Zamýšlím koupit dámské trekingové kolo, měřím 160cm, cena kola do 20 000,-.
Od jaký model a od které firmy?
Jakých parametrů si mám při
koupi všímat?
Jsem z toho zmatená!
Třeba Zenith SX (Author) za 17kKc. Vcelku slusne osazene kolo, podival bych se i na stranky firmy Trek (ale predpokladam, ze za stejnou cenu bude minimalne o tridu horsi sada vybaveni). Velikost: asi 16 palcu, je to treba vyzkouset, posadit se na 16 a 18 a porovnat. Pri koupi bych si vsimal jaky nabizi prodejna zarucni servis, zkontroloval bych, aby byly namontovany kliky 170 mm (coz predpokaldam), a uvazil bych vymenu sedla za zenske (slusna prodejna by to udelala). Z zenskych sedel bych doporucoval sedla Specialized.
Ještě mě napadlo, co se myslí tím dámským? Pokud to má být i bez horního rámu, tak to bych nedoporučoval, trojúhelníkovej (či jak se tomu říká) rám je mnohem pevnější. Ale tu výměnu sedla plně doporučuju, tady se vyplatí nešetřit (říkala manželka ;) Všechno ostatní vám vysvětlí v (dobré) prodejně, od velikosti kola až po doplňky a servis.
Já přehlédl to slovo dámské. Znamená-li to, že s dámským rámem, pak vůbec nedoporučuju (teda pokud té dámě není sedmdesát)!
Proč ne dámský rám?
Kolo se zřetelně při jízdě vlní, v této kategorii se nepočítá s tím, že by mělo být kvalitnější, takže ani součástky nestojí za mnoho. Vhodné pro babičku na jízdy do kostela, možná pro pošťačku, která sesedá a nasedá, ale jinak ne.
Babička nejsem, pošťačka taky ne, jezdím na levným crossáčku s dámským rámem (na silnici i v terénu) . Začínám mít pocit, že se kvůli tomu mám stydět.
Aspoň už vím, proč mně to někdy nejede tak, jak si přeju... je to tím rámem, v tom je kámen úrazu :-)
Bud\' v klidu taky jezdím na levném crossačku s dámským rámem hlavně v terénu. Nemám poblém kolo se mi nevlní někomu se vlní v hlavě. Cyklistice ZDAR
Souhlasím s Glumem. Mamka a sestra mají kola s dámským rámem a jízdní vlastnosti jsou zřetelně horší. Zkoumal jsem proč, párkrát jsem se na tom projel. Došel jsem k závěru, že torzní tuhost v podélné ose rámu je sníženou horní trubkou zmenšena natolik, že se kolo opradu kroutí, tedy osa hlavového složení a osa sedlové trubky nedrží v jedné rovině, především při stranové zátěži, tedy v zatáčkách. Pak také nesvírají stále stejný úhel ani v době, kdy v rovině jsou, tzn. rám se prohýbá a vzdálenost mezi řídítky a sedlem se mění při přejíždění nerovností. Superpozicí těchto dvou pohybů je potom ono vlnění v hrbatých zatáčkách, které skoro znemožňuje trefit a držet zvolenou stopu.
Volil doporučoval bych proto radši pánský rám o něco menší velikosti než pro stejně vysokého muže. Dámské rámy stejně původně vznikly kvůli sukni, která by znemožnila nasedání přehozením nohy přes záď kola stejně jako jízdu s vysokou štanglí.