Prodám další rám lehokola (neodpružený, bez laku), trubka CrMo prumer 50(+ všechny návarky),přední vidlici, duralovou kostru sedačky, zadní vzpěry sedačky, řidítka, rozpracovaný představec .Foto zašlu. Cena k jednání 7000,- Tel. 733697904
Fotky zde:
http://www.leho.estranky.cz/fotoalbum...
Těch už pár jezdí, ne? Už jsem to někdy viděl, jestli se nepletu tak to mají Pedro a Laďa Bláha. Je to pěkný stroj. Sezení je trochu vyšší pro některé lidi, pro jakou výšku člověka je to doporučené? Kolik ten rám váží?
otázka doporučené výšky jezdce mě také zajímá. mám 175 cm a domnívám se že by to pro mě nebylo to pravé... co na to zkušení jezdci?
no Pedro , který má něco podobného taky není obr, ale záleží na tom, jak to je vyrobený...
Spíš si myslím, že je větší problém s výškou šlapání je ještě výš než třeba i maxe a na tom třeba já jezdit nemůžu. Tedy projet se jo, ale nikam dál ne a už vůbec ne do kopce.
dá se tedy říct že, čím je menší výškový rozdíl mezi sedačkou a středem šlapání, je lehokolo přívětivější? co výška sedačky (a šlapání) nad terénem, je to také důležitý parametr? nebo je to jen o zvyku?
to se nedá říct. Někomu to vadí míň, někomu vůbec, někomu dost. Jen ti radím to vyzkoušet. Znal bych víc jak pár lidí, co si koupili maxe nebo něco v podobné konfiguraci a pak litovali, že nešli do konfigurace jako je APus, Azub 4 apod. Je to individuální, nedá se to říct. Každej to má trošičku jinak.
Já osobně bych na tom alpy nepřejel ani náhodou. vyšel bych je. Na AZubu 4 jsem to vyjel všechno. ALe tak to mám já.... Je to něco jako spodní versus vrchní řízení.
Výška posezu znamená jen výš těžiště. To může být lepší i horší zase individuálně. Nedá se obecně poradit. Vyzkoušet!
myslim ze keby sa dala dopredu vydlica a koleso na 20" ze bi sa to celkom dalo...
Až na to, že by z toho byla neřiditelná splašená mrcha.
O kolik stupňů se změní sklon hlavové trubky u tohoto kola při výměně za 20" vidlici ?? Nebo podle čeho soudíš, že to bude "neřiditelná splašená mrcha" ??
Nedavno jsem mel k dispozici 20" predni kolo. Zkusil jsem ho dat postupne na silnicku, MTB hardtail a na AZUBiho HardCora. Silnicku jsem jen zkusmo povodil po byte, MTB a HC zkusil par metru po silnici.
Z teto zkusenosti bych vyvozoval, ze jestli ma 2 x 26" kolo spravnou geometrii, vymena pouze predniho kola z nej udela temer nepouzitelnou zasobarnu nahradnich dilu.
Podle mych odhadu a par shodnych trojuhelniku nebude idealni ani vymena obou kol za mensi, ale to by se nemelo projevit tak zasadne. Mozna mne v tomhle nekdo opravi.
Na svém kole, postaveném jako kopie Azubu Maxe jsem měl 26ky kola. Nebylo to špatné, ale byl jsem dost vysoko. Na podzim jsem sehnal 20tku kolo a dal je dopředu. Musím říct, že se mi pocitově jezdí mnohem lépe. Necítím žádné zhoršení jízdních vlastností, právě naopak. Vidlici jsem nechal původní, takže kdybych časem zjistil, že 26ka je přece jen lepší (i když o tom pochybuju) tak ji kdykoliv vrátím zpět. Snížil se mi pouze předek bez zhoršení jízdních vlastností.
Je to tenhle?
http://jurimir.rajce.idnes.cz/Kamarad_Zdenda...
Priznam se, ze mi hned od zacatku prislo, ze mas prilis lezatou vidli. Mozna ses prave tim snizenim dostal k lepsimu uhlu. Zkousel jsi 20"+26" a 2x26" od AZUBu? Citil jsi tam taky takovy rozdil? Mrkni na tohle:
http://www.azub.cz/foto.php?img=galerie/max...
Ta vidle daleko vic stoji.
Puvodne jsem si, priznam se, myslel, ze by to mohlo byt lepsi pri tlumeni razu v terenu.
Jo, možná že je ležatější, ale snažil jsem se o doporučovaný závlek. Rozhodně se mi na něm nejezdí špatně. Dnes jsem se byl projet a všímal jsem si citlivosti řízení. 20tka vepředu je určitě citlivější naž 26ka. Zatím jsem to nekalil z velkého kopce, tak nevím jak se to bude chovat při vyšších rychlostech. Počítám, že tobude otázka zvyku. Azuba jsem zkoušel pouze od Jurimíra 20 vepředu, 26 vzadu, ale jen chvíli a nezaměřil jsem se na to, tak to nedokážu posoudit. Na srazu to vykouším a uvidím.
Mám vyzkoušeno 28x28 , 26x20, 24x24 a 24x20, to vše na jednom lehokolovém rámu, bez nějakých velkých změn v ovládání, proto se ptám.
Mam od Milana upravenou vidli. Zdvih 100 mm se zamykanim dole. Kdyz ji zamknu a dorazim az dolu, je to jako by mi nekdo vypustil predni kolo. Ale zase se s tim da vyjet i to, kde bych se jinak preklapel vzad. Ale pro delsi jizdu po rovine to neni - ani na asfalt. Rozdil 20 a 26 je 3" od stredu na zem. Tedy zhruba totez, co realny zdvih minus SAG te vidle.
A krome toho vypusteneho pocitu zacala i riditka jinak reagovat. Tim ze se vidle nakolmila, dosahl jsem podobneho pocitu zivosti, jako na male skladaci mikrokolobezce (oproti normalni velke).
Chapal bych, ze stejne velke dvojice kol nebudou az tak rozdilne, ale pokles stredu o 3" se musi projevit.
Nekde tu tusim Jirka detailne popisoval takove udaje jako zavlek vidle a vliv na jizdni vlastnosti.
Ale jo, samozřejmě ty zákonitosti znám, já si lehokola stavím sám, ale třeba silniční rámy se staví se sklonem hlavové trubky v rozmezí 70°- 74°, proč by zrovna změna vidlice u tohoto konkrétníko kola měla změnit sklon hlavové trubky až o tolik, že by to mělo být neovladatelné ?
Vim, ze stavis. Uz jsem obdivoval.
Kdyz porovnam sklon hlavove trubky u tohoto kola, prijde mi, ze uz by se to dostalo z pouzitelneho uhlu. O kousek vys jsem obcerstvil odkaz na Zdenovo kolo. Tam mi prijde, ze mensi kolo muze byt i lepsi. Uhel hlavove to ma tak trosku choprovity. Ale dobre, ta kola, na ktera jsem nasadil 20" dopredu nebyla uplne neovladatelna. Jen byla prilis ziva a nerad bych na nich jel rychle. Jsou to takhle:
http://mur.rajce.idnes.cz/2010-01-17_Kocaba-N...
http://mur.rajce.idnes.cz/2009-12-19_Modranska...
http://mur.rajce.idnes.cz/Silnicka_-_NA_PRODEJ...
Na jakem ramu jsi zkousel ty ruzne kombinace kol?
Všechny zmíněné varianty na tomhle
http://holfi.pohoda.com/galerie/velogauc06.jpg
http://holfi.pohoda.com/galerie/silnicka_m.jpg
http://holfi.pohoda.com/111/pataG24x24.jpg
http://holfi.pohoda.com/obrazky/prvni_jarni/01v...
Kdyz na ne koukam, vypada to, ze na vsech je od oka pouzitelny uhel. Ale konfigurace 26/20 byla zivejsi, ne? Podarilo se Ti vejit do toho pouzitelneho rozsahu. Na tom zde prezentovanem ramu nevim. Vidle je trosku ohnuta vpred pod hlavou, takze to trosku mate.
Nedal bys dohromady závleky? A vážně ty geometrie vypadají od pohledu použitelně, ale to vypadal i ten předělaný Max. Míru jeho použitelnosti asi bude hodnotit každý jinak, záleží jak je kdo nadaný jezdec. Osobně hodnotím kolo jako dobré když můžu během minuty po prvním nasednutí řídit prsty jedné ruky.
Bohužel asi už nedal, více méně jsem zkoušl a ladil. Kupodivu se to asi nejhůř chovalo ve verzi 24x24 s odpruženou vidlicí. Je to ta fotka u lesa. Jednou mě to málem vyklopilo ve sjezdu v prudké zatáčce, protože to mělo tendenci jakoby do zatáčky padat a tam byl závlek určitě větší, což by naopak mělo dělat jízdu pro vyšší rychlost stabilnější.
No to mě nepřekvapuje, už od pohledu to vypadá na děsný wheelflop. Čím víc zakloníš hlavu dozadu, tím víc ti záleží na tom, kolik otočné hmoty je před a za ní. Na tom 24x24 máš velký sklon hlavy, standartní vysazení vidlice určené pro menší sklon hlavy a k tomu navíc ještě většina hmoty řídítek je před/nad hlavou, takže to řízení má hrozně velkou tendenci padat do zatáčky vlastní vahou. Při opravdu vysokých rychlostech a relativně malém úhlu zatočení ji v klidu vyrovná ten větší závlek, při středných rychlostech jako máš ve sjezdu v prudké zatáčce snadno dosáhneš toho úhlu natočení, za kterým moment síly od té hmoty visící nad osou řízení převládne nad momentem síly vytvářeným setrvačností kola působící na dozadu vyosený bod dotyku předního kola se zemí. Takže jak do té zatáčky najíždíš, musíš to zezačátku do ní nutit poměrně silou kvůli velkému závleku, ale s rostoucím úhlem ta síly klesne až pod nulu a naopak tomu musíš bránit, aby to tam spadlo. A to celé jsou desetiny vteřiny, takže to dá mozku a koordinaci rukou docela zabrat. Kdybys na to stejné kolo dal tiler řídítka (jak je horní řízení Azubu), trochu by se ten blbý bod zvratu posunul, ale taky by to s tak hrozně zakloněnou vidlí nebylo nic moc.
Mimochodem u klasických kol je to přece jen jinak. Tam je představed co vždycky vysunuje váhu řídítek dopředu, ale zároveň na ta řídítka tlačí váha jezdce a právě díky tomu vysunutí dopředu je nutí být rovně, navíc těžiště celku je úplně jinde. Takže pak se stejný úhel hlavy se stejnou vidlicí (a závlekem) může chovat dost drasticky jinak. A už od hodně lidí jsem četl, že vzali klasiku, nechali rám, udělali z toho leho a jezdí to hůř, z čehož jednoznačně plyne, že lehokola mají horší jízdní vlastnosti. Tihle lidi vždycky zapomenou, že geometrie rámu má smysl pro konkrétní silové/momentové poměry co na jednotlivé celky působí, a když tohle změní, je jim ta samá geometrie většinou na prd.
A zkoušel jsi to tlačit s volnými řidítky, jenom za sedačku? Při tom by se mělo projevit případné padání předního kola do zatáčky.
Moje kolo se tak dá tlačit ale je to už dost honička protože mám superman řidítka vysunutá hodně dopředu a tudíž těžiště soustavy vidlice+přední kolo+řidítka posunuté hodně mimo osu hlavového složení. Hlavně se to projevuje dynamickou nestabilitou, po puštění řidítek se začne vidlice rychle rozkmitávat. Nicméně kolo jede do 45km/h klidně, kolem 50km/h to už začínalo být trochu neklidné ale možná to bylo mou nejistou pilotáží.
... mou nejistou pilotáží ...
Přemoh´ tě Paekinson?
To nebyl Parkinson ale prostě jsem měl tendenci to "přeřídit", dělal jsem moc hrubé zásahy do řízení které je navíc dost citlivé. Těch 25 let na klasickém Favoritu a řízení víceméně jenom přenášením těžiště se nedá jenom tak vymazat.
Neklesne to tolik, aby to mělo negativní závlek, ale klesne to o hodně. Pokud neřiditelné definuješ jako "nejde na tom odjet", tak máš pravdu, nebude to neřiditelné. Ale řízení jednou rukou jen za plného soustředění a rychlost přes 40 jen pro lidi bez pudu sebezáchovy. Seděl jsem kdysi na Maxu co měl obě kola vyměněná za 20" a přední vidli taky. Zedek tak klesl o 3" a předek o 6". Šlo na tom jet, ale bylo to hodně divoké. Na silnici bych si troufl až po nějakém tréninku a rychle bych s tím nejel. Kdysi jsem si taky hrál s polohou tlumiče na Azubu 2 - měl tam pět děr ze spodu na rámové trubce. Rozdíl při posunutí o díru nahoru byl pokles zádi o 3cm (měřeno na nosiči) a rozdíl v úhlu hlavy nebyl ani vidět, ale začlo se to chovat jako úplně jiné kolo - o chlup stabilnější ve velkých rychlostech (což ten azub nepotřeboval, byl stabilní dost), ale citelně horší v malých rychlostech. Wheel flop byl nepříjemný i přes širokánská spodní řídítka. Původní geometrie byla vyladěný kompromis pro všechny rychlosti, změna úhlu o stupeň nebo dva (a tím závleku o milimetry) z toho udělala citelně velmi jiné kolo. Co by udělala změna o 5°? Dobré by to nebylo.
Když se vrátím k tomu highraceru, tak to je velice povedené kolo, svezl jsem se na něm. Má slušené jízdní vlastnosti tak jak je a svou koncepcí umožnuje slušné rychlosti. Pokud by jeho geometrie šla vylepšit, bylo by to velmi jemnými změnami. Posun geometrie na kratší závlek a přímější úhel by rušil rychlost - primární kvalitu toho kola. Nedává smysl vzít povedený highracer a cpát do něj nízký čumák. Pokud někdo chce kolo co je nízké, tak si nemá kupovat highracer a mrvit mu jízdní vlastnosti, potřebuje pořídit kolo, které mu vyhovuje tak jak je navrženo.
Je divné, že tak malé změny, jak píšeš , měly takové důsledky, mě se to až tak neprojevovalo. Pro lehokolo asi platí, že výhodnější je menší závlek, aby bylo kolo snadněji ovladatelné v malých rychlostech. Přeci jenom jsme v kopcích pomalejší (teda jen někteří z nás) a při lepší ovladatelnosti v kopci, je to lepší.
S posledním odstavcem souhlas, upravovat jedině pokud bych to koupil a nemaje zatím žádné zkušenosti s lehem, zjistil, že mi to nevyhovuje.
Šlapák to výš než Max nemá, porovnáš-li to s rovinou sedadla. Sedadlo je podle obrázků zkruba ve výšce 65-70 cm, což je asi taky tak stejně jako na azubech.
mě to tak podle fotky přišlo Stando, ale rozhodně se nehádám. Každopádně to má šlapák výš než sezení a to je třeba pro me (a znám X dalších) problém. Nedokážu tam dát takovou sílu, dřív se unavím, Moc se odkrvují nohy atd. atd.
Já mám 178cm, relativně dlouhé nohy (ale ne extrémně) a na tomhle jezdit můžu. Pedro je myslím ještě menší. Jen je na zvážení jak moc bude vadit to, že když zůstaneš ležet na opěradle tak na zem dosáhneš jen špičkou docela našponované nohy. Nasedání a slézání může vypadat trochu neohrabaně. Hlavně ale můžeš někdy spadnout při stání na místě kvůli tomu, že jak jen sotva dosáhneš, stačí drobné uklouznutí té špičky na zemi nebo něco a už letíš. Žádné drama, stojíš na místě a je to jen pád ze židle, ale je to otrava. Musí se prostě dávat větší pozor jak a kde zastavuješ.
Co se týká polohy pedálů vůči sedlu tak na tomhle kole není nijak extrémní. Někomu může vadit, někomu ne. Každopádně níž položené šlapání (vzhledem k sedlu) usnadňuje začátečníkům nasedání, snižuje riziko brnění prstů na nohou atd, ale zaplatíš to větším odporem vzduchu (rozdíl je tak velký, že ho poznáš i na tachometru). Tenhle highracer bude pěkná stíhačka, přitom máš sezení hezky vysoko pro rozhled v dopravě a standardní rozměry duší i plášťů. Pokud hledáš rychlé lehokolo primárně na asfalt za dobré peníze, tak tohle má jeden z nejlepších poměrů ceny ku vlastnostem.
Zkus si sednout zády ke zdi, natáhnout nohy a změřit jak daleko máš paty od zdi. Já mám 110cm a na tomhle kole bych mohl jezdit bez větších problému. Na městkou dopravu s častým zastavováním bych si ho nevybral pokud bych měl jinou volbu, ale i tam bych na něm mohl jezdit.
vyzera to dobre..je mozne pouzit kolesa 20 a 24(26) ?
Toto kolo mám 2 roky.Najeto 100000 km.Původně jsem ho nechtěl.Není odpružené na moji postavu nevhodné.Nedosáhnu na zem.Mám krátké nohy.Navnadil mě,a umožnil koupi Pavel Polok.Dnes jsem mu vděčný,že ho mám.Nohy nejsou výš než u Maxe. Vyjedu každý kopec.Jsem výše posazen,proto nedýchám výfukové plyny nákladáků,jako níže položení jezdci.Má i své nevýhody,ale rodina mne zahání od počítače,tak později napíši více
s těmi výfukovými plyny si to jenom maluješ, myslím, že my "níže položení" dýcháme plusmínus stejný hrůzy jako Ty
a taky mu nehrozej přízemní mrazíky ##(-: