vidlici podle označení na ní pohledat na netu??????? nebo pak demontáž???buď vystřelí pružina nebo vzduchová patrona????
Tak jsem zjistil, že je to pružinová přesně: Suntour SF-CR850. Může mi někdo říct, jak tu vidli ošetřovat, servisovat..? Zdá se mi, že už po 3 letech užívání je prostě ten chod takovej tužší, i když hejbu s nastavením jak chci, občas jsem to stříknul Silkalem,ale bez viditelnýho výsledku....
Ta odpružená vidlice měla být dána po 50 hod provozu do servisu kvůli vyměně mazacího tuku. Taktéž po dalších 100 hod, a pak po každé sezóně.
Z třecích ploch se vydrolují částečky kovu a plastu, které poškozují jejich povrch, a rozptylují se v mazivu, hlavně z počátku. Proto je nutné znehodnocený mazací tuk odstranit, vše vyčistit, a nahradit tukem novým, doporučeným výrobcem vidlice. Toto bys měl, ač pozdě, udělat. Nebo dát vidlici do servisu. Mazací tuk po létech degraduje sám o sobě, a neplní dobře svou funkci.
Běžná údržba vidlice vyžaduje očištění kluzných nohou vidlice od prachu a nečistot po každé vyjížďce, a nanesení silikonového oleje na nohy před každou vyjížďkou. Teflonový olej, ač někdy doporučovaný výrobci vidlic, působí agresivně na plasty, kdežto silikon je naopak chrání.
ad Ralsko.... jedna z lokalit, kde je mnoho kilometrů dobrých lesních cest bez provozu aut. Ani bych se nedržel jen značených cyklotras, pro orientaci bohatě stačí turistická mapa, projet se dá téměř všude.
Určitě stojí za projížďku Židlovská obora severovýchodním směrem z Kuřivod, za ní celá oblast západně k Osečné, Hamru a Mimoni (třeba kolem Ploužnických rybníků). Pro zajímavost je fajn si zajet na letiště v Hradčanech, projet se směrem na západ kolem Hradčanských stěn, výjížďka se dá natáhnout přes Provodín k Zahrádkám a Holanům. Je to spíš rovina (semtam se i kopec najde). Možností mnoho, velmi příjemný kraj....