Jízda na kole je nádherná na rovině ale v kopcovitém terénu při stoupání vysilující.Tak hledám řešení jak na to bez montáže motoru převodů nádrže a dalšího na kolo.Tak aby kolo zůstalo kolem na rovinách a terénu s menším převýšením.Při plánovaném výletu do kopců připojit tlačný přívěs na kterém je vše včetně nádrže a zážehového motoru do 50cc a výkonu jak povoluje vyhláška.Přivítám poznatky vývoje zkušebního provozu i prověřený používaný motorový tlačný přívěs.
Kdybych neměl malé kola 20", šel bych do pohonu CRAB. Je to hotové, se špičkovým motorem a možností montáže dvourychlostní převodovky. Řešilo se to tu mockrát, jen hledej, zkus napsat do vyhledávacího okénka CRAB.
Crab nebrat jako celek je pravda že motor je dobrý a převodovka je tuším variátor.Nefandím ani připojení na zadní vidlici bez možnosti natáčení.
Podle mne to zataci. Dole je nejaky cep. Tedy to vypada, ze to bude zatacet nekde pod plastem tak, aby se valecek stale dotykal.
http://www.translog.cz/obr/crab1.JPG
http://www.translog.cz/obr/crab2.JPG
Ptal jsem se na cenu - pres 16 tisic.
Elektromotor maji v Praze v http://www.citybikes.cz za 20. V predni nebo zadni nabe ovsem.
Tady máš takovou větší inspiraci, třeba by se to dalo využít :-)
http://www.trolejbus.cz/hktrkl.htm
Nevim, odkud Motor je, ale v leckterem meste maji nejakou tu tram, nebo trolejbus.
Predstava, jak jezdim po Praze do kopce s kladkou a nejakym uzemnenim na koleje a pak se odtrhnu a slapu mimo trat se mi libi. ;-)
Mám své řešení.Elektro ne!!! mám elektro ss motory 24V 250W i do 1KW ale baterky na cestách ani v lese nenabiji 1L benzínu koupím v nejhorším i od hajného nebo došlápnu k čerpací stanici a jedu hned bez čekání hodiny na dobití beterek.Přívěs s motorem 50cc do 1KW po celkové GO opravě mám před dokončením ze starého 1 rychlostního skůtru který ještě neměl variátor.Jako tlačný přívěs do kopcovitého terénu a jako pomoc na rovině myslím že postačí.Zde je mnoho nápadů a konstrukcí řešení na hodiny čerpání kdo se zajímá o stejné. http://www.motoredbikes.com/showthread.php?t=18207
Chtěl jsem něco podobného jako ty, ale vykašlal sem se na to kvůli geometrii. Trefit to tak aby tě to nevytlačilo ze zatáčky bude problém, je to o testování a na to bych neměl nervy. Proto doporučuji ten Crab, ten má tyhle mouchy vychytané. Jinak já to budu řešit dvěma volnoběžkama svařenýma vevnitř, jedna bude k pohonu pedály 18 zubů a druhá na které bude navařená rozeta 78 zubů k motoru Honda Gx 35 na kterém bude přes odstředivou spojku pastorek 6 zubů. Hnané kolo mám 20", takže nepotřebuji převodovku u motoru. Převodovku mám v zadním náboji Rohloff na které bude našroubován svařenec volnoběžek a rozety. Tento systém považuji za nejlepší možný kvůli jednoduchosti, hmotnosti a hlavně účinnosti. Teoretické výpočty říkají že to pojede na jedničku při 5 000 ot/min 9 km/hod a na čtrnácku při 5 OOO ot/min přes 70 km/hod, což nepotřebuji, mě stačí tak do 50 km/hod. :-)
Je vhodné a nejlépe použít motor na kros minibike i převodovku která je součástí toho motoru.Jednoduchý převodník je složený ze třech koleček jedná se o hřídelku na které je 1 talíř a 2 volnoběžná kolečka vedle sebe na druhé straně která rozdělují a oddělují otáčení talíře šlapek při jizdě na motor.Tak je možné řadit přehazovačkou.A že to jede! je jisté ale kolo je ověnčené.
Mnohem lepší je nemontovat motor na kolo.Tlačný přívěs je nejlépe kde je vše v jednom zážehový motor baterka nádrž a další možnost montáže el alternátoru 24V a el. motoru také pro pohon na kratší jizdy nebo po rovině vše lze vzájemně kombinovat.
Ta 4-taktní Honda je někde úplně jinde než motory z minibiku, nežere, neřve, skvělý průběh kroutícího momentu vzhledem k otáčkám atd. . Jak sem psal, převodovku nepotřebuju, mám 20" kolo a tam mi stačí rozeta s pastorkem, hned je o problémy s převodovkou míně. Váha nižší a hlavně hlučnost nižší. A ještě oprava, na čtrnáctku to pojede při 5 000 ot/min 56 km/hod, přes 70 km/hod to pojede při plném využití potenciálu motoru. :-)
Tak řešení se nabízej hned několik a nejlevnějc je za 150 korun.
http://photos03.allegroimg.pl/photos/oryginal...
http://photos03.allegroimg.pl/photos/oryginal...
http://www.youtube.com/watch?v=XOaQn83w3AE
Namontit to taky zvládne každej a do kopce to pojede jak namydlenej blesk!
Poliši budou čumět!
U nás ve vidlákově sou ty pitomý kopce všude a tak asi proto se něco takového tady vidí dost často. Má to dvě nápravy,4 kola s gumama, řídí se to zevnitř oběma rukama dalším takovým jako kolem vod trakaře, s loukotěma, šlape se přitom nohama, ale jen nepravidelně a jezdí to na benzín.
a co se stane, kdyz spadnes?
prives te prejede :-)
o)))))))))))) z čehož vyplývá, že motorový přívěsáři jsou vrazi, vlastně sebevrazi.
Možná by byla ještě jiná cesta, opačná, dělat tak veklký auta, že by se v nich dalo na kole i jezdit.
A co naopak pridat dil dopredu? Treba predni pulku jednoho z techto:
http://stroje.hyperinzerce.cz/traktory...
http://dum.bazos.cz/inzerat/5024486/Starsi...
Jen se smějte, když vy už nebudete moct, my si to teprve začneme užívat. :-)) Ujet 300 km denně, žádný problém.
Na to mam tu variantu, o ktere psalo o kousek vyse to cislo. ;-)
http://mur.rajce.idnes.cz/2009-07-10_UB-Azub/...
A da se v tom i spat. A 300 denne taky zvladne.
Honda 4T je dobrý motůrek sedne na něj i převodovka z minibiku.Ten 2T motor minibik jsem rok honil motor byl v rámu nad převodníkem.Prodal jsem vše komplet.
Zde je mnoho ne jen o přívěsu i odkazy na 3 kolky: http://www.motoredbikes.com/
Ten motoredbikes sem před časem taky študoval, ale to "moje" řešení jsem tam nenašel a ani nikde jinde na Webu. Prostě jsem diskutoval z podobně postiženými lidmi a došli jsme k závěru že je to proveditelné. Spíše jde o prachy, je málo bláznů kteří jsou ochotni ztratit prodlouženou záruku na Rohloffa. :-))
Tady také?: http://www.outsideconnection.com/gallant/hpv/
http://www.peterlynn.cz/images/hornet/3.JPG
To už je monstrum, ale chápu že tvůrce chtěl stroj do terénu. :-) Ale ten pohon na stlačený vzduch není vůbec krok vedle. Doma natlakuješ vrtačkou a jedeš, z kopce poháníš kompresor který tlačí vzduch do tlakové nádoby a do kopce ho zase využiješ. Když dojde vzduch, holt musíš šlapat. Kdyby to celé vážilo do 20 kg, myšleno celý stroj, tak na asfalt parádní záležitost. :-) Tuším že frantíci vyrábí dvousedadlové autíčko na stlačený vzduch z dojezdem přes 100 km a max. rychlost je kolem 80 km/hod.
Něco se ti stalo nebo máš problém s dobře míněnou radou, že mažeš a mažeš
Ještě tu zaslanou stránku posílám zpět:http://www.trolejbus.cz/hktrkl.htm
Mě osobně je celkem jedno, žes mě odmáznul, já vím co jsem tam napsal, ale mnohem vác mě vadí, že mažeš naprosto všechno co kdo napíše a tobě se to nějak nezdá, aniž by měl kdokoliv možnost si to přečíst a třeba se i pobavit. Pokud máš problém s tím jak kdo reaguje na tvůj dotaz, tak ho sem nedávej nebo mám ještě jedno, možní lepší řešení, zkus smazat sám sebe :-)
Teď ses prozradil, že píšeš pod více jmény, lelka nemazal.
Jinak, pokud tady ten nástroj je, tak ho může využít a vytřídit zrno od plev.
Ale jo, taky smazal a když jsem se ptal na důvod, tak to zase vrátil zpátky.
Více jmen ?? Nějak nechápu, nemám důvod a ani to neumím, na to jsou tady jinčí odborníci
Mazat může, ale taky nemusí. Nějak mám pořád alergii na mazání toho co se komu nelíbí pokud to není v rozporu se základy lidskosti. Docela mívám osypky z každého kdo si osobuje právo určovatz co se hodí a co už ne ba si přečetli i ostatní.
Nemám a nehodlám nikoho dávat na BL. Bodové ohodnocení beru v absolutní hodnotě 8-) - je pro mě důležité, kolik lidůch se u mého příspěvku zastavilo.
Mazat příspěvky? Tak útlocitný zase nejsem. Za to, co je napsané, odpovídá autor (nechť i ostatní se mohou seznámit s jeho myšlénkovými pochody 8-))) )
??? Sice rozumím tomu co jsi napsal a nemám k tomu výhrady. Je to obecné sdělení, nebo se týká mě?, nějak nevím proč to dáváš sem a jako reakci k mému předchozímu příspěvku z února.
Omlouvám se! Já už to nigdy, opravdu nihdy neudělám!
Mír!, Mír (až do příští války ...)!
8-)
To tvé sdělení má hlavu a patu a já s ním souhlasím, jenom jsem nevěděl jestli mi něco neuniklo.
hmmm, tak koukám, že seš dost nesnášenlivej na cizí názory... Hmmm, proč mi to připomíná krvácivou horečku?
Tak si to to užij sám se sebou. Ještě že existuje BlackList a škrtání sluníček.
Nazdar
Jenomže, když se někdo zeptá na pohon kola, tak aby kolo zůstalo kolem a dostane odkaz na trolejbus a další píčoviny, tak to není jiný názor, ale provokace.
Taky nechápu proč si z nás co si chceme ulehčit život dělají sportovci srandu. Možná až jim to tak nepošlape, budou tyhle témata sami vyhledávat a hledat to nejlepší řešení pro své sportem zničené tělo. :-))
http://www.ligfiets.net/fietsen/type.php3?id=257
nevím, co bylo v těch příspěvcích Honzo. Když jsou smazaný nedaj se přečíst... :-)
Ale jsou vidět nicky těch, kdo je psali. A já prostě nevěřím, že Murphy, Juras, Lelek, Mirek a další psali něco sprostýho nebo urážlivýho, aby si zasloužili být smazáni. A takhle se tady svého času opravdu chovala jen vymaštěná Ebola. Takže to hovoří prostě o tom, že motor je nesnášenlivej a navíc ostatní uráží a nazývá je debilama. Mě tedy z toho vyplývá, že je nesnášenlivej debil. Pro mě důvod pro BlackList
Jo a pokud to byla nějaká provokace s trolejbusem, jak píšeš a motor to neustál, tak to taky hovoří jen proti němu. Jestli někdo neustojí trošku srandy a hystericky smaže půlku vlákna....
Hele mě je to vlastně jedno.... škrtám sluníčko, takže jestli mi budeš odpovídat tak obálkou...
Také je mi to vlastně jedno.Odblokoval jsem vše pište si každý za sebe co chcete.Rozumný člověk si udělá úsudek.
Je to přesně pro tebe hele!
http://www.youtube.com/watch?v=XOaQn83w3AE
Motor je po GO výměnil jsem ložiska na klice gufera ojniční jehlové ložisko pístní čep, kroužky.Válec nebylo nutné brousit píst je také v pořádku. Převodovka je dobrá ložiska také dal jsem jen nové gufera.Motor jsem nastartoval a nechal běžet 90minut při otáčkách 2500ot/min.Motor běží bezvadně ani se neohřál na provozní teplotu má dokonale pravidelný chod ani jednou nevynechal.Zvýšil jsem také kompresní poměr přibližně o 1.5mm vynecháním těsnění pod válcem a hlavou tím že jsem plochy důkladně zabrousil utěsnil jen tenkou vrstvičkou tmelu na vysoké teploty.Tak čekám jen na teplé počasí a na zkušební jízdy pro nastavení tlačného zařízení a výkonu motoru.Vše mi stálo 1500kč trochu času přemýšlení a práce.
1,5 mm není málo. Běžně si tuneři hrají s desetinkama. Dej vědět, co to udělá pod zátěží a hlavně po dlouhodobější zátěži. Klice se to určitě bude líbit :-)
Napsal jsem hloupost 1,5mm správně přibližně do 0,5mm
Tak vše je OK.Najeto 5000 Km Šumavou Brdy a samé KOPCOVITÉ TERÉNY lesní polní cesty.Spotřeba na 100 Km 1.5-2.0 Litru podle terénu.Přívěs tlačí jak ďabel DO KOPCŮ v pohodě 60km/h i více NA ROVINĚ,jediný problém ZA CELOU DOBU byl v rozbahněné JÍLOVITÉ strmé lesní cestě asi 150 metrovém useku kde jsem musel přišlápnout.Výhoda přívěsu je že je připojený i odpojený do tří minut a na kole není skoro žádná zátěž mimo pár lanek a kabelů také zustáva rukojet a tažné lépe tlačné připojení ale tažné jsem na 5km využil pro dojezd k čerpací stanici.Ano MAKÁ TO !!! A TO PLATÍ I PRO TY CO SI TU DĚLALI SRANDIČKY A PSALI MI HOVADINY MISTO REALNÉHO PŘÍSTUPU ZADANÉHO A MOŽNÁ I ODRADILI OSTATNÍ!!!
No myslím, že to byl Citroen, který kdysi propagoval přední náhon sloganem, že koně se zapřahají před vůz.
Kdybys chtěl kolo 2x2 ( vzadu klasika + vpředu motor z babety s náhonem řetězem na přední kolo ), tak vydrž pár dní, než ho zase dám dohromady.
Složil jsem to před cca 10 lety a měl jsem na způsob pohonu udělen i patent.
Myslím, že jsem nějaké fotky a povídání k tomu dával i sem.
nějaký chlap měl na kole přední pohon z čehosi-byl s tím i v televizi v novinách?? že s tím jel i k moři atak..měl to sestrojené sám doma
No tak já jsem to nebyl. :D
Sice to bylo kdysi ve Světě motorů, ale u moře jsem s tím nebyl (používal jsem to jako levný dopravní prostředek do práce - kolegové na pionýrech a babetách se dost divili, když je do kopce předjelo kolo - a navíc bez šlapání)
:)