Tak a jsem bez kola. V chodbě prázdno. Divnej pocit. Ale žádný strach, nejde o krádež. Svoji roční silničku, mého mazlíka, šírera, jsem odvezl do krámu a má si pro ni přijet nějaký jerguš. Jako bych ho tu už někde zahlédl. Tak snad na ni budou u jergušů doma hodní.
Původně jsem chtěl k silničce pořídit horáce, HT, ale nakonec jsem se zhlédl v cyklokrosce, od které si slibuju, že zvládne všechno a já budu moci zůstat monokolní. Silnici, polní cesty i tahat vozejk natěžko. Už se mi montuje a dneska jsem si ji projel po dvoře v krámě. Je lehoučká. Meridka, na tiagře, ještě měníme kazetu (na devítkovou 12-34) a přehazku s dlouhým ramínkem (asi LX). Sedlo zůstal osvědčený brooks, ale klipsnám dávám sbohem, nové tretry a SPDéčka, je třeba jít s dobou. Snad se hned nevyválím. Už se těším jako malý kluk na vánoce, nemůžu se dočkat. No, jsem se trochu rozepsal...vlastně jsem chtěl říct, jak je divné, když je v chodbě prázdno. Když jsi bez kola. A jak je fajn se těšit na nové. :-)
Jerguš?! Ten co jezdí na leháči a má velomobil?
To se mi nechce věřit! Že by vyměnil pohodlí za masochismus? :-) No, možná je to jiný a nebo to nemá pro sebe.
A Ty děláš chybu Jaromíre, když už změna kola tak i změna polohy :-)
Ale každopádně si to užívej!
Tak a teď už se z účasti na jarním srazu nevymluvíš jako dřív, že na silničce bys vyjížďky s námi nedal. ;-)
Ale jinak....sama jsi viděla, že jste v mém případě o nic nepřišli :-))) (neumím udělat ten smajlík s šikmým vokem, jak to děláš?)
česká klávesnice vedle čísla 1 vlevo,
anglická tam kde je na české "ů",
německá shift + tam kde je u české čárka (jako na české když chceš dát otazník)
;fakt, to je objev. Díky, ještě nikdy jsem to nepoužil ;-). Takže Burajdo ;-) ;-) ;-)
No, běžně se tomu říká "středník" :o)))
No to já vím, ale používáš to při psaní kromě toho smajlíka? Já vůbec, proto jsem nevěděl kde na klábosnici je; takže.......Radko koukej: ;-). No jinak to všechno dělá radost z budoucího kolečka. Nebo že by jaro? ;-)
Já to nepoužívám, protože je to na tý klávesnici na debilním místě. Jsem zvyklej psát deseti prstama a do těhle sfér jsem malíček nikdy moc nestrkal :o) Nejrychlejší je tahle kombinace :o) navíc mi přijde hrozně veselá :o)
Díky, už aby stála v chodbě. Začnu tím, že si k ní sednu na bobek s deckou červenýho (nebo hrnkem grogu, je tam ještě chladno v chodbě), a budu ji hladit a povídat si s ní. Co tvoje nové kolo v úžasné barvě?
dneska se na něj vrhnu, aby h zase pokročil a snad bude do neděle jezdit :-)
tak to jsme na tom skoro stejně, když to vyjde, tak příští týden budu lakovat "čtyřku"
každej rok nový kolo? :-)
zatím to tak je:)))
mladý a neklidný !!?? nebo nerad lyžuje...
No tak mladej už moc ne, i když muži nestárnou ale zrajou a s tím lyžováním máš pravdu
Zradu na starý silničce považuju za neodpustitelnou, nicméně gratuluji k novému kolečku :-).
Hele se mi nerejpej s otevřenou solničkou v čerstvý ráně. Myslíš že to bylo jednoduchý rozhodnutí? :-))) Ale zase nebude pokaždý rozhodování v chodbě, kterou vzít na švih. Tak to bude asi lepší, ale snadný to nebylo teda.
:-) A díky.
Tak přeju aby dobře sloužilo k plné spokojenosti. Dovedu si představit, jak se těšíš. Mně snad obdobná událost v dohledné době taky čeká.
Koňa půjde z baráku, nebo si ji necháš? 8-O
A já něco vím, nikomu to nepovím :-) Nechte se překvapit ;-)
Tak aspoň naznač, když už jsi to nakous.
Nebo nesmíš ani naznačovat?!?
Tohle ať si případně prozradí sám Zakarr, je to jeho "tajemství" ;-)
Nevím, jestli to je tajemství, podle reakcí to ví dost lidí, třeba já také něco vím :-))
Dokud to neví všichni, tak to tajemství je! Já to chci vědět takýýýýýýýýýýýýýýýýýýýý!!!
8-)))
Nevím o tom nic, ale podle všech těch tajností tipuju, že zakarrovi budou mít druhé miminko :-)))
Básník vyhrává tuto soutěž zlaté pavlače, neb správně tipuje, že pokud všechno dobře dopadne, Zakarovic se rozrostou o jednoho člena navíc. :-))) A ostatní si nechaj tu slepičárnu jo? :-)))))
A jestli to někdo zakřikne, tak přísahám bohu, připravím mu mučení vskutku cyklistické a to vplétání do kola. A bude to bolet.
A jaký to bude mít brzdy a jakou vidli... Člověče, z tebe aby taky jeden lámal každý slovo :o)))
Ale bez legrace - ať vám to vyjde :o)))
Jsi odvážná žena. Po té jeho výhružce o vplétání do kola jsem se bála sem cokoliv připsat. Takže jen skromě přidávám, že budu držet palečky. Ostatní už je na vás, Zakárrci. 8-)
Nojo, celé se to tak nějak táhne, teď se to zase odložilo, snad nebudu přenášet. Mám nervy, přecijen už jsem starší člověk a všechno mi trochu déle trvá. Doufám, že to žena přežije, chuděra, to víš, v tomto věku se tyhle prudký změny hůře snášej.
Tak gratulace. Cyklokrosky začínají být nějak v kursu. Taky o ní delší dobu uvažuju. Stará silnička dosloužila, cross už má taky něco za sebou, a jako jediné kolo je to takový univerzál něco mezi. Jenom asi k tomu dvoje kola - se silničními a crossovými plášti.
Uvažuju že budu přezouvat pláště. Na léto, cestování a silničnější období hladší a na podzim, zimu a jaro ty čudlíkaté a blatníky se zástěrkama. Právě pořádné blatníky jdou na cyklokrosku dobře. U silničky to bývá problém kolem sedlové trubky s lankem přesmykače a zadním kolem, tam na blatník není moc místa a s krátkým pak teče na nohy.
Tak ať ti to dobře jezdí...
Já jsem o změně uvažovala loni, ale nakonec z realizace sešlo. Ovšem mám podezření, že letos se to nějak nachyluje - moje kolo už je v servisu 14 dní a už začínám mít obavu, zda mi z něj zbude alespoň ten rám :o)))
Doporučuji na první vyjížďku s SPD listnatý les.
Já jsem se krásně vyválel na hromadě listí, v právě takovém lese u Káraného, dávaje přednost skupince postarších párů na horácích.
Tolik smíchu jsem dlouho neslyšel...
Pak jsem to zopakoval na stopce v Šestajovicích a pak už to šlo....
Už přemýšlím kde. Nejraději bych v prodejně polštářů.... :-) Já už kdysi v půjčených SPD a tretrách zkoušel, cvičně to chodilo bez problému a potom jsem se vyválel na silnici před lidma na křižovatce, lekli se víc než já a dívali se na mne jako na opilce. Ne že bych zapomněl vycvaknout, ale mně to fakt nešlo. Na zemi jsem vycvakl bez problému. Tak jsem to na pár let odložil a jezdil v klipsnách. No tak už zas přišel čas... :-)
Tak tyhle problémy s pády při zastavení kvůli nášlapům nechápu. Ani při hrozícím pádu během divoké jízdy na hrbolech, kořenech, kamení, mě SPD nikdy nezradily - vždy, když bylo třeba, se noha samovolně odpíchla od terénu, abych obnovil rovnováhu. K nášlapům jsem, po předchozích klipsnách, ovšem přistupoval s vysokým respektem. Už jenom kvůli zde publikovaným varováním, že na začátku si každý musí projít několik pádů při zastavení, než se naučí předjímat vycvaknutí z pedálu. Ačkoliv jsem už starší ročník, kupodivu mě podobné problémy minuly.
Ještě můj příspěvek z doby mého přechodu na SPD:
Trochu zeširoka... Když mi před 30 léty ukradli favorita F12, usedl jsem na kolo až předloni, a to na crosse. Samozřejmě s klipsnami - masivní plastové, drží botu pevně i bez utažení, při šlapání lze pomáhat tahem nahoru, kdykoliv mohu dát nohu na zem.
Loni v zimě jsem na lesni "formánské" cestě sklouzl na vrstvě mokrého listí na jílu, a ošklivě jsem se zranil. Říkal jsem si, že se nedalo nic dělat. Před měsícem jsem v noci, na úzké asfaltce, uhýbal protijedoucímu autu ke kraji - asolutně oslepen, ucítíl jsem skok z asfaltové vrstvy na kraj vozovky, a už jsem se kácel pod kola auta. Vtom se mi povedlo odrazit levou nohou od země, a najít rovnováhu. Řekl jsem si, že klipsny dokážou mnoho. Až doma jsem zjistil, že život mi zachránila protržená přezka klipsny (v nýtu). Ten moment mě donutil opustit klipsny.
Řešením byly nášlapy. Protože jsem spíš turista, pořídíl jsem si jednostranné pedály Shimano PD-M324 (druhá strana je normální pedál i pro klipsnu). K tomu, pro letní vyjížďky, sandály LAKE model LXSDL- masivní, s tlustou podrážkou podobnou vibramu, chranící výborně i prsty, ale těžké jako staré pohorky. K ním tzv. kufry Shimano, typ SM-SH55, které umožňují velký rozsah uvolňování nohy z pedálu: od zvednutí paty (při pádu přes řidítka), plynule až po maximální vytrčení paty do strany. Kromě toho dávají volnost chodidlu vybočit + - 3° do stran, což u začátečníků, nebo při nepřesně nastavené ose kufrů, šetří kolena. Bez těchto vůlí, s vypínáním jen patou do stany, jsou kufry SM-SH51. Tak a teď čerstvé zkušenosti. Jezdím hodně po asfaltu, ale nevyhýbám se ani krkolomným cestám. Už se mi třikrát stalo, že jsem ztratil rovnováhu sklouznutím na kameni, kořenu ... Vždy jsem dokázal obnovit rovnováhu odrazem nohy od země (ani jsem nevěděl jak). Minulý týden jsem se chýstal přejet neřízenou světly křižovatku. Byla volná, tak jsem se do ní rozjel. Vtom jsem si všiml, že zleva se vdálí blíží vellkou rychlostí auto. Okamžitě jsem zabrzdil do zastavení, nesžít ještě s nášlapy, neskácel jsem se však, nevím jak, stál jsem oběma nohama na zemi.
Tak milý Unlíku je Ti to, doufám, jasné :-) .Užij si canyona.
[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 16.07.2008
Autor: henry
souhlasím s tím, že se vycvaknu vždycky. Při jakýmkoli pádu nebo prostě když je to potřeba a vlastně ani nevím jak. Nicméně jsem sebou kvůli SPD taky plácnul. První vyjížďku. Uplně nulová rychlost. Křižovatka. Chtěl jsem si vycvaknout jen jednu nohu, protože mi to ještě nešlo automaticky a zacvakávalo se mi hůř, protože jsem to "hledal" a netrefil se napoprvé. Dnes bez problémů, ale na té první vyjížďce.... No a jak jsem vycvakl jednu, začal jsem se pomaloučku kácet na tu druhou stranu. Panika, a škubal jsem nožičkou a pomaloučku jsem se pokládal, až jsem si lehnul :-) od tý doby v pořádku.
Jo Básníku, hodně opravdu hodně to povol na začátku. S postupným zvykáním jsem utahoval a doporučuju ti totéž.
to jsi to vzdal docela brzo....
Je to na mne? Co myslíš že jsem vzdal?
tu silničařinu přeci :-), kroska Ti silničku nenahradí... Taky bych chtěl mít doma jen jedno kolo ale no way...
Jdu do cyklokrosky, ne krosky (ne trekingový kolo, ale cyklokros, prostě Štybar). Na treking už bych se nevrátil. Tohle má berany, kompakty a dá se to nabušit na 6 atmosfér pro jízdu na asfaltu. Hučky na silničce jsem bušil na 7. A dá se na ní i do terénu, pro mne spíš cesty a šotolinu. Je to protože neumím mít dvě kola zároveň (ani dvě ženský, v tom je to podobný). Měl bych problém se rozhodnout v chodbě, který kolo. Takhle to bude jasný, no.
Nezapomeň si pak změnit profil.
"...Tulák na silničce s velkými sny...." :-)))
...jsou starosti porád....a aspoň ty velký sny si tam můžu nechat?
I když jak jsem silničku za ten rok ozkoušel, tak to s ní moc o toulání nebylo. Docela náročná partnerka, to bylo pořád přidej a zrychli...no je fakt že to jelo jako po másle, ale vlastně jsem měl v profilu protimluv. Na silničce se netoulá, na silničce se maká a sviští. Krásně. Tak zkusím toulat s cyklokroskou. :-)
...nemáš pravdu, silnička je ideální pro kochače. Za den dáš 200Km, o tom se Ti na horáku v terénu může jen zdát a co toho uvidíš za den ;-)
To dám na lehokole taky a navíc mě z toho nebolí prd*l a zápěstí a za krkem a .. a .. atd :o)))
...a hele, jak jsou ti lehokolisti ješitný.. :-) Napsal jsem "na silničce" neřekl jsem jestli je to leháč nebo klasika ;-)
Když už jsme u těch kiláku, tak já se chystám v létě dát 500, tak se můžeš připojit :-)
To mne zajímá. Netvrdím že na to budu mít, ale líbí se mi to. Můžu se zeptat na podrobnosti, pokud to už máš vymyšlený? Třeba trasu a tak. Díky.
Cíl by měl být GlossGlockner (už se tu o tom psalo) Trasu ještě nemám ale měl bych ji dostat od člověka co to už jel. Na Bajk-foru.cz k tomu existuje příslušné vlákno.
Ale stejně, nejdřív se pojede pár dálkových akcí tady v čechách aby se zjistilo jestli na to mám/máme ;-)
jo jo, já vím, prostě kolo s kantíkama a berany :-) Podle mě to nebude ono, taky jsem dřív krosil na favoritu.... Osobně, kdybych si musel vybrat jaký jediný kolo budu mít tak bych volil ocelový/titanový HT s pevnou nebo chrtí vidlí a více sadami kol s různými plášti bych řešil povrch po kterém pojedu.
No, třeba se mýlím... tak ať Ti to jezdí.
Nee, má véčka, je lehoučká (nosí to na závodech na rameni po těch schodech, skoro mi připadala lehčí než silnička). Je to prostě silnička s véčkama a trochu širšíma vidlicema a 53x13 má taky (já budu mít vedle toho i 34x34). Favorit byl těžkej. No dám sem pak fotky a napíšu zkušenosti. Jsem sám zvědav.
Jo a ještě mám dvoje brzdový páky, klasický silniční Sh tiagry s řazením a druhý jenom brzdový nahoře pro brzdění při horním úchopu. To se mi zdá skvělý, pohodlný.
To už si mne do přátel teď nedáš, viď? Jsem stejně překvapenej kolik lidí tu má srdce pro silničku, to sem nečekal. Ale je to krásný. Já se budu i s cyklokroskou považovat za silničáře, protože cyklokros (Štybarovinu) jezdit nebudu. Jestli mne nevypískáte teda...
Tak už je cyklokroska doma, včera večer jsem ji přivezl. Díky Vláďovi od šírerů v Budějicích, že mi pomohl najít nového milce pro původní silničku. Fotky sem dám až to sestavím. A ještě než začnu montovat blatníky a šrouby do bot a seřizovat posez, máte nějaké rituály, postupy nebo zvyky, jak z nového cizího stroje udělat kámošku? Povídáte si s novým kolem? Křest něčím 55%, vonné tyčinky? Trocha šamanismu a magie? Díky za dobré rady :-)
Jste s Murphym romantici oba.... :-)
Takhle se krti kolo:
http://www.nakole.cz/diskuse/11105-tak-uz-jsem...
A jakou má vlastně barvu? To je taky dost důležitý parametr. Alespoň pro někoho ano. 8-)))
Červená-černá-bílá. Líbí se mi, ale tohle rozhodující nebylo. Možná si vytisknu na laserovce (aby to vydrželo pár kapek deště) samolepku s nějakým amuletem nebo ochráncem a půjdu křtít. :-) Mám jenom červený vínečko, ale to půjde :-)
Co ty bletníky ??? :-) To je tam fakt chceš dát ? :-D
Určitě. Na mokrý a studený období roku furt (zimáček) a na letní vícedenní cesty (cyklocestování), kdy je lepší jet i v dešti než dva dny zůstat někde sedět a čekat jestli to přejde. Jinak přes léto, kdy si vybereš na švih počasí, tak samozřejmě půjdou natrvalo dolů. Chci si udělat i pořádné zástěrky vpředu i vzadu, abych si nelil vodu na nohy ani do vozíku za sebou na cestách. Vlastně i proto jsem šel do cyklokrosky, že na blatníky má více místa než silnička, tam je to někdy problém.
asi jsem nikdy nekřtil. Dokonce se přiznám, že staré kolo dodnes nemá ani jméno. Ale je to asi chyba. To nový pojmenuju. A pokřtím. Blátem na první vyjížďce do lesa. Jakmile je špinavý, začnu ho teprve považovat za kolo. Do tý doby je to jen technická hříčka nemající zatím žádného praktického využití.
To mě nikdy nenapadlo pojmenovat kolo. Přitom třeba domácí elektrospotřebiče (některé) máme pojmenované.
Taky první počítač, někdy v polovině 80let měl jméno. Ty dnešní jsou jen "ten krám". :)
věci, které mám dlouho a rád je používám, často pojmenované mám. Zajímavý je, že auto jméno mělo :-) kudla, kterou vozím na vandr dvacet let má taky jméno atd. :-)
Hele já pro to kolo asi fakt vymyslím jméno hned od začátku :-)
Nikdy jsem kolo nekřtil, nikdy mé kolo nemělo žádné jméno. Jak už zde někdo napsal, pokřtím jej první jízdou a na jaře bývá dost bláta. Je pravda, že když ho potom čistím, tak se s ním laskám skoro jako z ženskou dokud není zase jako nové. Jinak je to Merida, taky ženská, ale horská.
mýt? :-O Proč? :-D
"Čistí"! Ne "myje". :-)
Takže to určitě dělá jako já. Čištění=třikrát pustit kolo z půl metru na zem a špína, která neopadá sama tam patří :-)
člověče, tak já nedělám ani to.... Bahno vybírám jen, když se nehrne u brzd mezi plášť a vidli, ale to už musí bejt, to už musíš jet po rozmáčeným poli. A dělám to jen proto, že ty kola pak prostě neotáčejí ne kvůli čistotě :-)
Já jsem o level níž. Dneska jsem teprve objednal. Uvidíme, jak to bude dál. Ale nervní sem jak prvnička.
a který level 5-6-7-8, či snad 9 jsi objednal? :-)
Nojo. Objednal, objednal. Mail zpátky přišel, tak teď čekám, co bude dál. Ani nevim, kdy mám termín :-)))
:-)
Za tři týdny až měsíc bys to měl mít doma ;-) Ale jestli to je dokonce "7", tak to mají hned k expedici ;-)
Abys na tom nakonec nejel dřív než vytáhnu kolo ven já :-)))
Je tam napsáno "IMMEDIATELY". Tak uvidim no. Včera jsem to objednal, ale zatim pošťák nedorazil. Možná sem moc nedočkavej.....:-(((
Tak rychle to zas nefunguje ;-) Ono jim to stejně bude nějakou dobu trvat... Mezitím by od nich měly přijít dva dopisy klasickou poštou a mezi nimi ještě nějaký mail. No, a převod peněz také něco zabere... Takže to vidím tak na 10-14 dní než to budeš mít doma.
Být nedočkavý jako ty, tak si to asi hodím :-)
Mám objednáno od konce září na předobjednávku a stále ještě není a prý možná za 14 dní a ještě ani to není jisté.
Ale je fakt, že mám na čem plnohodnotně jezdit, takže mi to netrápí a v klidu si počkám, zase díky té předobjednávce byla o hodně lepší cena a záloha byla jen symbolická.
Ale ne, to já jen tak :-) Když už jsem půl roku vybíral, a ty to víš ;-), tak už nějakej ten tejden vydržim. Naopak, teď si užívám ten slastnej pocit, to nádherný období, tu dobu kterou si člověk užívá jednou za dlouho - čekám na vysněnýho bajka. Tu první příjemnou fázi, vybírání, zkoumání, řešení, rozhodování jestli to či ono, to už mám (možná bohužel) za sebou. Teď se těšim a pak přijde ta závěrečná euforie.
Tak jsem dneska poprvé objel na nové cyklokrosce náves a učil se s nášlapy. Dobrý dojmy, kolo mi sedí, cyklokroska je lehoučká, snad ještě lehčí než silnička. I přechod z campy xenonu na sh. tiagru v pohodě. Z nášlapů mám pořád trochu respekt, vycvakávám pár metrů předem, ale jde to dobře. Ještě pár šroubků co mi chybí do blatníků a závažíčko ke snímači tachometru a bude to připravené k nafocení. Takže dobrý, jsem zase pojízdnej !.
A já ti tu radost upřímně přeju. Tak si to užívej, než zevšední. A z nášlapů neměj strach, jako my všichni s nima za chvíli srosteš a bude ti divný, že bys měl jezdit bez nich nebo na něčem jinym. Na fotky jsem zvědavej, cyklokroska se zase tak moc často nevidí.
- a né že si to kolo budeš brát do postele. Kdo má prát ty cejchýýýýý!!! :-))))
http://basnikzevsi.rajce.idnes.cz/cyklokroska...
Zkouším vložit odkaz na fotky kola. Dneska jsem projel poprvé kolo povenku, nejen po návsi. Zároveň jsem ochočil rajče (neposlouchalo potvora, chovalo se nestandartně, ale nakonec se podařilo). A naskládal tam fotky. Snad to bude fungovat.
Moment, teď něčemu nerozumím: vzadu máš bajkovou kazetu a přehazku? to ty silniční dualy poberou bez problémů? BTW to sedlo Brooks je sice luxusní, ale moc se mi tam nelíbí... Ale je to tvoje kolo, nic ve zlým ;-)
Přesně tak, vzadu je bajková kazeta a přehazka s dlouhým ramínkem (bajková). Řetěz je campagnolo a teď nevím zda je delší než silniční, asi ne. Běhá to jako hodinky. A sedlo jsem při návratu na kolo před rokem vybíral a nevybral z ničeho, až jsem se vrátil ke kůži (jako kdysi na favoritu) a jsem spokojenej. Já vím že to vypadá nestylově, ale mně se na tom fakt dobře sedí. :-)
Hm, pekne kolo :-)
Ale rekni mi, proc tam mas brzdy cantilever? Mozna jsemm ted vedle jak ta jedlle, ale: cantilever brzdy patri na cyklokrosove kolo, o tom, zadna, ale je to tak proto, ze to narizuje nejaky predpis pro cyklokrosove zavody, anebo kvuli necemu jinemu (pruchodnost plaste obaleneho bahnem apod.)? Protoze ja bych tam jinak dal vecka. Cantilever jsou veckama davno prekonane, ne? Mozna se pletu, tak me kdyz tak opravte. Ostatne otazku, proc se v cyklokrosu pouzivaji porad cantilevery mi vrtala hlavou uz dele.
A jinak jsem rad, co jsi napsal stran naslapnych pedalu. Tak nejak to citim i ja a mrzi mne, kdyz jsou novacci nekdy zbytecne odrazovani katastrofickymi historkami na tema prvnich jizd s naslapnymi pedaly.
Brzdy byly součástí kola, na ty jsme nesahali. Přiznám se že rozdíl mezi véčkama a kantilevrama nepoznám, myslel jsem že to jsou véčka. A cyklokros jezdit nebudu, takovej ten okruhovej. Silnici a trochu lehčí terén, rozbitý cesty kam už silnička nemohla (spíš kam už jsem neměl to srdce silničku honit). A hlavně ten vozejk natěžko, silnička s ním nebyla vůbec šťastná, nebyla do zápřahu. Na léto přehodím hladší pneumatiky, tyhle na asfaltu vrní jako pantograf (vláček).
JJ, vsiml jsem si, ze jsou pekne zubate. No tak snad nam to nekdo vysvetli, jak je to s temi cantilevery u cyklokrosovych kol.
Prej se míň upchávaj blatem než véčka... a profil cyklokrosových tratí je takový, že se jen přibržďuje, ale nikde nešlajfuje padáky jak na mtb, takže se používaj véčka. Prý;-)
No, to mi prijde jako rozumne vysvetleni.
Nicmene se presto domnivam, ze nejaka specifikace technickeho vybaveni kola pro cyklokros existuje a prave by mne zajimalo, jestli ty cantilevery nejsou vyzadovany.
Navic, dnesni vecka, principialne, nebrani tomu aby byly celisti provedeny s pruchodnosti nejmene stejnou jakou maji vidlice cyklokrosovych kol.
Treba se jeste neco dozvime :-)
Pro cyklocross jsou zakázány kotoučové brzdy (a to vč. tréninku).
No, to asi jo. A povoleny jsou jen cantilever nebo obecne jakekoliv celistove? Lankove, mechanicke.... ?
Jsou zakázány kotoučovky. Či-li vše ostatní je povoleno. Kantíky se používají (taky) proto, že mají nižší účinnost, což je na sněhu a ledu a v blátě docela positivní vlastnost. A míň se zanášejí bordelem (ono se v postatě vlastně nemá CO zanášet).
Na cyklokrosce mám pochopitelně kantíky... ;-)
Jééé, takovej představec mám taky!!! Hele moc pěkný kolečko, fakt, ale jednu věc musím za sebe vypíchnout. To sedlo, to je pane žrádlo. Ač žádné takové nevlastním (ale určitě jednou budu) tak pro Brookse mám slabost. Ručně dělaná sedlařina je jednou a provždy ručně dělaná sedlařina a kdo měl jednou pod prdelkou takový sedlo ať už na kole, nebo na koni, tak ví o čem to je.
To sedlo je skvělý. Míval jsem takový na favoritu jako kluk, favorit s beranama, dvojtalíř, čtyřkolečko. Moje cestovatelské začátky v Beskydech, záviděl jsem klukům na galuskáčích. Potom na dalších kolech to se sedlama nebylo ono, pořád jsem se tak trochu trápil. Příliš dlouhé rámy a štípavá tvrdá sedla, ale já myslel, že to tak musí být. No a loni při návratu na kolo mne osvítilo, po nepohodlným zkoušení různých plastů, skořepin a vycpávek jsem objednal brookse a bylo. Pohoda. :-)
Věřim. Dopísmene. Bude to jako s jezdeckym. Nejdřív tlačí, to když se spolu začínáte kamarádit a pak si ho osedíš přesně na tu svou sedínku a už nikdy nikomu jinýmu se na tom sedle napojede tak pohodlně, jako tobě. Prostě už k sobě budete patřit nafurt.