Potřebuji pořádný jedno rychlostní řetěz na motorovou nástavbu. Jelikož budu mít na motoru jen 6-ti zubý pastorek, bude asi lepší použít půl článkový řetěz, něco jako toto http://kolokolo.cz/_/raptor/raptor-offset-retez... Vypadá docela dobře a má dvě varianty, bral bych samozřejmě tu širší. Myslím že bych ho mohl klidně použít i ke klasickému pohonu (rohloff). Máte někdo z půl článkovým řetězem zkušenost? Myslím hlučnost, pevnost a výdrž.
dík za odkaz, toto sháním už jakou dobu. Zkušenosti s tím samozřejmě žádné nemám, ale ze strojřského pohledu by se na hluku nemělo nic měnit, navíc si myslím, že ta teflonová vrstva je i když nepatrná, tak přesto i zvuková izolace.
Mám, bohužel špatnou. Je poměrně drahý a nevydržel ani to co nejlevnější řetězy na 8/9 speed. Když tak se mohu doma podívat na typ, ale myslím, že to bylo něco od KHS. Jestli ho nepotřebuješ celý, tak ho ještě kus doma mám. Doufám teda. Většinou takové věci ale nevyhazuji.
Nejsem si jistý, zda na 6 zubů pastorek vůbec lze použít normální řetěz.
Nevím, co tě k tomu malému pastorku vede, můj laický selský rozum mí říká, že to bude mít malou životnost, možná i menší účinnost než nějaká normální kombinace a hlavně to bude hlučné. Ale třeba se pletu.
No a právě ty půl článkové řetězy doporučují na malé pastorky, tam by měl být právě výhodnější, je to docela logické. Mám 20" hnané zadní kolo, proto nepotřebuji k Hondě GX35 převodovku, stačí 6-ti zubý pastorek a 78-mi zubá rozeta. Takže účinnost se naopak vynecháním převodovky zvýší, optimální otáčky motoru budu držet řazením Rohloffem na kterém budou dvě volnoběžky, jedna k šlapacímu středu a druhá s tou rozetou k motoru.
Teď to nějak nechápu. Píšeš, že budeš mít náhon na rozetu, kde ta rozeta bude umístněná a kam upevníš motor. Měl jsem zato, že budeš motorem pohánět ozubené kolo na klikách.
Mám lehotříkolku Greenspeed Gto, motor bude za sedačkou a rozeta na zadním kole. Rozeta bude navařená na volnoběžce která bude našroubovaná na 14-ti rychlostním náboji Rohloff. Hned vedle volnoběžky s rozetou bude 18-ti zubá volnoběžka s řetězem k pedálům. Tím se dosáhne nezávislosti pedálů na motoru a naopak.
Tak to mám obdobně, jen mám ty volnoběžky na motoru. Takže náhon z vidlice mi jide na motor a pokračuje a dozadu.
Už si vzpomínám, ty máš toho scorpiona. :-) Viděl sem fotky, máš to parádní. Ty máš ale elektropohon, já budu dělat spalovák.
Uvažoval jsem o spalovacím taky, ale dozadu jsem ho neměl kam dát a dopředu, jak jsem to již viděl, jsem to dávat nechtěl. Stejně s mým zdravím víc jak 100km vzdálenost jezdit nebudu a na to mi ty baterie stačí.
Jasně, já zas potřebuju dojezd aspoň 300 km denně na dálkovou cykloturistiku. I při použití těch nejlepších baterií bych byl na hmotnosti kolem 30 kg eletropohonu a ceně kolem 50 000 Kč což je nesmysl. Navíc bych to celou noc nabíjel, nic pro mě. Můj pohon při použití těch nej komponentů a motoru výjde na necelých 15 000 Kč a benzín je všude. Na benzínce načepuju 3litry benálu a pojedu na to 2 dny=600km s příšlapem.