Má už někdo tenhle kousek doma? Nikde sem nenašel podrobný popis, třeba kapacitu toho vestavěného akumulátoru, obsah balení a další věci aby člověk nekupoval zajíce v pytli. Píšou že se dá použít i dynamo v náboji, to znamená že to moje klasické na plášť by mělo být OK. Taky by mě zajímalo jak přes to nabíjet tužkovky, stačí na to napojit levnou nabíječku s napojením přes USB?
U Dahonu se na strance s podporou konecne objevil k ReeCharge PDF manual, par veci se z neho vycist da, vcetne el. specifikaci, pribalenych konektoru, ovladani apod. Obsahuje 1600 mAh li-ion (polymer) baterii. Podle vseho by to samostatne melo byt k dostani asi az behem brezna, do te doby jen jako soucast nekterych novych modelu kol (Ios XL a Speed TR). Taky po nem jdu :-)
Anglicky neumím, dá se s tím nabíjet třeba telefon a zároveň to krmit dynamem?
Jasne, daji se s tim nabijet pripojena zarizeni behem vlastniho dobijeni baterie z dynama. Mj. se to da nabijet jak z dynama, tak i pres adapter ze site, pripadne pres USB. Je to v ramci moznosti vodotesny (v desti, nikoliv pod vodou), minimalni rychlost pro nabijeni dynamem je kolem 15 km/h (na 20" kole, u vetsich prumeru to bude adekvatne vic, zalezi i na dynamu). Mobil by to melo byt schopne dobit za cca 2-2,5 hodiny. Trochu mi vadi, ze nabijeni baterie i nabijeni pripojenych zarizeni se zapina/vypina manualne (a napr. pri zapnutem nabijeni externich zarizeni se bude baterie vybijet, i kdyz k ni v realu nebude nic pripojeno) - no, proste nic pro sklerotiky :-)
Nejak se mi nezda zaver. Co bude tu baterii vybijet?
Jo, taky se mi to nezdalo, ale v manualu je to napsany jasne, a to hned na nekolika strankach: 'NOTE: When the red light on the side of the ReeCharge is lit, the ReeCharge is discharging even if a device is not connected to it. To save the energy stored in the ReeCharge, press the Charge Out Button to turn off the charging of external devices.'
V ruce jsem to nemel a zadna uzivatelska recenze zatim bohuzel neexistuje, takze nezbyva nez vyckat...
dík za odkaz (http://www.dahon.com/accessories/2010/biologic... hodně vyjasňuje-je tam externí "power regulator" (teda usměrňovač)snad součástí sady a ten záložní zdroj je pak obdoba co děla HQ nebo má DX...
...taky ne a proto je http://translate.google.cz/ a ten prelozi :-)
No tříhodinová jízda s dynamem na plšť, to je masochismus ne?
Proč? kvůli hluku? Nebo opotrebování pláště? Nikdy jsem s dynamem nejel...
Hlavně dřina, jak sviňa... a hluk hodný sirény :-)
Musíš koupit pořádné dynamo na plášť, bohužel je cenově srovnatelné s levnějšími dynamy v náboji. Dynamo v náboji pro mě nebyla priorita, to spíše Rohloff a bubnové brzdy v předních kolech, mám tříkolku. Navíc kdybych dal dynamo jen na jednu stranu, při zatížení by mi to táhlo řízení na tuto stranu. Další pro mne nevýhoda, musel bych použít kotoučové brzdy.
Tu symetricnost bych videl jako vyhodu. Mel bys dvojnasobny vykon proti dvojkolarum. ;-)
Skvělý nápad! Nepochybuju, že už to někdo má, ale dva nezávislé alternátory coby zdroje konstantního proudu 500 mA se dají spojit paralelně po usměrnění každého zvlášť a rázem je z toho 1 A. Vůbec nevadí, že se točí každý jinak, baterie si to přebere.
A rychle na to zapomenout, jako posedlý nabíjením z dynama bych byl schopný si kvůli tomu tu tříkolku i pořídit :-))
A tebe Radku ještě nikdy nenapadlo dát na jedno kolo dvě dynama (levé a pravé) a spřáhnout je z brzdou?
Myslim, ze by se na kazdou trubku, ktera miji pneumatiku daly navesit i dve dynama - jedno pred a jedno za. To je 4 kx na vidli a 8 na zadni stavbe. Jen bych na tom nechtel slapat ani downhillovou trat smerem dolu. ;-)
Kde se to dá pořídit a za kolik? Ten USB výstup je geniální!!!
Třeba azub.cz za 1 390 Kč, příslušenství ke skládačkám Dahon.
Zaujala mě ta nabíječka. Prosím zkus mi pospat princip polopatě. Koupím k tomu normální dynamo na plášť a v případé potřeby to bude fungovat? Dík
V podstatě to už tady napsal mindaz, zbytek se dá vyčíst z obrázků. Normální dynamo ti nedoporučuju, pokud můžeš, dej si dynamo v náboji, nebo kup ten plášťový Dymotec 6, obojí v azubu.
Já bych to využil jen doma na trenažer a tam o dřinu jde ne? :-) Zaujalo mě to jen jako uspora energie, nic víc, vstupní investice je ale zatím MOC vysoká. Nezdá se to ale doma by jsme stím mohli v případě potřeby a příležitosti nabíjet čtyři mobiní telefony, tri notebooky, dva foťáky, GPS navigaci, a nabíjecí AA baterie... prostě vše co má jako zdroj energie vlastní baterii. V jednotném USB rozhraní je budoucnosti a síla :-D
Přesně tak.
No precetl jsem si diskuzi a napada me jine reseni a to proc upevnovat nejake dynamo na kolo ,i kdyz je to vlatne alternator,ale to nebudu rozebirat...
...bezi o to mi t nejakou energii sebou,nikde jsem nezahledl na jak dlouho ,ale dejme tomu ze na 5-10dni by takova http://www.eshop-rychle.cz/fotky3571/fotos/... baterie (cena prumerne 300Kc) dodala patricnou energii na hodne veci a napeti 12V je dost sikovne v tom smeru ze v kombinaci napr s http://www.gme.cz/_dokumentace/dokumenty/899... je dost univerzalni zalezitost do ktereho je mozno pripojit kotel spotrebicu.
Vaha bat uvedene je 1480g a ma 4,5Ah,coz je kotel energie a kdyby se nekomu nelibila priliz velka zatek,tak jsou i 12V 2Ah bat ,coz je min jak polovina zateze ale zase mene energie,tak je to na konkretnim cloveku ,co kdo a jak velky vykon potrebuje.
Vyhoda je ze to pri jizde nazatezuje = brzdenim,cena je tez v klidu a nemusi to byt na kole stale jako "dynamo",takze bud je to v kapse na kole,batohu,nebo doma :-)
v pripade enormniho zajmu dobijet za jizdy,bych udelal nejspis solarni dobijeni :-)
...ale dostatek energije v uvedene bat ,tento zajem hazi mimo potrebu se tim zaobirat.
Tak sem to na konec vzdal, sundal dynamo i když všichni ví že je to alternátor a nakoupil ke všem spotřebičům ještě jednu sadu akumulátorů. Stačí mi jedna rychlonabíječka, za 15 minut mám nabité 4 sanya enelop a nic víc neřeším. Minimální samovybíjení, kapacita dostatečná a i na to rychlonabíjení jsou stavěné a fungují i v mrazu. Než dobiju nějaký slušný záložní zdroj, tak mám za tu dobu nabitých 32 enelopek. :-)
Taky reseni ;-)
...ale ja tim zivim osvetleni kola ,ktere ma spotrebu dle toho jak moc svitim prumerne 300mA a pri brzdeni skoci kradkodobe na 1200mA :-D
hod oko na http://my.opera.com/MrTrik/albums/show.dml?id... ...prvni obr to cervene svisle jsou brzdove :-) 13+13 LED
Máš to vymakaný. Já pokud to jde, raději koupím hotové, nemám nervy to doma bastlit. :-) Ve předu mám dvakrát toto http://www.hobby-bike.cz/nahradni-dily-na-kola...
A v zadu dvakrát toto http://www.mall.cz/svetla/cateye-tl-ld1000
A když používáš tu rychlo nabíječku na ty enelopy, neodchází ty enelopy rychleji? Jakou používáš?
Nabíjím ty enelopy třetí rok a necítím nějaké zkracování výkonu. Co se týče výdrže, píšou že přední světla na nejmenší výkon 5 hodin a zadní světla při zapnutí obou řad do blikacího režimu 100 hodin. Ale neměřil sem to, vždycky když dojedu domů, hned nabíjím. Po dvou hodinách svícení mi těch 12 enelopek trvá nabít asi 15 minut.
http://www.mobilmania.cz/bleskovky/uz-nikdy-na...