Lstivý odboráři Argo a Spilliu a naše tlustá česká stávka v MHD
To je zákeřná věc s tím šetřením co chtějí kapitalisti a nesolidární evropani po Řecku, a a to zdanění českých benefitů to je hotová faleš .
Tohle lstivý řečtí odboráři Agro a Spilliu z ELAS a jejich čeští napodobovači z dotované MHD jen tak neskousnou :-D
Ačkoliv vláda EU touží udělat všechno co je v jejích silách, aby pomohla starobylému řeckému národu je potřeba i šetřit jinak by to odporovalo zásadám poctivé hry. Ovšem řečtí a čeští odboráři si myslí, že takhle se prostě kriket nehraje!
Kri-ket ? Co je to prosím kri-ket ?
Kriket je anglická hra, kterou hrají dvě mužstva po jedenácti hráčích na házecí dráze dlouhé dvacedva metrů na jejímž konci stojí tři tyčky osmdesátšest centimetrů vysoké a vzdálené dvacet centimetrů od sebe. Pálka je na jedné straně zploštělý kyj a nesmí býr širší než desetapůl centimetru a delšní než devadesát šest centimetrů......
A co vy taky doufáte, jako já, že v pondělí už nebudou na ulicích a stezkách zmrazky, nebude lejt a tak vám budou moc být vodborový kinkoňové ukradený ?
tak jsem zkoukl předpověď na Pondělí a můj oblíbenec www.yr.no říká, že v Praze bude v pondělí polojasno až slunečno a odpolední teploty +13 :-D
http://www.yr.no/place/Czech_Republic/Other/Újezd_nad_Lesy/long.html
Takže si myslím, že mě můžou být Paroubkovic slouhové ukradený ....
Ty sis měl dát dneska evidentně půst. To přežírání ti zatěžuje mozek :o)))
Hele, když jsem byla malá, tak jsem si myslela, že opilý je z pití a vožralý je z jídla :o)))
Pil jsem nealko, po včerejšku.
Popravdě mě všichni nenažraní řečtí vodboráři a jejich politická squadra, obviňující kde koho a vytahující už i válečné události, lezou krkem.
A teď se opět vyvalili břichatí čeští odboráři ze štědře dotované hromadné dopravy a chtějí nám to ukázat! Štvou mě! Proč mají mít nedaněnou část platu ? Jsem nejenom jejich klient ale i jejich sponzor a mecenáš. Platím i roční volnou jízdenku jejich rodinným příslušníkům. Proč vlastně ?
Pro mě za mě ať si klidně stávkují.
Každý je nahraditelný a jestli si MHD myslí, že se bez nich nedostanu do práce a se mnou dalších x stovek lidí z Prahy, tak jsou na hlubokém omylu.
Pár lidí si sice zanadává, ale jinak je to každýmu šumák.
Češi nejsou francouzi...
Je teda fakt, že by mi měli odstávkovaný den strhnout z mé opencard, ale budu za dámu. Ať si ty prachy necpou třebas... víš kam...
No a pokud si stávku zopakují, tak se jim také může stát, že jim péříští rok stoupne počet černých pasažérů...
Stávkovat je zdravý:) Spousta stávkujících aspoň zjistí, že se bez nich svět nepodělal.
Například stávky zdravotníků - http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&akce...
Nejvíc mě dostalo, když jsem si dneska přečetl, že v Řecku mají příplatek za dodržování pracovní doby.
Takhle to zní srandovně, ale jen ve svém nejbližším okolí vím hned o třech firmách, kde tohle taky frčí. Jde o vyčerpání fondu pracovní doby. Kdo necourá po doktorech, nebo v pracovní době po úřadech atp., má něco navíc (prachy, flexipasy...)
Myslel jsem, že když chci v pracovní době na úřad musím si to buď napracovat nebo si vzít dovolenou či neplacené volno. Ono to jde i nějak jinak?
Jasně, když si to napracují (jde-li to u některých profesí...), tak je všechno ok. Když ale courají řemeslnící od zakázek a na jejich práci je časově vázaný maník u další mašiny, už je to trošku problém. - Ale aby to nevyznělo nějak diskriminačně a drsně - nikdo pokud vím, není za regulérní chování trestaný, má mzdu se vším všudy. Akorát ti, kteří za celý měsíc nevypadli ani na minutu dostanou navíc takové poděkování od zaměstnavatele...
tak jsem si právě přečetl, že vláda a levicové strany se před odboráři poklonili až na zem, splnili všechny požadavky a .. STÁVKA BUDE :-D
A jako druhý bod jsem dnes četl, že 30,000 železničářů produkuje potřebu 200,000 režijních jízdenek v ceně pouhých 250 kč na rok ( tedy v ceně 2,5 pražských jednodeních jízdenek). Nyní by se měla z režíjky platit daň.
Úplně mě dorazila argumentace v plátku "Zájmy strojvůdce" od jistého ing Ďáska to sem okopíruji pro legraci :
Až do zavedení kuponových známek si držitelé železničních průkazek kupovali režijní jízdenky u pokladen za zaměstnanecký tarif, který činil v průměru deset procent ze základního občanského jízdného. Kuponové známky byly kolem roku 1985 (možná o něco dříve) zavedeny proto, aby odpadly náklady na výrobu režijních jízdenek a personál osobních pokladen. Cena kuponové známky byla při jejím zavedení stanovena na 20 Kč ročně, postupně se zvedla až na současných 200 Kč, což je nárůst o 1 000 procent. (Při další prolongaci bychom nyní měli platit již nově dohodnutou částku 250 Kč – pozn. redakce) Nárůst byl tedy vyšší, než u inflace za všechny ty roky........
To je síla od roku 1985 kdy odborář platil za celerepublikovou lítačku 20 kaček se cena zvýšila na 250 kaček :-DDDDDDDDD
Nejlepší by bylo pro vyjednávání s odboráři naklonovat Thacherovou:-p
Proslýchalo se, že britské odbory dorazila až bratrská pomoc našich odborářů.
Prý po dovolené v ČSSR na odborářských ubytovnách kde se měli možnost seznámit s výdobytky socialismu a mnoho konfliktech ( poprali se prý s tajnou policíí, která je šmírovala a omezovala jim svobodu pohybu) doma podepsali všechno a ukončili stávku :-DDDD
Ona nenažraná odborářská prasátka by měly jít povinně na pár měsíců jít pracovat někam do soukromého sektoru, kde se makat musí a výmluvy se netrpí - požadují se výsledky.
Paradox je třeba i to, že tzv. "třinácté platy" jsou dnes výsadou státních a polostátních firem, zatímco za první republiky vznikly jako zvláštní forma odměny právě v soukromé sféře - prostě majitel firmy na konci roku přišel a řekl: "Chlapi, vydělali jsme, díky, bez vás by to nešlo, tak tady máte.." Úředníci nebo železničáři nic takového nedostávali, ti měli pevný plat a definitivu.
Zrušit všechny "výsady" a vyházet všechnu tu odborářskou pakáž...
U nás ve firmě se tzv. "třinácté platy" nepěstují, místo nich firma organizuje týdenní předvánoční lyžování v Alpách (Itálie) vč. jednoho rodinného příslušníka (platí všechno: cestu, ubytování, polopenzi a permanentky). Lepší, než to dostat na ruku a odvádět z toho sociální a zdravotní daň. Je to bonus, ne výsada. Nebudu stávkovat, když se letos nepojede nikam...
Kolipak jsi zaplatil za tento tvůj benefit daní ?? ;o)))
Je to placeno z fondu FKSP, takže 15 % daně ze zisku právnické osoby plus (pochopitelně) 20% DPH (které nelze odečíst). Spokojen? ;-)
Srandisto. To je sice hezké, ale kolik jsi zaplatil ty ? Nehledě na to, že ti děsně věřím, jak právnická osoba nevykazuje celou akci jako pracovní poradu, tedy si snižuje daňový základ. Neboj, znám taky pár takových co si jezdí "pracovně" zahrát golf do Jihoafrické republiky, např. ;o))
To neni pracovni porada. To je FKSP. U jednoho zamestnavatele jsme to meli taky. Dalo se za to chodit na kulturu, za sportem a dokonce i poridit i sportovni nacini. Takze podnik pak vlastnil kanoi, nejaka kola, pingpongovy stul, badmintonove rakety, ... Akce na horach mi do toho presne zapada. Cca tto odpovida Flexipasum.
Zapomnel jsem, ze se z toho dala platit i libovolna dovolena do prislusne vyse.
Tzv "režijky" byly kdysi zavedeny jako taková malá kompenzace pracovníkům v nepřetržitém provozu, za to že byli od rodin v noci, v sobotu, neděli a o svátcích. Bohužel postupem času se to navalilo na kdejakého moulu, který se otřel o dráhu, jen malý příklad, uklízečka kanceláří měla režijku včetně celé její rodiny (dneska už to trochu omezili). Mám s vlakem naježděno nějakých pár set tisíc km a dneska vlakem prakticky vůbec nejedu (krom dopravy z nebo na cyklo výlety) takže je mi to jedno, ale co mě zaráží jsou tyto soudy od lidí, kteří o nepřetržitém provozu vědí prdlačky. Já bych si taky rád dal během směny teplý oběd, nemusel pracovat v noci nebo o víkendech, jenže vlaky jezdit musí a i s určitými nevýhodami mě ta práce baví. V odborech nejsem, protože se právě zabývají kravinama, místo podstatných věcí a je to přesně jak v naší politice, jakmile se dostane někdo ke korýtku, má akorát plnou hubu pracujících ale hrabe hlavně pro sebe.
dělal jsem na směny a celkem chápu co chceš říci.
Přesto mě na tom celém zaráží dvě věci.
1. politika, která z toho leze už naprosto otevřeně.
2. určité novum, kdy obdbory vlastně stávkují za svého zaměstnavatele.
K bodu 1. Já myslím, že největší chybu udělal Klaus při několkadenní stávce v roce 1997? kdy ustoupil železničním odborářům, od té doby se jich každý politik bojí. Tenkrát dle mého byla přiležitost vyjednat takové věci jako na jedné straně definitivu a na druhé zákaz odborové činnosti. Jenže když máme odbory i v policii...
K bodu 2. Pokud to dobře chápu, tak nestávkují za svého zaměstnavatele. Mají strach, že kdyby měl zaměstnavatel platit za ně DPH, tak jim benefity radikálně omezí. Konkrétně u té režijky jde o to, že srovnatelný produkt je In-Gold karta, která stojí cca 20.000, takže by se měla platit DPH z těch 20.000 a ne z toho, kolik dají ajzboňáci za režijku.
Ke stávce v dopravě zaujímám v podstatě neutrální postoj. Fandit jim nepůjdu, ale na druhou stranu je to přece legitimní prostředek obhajoby zájmů zaměstnanců.
Ze zdejší diskuse mám pocit, jako by téměř nikdo z vás neměl k platu žádné benefity - třeba služební mobil, služební auto, zdarma různá školení a jazykovou výuku, nejrůznější stravenky a podobně. Je to prostě součást pracovní smlouvy, vlastně součást vyjednané odměny za práci. Pokud zaměstnavatel tyto benefity chce zaměstnancům rušit, je to stejné, jako kdyby jim jednostranně snižoval mzdu. A to už JE podle mě důvod ke stávce. A je přitom úplně jedno, jestli je tím zaměstnavatelem soukromá firma nebo podnik zřizovaný státem, krajem či obcí.
Můj pohled na věc je, že pokud chce jakýkoli zaměstnavatel rušit zaměstnancům benefity, měl by jim o odpovídající částku zvýšit mzdu vyplácenou v penězích. Jinak je to porušení pracovní (případně kolektivní) smlouvy.
Taková řečnická otázka: Jak jste/byste reagovali vy, kdyby vám zaměstnavatel jednostranně zrušil benefity, které tvořily podstatnou část odměny za vaši práci?
Tady v okolních fabrikách se zrušily benefity šmahem všude. Ony tedy jediné dva benefity byl příspěvěk na stravování v závodní jídelně a dovolená o týden či dva delší než ta ze zákona. Navíc většina lidí krom zrušení benefitů šla s penězi o 10 - 20 % dolů. Pochybuji, že kdyby místní zaměstanci stávkovali, že by se vůbec dostali na přední stránku novin či se tím zabývali politici. Jediný, kdo si toho všimne jsou dodavatelé, kteří si rychle najdou někoho jiného a konkurence. Už jsem viděl příliš mnoho zkrachovalých fabrik, jejichž výrobky nikde nechybí. :( Stávka železničářů stejně jako třeba v Německu pilotů je vydírání nas*anou veřejností. Za upřímnou stávku bych měl to, kdyby si stávkující nebyl jistý, zda pro něj stávka nedopadne tak, že ve firmě skončí. Takhle je to pouhý politický taneček, kde železniční odbory věří, že si na ně politici netroufnou.
Myslíš, že se na dráze nedá propouštět? Já si myslím, že toto riziko není nulové. Jen by se asi nejednalo o pomstu zaměstnavatele za účast ve stávce, jako by tomu nejspíš bylo u soukromých zaměstnavatelů. To si odboráři ohlídají. A je to tak dobře...
A vazba na politiku? Politici sklízejí, co zasili. Kdyby neobsazovali vysoké manažerské posty a místa v představenstvech či dozorčích radách podle politického klíče, neměli by odboráři koho a jak vydírat.
a já si doteď naprosto naivně myslel, že odboráři ze státem dotovaných firem vydírají nás, plátce daní.......
To by zaměstnanci žádné státem vlastněné firmy nesměli mít absolutně žádná sociální práva, protože jakýkoli protest nebo požadavek by mohl být vykládán jako braní plátců daní jako rukojmí. Ono to tak trochu vlastně je. Proto třeba mají učitelé tak nízké platy: Protože se neodváží hájit svá práva, aby nebyli nařčeni, že si berou naše děti jako rukojmí. Já myslím, že právě my, plátci daní, naopak TĚŽÍME z toho, že učitelé jsou slušní a nedovolí si uspořádat nějakou podobnou nátlakovou akci jako železničáři.
Proč by měli státní zaměstnanci mít méně práv než třeba zaměstnanci soukromých firem? Právo na stávku (na jakoukoli obhajobu sociálních práv) je jedna ze základních občanských svobod. Toto právo buď je (pak žijeme v demokracii) nebo není (pak žijeme v totalitě), ale nemůže ho mít jen polovina zaměstnanců. Pokud státní zaměstnanci toto právo mít nemají, musí to být vyváženo jinými právy, která zaměstnanci v soukromém sektoru nemají - např. definitivou.
Běž s tou agitkou někam... ;-)
Dovolená navíc, mobil, režijka aspol NEJSOU žádná sociální práva. Jsou to jen benefity, na které NEMÁ zaměstnanec nárok, ale MŮŽE je poskytnout zaměstnavatel jako ocenění práce zaměstnance. MŮŽE, ale nemusí...
To je na dohodě mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem. To, zdali zaměstnanec přijme nebo nepřijme práci, je určitě ovlivněno i tom, jaké benefity (ať už nárokové nebo nenárokové) firma nabízí. Pokud se to jakýmkoli způsobem změní, je jen logické, že zaměstnanec na to zareaguje - třeba nějakým protestem.
Jojo, to sice ano, ale znas to:
Když ptáčka lapají, tak zpívají mu hezky,
dodneška slyším pána, co mluvil jak z desky:
co všechno brigádníkům, jaká zařízení,
dnes už vím dobře: nevěř, když ve smlouvě není!
(http://www.supermusic.sk/skupina.php?action...
Benefity jsou nenároková složka. Nárokový benefit je blbost. Každý normálně uvažující člověk (což nádražáci asi dle všeho nejsou) VÍ, že benefity můžou být, ale taky nemusí. A pokud se mi to nelíbí, tak holt půjdu pracovat jinam...
Co to ?
Promiň, ale ty hovoříš o něčem úplně jiném.
Ať si mají benefitů kolik chtějí, ALE AŤ Z NICH LASKAVĚ PLATÍ DANĚ JAKO VŠICHNI OSTATNÍ.
Můžou stávkovat celé roky, ALE AŤ SE LASKAVĚ NEDIVÍ, ŽE BENEFITY PRO RODINNÉ PŘÍSLUŠNÍKY NEPATŘÍ MEZI SOCIÁLNÍ PRÁVA.
Ať si klidně stávkují kdy chtějí, ale ať laskavě dodržují zákony a oznámí stávku v zákoném termínu.
"Jenže to by lidi, obyčejný lidi, tak nebolelo,že medvěde?"
Jo jo, je to vlastně stávka namířená proti nemajetným, starým lidem a dětem, kteří nemohou nahradit cestu vlakem cestou autem.
Kdyby byli co k čemu, jezdí vlaky dál, jen odboráři zablokují ulice v okolí parlamentu, aby se poslanci nemohli dostat ze sněmovny domů, s tím, že je pustí, až upraví zákon podle nich. Takovouhle verzi vydírání bych byl ochoten spíše akceptovat, zvláště kdyby zároveń s tím prosadili, aby poslanecké benefity byly zdaněny dle téhož zákona.
Stávků proti nemajetným rozhodně není NAMÍŘENA. To, že tím zrovna tento segment populace bude nejvíc postižen, určitě není smyslem a ani cílem akce. Takže bych to spíš nazval politováníhodným vedlejším dopadem. Někdo může říct, že si odboráři berou cestující veřejnost jako rukojmí, ale totéž by se dalo říct o zaměstnavateli, který se tímtéž argumentem snaží stávku delegitimizovat a vzít tím zaměstnancům možnost brát se za svá (sociální) práva a své legitimní zájmy.
Trvalé nebo aspoň dlouhodobé řešení vidím ve schválení zákona o státní službě, kde by tyto otázky měly být nově a hlavně přesně vyřešeny. Omezení práva na stávku a relativně nižší plat ve srovnání se soukromým sektorem by mělo být vyváženo nezpochybnitelnými benefity (například v podobě režijních jízdenek) a jistotou stálého zaměstnání, tj. definitivou.
Legitimni? V tomhle pripade snad ano, kdyz se jedna o legitimaci.
Navic - podle vzoru firemnich aut, kde dan plati zamestnanec, nemeli by nahodou i zeleznicari platit za rezijni jizdenky dan? Neco jako "1 % z porizovaci ceny mesicne"?
Relativně nízké mzdy... :-))) Kterýpak sektor táhne celá léta mzdy nahoru ? Ale ty si určitě najdeš jeden konkrétní (učitelský) obor, na kterém budeš demonstrovat svoje tvrzení, že jo. :-)
Oba moji rodice uci a jeden kamarad, ktereho vidam casto taky. Takze tohle mam z prvni ruky. Platy ucitelu vazne nejsou nic moc na to, jakeho musi dosahnout vzdelani. O psychicke zatezi nemluve. Nevim, jestli 40.000,- , jak tu navrhuje Medved, ale urcite by si zaslouzili vic.
Však taky to tak píšu - Medvěd rád používá oprávněný učitelský argument, ale vzápětí zevšeobecňuje pro celý státní sektor...
Naprosto logicky: Když se šetří na státní správě, odnesou to vždycky hlavně učitelé. Ostatní (soudci, státní zástupci, policajti, úředníci státní správy) si zpravidla dokážou svá práva účinně obhájit...
To už jsme ale úúúúúplně mimo. Řeč jde o benefitech "nádražáků". Učitele jsem tam krapet ironicky vypíchnul, jako odkaz na míchání, překrucování a zneužívání argumentace z tvé strany...
Tak dobře - k nádražákům: Myslím si, že by měli jako státní zaměstnanci podléhat zákonu o služebním poměru - s definitivou a zaručenými benefity, za které by nemuseli (a ani nesměli) stávkovat.
No, nevím nevím, jestli by se jim to (naprostě většině) líbilo. Služební poměr nepřináší pouze záruky a výhody, ale i závazky a v případě nějakých prohřešků i tvrdší postupy...
S tím souhlasím. Vždycky je to něco za něco. Podstatné je, že by nebyl narušován chod instituce či třeba provoz na železnici.
Očekával bych ale dlouhé a bouřlivé stávky proti převedení pod služební poměr... :-))
I kdyby, tak by to bylo jen JEDNOU - a pak už by byl pokoj a do budoucna by nic podobného už nehrozilo.
No pane jo, na něco takhle revolučního by si troufnul jedině nějaký rázný diktátor. Dovedeš si představit, jak někdo uhnízděný nahoře rozmíchá ty hovna dole ? Co myslíš, že by se stalo ? V reakci na to by to smetlo nejen je samotné, ale i jejich mocné okolí. A to nikdy nedopustí ! To radši toho reformistu obětují... Prostě zase jedna z tvých chimér :-)))
Medvěde, ty máš v téměř všech tématech jednu zásadní chybu. Nedomýšlíš široké souvislosti (mnohdy ani ty úzké). Jednotlivé tvé sny a vize jsou sice pěkné, bohulibé a určitě i společnosti a jednotlivcům prospěšné - ale vůbec nepočítáš s vlivem na ostatní lidi a ovlivňováním dějů. Prostě nic se neobejde bez nějaké reakce, vše je nějak provázané. Počítej s tím při svých úvahách a vyhneš se posměšným reakcím druhých. Píšu o posměšných reakcích, na věcných polemikách není nic špatného. Ale ty věcné musí i z tvé strany zohledňovat všechny okolní vlivy a provázanosti...
Na tom není nic diktátorského. Stát je prostě specifickým zaměstnavatelem a nikdo nikoho nenutí, aby pracoval právě pro něj. Schválením zákona o státní službě by krátkodobě mohlo dojít k určitým sociálním turbulencím, ale od chvíle, kdy by začal zákon platit, by naopak zaručoval vysokou míru stability.
S tím domýšlením souvislostí je to přesně naopak, než píšeš. Domýšlím daleko širší souvislosti, než je obvyklé a jsem schopen a (hlavně ochoten) dívat se dál než jen na úzce ekonomickou stránku problému.
Ale pravdu máš v jednom: Moje uvažování je teoretické a dlouhodobě strategické. Pokud skutečně něco nedomýšlím, pak jsou to spíš takové ty praktické a krátkodobě taktické aspekty. To je ale vlastnost všech vizionářů. Každý Marx potřebuje svého Lenina (myšleno jako vtip). :o))
Myslel jsem tvé nedomýšlení odezvy v praxi... Když k ideálu domýšlíš ideálové souvislosti, je to k prdu. Vezmi v potaz tu armádu zmetků (větších i menších), která se bude zubynehty snažit udržet současné status quo. A podporu bude mít především zvrchu, protože ti nahoře by byli těmi níž ohroženi především. A kdo by tedy měl tu změnu provést ? Jedině nějaký Medvědův "Lenin"... :-)
Jo, to jsi myslel zcela správně. Jakékoli krásné i méně krásné myšlenky se vždycky zmocní banda hajzlů, kteří ji jen využijí ve svůj prospěch a v konečném důsledku tuto myšlenku obrátí v její pravý opak: Prošlo tím křesťanství, prošel tím utopický socialismus i komunismus, v současné době tím prochází zelená myšlenka...
Jakákoli idealistická utopie narazí na bezohledné sobectví a prospěchářství (všeho) "schopných" jedinců, kteří vždycky najdou důvod, proč zrovna oni musí být ti vyvolení a privilegovaní, a proč to ti ostatní musí respektovat a oddaně jim sloužit. A tihle jedinci vždycky najdou prostředky, jak tohoto svého cíle dosáhnout. Sesadit je může zase jen jiná skupina stejně hnusných a stejně nenažraných individuí.
Ale prdečky... Proč to furt jen hrotíš ?? Když už jsi třeba zmínil to zelený bláznění - dotýká se to (a nepříjemně) i tebe a mě. A naprosto v regulích zeleného zákona. Jednak předraženým výkupem takhle získané elektriky, druhak nutností zálohovat tuhle nesmyslnou výrobu a nakonec i tím, jak po skončení tohodle boomu bude vypadat krajina plná opuštěných betonových patek, se kterými nikdo nebude chtít nic dělat.
Ale i v mnoha jiných, tebou prosazovaných ideálech je přímý negativní, nebo alespoň omezující dopad na běžné řádné občany, i bez přičinění zmetků. No a že bys tvými úpravami těm zmetkům přímo nahrál na smeč je úplně jasné. Jakákoliv regulace je živnou půdou pro korupci a podvody. I když se ti to nebude líbit, tak pouze ve 100% konkurenčním prostředí korupce nehrozí. Teda hrozí - podplácení zákazníka, výhodami, nebo nižší cenou.
Očekávám, že mi na tohle opět opáčíš tvojí zkušeností s tvým velkým zákazníkem a jeho předností pro horší a dražší agentůru - tam je ale potřeba znát souvislosti. Buďto z toho mají jiné výhody, nebo je podvádí někdo zevnitř (podplacený). A když se majitel nechá okrádat...
V případě té elektřiny s Tebou naprosto souhlasím. Je to neskutečný úlet. Zrovna tak nejsem přítelem větrných elektráren, spalování biomasy ani přimíchávání biopaliv do pohonných hmot. A nejsem kvůli tomu o nic míň zelenej než ti, kteří to prosazují. Spíš naopak.
S čím ale nesouhlasím, že by moje ideály měly mít nějaký negativní dopad na běžné řádné občany. Nějaké nahrávání zmetkům na smeč pro mě není argument. Je to jako bys mě obviňoval z toho, že koupí kvalitního kola "nahrávám na smeč" zlodějům...
Ve stejném duchu Ti odpovím na to korupční prostředí: Není účelem vytvářet prostředí, které by nesvádělo ke korupci, nýbrž potlačovat samotnou korupci. Určitě bys taky neřešil krádeže tím, že bys vytvářel prostředí, které by ke krádežím nesvádělo... Můžu parafrázovat Tvou větu: "I když se Ti to nebude líbit, tak pouze ve 100% CHUDÉM prostředí nehrozí KRÁDEŽE..." Jenže to není řešení - stejně jako není řešením korupce 100% konkurenční prostředí.
Souhlasím s Tebou, že jakákoli regulace je prostředím svádějícím ke korupci - zrovna tak, jako je majetek prostředím svádějícím ke krádežím. Budeš snad bojovat proti hrozícím krádežím tím, že se zbavíš majetku? Určitě ne. Stejně pak ale nedává smysl, aby se stát zbavoval svých nástrojů (regulace) kvůli hrozící korupci.
Já jsem nepsal, že ve státním sektoru JSOU nižší mzdy, ale že by MOHLY BÝT, kdyby zákon o služebním poměru zaručoval stálou práci a lákavé NÁROKOVÉ benefity při současném omezení práva na stávku.
"Omezení práva na stávku a relativně nižší plat ve srovnání se soukromým sektorem by mělo být vyváženo nezpochybnitelnými benefity (například v podobě režijních jízdenek) a jistotou stálého zaměstnání, tj. definitivou."
Kde ?
Ve státním sektoru.
Ale nééé. Kde to tam píšeš ?
Jestli jsem už správně pochopil položenou otázku, tak odpověď zní: Můj dnešní příspěvek z 9:03, druhý odstavec.
"Trvalé nebo aspoň dlouhodobé řešení vidím ve schválení zákona o státní službě, kde by tyto otázky měly být nově a hlavně přesně vyřešeny. Omezení práva na stávku a relativně nižší plat ve srovnání se soukromým sektorem by mělo být vyváženo nezpochybnitelnými benefity (například v podobě režijních jízdenek) a jistotou stálého zaměstnání, tj. definitivou."
Aha, maslíš ty slova o relativně nižším platu... O tom ale píšeš každou chvíli. Takže v tom není nijak zřetelné to, že by měli mít ten plat relativně (proč ne konkrétně ?) nižší. To, že by ho měli mít nižší jsi doplnil až po mém dotazu. Přečti si to pořádně znova a pochopíš, o čem píšu.
Obvykle to tak fungovalo a funguje, že za příslib stálého zaměstnání a nárokových benefitů státní zaměstnanci dostávali o něco nižší plat. To přece není třeba nijak zvlášť zdůrazňovat. Stejně by to nejspíš fungovalo i po schválení zákona o státní službě, který by se týkal nejen ozbrojených složek, soudců a státních úředníků, ale třeba právě také železničářů.
Logiku to nesporně má a s tímhle principem souhlasím. Jenže - v praxi se snoubí "definitiva" s neomezenou mocí, neodpovědností a nepostižitelností (zaměstnanecký poměr) a zároveň i s vysokým platem a mnoha benefity (rozsah podle profese).
A zkus teď na to nějak sáhnout a chtít tam zavést tvé ideály - vyběhnou s tebou. A ta stávka nebude jednodenní...
S tou neomezenou mocí, neodpovědností apod. to vidíš hodně schematicky. Ve státním sektoru i úředníci pod definitivou jsou postižitelní citelnými sankcemi jako je zaražený postup, snížení platu a v neposlední řadě o tu definitivu může v případě velkých selhání i přijít. Jde jen o nastavení parametrů...
Ale ano, pokud by své benefity zdaňovali od samého začátku, neřeknu ani slovo. Ale pokud je do této chvíle nezdaňovali, pak se v případě uvalení daně jedná o ZMĚNU. Je to stejné, jako kdyby jim část těch benefitů odebrali.
Ty operuješ tím, že železničáři či obecně dopraváci ze svých benefitů mají platit daně "jako ostatní". Já jsem si nevšiml, že by zaměstnanci soukromého sektoru platili nějakou zvláštní daň za to, že používají služební auto nebo mobil? Proč potom ale chceš, aby třeba železničáři platili daň za svou režijní jízdenku? Tvůj zaměstnavatel (mluvím obecně) si provoz Tvého služebního auta a mobilu dá do nákladů a ještě si o to daň sníží. Totéž dělají České dráhy či Dopravní podnik...
Uvažuju naprosto obecně. Městskou hromadnou dopravu už léta vůbec nepoužívám a vlakem jedu párkrát za rok (kolem tisícovky km ročně), takže by se mě žádná stávka absolutně nedotkla. Snad jen, že by se moji klienti nedostali ke mně na hodinu, ale můžu zase přijet sám. Nejsem invalidní (zatím) a můžu kamkoli přijet na kole.
Ještě k těm sociálním právům. K nim patří mimo jiné vše, co v souvislosti s výkonem povolání ovlivňuje životní úroveň jednotlivce. Co z toho je nárokové a co nikoli, už záleží na právním systému dané země, případně na chování zaměstnavatele. Ne nadarmo někteří zaměstnavatelé za NEčerpání NEnárokových benefitů (například služební auto) zvýšení platu až o desítky tisíc.
Taky bych rad za NEcerpani (v pripade auta) dostal pridavek. Ale pis si, ze kdo ma u nas auto do soukroma, dane z nej plati. O 1 % z porizovaci hodnoty vozu se mu mesicne zvysi zaklad dane.
"Já jsem si nevšiml, že by zaměstnanci soukromého sektoru platili nějakou zvláštní daň za to, že používají služební auto nebo mobil?" - tak jestli sis toho nevšiml, tak si to prostuduj a zjistíš, že za auto se platí nejenom daň z příjmu, ale v určitém případě i část DPH a náklady na PHM.
S těmi učiteli máš asi pravdu. Ti navíc kolikrát sklopí uši a dělají zadarmo věci u kterých by bylo lepší stávkovat. Třeba ŠVP. ;) Ale jinak má pravdu hekynen, nikdo po železničářích nechce, aby dělali 2x tolik za stejné peníze či nějaké podobné pro stávku vhodné věci. Oni jen mají nějaké výhody a jsou přesvědčeni, že na ně mají po všechny věky věků nárok. Nemají. A pokud si čtu, že mají všichni členové rodiny režijku a k tomu tuším, že ještě stále mají nároka na nějakou zahraniční jizdenku, tak dostávají každý benefit jen v těch jízdenkách okolo nějakých 70000 Kč/rok (22000 Kč stojí pro nás nejazboňáky celoroční síťová jízdenka) Ty když budeš mít zaměstnance a bude se vám dařit, tak mu klidně můžeš každý rok šoupnout k Vánocům tlustou obálku. Ale v okamžiku, kdy se vám dařit přestane, tak si přece nepůjčíš, abys mu tu obálku mohl dát. Prostě mu řekneš, promiň, ale letos to nejde. To snad je přirozené.
Ale klidně hoši mohou stávkovat, každá takováhle stávka přesype pár dosavadních zákazníků ČD do IAD či do autobusů. Řežou si pod sebou větev. :( Z té velké, Klausem prohrané, stávky železničářů si pamatuji pár firem, které do té doby vozily část nákladu na železnici. Pak se týden musely bez železnice obejít a už se nikdy nevrátily. Jejich náklaďáky stále ničí okolní silnice. :((
Takhle s tím souhlasím. Přesto vidím chybu na straně státu. Zachování dostatečného podílu železniční dopravy (i osobní) musí být prioritou (kvůli ekologii). A je odpovědností státu, aby zajistil stávkami nerušený provoz železnice. Jak toho dosáhne, už je na jinou debatu, ale jak už několikrát píšu výše, preferuju omezení práva na stávku zákonem o (státním) služebním poměru.
Jenže to by se nesměly privatizovat nejrůznější služby dosud poskytované státními drahami, nesměly by se rušit regionální tratě, na dalších tratích omezovat osobní doprava, což je vždy výsledkem korupčního tlaku ze strany silničářské lobby a provozovatelů soukromé autobusové dopravy.
Korupcni tlak? Napriklad trat do Dobrise uz byla malem zrusena - pro nezajem a neekonomicnost. Vzhledem k poctu prepravenych lidi pry byla mene vyhodna, nez vypravit autobus. Podobne na tom bude asi spousta spoju a trati v podhurich a podobne.
Železnice musí zůstat ve státních rukou právě proto, že na ni nelze uplatňovat pouze ekonomická kritéria.
Dobříšská trať je specifická tím, že se jedná o torzo z původně plánované trati na Příbram. Když vidím, kolik lidí jezdí autobusama po Strakonické denně z Příbrami do Prahy za prací a zpět, jednalo by se o jednu z nejvytíženějších tratí v regionu.
Záměr postavit tuto trať až do Příbrami zhatila až První světová válka a za První republiky se ve výstavbě bohužel už nepokračovalo. Dnes už se to dohnat nedá, protože parametry stávající tratě by nestačily požadavkům současné doby. A přitom by (bývalo) stačilo nějakých dvacet kilometrů...
Dnes se do Příbrami vlakem dá jet jedině přes Zdice, zpravidla s nutností tam přestupovat. Železnice tím směrem tedy nemá příliš šanci konkurovat autobusové dopravě, která je díky rychlostní silnici R4 extrémně rychlá.
Kdyz se podivas na mapu zeleznicni site, najdes podobnych slepych ocasku vice. A z dob, kdy jsem mel cas jezdit vlakem na cundry do nahodne vybranych zapadlych koutu vim, ze tech trati s podobnou vytizenosti je vic.
A přesto tyhle nevytížené "ocásky" mají svůj význam a neměly by být rušeny jen proto, že nesplňují nějaká ekonomická kritéria. Na své loňské (částečně cyklistické) dovolené jsem udělal zkušenost s jednou takovou zrušenou tratí tuším jihozápadně od Chebu, kde z ní udělali cyklostezku/cyklotrasu.
Ony ty dnes ocásky jsou někdy zbytky tratí v kdysi prosperujících regionech. Třeba ta lokálka co dnes končí v Jindřichovicích pod Smrkem bývala mezinárodní rychlíková trať se silným provozem. Samozřejmně neplatí to vždy, třeba trať Lovosice-Č. Lípa byla záměrně stavěná hrozně draho, aby majitel, teplická ATE nemusela platit rakouskému mocnářství daně ze svých uhelných zisků.
Učitelé mají nízké platy, protože veřejnosti nezáleží na vzdělání svých dětí.
Podívej se, kdo učí: Vyjma menšiny srdcařů jenom lidi, kteří by snad ani nic jiného dělat nemohli. Komu to vadí? Pouze těm, kteří kvůli tomu vzdělávají své děti soukromě a to je výrazná menšina populace.
Protestovat proti dražším stravenkám nebo režijkám je ochotný kde kdo. Prostestovat proti podmínkám ve školství jsou ochotni prakticky pouze učitelé, nikoho jiného to nezajímá.
Možná, že v jiných oblastech ČR je to jinak, ale tady to potrvzuji.
Ano, veřejnosti až zoufale nezáleží na vzdělání svých dětí. Většinový přístup ke vzdělání je ten "Školu nikdo neměl rád" Mám s tím bohaté zkušenosti, nikdy se v jedné třídě nenašli vic než dvoje rodiče, kteří by si stěžovali na kvalitu výuky i když vyučující byl úplný mimoň. A to včetně gymnázia. :(
Důležitá je příčinná souvislost: Učí naše děti póvl proto, že jsou ve školství směšně nízké platy, nebo je to obráceně a nízké platy ve školství jsou důsledkem toho, že učitelé odvádějí mizernou práci?
Asi nebude těžké odhadnout, jak to vidím já. Míček je na straně zaměstnavatele (zřizovatele vzdělávacích zařízení). Zvýšení platů učitelů na úroveň odpovídající společenskému významu jejich práce, by vyvolalo rvačku o tato místa a nemám nejmenší pochybnosti, že by se kvalita učitelů a jejich práce skokově zvýšila.
Obvykle tu po mně moji oponenti chtějí přesná čísla. Takže moje představa o přiměřené (či spíše minimální) odměně pro učitele druhého stupně základní školy je 40.000,- Kč. Toto (případně vyšší) ohodnocení vyjadřuje jak požadavek vysokoškolského vzdělání (plus celoživotního vzdělávání), tak i společenský význam a psychickou náročnost jejich práce.
"Asi nebude těžké odhadnout, jak to vidím já. Míček je na straně zaměstnavatele (zřizovatele vzdělávacích zařízení). Zvýšení platů učitelů na úroveň odpovídající společenskému významu jejich práce, by vyvolalo rvačku o tato místa a nemám nejmenší pochybnosti, že by se kvalita učitelů a jejich práce skokově zvýšila."
Medvěde, opravdu upřímně mě těší tahle tvoje slova. Popsat takhle brilantně blahodárné působení čistokrevného trhu, to bych od tebe fakt nečekal. Jsem rád, že už i ty tyhle principy vzýváš... :-)
Já přece nepopírám fungování trhu a ani nejsem jeho apriorním odpůrcem. Jen tvrdím, že trh je potřeba pustit jen tam, kde nenadělá (sociální či ekologické) škody. Jinými slovy, že je potřeba trh REGULOVAT. Tržní principy mají lidem sloužit, nikoli je ovládat. V daném případě by posloužily dobré věci...
Jinými slovy - pouze tam, kde se to líbí a kde to vyhovuje tobě.
Proč mně? Já jsem jako zaměstnanec ve státním sektoru pracoval jen od srpna 1985 do ledna 1989. Od té doby jsem byl zaměstnancem soukromé společnosti (únor 1989 - březen 1993) a od té doby pracuju už jen na živnostenský list. Z toho snad jasně vidíš, že tu nehájím nějaké své sobecké zájmy, nýbrž vyjadřuju své obecné názory na fungování společnosti.
Ale máš pravdu v tom, že pokud by se platová situace učitelů ve státním vysokém školství dostatečně výrazně zlepšila, začal bych možná uvažovat o tom, že bych se opět nechal zaměstnat.
Propánakrále,tohle je jak s malým dítětem... Vyhovuje - snad nemusí být jen ve smyslu čistě osobně prospěšným. Pokud se dobře pamatuju, tak tady hájíš určité všeobecné principy a jiné všeobecné principy strháváš. Prostě politika. - A teď najednou, možná účelově, vztáhneš "vyhovuje" jen úzce na svoji osobu...
V tom případě nechápu, co mi vlastně vytýkáš. Mám nějaký názor, takže si SAMOZŘEJMĚ představuju, že by v ideálním případě společnost fungovala podle tohoto mého názoru. Na tom snad není nic hrozného. Takže ano, trh bych pustil jen tam, kde se mi to líbí a kde mi to vyhovuje, tj. tam, kde to odpovídá mému názoru.
Že mi nejde primárně o můj osobní zájem, je asi dost jasné. Troufám si dokonce tvrdit, že velká část toho, co tu hájím, by se v konečném důsledku obrátila proti mně.
Dovolím si jednu obecně politickou úvahu. Volební chování lidí se řídí dvěma motivy:
a) co vláda dané strany přinese mně osobně
b) co vláda dané strany přinese společnosti jako celku
Někdo se řídí spíše bodem a), jiný zase spíše bodem b). Patřím k lidem, kteří preferují rozhodování podle bodu b) s tím, že dobře fungující společnost zprostředkovaně přinese možná určité dobro i mně osobně.
Stejně jako spousta důchodců, matek na mateřské, zaměstnanců s průměrnými a podprůměrnými příjmy v příkrém, ba existenciálním rozporu se svými zájmy volí nebo se chystá volit neoliberální nacionalistickou ODS či její šlechticko-klerikální (feudální) sestřičku TOP 09, tak se spousta drobných živnostníků a podnikatelů, ale i relativně vysokopříjmových zaměstnanců - zdánlivě rovněž v rozporu se svými zájmy rozhodne volit třeba ČSSD.
A co stávka v Řecku?
Můžeš jako živnostník sám sobě dávat benefity?
Jako živnostník si nevyplácím mzdu, tudíž ani nemůžu určovat, jakou její část bych si vyplatil v naturálních požitcích. Co ale můžu, je inkasovat za svou práci nepeněžní plnění (které bych mimochodem musel rovněž zdanit), a pak už by se dalo mluvit o čemsi podobném jako jsou zaměstnanecké benefity.
Kdysi jsem takhle učil jednu mladou Kanaďanku německy a ona mi za to dávala konverzační hodiny angličtiny. Netrvalo to ale moc dlouho, protože moje snaha ji čemukoli naučit se ukázala jako předem odsouzená k nezdaru a ani ty konverzační hodiny angličtiny nebyly to, co jsem si představoval...
Jenže pořád připomínám, a prosím nějakého daňového odborníka aby mi to když tak vyvrátil. Tady nejde o přímé zdanění benefitů, na tom se nic nemění, tady jde o to, že z benefitů má zaměstnavatel odváděť DPH z ceny obvyklé. Takže oni stávkují za to, aby jejich zaměstnavatel nemusel platit tak vysoké DPH. Jejich vlastních příjmů se to přímo netýká, vzroste tím jenom cena jejich práce pro zaměstnavatele. Ale kdyby třeba ČD snížili cenu jízdenky In-Gold na polovinu, rázem by cena obvyklá byla poloviční a DPH také. :)
Pokud jsem Tvá slova správně pochopil, tak zaměstnanci stávkují proto, že v důsledku chystaných změn bude jejich práce pro zaměstnavatele dražší, což nutně povede k vnitřním úsporným opatřením. To by se pak mohlo týkat jak jistoty zaměstnání (hrozilo by propouštění), tak i výše jejich příjmů, případně i rozsahu benefitů.
Ale to se za "krize" stalo leckde. Proc prave zeleznicari by si meli vystavkovat nepropousteni, nesnizovani platu a nezruseni benefitu, kdyz spousta jinych tu moznost nema? Proc prave oni (a ridici) by meli mit takove jistoty?
Kdo brání ostatním zaměstnancům vstoupit do stávky?
Zákon o státní službě není nic, co by si státní zaměstnanci vystávkovali. Prostě by to byl druh pracovního poměru se svými výhodami a nevýhodami, které by byly jakž takž v rovnováze: Jistota zaměstnání, nárokové benefity, ale na druhou stranu pravděpodobně nižší plat a zákaz stávkovat či dokonce organizovat se v odborech...
Pro lidi, kteří neradi podstupují riziko, je státní služba optimální řešení. Je to stejné jako investování na bankovním trhu: Někdo se spokojí s nízkým výnosem, protože není ochoten podstupovat rizika (= nastoupí státní službu). Jiný rád riskuje a slibuje si vyšší výnosy a většinou jich také dosahuje (= nechá se zaměstnat v soukromém sektoru). Když ale takový riskující jedinec prodělá, neměl by pak závidět těm, kdo do rizik nešli (a naopak).
;-) Zavist? Kdepak.
Jen se mi dost zasadne nelibi, ze prave zeleznicari by meli ukousnout takovy kus kolace na ukor ucitelu, statnich lekaru a jinych. V cem jsou lepsi? Proc dotovane jizdne nedostanou i jini statni zamestnanci? Co treba dostanou ucitele jako bonus? Co ti lekari? Co urednici na ministerstvech a mestskych uradech? Kde je ta vyjimecnost, ze misto 22.000,- za In-Gold plati 200,-? Bral bych, kdyby dostali tak 15 vaz 20 % slevu. Mozna i 50 %. Ale darek v tehle hodnote - to je priblizne totez, co moji kolegove zaplati rocne na danich a sluzebni auto do soukroma. ZAPLATI jako zamestnanci. A k tomu plati prumernou kilometrickou spotrebu nafty z vykazanych soukromych kilometru. A vzhledem k dohledu, ktery nad tim panuje, predpokladam, ze to nejde prilis osidit.
Co znám učitele, tak nejčastější bonus je poukázka v hodnotě okolo 700 Kč na nákup vitamínů v lékárně.
V tom s Tebou souhlasím. Různé skupiny státních zaměstnanců by neměly mít tak nesrovnatelné podmínky. Ale jak už jsem tu někde zdůrazňoval: Pak už nejde o princip, ale o nastavení vhodných (spravedlivých) parametrů. Tím základním principem je odlišné postavení zaměstnanců státní a soukromé sféry. V rámci té státní se pak už dají doladit ty jednotlivé parametry tak, aby bylo dosaženo potřebné výkonnosti a zaručena spravedlnost.
...nastavení spravedlivých parametrů...doladění...dosažení potřebné výkonnosti a zaručena spravedlnost... :-)))))))
Splníme a ještě překročíme ! Republice více práce, to je naše agitace ! Každý podle svých možností, každému podle jeho potřeb ! Ať dále sílí a prohlubuje se svazek dělnické třídy, rolnictva a inteligence ! Zvyšováním účasti pracujících na řízení společnosti k dalšímu rozvoji demokracie !
Narážíš na to, že ve státním sektoru by panovala jakási odrůda socialismu. Tak by to ale mělo být. To je přece smysl existence státního sektoru. Státní sektor je segment ekonomiky, který z nejrůznějších důvodů nelze svěřit soukromým subjektům nebo vystavit volné konkurenci. Zrovna tak by si státní a soukromý sektor neměly konkurovat. Mají se vzájemně DOPLŇOVAT.
Předchozí režim byl špatný mimo jiné proto, že postátnil CELOU ekonomiku. Stejně špatný by byl i režim, který by naopak celou ekonomiku zprivatizoval. Jsou prostě věci, které nelze vystavit volnému trhu a dravému konkurenčnímu prostředí. Ty pak musí spravovat stát a k tomu potřebuje zaměstnance. Je jen logické, že stát jako zaměstnavatel musí stanovit jiná pravidla než zaměstnavatelé v soukromém sektoru.
To je věc zaměstnavatele, zda poskytne nějaké benefity.
Pro mě za mě, ať jim poskytne In-Gold (= ekvivalent režijky) pro celou rodinu zdarma, všem zaměstnancům. Dnes a denně vidíme, že zaměstnanci železnic vzorně pracují.
Železnici zas tak moc nestojí, vozit železničáře zdarma. Nějaký drobný ušlý zisk, ale ten je mizivý vzhledem k astronomické ztrátě a astronomickým dotacím (nejen ztráta hrazená ze státního rozpočtu, ale smlouvy s kraji).
Ale každý, kdo nějaký benefit dostává, musí ho zdaňovat. Proč by pro zaměstnance České dráhy, a.s. měla v tomto směru platit výjimka??? Ať jenom platí normální DPH a příjmovou daň z poskytnuté In-Gold karty v běžné ceně 22.000,- korun ročně. Tak jako zdaňuje své nepeněžní příjmy každý jiný zaměstnanec každé jiné a.s. Nic jiného se po nich nechce.
No nebyl bycb si tak jistý :-D
V novinách byl nenávistný dopis jistých manželů, taková jedovatá slina, který popisoval jejich cestu lůžkovým vozem do Itálie.
Z jejich štvavého příspěvku mělo údajně být jasné, že byli v celém vlaku jediní, kdo si platili normální cenu a vlak byl narván odboráři jedoucími na lítačky .
Fuj taková odpornost takhle psát :-D
Ještě abych se konkrétněji vyjádřil k tvému příspěvku. Ano stávku považuji za legitminí. Puntík.
Ale stávka železničářů mi vadí, neboť jsem si dopravce zaplatil (v dodacích krajského úřadu) a nemám žádnou možnost je za neplnění přepravní smlouvy postihnout. Kdyby byly kraje co k čemu, už teď by vyhlásily, jak budou na neplnění přepravních smluv reagovat.
Kdyby mi zaměstnavatel jednostranně zrušil benefity, sebral bych se a šel bych jinam. Nebral bych si za rukojmí zákazníky svého zaměstnavatele, nota bene kdyby 2/3 příjmu firmy tvořily daně těchto zákazníků.
Jenže - na rozdíl od ajznboňáků a jiných odborářů - já se svou prací uživím...
Nam nejak vysublimovaly Flexipasy a sick days. A par dalsich taky. Byly to bonusy. Nikdo takove veci nema vesmlouve, nebo ano? Musim doufat, ze se pak objevi nejake oceneni jinak. A kupodivu ani nestavkuju. ;-)
Jenže naše benefity jdou přímo do našeho daňového základu :-D
A mimochodem na žádný z mých benefitů nemá nárok ani moje manželka a ani naše děti.....
Hm tak to odborové třeštění velín z hotelu Kempinski odložil na čtvrtek.
Já se picnu, už jsem si zařídil na pondělí volno...
No uvidíme, pondělek má být slunečný +9+12 stupňů tak se díky naší milované levici a odborům asi projedu
Volno?!? Proboha na co?!?
Stávka je hlášena od 4.00 do 9.00 hod. a stávku ohlásili pouze zaměstnanci Českých drah, dopravních podniků v Ostravě, Pardubicích, Opavě a v Ústí nad Labem. V Praze se ke stávce hlásí pouze část řidičů tramvají a autobusů.
Takže já osobně to nevidím vůbec nijak dramaticky. V Praze bude vcelku normální provoz. Že vypadne nějaký ten bus nebo tramvaj, na to jsme zvyklí i bez stávky :o)))
http://kotmelova.blog.idnes.cz/c/126012/Moje...
Jen počkejte Bedřiško, až vám po volbách založí celostátní odborový svaz knihovnic a knihovníků (členství povinné). Tady JEDEN vám pak vysvětlí, jak jste podhodnocené (určitě nemáte nadprůměrný plat) a vykořisťované (žádné smluvně zajištěné výhody), knihovny vytunelované domácím kapitálem a mezinárodními korporacemi, celá vaše činnost zneužitá jen pro vyšší zisky vydavatelů a autorů píšících sériově brak!
To by bylo, aby do roka a do dne, nebyla vyhlášena stávka v knihovnách.............
Odborový svaz knihovníků není třeba zakládat, již dávno existuje. http://ospk.cmkos.cz/
Ale nějak moc nefunguje, poslední aktualita je z 14. dubna 2004.
Oukej Odbory, hurrá král Paroubek.
Tak to vypadá na nezákonou čtvrteční zábavu pánů MHD , odborářů a přidružených Paroubků.
Jsem opravdu zvědavý jak případný štrajk pražské MHD vysvětlí odboráři v souvislosti s platným zákonem a zákoníkem práce.
No nic přidělal jsem na kolo blatníky a chystám se je ignorovat.
Doufám jen, že se to odborářům projeví na kolekcích...
http://frantisekmatejka.blog.idnes.cz/c/125659...
Stávka podnikatelů a zaměstnavatelů vyléčí odboráře jednou provždy. Hehe!
Takže druhé kolo komédie je over.
Stávka opět nehrozí...
http://zpravy.idnes.cz/levny-luxus-poslancu...
Nedávno jsem četl jednu sci-fi. Tam byla zmínka o vyspělé mimozemské civilizaci, která měla v čele 5 politiků. A pokaždé, když jeden z nich umřel, tak ty ostatní vyhnali umřít do pustiny a zvolili si nový vedení. Inspirující.
http://ekonomika.idnes.cz/manazeri-cez-si...
A já chci taky!
;-/
Abys věděl o čem ťápeš http://www.vlada.cz/cz/media-centrum/na-pravou... .
no zajímavý.
Ještě dodám, že zákon prohlasovali komunisté, socialisté i pantáta Štěch v senátu. Tedy hlavní bojovníci proti důsledkům tohoto zákona.
Aby zábavy nebylo málo, vláda záměrně při předstávkovém honění bycha podstřelila důsledek zrušení/opravy zákona a zhruba 10x, aby vytvořila poslancům pohodu na rozhodování.
Zrušením zákona přijde státní kasa zhruba o 750,000,000 kč..... vláda to odhadla na 75 milionů......