Ahoj všem, musel jsem vyndat kolo a po nasazení mi škrtají kotoučovky o jednu destičku. výrazně jsem to zmírnil, tak že jsem o něco povolil rychloupínák a zavřel. Přesto kotouč běhá těsně u jedné, je to občas slyšet, někdy drhne i silněji. Znametá to, že bych měl před montáží kola (napr. když píchnu) vyndat destičky, roztáhnout brzd.čelisti, nasadit destičky a pak instalovat kolo. dle mého by měl kotouč běhat přesně uprostřed a ne se asi o 1 až 2 mm ohýbat po stisku páčky. Dík za co nejpodrobnějí popis. Mám kotoučově brzdy nově a nemám o nich ani páru.
zkus to na jedne strane vic dotahnout. proste to tak nejak vycentrovat. Mam hydra Hayes a taky to tak delam kdyz sundavam kolo. Jinak kdyz mas sundany kolo tak nechytej na brzdu aby se ti desticky nescvakli.
Jak to myslíš Tome, mám více zašroupbovat/povolit rychloupínák- zkus to popsat přesněji. Dík.
V případě hydraulických shimano deore by kotouč skutečně měl být mezi destičkami na stejnou vzdálenost, tedy osově. Když vyndáš kolo, NESMÍŠ naprázdno zmáčknout brzdovou páku, anžto tím bys "secvaknul" destičky k sobě a zpátky by to nešlo (tedy šlo, ale až po jisté operaci). Jestliže jsi tedy vyndal kolo a při zpětném nasazení škrtá kotouč o destičku, mám za to, že při tom vyndavání jsi nejen povolil vlastní páčku rychloupínáku, ale že jsi navíc několikrát pootočil buď protilehlou (tou poplastovanou) maticí nebo i vlastní páčkou. Takže až budeš kolo vracet, měl bys to "natočt" do původní polohy a mělo by to být OK. Pakliže není, a k tomu jednou také dojde, tak kotoč vycentruješ po povolení dvou imbusů, co drží třmen, tím povolením s ním potom půjde hýbat do stran a srovnáš to. Je to napoprvé piplačka (aspoň pro mě), ale naučí se to. Napoprvé by bylo dobré, kdyby Ti to někdo ukázal, nebo skoč do servisu. Až bude funkční galerie na www.andykolar.wz.cz, tak bych Andymu poslal pár fotek, jestli by to tam dal (anebo pošle i někdo jiný), ono podívat se na obrázek s nějakou šipkou co povolit je mnohdy jasnější než několikrát vysvětlovat.
A pardon, nejsem Tom.
nezlob se na mě ale to co píšeš je naprostá blbost!:-I natočení rychloupínáku nemá vliv na to, do jaký polohy se ti dostane kotouč brzdy. kolo sedne do vidlice a opře se o plošky náboje bez ohledu na to jak cvičíš s rychloupínákem. ten je volně pohyblivej v náboji.
a na vystředění nevidim žádnou piplačku. prostě nasadíš kolo a dotahneš rychloupínák a pokud škrtá destička nebo třmen o kotouč, tak povolíš dva imbusy co drží třmen (jak píšeš), pak stiskneš páku brzdy a tím se vystředí a přitom dotahneš třmen. proč z toho děláte vědu a otasovi blbnete hlavu když je to jednoduchý?:-O
1) nezlobím se na Tebe, vette,
2) má zkušenost mi říká, že to blbost není, naposled jsem to takhle "centroval" 28. 7. tohoto roku,
3) rozhodně nikomu nechci blbnout hlavu, navíc klukovi, který o tom moc asi neví. Prostě jen jsem se mu snažil říct můj názor a tím mu pomoct,
4) měj se a "carpe diem".
Diky žes to tak hezky napsal za me! a taky s tebou souhlasim. Rychloupinak na to proste ma vliv taky. Pro nekoho blbost pro me zkusenost. Tak asi tak!!!
Pánové díky, vážím si každé rady a tipu. Mám rád "novoty" a také se chci naučit řadu věci si udělat sám. Tak než vyrazím do servisu (jsem ze vsi a celý den pracuji) a brát si volno kvůli drobnostem se mi nechce.To sevření upínáku mělo vliv-byl asi hodně utažený a jeho sevřením se kotouč posune asi o 1 až 2 mm. Tak jsem to takto provizorně řešil. Ted má rychloupínák nižší tah.(doufám, že stále dostatečný na pevné uchycení kola)