http://domaci.ihned.cz/c1-40282080-za-kilometr...
Vím, že to stálo šílený peníze, ale stejně to bude sloužit dobré věci.
Dneska se s tímto tématem roztrhl pytel ve značné části českého tisku, tak kdo má chuť diskutovat pod článkem bez nutnosti registrace na ihned.cz , tak s chutí do toho.
Cysklostezsky si rozvracet nedáme !
A čemu se divíš, když to funguje takto:
Tři podnikatelé se přihlásí na opravu plotu kolem ministerstva financi.
Slovák vezme pásmo, změří délku plotu všechno načrtne na papír, něco spočítá a praví: "Spravím to za 350.000 Kč, to je 200.000,- materiál, 100.000,- pro zaměstnance a 50.000,- je marže firmy."
Ukrajinec vezme palici, něco poměří, něco nakreslí, něco vypočítá: "My to spravíme za 250.000,-Kč to je 150.000,- za materiál,
50.000,- za práci a 50.000,- marže firmy."
Čech se neobtěžuje žádným měřením, žádný nákres ani výpočty, přistoupí k úředníkovi a pošeptá mu: "Za 2.250.000 Kč to udělám."
Ministerský úředník na to: "Jak jste došel k tak vysoké sumě?"
Čech: "Milion tobě, milion mě a za 250.000,- to objednáme u toho Ukrajince!"
Na té stezce byl nejdražší výkup pozemků a lávka přes Ocelářskou. Jak to bylo s výkupem, nevím (prý nějaké směny za dost drahé pozemky, spekulace ale neprokázána), lávka je prakticky zbytečná, dalo se to řešit i jinak. Dál je tam jeden nový most (dlouhý asi 20 metrů) na místě bývalého úzkého podjezdu (ten se zboural už dřív, při rozšiřování přístupovky k novým bytovkám), pak dva původní vlečkové mosty adaptované (přes Freyovu a Poděbradskou). Dále dva "slepé" mostky do budoucí zástavby, nějaké sjezdy (kromě toho do ul. Podkovářské vesměs cyklokros - tedy chci napsat schody).
Je dost možné, že kdyby bylo pražské územní plánování co k čemu (o stezce se mluví už aspoň šest let), tak se pozemky vykoupí výhodně a v předstihu od ČKD, most přes ulici U Elektry se naúčtuje developerovi, který nechal zbourat starý podjezd, lávka přes Ocelářskou se nahradí přejezdem při křižovatce s Freyovou a malým esíčkem, případně stoupáním v parku za Ocelářskou (bylo by ale třeba vkyoupit). Stálo by to čtvrtinu a byl by klid.
Konečně, za ty prachy nic moc, protože na Hloubětín se dá odbočit po schodech, dvěma sty metry oranice nebo se zajížďkou asi 400 metrů. Všechny nedostatky stávajícího jsem shrnul už v říjnu zde: http://www.prahounakole.cz/2009/10/29/cks...
Zajímavé info z pozadí... i z popředí. Jinak je možné, že se podobné projekty "šijí" na míru šancím na přidělení dotací EU. Zainvestovat do množství menších a užitečnějších projektů bez nároku na dotace by asi šlo, ale zas by se našli ti, kteří si stěžují, že se nečerpají peníze z fondů EU. Doufám, že budou nějaké další navazující úpravy (směr Počernice, Strašnice)
poněkud méně ošklivácký článek na Reflexuonline
http://www.reflex.cz/Clanek39492.html
tak pokud máte někdo chuť reagovat ....
Nový pohled na cyklostezku ve Vysočanech. Už ji někdo z vás projel?
http://www.reflex.cz/Clanek39492.html
Projel jsem jí ještě před tím, než byla ofiko otevřená. Co o ní říci, minimálně chybí sjezd do ulice U Elektry. Pokud pospíchám, tak než to objíždět až skoro k Průmyslové mi přijde jako ztráta času. Sjezd na Poděbradskou je také pouze přes schody, sice se dá o kus dál sjet na parkoviště a kousek se vrátit, ale ne každý to ví., takže mnoho lidí bude vláček kolo po schodech :-(.
Tak jsem si dneska ráno projel ten Vysočanský zázrak, v podstatě spokojenost, člověk musí zavřít oči a představit si, že tam nejede úplně sám a že to snad něco za ty peníze vydrží a nebude to příští rok samá díra , a že to odpoledne nebude plné inlinistů a důchodců s pejskama….
Za celou dobu jsem přímo na novém úseku potkal jednoho cyklistu ( na jediném blbém místě u zrcadla na zigzag otáčce samozřejmě:-D ) ..
Pak jsem se ovšem úplně ztratil při podjezdu spojovací/čuprova a mrskal se v koloně někde za palmovkou až sem se opět domrskal na Rokytku… a pak klasika rohanský-centrum…
V podstatě spokojenost, ale uvidíme jaká bude odpoledne cesta dom...
Proč ošklivácký? Říct o této stezce, že je drahá, není oškliváctví, ale korektnost.
Taky jsem si ji už párkrát projel (poprvé ještě v únoru ve sněhu) a jede se po ní zatím dobře. Bohužel už ji pomalu objevují in-linisti a pejskaři, takže předpokládám, že to tam brzy bude vypadat jak na A2 v Modřanech a cyklistická doprava se vrátí na Kolbenovu a Poděbradskou...