Dobrý den!
Chci si koupit elektrokolo, skládačku, nejlehčí jsem objevil PUMA LPX 18 kg včetně baterie. Bohužel pouze v internetovém obchodě bez možnosti prohlédnutí, potěžkání, natož vyzkoušení. Prosím toho kdo ono kolo má o sdělení svých zkušeností a to zejména při turistice. Chci založit toto fórum pro všechna elektrokola tak, aby se zkušenosti dostaly ke každému. Přeci jen prodejce není tak úplně 100% hodnověrným zdrojem informací.
Včera večer při brouzdání po OC Futurum Brno jsem objevil prodejnu elektrokol igielektrokola.cz a tam mi nabízeli i zkušební jízdu po okolí nák. centra. Ale teda jenom ve dne a ne ve 21.00. Srtiment se mi tam docela líbil, i když ležáka tam neměli...
Ležáka ti můžu předělat na elektriku já. Je to potom opravdu pohoda.
Já vím..taky jsem viděl když dojde předčasně baterka pod kopcem:))
pěkné téma jsi založil, elektrokola mě jednoznačně přitahují, přináší nový pocit z jízdy, opojný řekl bych. skládací ekolo má Pedro, myslím, že ti k němu něco napíše, až se tu objeví. za sebe bych si dovolil jen poznámečku, že ekolo je tak dobré, jak dobré a výkonné jsou jeho akumulátory. ty jsou, podle mého soudu, zatím nejslabším místem sériově vyráběných kol, dojezd pak neodpovídá optimistický údajům výrobce /při nižších teplotách už vůbec ne/. na druhou stranu, pokud ti stačí praktický dojezd kolem 30 km /s příšlapem/, tak bys mohl být spokojený i s konfekcí. osobně bych chtěl ekolo, na kterém bych ujel i v lehce kopcovitém terénu cca 100 km, tyto nároky by mi splnilo asi jedině kolo sestavené doma nebo sériové se dvěma akumulátory
Souhlasím.Moc na něm teď nejezdím,protože má hladké pláště.Chce to ještě počkat na výkonnější baterie.
nóó, po tom, co spatřily moje stárnoucí oči nádherně žluté :-)) akumulátory LiFe 12V/20 Ah vidím perspektivu ekola opět v lehce růžovějších barvách
Já sám používám el-kolo cross asi od srpna 2009, je to čína ,ale docela slušná (najeto cca 1100 km a vše zatím funguje a když ne tak 2 roky záruka :-) ) Rám alu, baterie Li-ion 36V 10Ah , motor v náboji zadního kola bezkutátorový stříďák 250W , celé kolo i s aku váží +,-, 25kg z toho aku cca 5 kg. S příšlapem (PAS) dojezd ( sám vážím 100 kg ) dle terénu a mého snažení 50-65 km. Na delší vyjížďky jsem si koupil ještě jednu baterii ( 6950 kč ) takže těch 100 km není problém - zatím spokojenost , ale zabudovat to do leha asi super - přemýšlím o tom .
Ještě větší super by to bylo asi v tříkolce.
Mám motor v lehu i v tříkolce a u obou je to super. U trojkolky však musíš počítat s menším dojezdem . Přeci jenom tři kola kladou větší odpor a je těžší.
Popiš víc, jestli máš tak i foto moc mě to zajímá. motor, aku , váha , dojezd zkušenosti... Díky
V lehu mám motor v zadním kole 250W , barerie gelovka 36 V 14AH , komletní váha tak 30 kg dojezd 70-100 km. V trojkolce mám 350W v předním kole a baterii LIPOfe 15Ah váha něco přez 30 kg a dojezd 70 km. Ve velomobilu mám 500W v přením kole gelovky 36V 25Ah váha zhruba 70 kg dojezd 50-80 kg.
A co konkretne mas v tom lehu? Za kolik?
Mám ve všech strojích sadu od www.noelbike.cz tuším za 7000-8000 bez baterie.Je to i s rekuperací.
A baterie? Ja planoval
http://www.citybikes.cz/eshop/e-motion/
konkretne "ElectroKit - přední náhon"
Akorát nevím jestli to má rekuperaci a je to o něco dražší ,ale zase lehčí.
Ted jsem na ty noely koukal - 8500,- bez baterie. Na kolik Te vysly nejake baterie podobne te od citibikes? Tezsi je to o hodne. 13,5 kg bez baterie proti necelym 10 s baterii...
13,5 Kg to je váha s baterkou . Motor váží něco přez 5 kg to ostatní tak 0.5 kg.S baterkama je to takhle: olověnou gelovku 36v 15Ah pořídíš tak za 12-15 stovek a bude vážit asi 11kg . LIfePO4 za 10.000,- a bude vážit 5.5 kg.
Celková hmotnost kitu, rozměry: 13,5 Kg (bez akumulátorů)
http://www.noelbike.cz/akce.html
cca v pulce stranky. ;-(
Je otazka, jestli moznost odprazeni a dojezd neni dostatecna vyhoda mluvici pro CRABa
http://www.translog.cz/pomocnypohon.htm
za neco malo pres 16.000,-
U toho mě vadí , že to vrčí a smrdí. Taky to dost často jede i když to není potřeba protože se to hůř startuje.
a taky je to silně nedotažené - to zadní kolo bych nechtěl ani na kočárek - laciný náboj, laciný ráfek, plášť Rubena, který se sjede po 250 km...
To je to nejmenší, sám sem o koupi uvažoval (bohužel Crab není vhodný na hnané 20" kolo) a první co jsem plánoval byla výměna toho kola a upevnění nosiče na brašny. Odsuzovat něco kvůli kolu za pár kaček není zrovna prozíravé. Dotaženost tkví v tom, že se to s klasickým pohonem třecím válečkem nedá ani trochu srovnat. Ale stačí hledat, už sem tu toho o Crabovi napsal hodně, např možnost integrace dvou rychlostní převodovky do pohonu o něčem vypovídá. Ale chápu lidi kteří nechtějí spalovací pohon, prostě si to musí nějak zdůvodnit. :-) Pro mě je zase nepřijatelné několikahodinové nabíjení akumulátorů. U spalovacího systému s hustou koncentrací čerpacích stanic s palivem není problém a hlavně naleju a jedu třeba 300 km denně. Elektrika je dobrá volba třeba pro dojíždění do práce nebo na nákupy, na dálkovou cykloturistiku k ničemu. Taky nerad spím v kempech a při použití elektriky bych kvůli dobíjení o možnost spát kde chci přišel. Prostě každý máme jiné priority, elektriku neodsuzuju, ale dnešní miničtyřtakty jsou už někde úplně jinde. Řada lidí si pod pojmem spalovací pohon představí řvoucí, smradlavý a žeroucí dvoutakt, tam je pesimismus na místě.
To je ale omyl - já neodsuzuji spalovací motor - mě jenom vadí, že u věci za více než jeden a půl desítky tisíc (což pro většinu našinců prostě není suma, kterou by jen tak vytáhli z peněženky, aniž by jim to zahejbalo rozpočtem) není produkt dotažený na takových prkotinách jako je náboj, ráfek (i když dobře - ten je v tomto případě to poslední) a plášť - položky, které se dají pořídit mnohem kvalitnější v řádu stovek, max jednoho tisíce...
Ono by to možná chtělo nějaký testík, možná by nás to kolečko svou trvanlivostí překvapilo. :-) Někdy i obyčejná levná součástka předčí ty super odlehčené a tím i super drahé. Takže bych byl v soudech opatrný, přeci jen tím škodím a přitom vlastně nic nevím. :-)
Neco podobneho mam na kolobezce a spousta dalsich taky. Pochybuju, ze by na tom ten motor vyvadel tak, jako ja. Sjizdeni obrubniku, vydrncavani obrubniku zpet nahoru, ... Nebal bych se rafku, ale pripadne kvality lozisek, jestli vydrzi rychle sjezdy. Treba od www.mibo.cz se daji koupit kvalitnejsi kola na prumyslovych. Ale kdo by za to daval 900,- za kus? Snad kdyby CRABovi upadlo, nebo se vycvachtalo prvni, muze byt nastupce kvalitnejsi.
Pocitam, ze s nim ale nikdo nebude jezdit DT zavody a na courani po rovinach ze to bohate postaci.
tu sadu a aku jsi kupoval kde? pomoc motoru při příšlapu se dá nějak regulovat ? pěkné konverzní sady jsem viděl na goldenmotor.com, ale poštovné z usa je docela mastné, taky nějaké clo, nicméně u nás se mi zdají věci pro elektrokolo dost drahé /olověné aku bych určitě použít nechtěl/
nekupoval jsem to jako sadu, ale u známého co dováží el-kola a el-skůtry z číny jako jednotlivé náhradní díly na jeho dovážené kolo ( úspora oproti na internetu prodávaným sadám stejně vybaveným cca 3-5000 Kč ) pomoc při příšlapu by se asi nějakou drobnou úpravou regulovat dala, ale neřešíl jsem to , mě vyhovuje ten originální režim PAS
Prislap na Bionxu mi prisel zcela linearni a jeste s moznosti nastaveni sily v nekolika krocich. Na tom kitu z citibikes to trosku cukalo pri zmenach rychlosti - nacita to otaceni pedalu malum krouzkem se sesti magnetu u stredove osy. Ale asi si na to clovek za chvili zvykne a nauci se s tim pracovat. ;-) A pokud si dobre pamatuji, tak pry ty nove kity by mely mit taky tri ruzne sily prislapu prepinatelne vypinacem.
Tenhle system vypada, ze vyuziva totez.
Tento příspěvek jsem tu již někde psal, ale do této diskuse sedí nejlíp. Protože už mám blíž k 70 než k 60 a na kole vzhledem k mému nemocnému srdci to už nezvládám, tak jsem se po vyzkoušení tříkolky prototypu v Azubu, rozhodl,že si ji pořídím. Při výběru rozhodl celoodpužený Velotechnik Scorpion fs. Koupil jsem ho v září a doposud na něm dělám. Vzhledem k té mé nemoci, si tam přidělávám el. motor, ktertý mi bude pomáhat, nebo já jemu? To se uvidí, až s ním na jaře vyjedu. Vzal jsem to všechno tak vážně, že jsem začal držet dietu a shodil jsem již z 96kg na 73kg, aby se ta tříkolka se mnou tolik netrápila. Již teď jsem přesvědčený, že tříkolka je pro mne ta nejlepší volba. Mimo jiné jsem najel přes 2tisíce km na segway, ale ten nedělal dobře mým zádům.
http://rostac.rajce.idnes.cz/scorpion_fs_1/
hotovej harlej, kdybys nenapsal, že je to šlapací stroj, tak bych to z obrázku skoro nepoznal :-)), jestli chceš dej k dobru nějaké info o motorizaci, každopádně je celkový dojem bombastický a je vidět, že jsi hračička / v dobrém slova smyslu/
Veškerou elektroinstalaci jsem nakoupil Číně. Můžete mít připomínky, že nedělají kvalitně, ale jejich neodymové motory prodávají po celé EU, ale i v USA. A stačí si zajít do našeho elektra. a 85% je všechno z Číny. Jedno el. kolo jsem odtud již měl a až na tu strojařskou přesnost bylo všechno OK. Nakupoval jsem části samostatně. Baterii, LiPo4, 36v, 20A, která bu v EU stála 18000,-Kč, jsem nakoupil jednu za 330$ a druhou 109$ + dopravu na eBay. Motor a další příslušenství jsem nakoupil Na Taiwanu. K tomu jsem si dokoupil i omezovač rychlosti na 25km/h a snímač pohyby pedálů. Nešlapeš nejedeš. Celé mne to vyšlo tak nějak kolem 20 tisíc. Ale s kapacitou 40A. Je to tak na 100km bez šlapání. Ale to upřesním až na jaře po vyzkoušení. Stálo by mne to kolo levněji, kdybych koupil jen rám a části dokupoval. I tak jsem tam spousty součástí vyměnil, či dokoupil. x jsem předělával náhon zadního kola, ale to individuální na druhu kola.
Přikládám odkazy přímo na hlavní distribuci výrobce.
hnací jednotka
http://www.cyclone-tw.com/contact.htm
baterie:
http://shop.ebay.com/vpower.hk/m.html?_nkw=&...
nevím odkud jsi, ale pokud by to nebylo moc daleko z Olomouce, tak bych byl velmi rád, kdybych mohl Tvůj stroj / Tebe taky, jasně :-)/ vidět naživo, postup jaký jsi zvolil při nákupu komponent je ideální, tady bys za podobné peníze koupil sadičku s aku 24v/10Ah
odkazy jsem si uložil, proč ten omezovač rychlosti ? i spříšlapem jedu rychle, jak chci, ne? myslím, že jsou situace, kdy je vhodné zvýšit rychlost - objíždění překážky, předjíždění audiny apod.
Je to trochu složitější. Všichni víte, že EU přichází stále s novými vyhláškami, nebo jak to nazvat a brzy to bude i u nás, že max rychlost kdy může motor pomáhat bude asi těch 25km. Nad 25km už nesmí pomáhat, Ty ovšem můžeš šlapat i 50, ale bez motoru. V EU se už používá takzv. pedelec, který nemá ruční přidávání plynu, ale plyn se navolí asi na tři polohy a jak šlapeš, motor Ti pomáhá takovou silou, jakou si z těch třech možností navolíš. Já to tak ovšem nemám, plyn přidávám ručně, ale jen do těch 25km a ještě při tom musím šlapat.Ovšem dá se to i přerušit a pak motor může i hrabat a rychlost je daná výkonem motoru> Ten bude mít taky dané maximum. Momentálně je to do 1000W, ale mluví se o 250-350W. Těch 250W je k ničemu, kopce to nezvládá, snad opravdu jen jako slabá výpomoc.
No co si pamatuju, tak o omezeni pridavneho motoru kola na 25 km/h nam rikali uz v autoskole a to je spousta let zpatky, takze to neni novinka, v silnicnim zakone je to uz dlouho.
Sice si neumim predstavit, jak by to policie kontrolovala, ale proste pokud by motor umoznil vyssi rychlost, z jizdniho kola by se legislativne stala motorka se vsim (prilba, schvalovani...).
Jinak samozrejme plati, ze pri "klasickem" pohonu nema kolo rychlost omezenou (ve meste 50 plati). Dokonce vzhledem k tomu, ze 90 km/h mimo obec plati jen pro MOTOROVA vozidla, slo by vyvodit, ze jizdni kola mohou mimo obec jezdit rychleji nez auta, ale to bezne cyklisty netrapi... :D
Kolega který dělá motorizace na Slovensku psal, že tam už to platí, tedy ten 250W motor. To znamená konec spalovacích motorů a v podstatě i konec elektropohonu v kopcích jako jsou u nás. Těch 25OW je opravdu málo, někdy jsem tu četl nějakého odborníka že do hor je 500W málo, Švýcaři dělají 750W.
Ten dovetek je prima. ;)
Co se tyce kola: Se 400W uz mi prijde vetsina asfaltovych kopcu sjizdna. Dokonce i BionX mne vytahl. Testoval jsem na kopci z Nuselskeho udoli Folimankou smerem na Karlov. Pod timhle sklonem je silnic malo i v Alpach. Mimo silnice v terenu sice netusim, ale tam uz snad vjedou jen ti, kteri to doopravdy pouziji jako prislap, tedy kousek mohou i namahat vlastni svalstvo.
S tim, ze existuji i tezsi slapohyby, ktere pottrebuju silnejsi podporu, se asi nepocita.
Zajímala by mne jedna věc, když vyjde nějaká EU vyhláška tak se většinou vztahuje na nové výrobky po vyhlášce.(Říkám většinou, protože někteří naši rádobyprdelkové, jsou tak aktivní že to nařídí i u stávajících výrobků - viz fotobaterie na WC ve starších restauracích. Nikde v EU se to nepožadovalo, jen u nás. Nakonec ji zrušili a týkala se jen nově kolaudovaných). Tak že by mne zajímalo, jak to bude se stávajícími koly s el. pohonem, čím se to bude prokazovat a pokud ty stávající připustí, což by měli, tak jaká bude kontrola, jestli ten či onen motor byl svépomocně zabudovaný před vyhláškou, či po ni. Ach jo, přijdou časy, že nám zlaté ručičky budou k ničemu.
Tak to by mě taky zajímalo. No a ti naši blbci musí být vždycky papežštější než papež, takže si nedělám iluze a vůbec bych se nedivil že by to omezili třeba na 200W. Teď se opravdu vážně rozmýšlím jestli spalovací pohon (1000W) pohřbít či nepohřbít. U nás to zatím problém není, ale co v zahraničí? Na Slovensku už to platí a vůbec netuším jak je to v Alpských zemích kde se chystám. Aby mě s tím benzíňákem třeba Rakouští policajti neposlali šmahem zpátky, nebo mi můj šlapohyb nezabavili. To samé se týká elektriky nad 250W.
Bývalo to tak, že se tyto místní vyhlášky vztahovaly jen na místní vozidla. Pro vozidla z jiných států to neplatilo, ale kdo ví jak to bude fungovat teď. Jinak zde je odkaz jak a co platí.
http://www.hybrid.cz/clanky/elektrokola-dojezd...
uvažuji /zatím akademicky/ o motorizaci klasického kola a zajímá mě právě jen režim příšlapu, ovládání "plynem" a jízdu bez šlapání bych ani nechtěl. přesto se mi efekt okamžitého odpojení motoru při dosažení 25 km/h nezdá moc šťastným řešením, proto bych se rozhodně snažil ho obejít, přestože vidím výhodu ekola zejména při jízdě do kopce, proti větru apod.,kdy většinou nepřekročím ani 20km/h. nemyslím, že se u nás v dohledných letech najde síla, která by donutila policii zabývat se exaktně měřením parametrů ekol a i kdyby - vždycky si majitel může pohlídat, aby kolo v případě, že by na ně sedl policejní revizor nejelo víc, jak těch 25. ještě k výkonu motoru - pokud není samotné kolo moc těžké, tak i 250W motorek dokáže být účinnou pomocí, tady se opírám i drobnou zkušenost s ekolem Pedra - lehké kolo, malý motor,nižší spotřeba energie, větší dojezd a o ten mi jde.
motor není v náboji, že?
Ještě k tomu motoru. Motor mimo kolo, je jak se po našem říká - štragadlo navíc, ale zase má tu nesmírnou výhodu, že si účinnost volíš přehazováním rychlostí, takže jedeš úsporněji jak na HUBU v kole.
Účinost u motoru si nevolíš , ta je daná konstrukcí motoru u stříďaků s neodymovýma nebo samariumkobaltovýma magnetama se pohybuje mezi 85-93 % . Jedním hlavních parametrů je kvalita cívek ( trafoplechů) a vzdálenost mezi cívkama a magnetema.
Nejsem odborník elektrikář, ale strojař a zřejmě jsem se vyjádřil špatně, ale pravdou je, že každý motor běží nejlíp a nejúsporněji (tedy nazval jsem to nejúčiněji) v určitých otáčkách a pokud je přímý náhon na kolo nemohu bez převodovky těchto otáček vždy dosáhnout.
Ještě bych se opravil, že ve spojení s generátorem, tuto převodovku nahradí, protože největší kroutící moment má když stojí. Mluvím o střídavém el.motoru. Používají je tramvaje, metro apod. Ale motory zabudované v kolech jako hub motory, tyto generátory nemají a proto při rozjezdech a zvýšení námahy mají větší odběr proudu a myslím si tedy, že nemohou mít takový výkon jako motory u kterých si kroutíci moment, či nejlepší otáčky můžu navolit přehazováním.
...již delší dobu hledám, kde bych mohl v Česku zakoupit externí motor Cyclone 24V viz:www.cyclone-tw.com/dc24.htm - mě se prozatím podařilo vypátrat nejbližšího dodavatele až v Polsku, firma Bimoto.
Tam jsem sice navázal kontakt, vše klidně pošlou, dokonce sami pro tuto sadu vyrábí speciální klikový mechanismus s volnoběžkou, aby se mohl použít původní 3-převodník.
Ale přece jenom z mnoha důvodů by bylo lepší zakoupit vše zde. Nevíte tedy někdo, kde by se to dalo u nás v ČR sehnat?....
Tak na Polsko Tě varuji. Mám ten motor, sice silnější, ale je to Cyclone. Poláci chtěl za něho jednou tolik, než ho zakoupíš přímo u dodavatele pro celý svět a to je: http://www.cyclone-tw.com/order-E.htm na tento meil [email protected] napiš tam ať Ti pošle fakturu na PayPal a přes ní to uhradíš.Co se týká CLA a DPH, záleží jak se domluvíš na napsané ceně.
Tak to je nářez!!
Hele a máš k tomu nějaký pořádný helmet nebo budou hapkovsky vlát vlasy ? :-D
http://www.motorbikeshop.cz/foto/helmy/scorpion...
Vlasy bohužel už téměř nemám ale tohle už mám doma.
Skull Cap 4
http://translate.google.com/translate?hl=en&...
Nějak na podzim jsem byl v prodejně firmy MALL v Praze - Holešovicích, Dělnická ulice - měli na prodejně skládací elektrokolo a půjčovali ho na projetí venku proti občance, takže jestli jsi z Prahy...
(www.mall.cz)
Ahoj, jelikož mě tahle tématika celkem zajímá, oběhal a vygoogleoval jsem si různý možnosti a jsem se domluvil, jelikož jsem z Brna, že jak bude lepší počasí, půjčím si k vyzkoušení skládačky od igielektrokola a 4freetime.cz (oba prodejci to nabízejí) a poté se rozhodnu. Pak dám vědět, nechci nějakou super designeovku, ale funkční elektrokolo.
Před více než rokem jsem překročil 60 a co se týče nemocí mám jich také celou řadu. Jsem typický pěší turista samotář. Chodíval jsem (přesuny s kompletní výbavou po trase) až 33 km. Dnes již plánuji v průměru přesuny po 15 km. Někdy to vyjde kratší, jindy si naopak ať už úmyslně nebo neúmyslně zajdu a pak je to delší. Na kole jsem jezdíval rád, ale vzhledem k mojí fyzičce se na delší cykloputování už necítím. Své první a poslední auto Škodu 100 jsem prodal před 30 lety. Proto preferuji skládačku. Od ekola si slibuji možnost podnikat stejné i delší výlety i v dalších letech. Kapacita baterií mi samozřejmě nevyhovuje, ale vycházím z toho, že polovina cesty bývá s kopce dolů, a druhou rezervní baterii považuji za samozřejmost. Protože budu muset kolo nosit do druhého patra, je pro mne důležitý každý ušetřený kilogram. Všem účastníkům této diskuse děkuji za názory, informace a podněty. Zdravím! Karel
http://ekolo.cz/rozhovor-s-miroslavem-vavrochem
Mám již cca 3leté zkušenosti s motorizací kola. První pokusy začaly s převodovými motory od Cyclestar a NiMh bateriemi. Celkem mi prošly rukama 2 kompletní sady á 30.000,- a jeden samostatný motor. Už bych to neopakoval - baterky vydržely cca 2 roky, pak už měly jen cca poloviční kapacitu a motory vydržely mezi 2.500 - 3.500 km, ve dvou případech se odrbal pastorek převodu (kdo to kdy viděl, aby se pastorek s cca 10 zuby vyráběl ze stejného materiálu jako oběžné kolo se cca 100 zuby) a v jednom případě po 100 km přestal fungovat volnoběh a nešel rozpohybovat.
Takže závěr: za cca 65.000,- nejeto cca 6.000 km - zatím cena za km vyšší, než když bych jezdil autem ( a ještě vám šéf v Radotíně oznámí, že reklamaci neuzná - prý jsem moc tlustý - a servis neposkytuje a že jsem první, kdo si na jeho motory stěžuje ( 3 motory !!!). Cyclestár již nikdy - trochu drahá zkušenost!!
Takže již 2 měsíce jezdím na Magic Pie (můj první bezpřevodový).
Zatím dobrý, jen pár připomínek:
- ať v tahu nebo na volnoběh motor vydává pištivý zvuk (lze si zvyknout)
- na výkony (myslím skutečné při jízdě) moc nedejte - předcházející motory měly uvedeno v ekomodu 250W a v turbu 450W při 36V, Magic na 36 V chodí naplno tak 350 - 400W (podle kopce k domu kde bydlím, jež jsem cca 300x najel a podle výdrže baterií) - 750W od toho nečekejte (to je tak váš celkový fyzický výkon - Armstrong měl naměřeno prý 1,1 kW - to by vás mělo bez šlapání dovéz kamkoliv kam vyšlapete bez motoru - blbost)
- jednou se mi stalo (ke konci stoupání z Děčína na Maxičky), že se mi motor vypnul a začel pípat. Po 5 minutách marných pokusů se zase rozběhl - chci věřit, že šlo o nějakou pojistku proti přehřátí.
- nejlepří baterie - lipolka 15Ah - 2,95 kg, ale za 16.000,-, mám i novou 16Ah od Goldenu (přes 5 kg), zatím dobrý - jen jí ale musíte maximálně silně přitáhnout gumicukem k dodávanému nosiči, jinak děsně za jízdy drnčí.
Závěr:
Magic Pie zatím mi připadá, že je to nejlepší na našem trhu (uvidíme jak to bude s deklarovanou životností 100.000 km (i když to bude jako s deklarovaným výkonem, tak to bude velmi dobré).
Přeji všem krátkou zimu a opět hurá na kolo.