory dival, ocekaval bych neco Harleyovsky kozeneho nejpozdeji do zarioveho srazu v Nivnici. Prece nebudes spat ve stanu, no ne? ;-)
A víš, že nad něčím podobným uvažuji, jen ne pro sebe, ale pro tu kočku. Chodíme spolu po lesích a tak ji chci vozit sebou.
http://www.savannah.asp2.cz/
http://rostac.rajce.idnes.cz/Lehokolo...
To jsi vymyslel dobre - leopardi potah sedla bude originalni. 8-D
Jo tak něco podobného jsem taky dělal,čtyři válce dva karburátory ,byl to Indián 1251 ccm ale když se to povedlo asi za týden bez manuálu tak to jezdilo jak brus.