:-), včera podruhý se mi na trenažeru stalo tohle: zařazených 700 W, leje ze mě jak z v.la, a najednou jako by se ta zátěž "ztratila - prostě jako by tam naskočila cca poloviční zátěž, možná ani to ne. Tak jsem projel všechny stupně nastavení zátěže tou nastavovácí pákou, co jsem dal na řidítka, od jedný do desítky - a pořád se to nechytlo, tak jsem dal na jedničku, po chvíli zvyšoval - a chytlo se to. Jenže se to zase zvopakovalo.
Čím to je? Mám se statečně pustit do rozebrání toho brzdícího bazmeku? Já jsem takovej puntičkář, na trenažérový tréninky jsem si udělal speciální tabulku - no a včera jsem měl problém s vyplněním :-).
Třeba ti selhává spojení mezi pláštěm a válcem, jestli ti prostě neprokluzuje zadní kolo, mohlo by pomoci řádně otřít plášť vlhkým hadrem. Nic jiného mě nenapadá.
Ne - přítlak pláště na válec je ok, to jsem kontroloval.
Podle mě u magneticky bržděného trenažeru je stupeň zátěže dán tím, že páčkou na řidítkách nastavím vzdálenost nějaké rotační ocelové destičky vůči magnetu - čím blíž to je, tím větší zátěž. A že by vlivem rotace došlo k překonání síly nějaký pružiny uvnitř a jakoby se to oddálilo? (já to rozebraný nebo na nějakém schématu nikdy neviděl, takže si jen myslím, že to tam takhle chodí).
Nevím, jak mám taky magneticky bržděný, ale jak to uvnitř vypadá to netuším. A občas se mi taky zdá, jako by se ten odpor v průběhu časi a taky v závislosti na otáčkách zmenšoval. Třeba to bude souviset s tím magnetem, že se chudák taky občas unaví, zahřeje či čert ví co. Možná je to právě ten důvod proč se říká, že lepší je hydraulika.
Ty, Ai, z toho co tu v poslední době píšeš... neměl by jsi se spíš podívat do občanky?!? :o)))
Proboha, jakou cestu máš v plánu, že se takhle dřeš?!? Tohle tvé počínání se již zcela vymyká běžnému rekreačnímu sportování...
Jestli máš ale tyhle trénovací ambice, bylo by dobré zkonzultovat to s odborníkem nebo se zase přetáhneš, což by určitě nebylo dobré...
Já ti to řeknu takhle: prostě v týdnu se teď na kolo moc nedostanu, jen pátek - sobota - neděle, a to mi někdy zhatí hodně sněhu - a prostě mně to šlapání chybí, je to možná k neuvěření, ale fakt CHYBÍ. Přes týden chodím do práce většinou pěšky s hůlkama (13 km), ale to je taky něco jiného...
Jinak naprosto souhlasím s Tebou v tom, že trenažer (na zadním kole, nevím jak u válců - to by řek Mlok, nevím jak na spinu - to by zas řek třeba Kominík) NEMÁ s pohodovou rekreační jízdou v reálu absolutně nic společného, prostě to je dřina a nic než dřina. Absolutně totéž, jako když jsem loni v dubnu byl na klinice na klasických zátěžových testech. Ale zas teď v sobotu jsem byl Č. Šternberk - Kácov - Uhl. Janovice - Kolín a to se mi úplně zdálo, jako kdybych měl křídla, to je úplně o něčem jiným, lehkost, pohoda :-)
700W ? to bych Tě chtěl vidět :-))
Jo. 700. Aspoň dle přiloženého listu - návodu to tak je. A vzhledem k tomu, že mám pořád v paměti moje "výkony" na zátěžových testech, tak věřím, že to těch 700 je.
Ale nemíním se přít, jedu to pro sebe a ne kvůli tomu, aby mi to někdo věřil - nevěřil, to mi je opravdu jedno ...
A podle čeho to v tom "listu" hledáš?!?
Nemáš špatně přepočtenou tabulku nebo tak něco?!?
Jednou nám na spinu zaskáknul chlap, co závodně jezdí na in-linech - ten utáhnul 900W, ale ten neměl nohy, to byly železný roxory...
Hele, uber ještě 200W a bez problémů tomu půjde uvěřit...
Ale jo, podle tohohle článku třeba Armstrong je schopen podávat výkon kolem 700W celou minutu:
http://www.ivelo.cz/casopis/2005-9/ukazka2
:o)
Prijedu kvuli tomu schvalne do CR abych Airlina videl, jak utahne realnych 700W aspon chvilku :o)
S timhle vykonem uz bych nikdy nekupoval baterky do osvetleni na kolo a instaloval bych maximalni pocet dynam.
S tímhle výkonem bych mohl vypovědět smlouvu ČEZu, akorát na vaření bych si asi zhasnul, abych se tak nenadřel:-D
Mozna naopak - vis za kolik by to CEZ musel vykupovat? Jen by Te pak mozna odstrihli, abys jim neshodil sit, jako ty vetraky z Nemecka, ci odkud.
ono by to šlo ještě trochu "leveregovat"
Přímo to vidím :
K trenažéru připojený reflektor, který svítí na solární panel :-D
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku...
Takže jsem sice na to už nemínil reagovat, ale nějak se mi zdá, že jsem v očích některých za kecálka ...
Jezdím na trenažeru TACX 1435 Sirius, magnetický, max. 700 W, osmistupňová regulace zátěže z řidítek.
Jezdím na tom 4 x - 5 x týdně (po - čt, někdy i v pátek), vždy vpodvečer, nastavil jsem si 3 varianty, vše šlapu nonstop v jednom kuse:
1) 60 minut na zátěž. stupeň 5 při 62 otáčkách,
2)45 minut - prvních 20 minut na st. 5/62 otáček, potom 10 minut na st. 6/58 - 60 otáček a dojíždím 15 minut zas na st. 5/62 otáček,
3) 30 minut - prvních 10 minut st. 5/62, pak 5 minut st. 6/58 - 60, pak zpět 5 minut na 5/62, potom st. 8 - několik minut, prostě dokud to jde, dojíždím na st. 6/58, někdy dojíždím na 5/62.
Stupeň moc 7 nepoužívám, zdá se mi vpodstatě totožný s 8 - nějaký markantní rozdíl nějak nepociťuji.
Všechny stupně (= 5 a 6) jezdím nonstop na zařazený převod 48 x 11, na 8 přeřazuji na 32 x 11 - sice jsem zkoušel kombinaci s velkým převodníkem, ale při šlápnutí do pravého pedálu se při velkém převodníku celá ta převodníková sestava tak kroutila, že by se (asi) poničila, tak jsem přešel na střední převodník. Poničit kliky v ložnici bych těžko vydejchával...
Vzhledem k tomu, že tenhle trenažer dává maximum 700 W, tak si myslím, že to je právě na st. 8, kdy je to nejtěžší. Nemám k tomu ale zátěže k ostatním = nižším stupňům, takže kolik je zátěž na st. 5 nebo 6 prostě nevím - proto jsem si to pro mé srovnání nahradil tím "výpočtem" síly, kterou musím šlapat - abych věděl, zda se zlepšuji - zhoršuji.
Pokud jde o otáčky - těch 62 otáček je pro mě naprosto ideálních, když chci jet třeba 65 nebo 70 otáček, tak musím myslet na to, že musím šlapat rychleji, pak se ale zas samovolně ustálím na těch 60 - 62. Mýmu tělu tahle kadence vyhovuje. A mám to i naprosto v souladu s mými ofiko testy loni v dubnu, kdy jsem je jel na 60 - 62 otáček.
Jezdím zásadně v bavlněným triku s dlouhým rukávem + bavlněných boxerkách - jsou schopny zachytit pot, který se po cca 10 - 15 minutách u mě objevuje (což je dáno zřejmě mou nesportovní celkovou kondicí), ve druhé polovině ze mě doslova leje, froté čelenku mám durch. K tomu normální bavlněné ponožky + botasky (mám tam klipsny), přes řidítka mám froté ručník, aby pochytal to, co jde už přes čelenku.
Po jízdě čekám nejmíň 10 minut, než jdu do sprchy; dřív jsem šel hned, vylez jsem, utřel - a dál jsem se potil.
Trenažer beru jako (vpodstatě) povinnost, nijak se na jízdu na něm (na rozdíl od kola) netěším, prostě beru to tak, že si to musím "odjet", abych měl pohyb. Když pak jdu druhý den na kolo (a doufám, že zítra - so - ne toho moc nenapadne :-), tak se cítím naprosto lehce ... Asi tak, jako když jedu ve sněhu 20 cm, kde to špatně zabírá, protáčí se - a pak najednou vjedu na pevný čistý asfalt.
Nedá se říct, že bych byl z trenažeru unavenej, jsem schopen bezprostředně po něm jít na kolo nebo pár kiláků s hůlkama. Jediný - cca od poloviny jízdy mě začnou pobolívat stehna v přední části, po celé délce - čím větší zátěž, tím to víc bolí. Po skončení ale ok.
Závěr: je mi naprosto jedno, že mi někdo nevěří, dělám to pro sebe. Nebudu si ubírat 200 W, nemám důvod. Hodnotit mě můžou jen a jen ti, kdo se na tom "trápí" také, nikdo jiný. Vzhledem k tomu, že mé zátěžové testy na adjustovaném trenažeru pod dohledem doktora loni v dubnu jsem vzdal při 640 watech (ten den jsem měl 93,5 kilo a fyzickou výkoností jsem na tom byl hůř - dneska mám 75 kilo a fyzicky mnohem a mnohem lepší), tak jsem s mými výkony sám se sebou spokojen a tý watáži na mém trenažeru věřím. A mimochodem - jen na tomhle webu znám řadu jmen, kteří by mě strčili do kapsy i s těma 700 watama (rozhodně pro pa, meduza, m, Kominik, Burísek, ckp13..., z dam zřejmě LeeLoo a hodně by mě zajímal max. výkon m + D na jejich tandemu).
Tak se mějte :-).
P. S. - včera mi to zařazenou osmičku neodlehčilo, takže - možná - to bylo nahodilý. Předtím ale k odlehčení došlo, i objektivně jsem to poznal na měřáku - hned vylítla max. rychlost.
Ještě k článku, na který odkazuje Joe-C. : tomu článku věřím (přece jenom L. A. jezdí na jiných trenažérech s různejma čidlama), v tom případě ale na mém trenažeru neodpovídá max. watáž tomu, co píšou v návodu, což mě na jednu stranu vadí (přece jenom to je značkový trenažer), na druhou stranu mi to je současně jedno - to co tam tedy je ve skutečnosti, je pro mou potřebu až až plně dostačující, nic silnějšího bych stejně neutáh.
Aha, takže trenažér má maximum 700W. A ty si myslíš, že na 8. kvalt šlapeš za 700W.
Taky si myslíš, že 700W podáváš na osmý stupeň, ať šlapeš kadencí 60 otáček za minutu nebo 100 otáček za minutu?
Nechci Ti nic podsouvat, jen se ptám. Pak bych totiž jisté řešení tušil;-)
No jo - to si myslím - že když je udáván max. výkon brzdy, tak to je při tom nejvyšším (= nejtěžším) zařazeném stupni. Je to snad jinak? Sakra :-), tak mě to řekněte, já z nebe učenej nespad! Já k tomu nemám originál návod, pouze takový jednoduchý popis, mám ten trenažer půjčený od přítele na zimu - chci si vyzkoušet, jestli by mi víc vyhovoval trenažer 700 nebo 1000(1050) W. Teď už vím, že mi bude postačovat sedmistovka, na příští zimu si koupím vlastní.
Ale jinak taky vím, že těch 700 W (resp. i nižší zátěže na nižší stupně) dosáhnu při kadenci větší než 60, optimální prý je kadence v rozmezí 60 - 80.
80 bez problémů dosahuji na první 2 zátěžové stupně (ty jsem si jen zkusil, jezdím od pátého), na st. 8 je moje kadence zoufalá, ale pro mě je podstatný, že ji už pár minut dokážu ušlapat - dřív jsem to nedokázal. A taky prostě nevím, jak se mi v tom projevuje, že na osmičku dávám převodník 32 zubů.
Mně tenhle trenažer vyhovuje, je to pro mě vpodstatě (tvrdě pracovní) doplněk k normální příjemné jízdě v reálu.
Není potřeba návod, stačí znalost fyziky, tuším osmá třída, výkon jest součinem síly (ta je konstantní, na rychlosti nezávislá, nebo s rychlostí roste, podle typu trenažéru) a rychlosti.
Když šlapeš *při stejné síle* o polovičku rychlejc (90 vs. 60), podáváš o polovičku větší výkon. Tos nevěděl?
Jinak jestli jsou pro Tebe čísla důležitá a potřebuješ spálit kalorie (nebo Joule;-), tak si pořiď něco na čem se šlape podobně jako na kole (já se v tom nevyznám, ale něco s velkým setrvačníkem), a co ti na základě nastavení brzdy a rychlosti šlapání ukazuje skutečný výkon a spotřebovasnou energii, ať sám sebe neobelháváš;-)
Jak jsi psal, že tě z trenažéru bolejí hlavně svaly na stehně, nechceš zkusit ten eliptickej převodník? (zdarma)On ho nikdo nechce, přitom zrovna na trenažér bez setrváku je ideální. Když ho tam dáš, bude průběh zátěže mnohem příznivější, budeš trénovat i hýždě, naroste ti rozkošnej zadek, ženské budou šílet. Ale musel bys mít na pravé klice silniční rozteč Shimano.
já na svém trenažéru na 10ku taky dokážu šlapat asi jednou otáčkou za 10-15 vteřin :-D
Já nemám trenažér, a šlapat chodí manželka:-)
(Na spining, samozřejmě).
Upřesňuji, můj domácí trenažér je spinnigové kolo Ketler Race .
A na spinningu ve fitku bych se zbláznil, já k tomu potřebuji televizi, comp, dobrou knížku a né hysterické ječení na peleton stojící na místě podbarvené duc-tuc muzikou....
Moje řeč. TV, PC, knížka, to jo. Ale k čemu ten trenažér resp. stacionár?
:o)
Dlouhodobě nejsem schopen si udržet cca od listopadu do konce února kondičku... běhat mě nebaví, navíc mám kolena v ....., plavat moc nemůžu protože okamžitě ohluchnu, navíc valná většina chemických roztoků v bazénech mi nedělá dobře na kůži.
Tak nějak jsem dospěl k tomu spinneru. Je to v pohode večer sednu pustím nějaký film a 1,5 šlapu, někdy si dám o víkendu i víc.
Tuhle bylo mizerný počasí v létě tak jsem na tom za den našlapal i 3 hodiny a ještě si pěkně uklidil počítač, zahrál Civilizaci, zkouknul filmy co manželka nemusí ....
Není to špatný
len pre neveriacih
napr. CYKLOTRENAŽÉR TCX 1850 SATORI má
max. výkon 1050 W, takže tých 700 je riadny výkon, osobne tak 15 minút a som grogi
ešte mám dotaz, prijímaš tekutiny počas jazdy na trenažery, vodu alebo dáke špeciality?
Nevím jak autor diskuse, ale kdybych já vydával 700 w 1/4 hodiny tak budu pravděpodobně vydávat nejenom tekutiny ale i nějaké ty tužší odpady více směry..
Nevím, nemám to číselně na spinneru moc zmáklé, kouknu na to doma dnes večer do papírů
Ale obecně jezdím na hodinovku( ketler race 10 stupňů regulace) prvních pět minut tak na 2-3 stupeň, pak dám 20 minut na 4 pak tak 10 minut na 6 a 20 minut 4 a dojezd na 3..
Když jedu delší tak prostřední pasáž třeba hodinu na 4 stupen... já jsem spíš frekveční furták na lehký převody...
Zakopany pes je spis v rozdilu mezi popiskem o Wattech v dokumentaci trenazeru a mezi realnym vykonem.
Neprijimat tekutiny behem jizdy zvlast na miste, kdy neni telo ochlazovane proudenim vzduchu (takze z cloveka nutne lije jako z kone) by vedlo k slusne dehydrataci. Protoze ale malokdo pojede na trenazeru/spinneru/valcich vyrazne delsi dobu nez rekneme 1 hodinu, neni potreba pro tenhle neextremni vytrvalostni vykon podavat nejake specialni doplnky. Samozrejme napoje s lepsim hydratacnim ucinkem budou lepsi, ale vubec to neni nutnost.
Souhlasím s tím, že pít se musí. Už od začátku výkonu, po malých troškách, i když subjektivně nemáš žízeň.
Co pít je individuální. Tělo není blbé, a řekne si, dal bych na svou chuť.
Tak to bych se na trenažéru uchlastal, vždy mám největší chuť na pivo - moje tělo je totiž blbé :-)
Tak pij pivo, co ti brání?
Přesně tak, na trenažeru mu nedají dýchnout, tak tam může pít pivo dle chuti neomezeně.
Navíc, když jich dá více, tak to pak nebude nebezpečné třeba ve sjezdu (tím myslím srovnání s ježděním v lese v terénu), případně si může dát vedle trenažeru i tlustý molitan :-)
Máme i nealko piva...
Akorát až z tebe vyleze půlminutový krkanec, až okna zadrnčej a hajnej nabije kulovnici, protože si tě splete s jelenem, nebo až po sedmém kousku spadneš z trenažéru, přijdeš na to, že pivo není optimální varianta "při" výkonu.
Jsem vyléčený alkoholik..
I to se dá léčit:-D
Mě někdy ionťák nebo minerálka funguje jako slušný substitut piva (taky obsahuje minerály) - ale jen někdy, chuť je chuť...
No ne, já jen že ne každé tělo je tak chytré, aby si dokázalo říct o správný druh tekutiny.
Moje tělo je v tomhle totálně vymaštěný, protože kdybych ho měl poslouchat, budu chlastat pivo, víno, tvrdej, kafe, černej čaj, jedovatý limonády a tak.. ještě bych si k tomu šlapání klidně i cigáro zapálil :-)
Bylo to spíše myšleno tak, že kdybys šlapal pravidelně, třeba 4x týdně hoďku v aerobním pásmu, brzy bys poznal, že ti třeba minerálka vyhovuje a nealko pivo ne. Zápalit si při šlapání, nebo dát panáka by tě asi ani nenapadlo. Nebo bys to zkusil, a tělo by si propříště pamatovalo, že takhle ne;-)
Ještě pro dokreslení k množství tekutin: uvádí se, že člověk při velké námaze vypotí až 1,5l tekutin (nejen to, co opadá na zem, ale i to, co nasákne do oblečení, nevím jak vy, ale já mívám po hodině sportu slušně těžký triko...).
A teď si poctivě přiznejte, kolik toho za běžný pracovní den vypijete. 3l je minimum pro rozumnou rovnováhu. Jinak dostávají pěkně na prdel ledviny. Boužel to nefunguje tak, že v pátek večer 12 pivy doženu deficit.
Trochu to záleží na váze člověka, samozřejmě. V každém případě je za hodinu vypocených 1,5l slušná pecka do hospodaření. Litrový bidon pití a půllitřík pivka po jízdě je minimální nutná péče o ledviny...
Jezdím se dvěma velkejma flaškama iontáku a ještě se před vyjíž´dkou nažgrundám, v létě za 2-2,5 hodiny jsem na suchu a dotáčím, kde se dá.
v létě mám zhruba spotřebu jako Prius 4,5-5 litrů na 100 ...
Spotrebu jako Prius :o)))
Jinak spravne zminujes, ze pitny rezim (ale plati to i pro pevnou stravu) nezacina v okamziku zacatku telesne namahy, to uz je pozde. Nez se ziviny nebo tekutiny zacnou "vstrebavat", zabere to nejakou dobu a zvlast pred vetsimi vykony je na to potreba myslet uz driv. (V hrubem principu, kdo to chce rozebirat podrobneji, je lepsi prostudovat patricnou literaturu).
Tak až teď jsem si mohl všechno vklidu přečíst.
Děkuji všem, kdo mi k tomu něco napsali; o víkendu jsem možnost to zkonzultovat i jinde a - kupodivu - myslí mi to zřejmě pořád ještě ok, teda pokud se týká mých úvah o tom trenažéru :-).
Pátek až neděle jsem byl v sedle, včera jsem už dokázal (v sestavě) jet 5 minut na stupeň 7 a celou dobu držet 48 otáček. A co je hlavní - poprvý mě nebraly stehna!!! (ale přiznávám - dneska v noci ve dvě jsem se únavou vzbudil, stehna normálně bolela a teď jsem rád, že sedím :-))).
Ještě k poznámkám výše: fyzika mi nic neříká a během trenažéru nepiju.